Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » ini1 19:20
 » Wedelek 19:20
 » Pietka 19:19
 » Janusz 19:12
 » ripek 19:05
 » KHot 19:00
 » ulan 18:53
 » elliot_pl 18:53
 » bajbusek 18:48
 » myszon 18:47
 » Raist 18:46
 » Kenjiro 18:43
 » rooter666 18:41
 » P@blo 18:40
 » Armitage 18:37
 » Kenny 18:35
 » Irys 18:18
 » wrrr 18:14
 » Kraszan 18:13
 » JE Jacaw 18:12

 Dzisiaj przeczytano
 36882 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[SERWIS] Oto jak "wygladac powien" serwis w sklepie komputerowym , Emios 29/07/04 09:47
Wczoraj w moje rece dostała sie gazetka Komputer Swiat. Przegladajac ja napotkałem artykuł na temat serwisow komputerowych, a z racji ze pracuje w tym dziale z checia wziełem sie za czytanie i oto na co wyczytałem:


.....Na zadanie od sklepu naprawy badz wymiany na nowy mamy dwa lata.
* I taeraz sprzedaje kolesiowi dysk Segata z gwarancja 12 miesiecy, koles przeczyta ten artykuł i jak mu moge dac 24 skoro sam mam 12

--Ale to dopiero poczatek
.... naprawa powinna nastapic w "odpowiednim czasie". Zdaniem prawnika Pawła Jóżwika oznacza to, że standardowy sprzet, ktorym sprzedawca handluje na biezaco ( np. karty graficzne) powinien zostac wymieniony tego samego lub nastepnego dnia od jego otrzymania, chyba ze sa watpliwosci ze usterka...... (((((( I uwaga )))) W przypadku niestandardowego sprzetu ( np. zaawansowanego systemu chłodzenia procesora) czas naprawy moze moze wyniesc nawet kilka tygodni.....
* Oki wiec tak koles przynosi mi karte graficzna na ktora maq gwarancje 24 miesiace po 12 miesiacach np. ze spalonym S-Video ja tego nie naprawiam wysyłam do serwisu w hurtownii tam mi reperuja to np w tydzien, ale ja kolesiowi musze dac nowa karte na drugi dzien z nowa gwarancja. Tamta mi przychodzi po tygodniu ale gwarancji pozostało juz 12 miesiecy i co ja mam z tym zrobic kolesia szukac ?? Bezsens. Co do tego chłodzenia nie wiem co mieli na mysli, moze chodziło im o wodne i jak rurki popekaja to serwis bedzie kleił budaprenem i musi zaschnac klei :)))


Ale to przeszło k**** juz wszystko powiem tyle koles ma naje**** pod sufitem
Opisuje jak zareklamowac sprzet na pismie ( zreszta kaze robic wszystko na pismie ) nie ma jezykja czy co??:

Jan kowalski
ul......
82.....War.......
sklep..........
...................

Na podstawie art.........................................................................................................................................................
Wyjasniam ze karta nie działa w ogole w rozdzielczosci 1280x1024, mimo iz z instrukcji wynika ze powinna bez problemu pracowac w tym trybie. Instalowanie nowych sterownikow ktore pobrałem ze strony internetowej poroducenta sprzetu nie rozwiazało problemu, a komputer zawiesza sie za kazdym razem, gdy tylko prubuje zmienic rozdzielczosc. Programy testujace wskazuja, ze chipset znajdujacy sie na karcie jest uszkodzony.
((((((((((((((((( To co teraz bedzie przechodzi ludzkie pojecie ))))))))))))
W tej sytuacji odsyłam wspomniana karte na adres Waszego sklepu na Wasz koszt i prosze o jej niezwłoczna naprawe lub wymiane .

********
I teraz podsumujmy to pismo:
* po pierwsze najnowsze sterowniki nie musza byc najlepsze ( Majster dokładnie sie o tym przekonał. Pozdro )
* ze sie zawiesz nie musi to byc akurat wina w 100% karty moze zasilacz. trudno powiedziec ale jedziemy dalej
* programy testujace ( jakie ? ) konkretnie
* i ostatnie wysłanie na koszt odbiorcy przechodzi ludzkie pojecie. Ja jak bym miał taki przypadek. Po pierwsze nie wiem czy bym odebrał, a jesli bym odebrał to : nareperwoał bym i odesłał ale na taki koszt ze by do koca zaycia popamietał ( tak bym ja ubezpieczył )


Na podsumowanie sporo jest tam takich bzdur. Wybrałem najciekawsze według mnie


PS Ok. południa dam nastepnego posta na temat PTR i Sferisu. Szukam miejsca na jakims serwerze ok 1MB, bedzie to naprawde bardzo ciekawy artykuł. Zapewniam !!!

  1. No ale czego sie spodziewales? , Ament 29/07/04 09:52
    Przeciez KŚ to broszurka dla laikow;-) A jaka gazetka takie teksty...

    I
    -AMENT-
    I

    1. Dokładnie, to gazeta dla lamerów , sebtar 29/07/04 10:50
      i jak przeglądałem ze dwa egzemplarze miałem wrażenie że pisana przez lamerów...

      Demokracja to władztwo intrygantów,
      wybieranych przez głupców.

      1. No i...?? , Iza WGK 29/07/04 11:48
        Ale to jest gazeta dla laików (tzw Lamerów) - co w tym dziwnego?

        How fortunate the man with none ...

        1. Reasumujac... , Ament 29/07/04 11:50
          pisana przez laikowych lamerow dla laikow lamerowych...

          I
          -AMENT-
          I

      2. Ta gazeta jest dla 90 % urzyszkodnikow komputerow. , Brauni 29/07/04 11:57
        Porady zawarte w tej gazetce sa dla wiekszosci czytelnikow boarda naiwne i "lamerskie" (nie lubie tego slowa).
        Ale wiekszosc uzytkowikow wie jak wlaczyc komputer i ich ulubiona gierke a konfiguracja chociazby The Bat! ich przeraza, to dla nich jest ta gazeta.
        Wiec nie rozumiem czego sie czepiacie ;P

        Br@uNi Polska

        1. Wszystko fajnie, niech sobie będzie dla użyszkodników, , sebtar 29/07/04 12:44
          tylko niech głupot nie wypisują :-P

          Demokracja to władztwo intrygantów,
          wybieranych przez głupców.

  2. chwilę chwilę... , Chrisu 29/07/04 10:07
    chłopie nie burz się tak bo tak jest :(
    Jeżeli się coś zwali - klient może to przywieźć/wysłać na twój koszt.
    24 miesiące to odpowiedzialnośćź sprzedawcy za sprzedany towar.
    przegięli tylko z tą wymianą od ręki...
    Na naprawe masz 14 dni (nie roboczych). I tu jest wina firm handlujacych z hurtowniami ze ich nie "poganiają".
    Był tam gdzie pracowałem przypadek że gość na naprawienie jakiegoś HP czekał 3 miesiące po czym HP przysłał - popsuty! Czy wg Ciebie to bylo OK? Dziwię się koleciowi bo ja po 21 dniach chciałbym kase spowrotem. Nie kupilem sprzetu po to zeby ciągle leżał w naprawie...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. mysle ze bardziej chodzilo o to jak to jest napisane , Kenny 29/07/04 10:11
      zero wyjasnien tylko jakies tam 'prawa' rzucone wielkimi haslami i potem przylatuje klient i sie rozczarowuje bo uslyszal tylko jakies ogolniki...

      .:Pozdrowienia:.

  3. zainteresuj się... , Wozik 29/07/04 10:10
    ...odpowiedzialnością sprzedawcy według Kodeksu Cywilnego.
    Takie jest prawo.

    http://wozik.com
    Black Label Society SDMF
    Powered by Core 2 Duo

    1. A jest takie prawo , Emios 29/07/04 10:14
      Jeli mi sie psuje dwa razy mozge zadac zwrotu kasy lub jak kupiłem za 250 zł powiedziec sprzedawcy : Panie oddaj mi 30 zł bo sie psuje, a tam pisze ze tak

      1. o ile... , Wozik 29/07/04 10:15
        ...się orientuję teraz już takiego prawa nie ma. Było do 1 stycznia 2004.
        Zajrzyj na www.federacja-konsumentow.org.pl.

        Tam można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy.

        http://wozik.com
        Black Label Society SDMF
        Powered by Core 2 Duo

  4. Chłopaki dajcie mi jakies miejsce na serwerze mam prezentacje do wrzucenia , Emios 29/07/04 10:22
    Co chce zrobic Sferis razem z Action-em

    1. ...sprawdz poczte Emios... , Grocal 29/07/04 10:36
      123

      Na pewno, na razie, w ogóle...
      Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
      Ortografia nie gryzie!

    2. I co masz to miejsce??? , Sandman 29/07/04 12:00
      ...

      TheGodMadeHeavyMetal&HeSawTha
      t It Was Good|HeSaid2Play ItLouder
      ThanHell I PromisedThat I Would

      1. juz nawet post jest :] , Iza WGK 29/07/04 12:59
        123

        How fortunate the man with none ...

  5. taaa j asne , Demo 29/07/04 10:48
    tez mialem taka faze. Gosc w ramach praw konsumenta domagal si ezwrotu kasy za proca. Ok mowie, przyslij proca a ja zwroce kase. A gosc na to ze najpierw kasa, potem proc. Przyslalby mi jakis ukruszony, bez nozek, albo wogole by nie przyslal ;)

    I jeszcze powie ze serwis jest be

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

  6. Cytat ze strony federacji praw konsumenta , Brauni 29/07/04 11:10
    "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli kupujący stwierdzi tę niezgodność przed upływem dwóch lat od wydania towaru. W przypadku wymiany towaru na nowy termin dwuletni biegnie na nowo."
    Wiec chyba okres 24 miesiecy mamy wyjasniny ..

    Br@uNi Polska

    1. rzuc adresem strony , atay 29/07/04 11:31
      54321

      _- Atay -_

      1. :)) , Kenny 29/07/04 11:34
        http://www.federacja-konsumentow.org.pl/...;pid=47

        .:Pozdrowienia:.

    2. Nie tak do końca , JOTEM 29/07/04 13:30
      To by wogóle negowało sens wydawania gwarancji, a tymczasem ciągle ma on sens. Nie wolno bowiem zapominać o (cytuję) :
      "Jeżeli niezgodność ujawniła się po sześciu miesiącach, konsument powinien wykazać, że niezgodność taka istniała w chwili wydania". To jest bardzo ważne! Wożna wykryćniezgodnośćz umowąw 23 miesiącu, ale trzeba udowodnić, że ta niezgodność istniała już wcześniej, tylko np. nie została dostrzeżona, bo dana funkcjonalność towaru nie była wykorzystywana.

      Pozdrawiam.

      Poryjemy..zrobaczymy

      1. Nie tak. , PKort 29/07/04 16:20
        Gwarancja ma sens dla podmiotów gospodarczych, których te przepisy nie dotyczą, a nie dla konsumentów.
        A odnośnie tych 6 miesięcy to ustawa mówi tak:
        "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania". Nic nie ma o żadnym udowadnianiu ze strony konsumenta.

        Heavy Metal or no metal at all
        whimps and posers - Leave the Hall !!

        1. PKORT, po 6 miesiącach to KLIENT , Iza WGK 29/07/04 17:39
          musi udowodnić, że wada była już w momencie nabycia podzespołu. Do 6 miesięcy faktycznie zakłada się, że była w momencie nabycia, ale po tym czasie, jest 1,5 roku, podczas których klient musi się baaaaardzo nastarać, by coś udowodnić. Ta odpowiedzialność sprzedawcy to nie taka zła rzecz:)

          How fortunate the man with none ...

          1. Ale mój post dotyczył przdziału czasowego , PKort 29/07/04 19:55
            DO upływu 6 miesięcy. A potem to wiadomo, że nic na ładne oczy nie ma. Ale przecież umowa wygląda w sposób następujący: ja płacę sprzedawcy, a on w zamian sprzedaje mi np. kartę graficzną, która pracuje w pełnym zakresie rozdzielczości, głębi kolorów, częstości odświeżania, systemów TV i co tam jeszcze na pudełku i w instrukcji jest. A jeśli karta ta nie spełnia któregokolwiek z owych warunków, to jest to podstawa do reklamacji towaru z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za towar wadliwy - bo mogę wykazać, że np. karta wyświetla krzaczki w trybie 2048x1536@100Hz, podczas gdy wg instrukcji ten tryb powinien być wyświetlany prawidłowo.

            Heavy Metal or no metal at all
            whimps and posers - Leave the Hall !!

  7. A co Ci się nie podoba? , PKort 29/07/04 13:11
    Takie jest w Polsce prawo - I JA SIĘ Z TEGO CIESZĘ!!! W ten sposób mogę wreszcie kupić jakąś część do komputera bez obawy, że jak się zwali to będę przez miesiąc bez komputera.
    Jadąc po kolei:
    - Gwarancji możesz nie dawać - Twój wybór. Ale przez 24 miesiące odpowiadasz za "zgodność towaru z umową". Mało tego, jeśli jakaś wada ujawni się przeciągu pierwszych sześciu miesięcy po zawarciu umowy, to uznaje się, że istniała ona już w chwili sprzedaży. IMHO to baaardzo fajny przepis.
    - Odpowiedniość czasu też jest bardzo dobrze określona - konsument (klient) zgłasza się z żądaniem wymiany np. zasilacza, bo się mu sfajczył po 2 miesiącach. Sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na ustosunkowanie się - może sboie zasilacz obejrzeć, przetestować bądź wysłać do hurtowni - po czym 15-tego dnia klient zgłasza się, a sprzedawca ma obowiązek udzielić mu odpowiedzi na jego żądanie - jeśli zasilacz faktycznie się sfajczył, to jest zobowiązany mu go wymienić na nowy - zdjąć z półki i dać - takie trudne? Odnośnie przykładu z karta graficzną - tak, tak się powinno sprawę załatwić (z uwzględnieniem, oczywiście, okresu, który masz na ustosunkowanie się do żądań klienta) - więc jeśli ją zreperują w tydzień, to masz jeszcze 7 dni zapasu na transport karty w obie strony i załatwienie wszystkich papierków. Ale najczęściej komuś nie chce ruszyć się 4 liter, bo łatwiej ponarzekać.
    - Reklamować należy tylko na piśmie - w razie czego albo Ty, albo klient macie pełną dokumentację przebiegu sprawy, możecie się skarżyć przed sądem konsumenckim i tam taki papierek jest bardzo ważny.
    - W ustawie o ochronie konsumenta jest wyraźnie napisane, że koszty wynikające z naprawy wadliwych towarów ponosi sprzedawca - jak byś dostał taką paczkę, to powinieneś się cieszyć, że koleś nie wziął taksówki, w obie strony, żeby ją do Ciebie przywieźć.
    - Odnośnie sterowników i tym podobnych pierdół - też nie byłbym taki pewien swego - czy w instrukcji (oczywiście musi być po polsku) jest napisane, które wersje sterowników będą działać, a które nie? Bo jeśli nie, to sąd na 99% uzna, że klient ma rację.
    To tyle z mojej strony, więcej jest na stronach FK i w ustawie - radzę poczytać. I na Twoim miejscu modliłbym się, żebyś nie musiał serwisować nic dla klienta obeznanego z przepisami.

    Heavy Metal or no metal at all
    whimps and posers - Leave the Hall !!

  8. dokładnie.... , MArcin12 29/07/04 13:22
    sprzedawcy chcieliby aby nabyć u nich sprzęt, i to najlepiej taki jaki akurat zalega im na sklepie, zapłacić gotówkę nie targując się, sprzęt zabrać i nigdy więcej się pokazywać, chyba że w celu modernizacji sprzętu lub zakupu nowego.... a jak zjawi się u nich klient z jakimś problemem to tylko patrzą jak się jego pozbyć...

    MArcin

  9. kolego , Meteor 29/07/04 13:31
    takie sa prawa konsumenckie i dobrze, ze ktos sie tym zajmuje na powaznie, jak ten miesiecznik. A tak restrykcyjne prawo jest wytnikiem min. tego ze kiedys sprzedawcy mieli obsluge posprzedazowa gleboko w czterech literach i maja do tej pory. "Po odejsciu od kasy reklamacji sie nie uwzglednia" - to jest sztandarowy przyklad tego, jak lamie sie prawa klientow w tym kraju. Nigdy nie dajcie sie nabrac na ta bzdure ! Reklamacje sprzedajacy ma obowiazek przyjac zawsze ! Nawet na towary spozywcze (oczywiscie nie po 2 latach tylko najlepiej w tym samym dniu).

    To, ze Ty dostajesz gwarancje na 12 miesiecy to znak, ze hurtownik robi Cie w wala. Klient koncowy dostaje 24 miesiace z mocy prawa, ale Ty powinienes sie domagac od dostawcy takiej samej gwarancji jak klient indywidualny.

    Tak, naleze do grupy trzymajacych
    kierownice i jestem z tego dumny!
    Pzdr. Univega,Author&Meteor

    1. przy okazji , Meteor 29/07/04 13:40
      wada fizyczna rzeczy jest rowniez brak istotnej cechy, ktora nie pozwala na uzytkowanie rzeczy zgodnie z zamierzeniem kupujacego.

      To znaczy, ze mozna zadac wymiany rowniez w przypadku, kiedy np. kupimy karte graf., ktora ma obslugiwac np. DX 9.0b, a obsluguje tylko DX 7.0. Obojetnie czy zostalismy wprowadzeni w blad przez sprzedawce, czy sami nie mielismy tej wiedzy. Oczywiscie wymiany za doplata ma sie rozumiec :) Nigdy nie dajcie sie nabrac na stare rzymskie prawo "Widzialy galy co braly".

      Tak, naleze do grupy trzymajacych
      kierownice i jestem z tego dumny!
      Pzdr. Univega,Author&Meteor

      1. :o dziwne, bo gwarancja jest DOBROWOLNA , Iza WGK 29/07/04 14:45
        a 24 miesiące to ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY za zgodność towaru z umową

        How fortunate the man with none ...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL