Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Kenny 15:31
 » Doczu 15:28
 » Chavez 15:23
 » soyo 15:18
 » adolphik 15:13
 » Holyboy 15:07
 » ToM78 15:04
 » Logan 14:49
 » DJopek 14:42
 » maddog 14:41
 » rooter666 14:40
 » wielo 14:37
 » rainy 14:27
 » coolio 14:25
 » Bonifacyz 14:24
 » KHot 14:23
 » Paweł27 14:16
 » Wedelek 14:14
 » Visar 14:12
 » GLI 13:55

 Dzisiaj przeczytano
 36906 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Przyspieszenie samochodu z napedem na 4 kola i bez...?!? , kaszpio 17/07/04 17:26
Oto specyfikacja techniczna Seata Leona i jego osiagi:

http://www.insurgents.net/~kaszpio/temp/leon1.JPG
http://www.insurgents.net/~kaszpio/temp/leon2.JPG

czy ktos moglby mi wytlumaczyc dla czego Leon z napędem na 4 kola i tej samej mocy co jego "kolega" ma minimalnie gorsze przyspieszenie do setki? Zawsze myslalem ze napęd na 4 kółka, optymalnie wykorzystuje moc silnika...co za tym idzie..lepsze są tez osiągi...a tu Ci psikus...
Chetnie popatrze na Wasze opinie;-)

Toshiba Tecra S11-124

  1. Może dlatego że 4x4 jest cięższy , McIsland 17/07/04 17:36
    ale i tak 4x4 rullzzz

    GTD ...

  2. dziwny ten leon , kilerbob 17/07/04 17:54
    zajomego golfik na 4 lepiej sie zbiera niz innego kumpla na 2 a ten sam silnik

    gg: 4125844

  3. IMHO , OzA 17/07/04 18:00
    silnik o mocy 180KM napędzając 2 koła ma mniejsze obciążenie niżli napędzając 4 koła
    4x4 ma lepszą przyczepność ale silnik ma o 2 koła więcej do wprowadzenia w ruch więc przyspiesza wolniej
    co innego monstra o 400KM i więcej, gdzie przy napędzie na 2 koła nie wykorzystasz pełnej mocy silnika bo zerwiesz przyczepność kół z podłożem
    w tej wersji silnika 4 koła napędzane dają lepszy efekt bo silnik ma na tyle mocy by rozkręcić te 4 kółka a autko ma większą przyczepność i tym samym lepsze przyspieszenie

    to tylko moje przemyślenia

    a teraz troche matematyki (czyli skąd to wziąłem)

    ilosc KM do zerwania przyczepnosci koła z powierzchnią (wartość na koło) zakładam 100KM
    ilość KM potrzebnych by wprowadzić w ruch koło (wartość na koło) zakładam 2KM

    teraz silnik o mocy 180KM
    napęd na 2 koła
    2 koła wymagają po 2KM na obrót więc tracimy 4KM
    180 - 4 = 176KM na samo rozpędzenie auta
    przy 2 napędzanych kołach możesz uźyć 2 * 100 = 200KM i nie zerwiesz przyczepności
    skoro masz 176KM więc jej nie zerwiesz

    napęd na 4 koła
    4 koła wymagają po 2KM na obrót więc tracimy 8KM
    180 - 8 = 172KM na samo rozpędzenie auta
    przy 4 napędzanych kołach możesz uźyć 4 * 100 = 400KM i nie zerwiesz przyczepności
    skoro masz 172KM więc jej nie zerwiesz

    porównując 176 KM a 172KM jest różnica i to może przełożyć się na 0,1sek przyspieszenia

    teraz silnik o mocy 400KM
    napęd na 2 koła
    2 koła wymagają po 2KM na obrót więc tracimy 4KM
    400 - 4 = 396KM na samo rozpędzenie auta
    przy 2 napędzanych kołach możesz uźyć 2 * 100 = 200KM i nie zerwiesz przyczepności
    możesz więc wykorzystać 200KM z 396KM możliwych by nie stracić przyczepności

    napęd na 4 koła
    4 koła wymagają po 2KM na obrót więc tracimy 8KM
    400 - 8 = 392KM na samo rozpędzenie auta
    przy 4 napędzanych kołach możesz uźyć 4 * 100 = 400KM i nie zerwiesz przyczepności
    skoro masz 392KM więc jej nie zerwiesz

    w tym silniku 4 koła pozawalają uzyskać lepsze przyspieszenie bo możesz wykorzystać większą moc nie tracąc przyczepności


    ale sie napisałem i popisałem
    wszystko zrozumiałe?

    I sniffed Coke...
    but the ice cubes
    got stuck in my nose

    1. mniej więcej to chciałem napisać ale , Chrisu 17/07/04 21:16
      z tym zerwaniem przyczepności to chyba już po wprowadzeniu pojazdu w ruch i na 1 biegu?? Bo zerwać przyczepność na asfalcie to można i CC 900 ...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. bo to moze chodzi o moment obrotowy , Kubu$ 17/07/04 23:18
        co to nikt nie wie co to jest ale im wiecej tym lepiej

        1. i im szybciej (obroty)tym lepiej , Chrisu 17/07/04 23:35
          wtedy na wyższych biegach nie musisz "żyłować" silnika żeby przyspieszać...

          Aha a co do tego napędu na 2 osie to ma mniejsze przyspieszenia bo na tylnim wale (i całą dodatkową machinerią na tył) traci się konie...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        2. jezeli tego naprawde nei wiesz moze obrazowo wytlumacze: , Bach 18/07/04 00:36
          najprosciej: jest to sila z jaka kreci sie silnik. -Na przykladzie roweru. ustawiles sobie tryby (kiedys sie mowilo przerzutki) na najciezsze czyli najwiekasza z porzodu najmniejsza z tylu. ciezko prawda? i teraz zeby wystartowac potrzebujesz duzej sily i to wlasnie jest ten moment. wiec zwykly czlowiek czy dzieciak bedzie mial mniejszy moment (sile) niz np kolarz ktory ma wieksza sile wiec szybciej sie napedzi .... i wracajac do auta ma ono lepsza jakosc przyspeszania na wyzszych piegach - 3, 4 biegu zauwazalne dosc dobrze. nie umiem tego bardziej obrazowo wytlumaczyc. pozdro

          ...Bach...
          "Lepiej grzeszyć i żalowac, niż
          żalowac ze sie nie grzeszylo!"

    2. hmmm nie bardzo... , Seba78 18/07/04 01:40
      matematykiem ani fizykiem nie jestem, ale.... Jedynym w tym przypadku czynnikiem jest większy znacznie większy cieżar. Opór tylnego mostu jest nie znaczący.
      Teoria mówiąca o tym, że auto traci moc napędzając wał dla osi tylnej również nie jest prawdziwa. Auto ma dalej tyle samo mocy, ale jest ona rozłożona w odpowiednich proporcjach.
      Jednak idąc dalej to tak naprawdę seat nie jest autem z napędem na 4 koła a przynajmniej nie jest to napęd pernamętny. Zostaje on dołączony tylko w przypadku zerwania prztczepności kół przednich, co w praktyce obala wiele z przytoczonych tu teorii.

      www.nieruchomosci-gil.pl

      1. hmmmmmmm , Chrisu 18/07/04 13:11
        tu nie chodzi tylko o opór tylnego mostu... Trzeba "kręcić" wałem, po drodze są dodatkowe przekładnie... Silnik ma tyle samo mocy, ale część z niej (kilka koni - ale zawsze coś) jest tracona na cały mechanizm nepędowy tyłu (fizyka ;) )...

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. problem w tym, że wał się nie kręci. , Seba78 18/07/04 18:14
          4x4 w wydaniu wolkswagena to jeden wielki pic na wodę. To nie subaru i nigdy nie dorówna takim rozwiązaniom jak ma subaru.
          Na dobrą sprawę, to że twoje tylne koła mogą przenieść moc poczujesz tylko na śniegu ewentualnie na szutrze, a na aswalcie w ekstermalnych przypdkach (poślizg na mokrej nawierzchni). Pozatym to nie wał stawia oporów, ale masa samochodu. Owszem, są jakieś straty energii ale one przy tym momencie obrotowym mają raczej marginalne znaczenie. Co innego przy bardzo małych pojemnościach i małych mocach.

          www.nieruchomosci-gil.pl

          1. pytanie brzmiało , Chrisu 18/07/04 20:10
            dlaczego leon 4x4 ma słabszego kopa jak 1 osiowiec. Chyba w momencie gwałtownego przyspieszania ten tylny napęd uaktywnia się nie?? I czy to będzie przez to 0.1 czy 0.2 sek mniej już nie jest ważne. Ważny jest sam fakt...

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            1. wiesz co, pogadam aż na ten temat z kumplem który siedzi w branży rajdowej , Seba78 18/07/04 21:30
              i zobaczymy co powie. Ja zdecydowanie nie zagdzam się, ale myślę, że spece będą mieli coś do powiedzenia na ten temat. śledź wątek;)))

              www.nieruchomosci-gil.pl

  4. dobrze powiedziane , Kubu$ 17/07/04 23:16
    przewaga napedu na 4 kola uwidacznia sie w zakretach nie na prostej

  5. bo przy czterech łatwiej się pogubić , myszon 18/07/04 00:24
    ci co czytali Pratchetta będą wiedzieć :)

  6. s.w. , Ranx 19/07/04 08:38
    a co

    o roztramtajdany charkopryszczańcu...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL