TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
|
|
ET - do znawców, kilka pytań :-) , JE Jacaw 11/12/04 17:12 Otóż pogrywam sobie od czasu do czasu w ET i idzie mi tak średnio, ale od jakiegoś czasu nurtuje mnie kilka pytań:
1. Czy to normalne, że gra komunikuje się przy pomocy UDP, bo tak wygląda z logów mojego firewall'a ? Bo jeśli tak to chyba już wiem, czemu mimo niskiego pingu, gra mi szarpie - widocznie gubione są jakieś pakiety (jestem za NAT'em). :-(
2. Czy może w grze przypisać port z jakiego ma korzystać ? Chodzi o to, że jestem za NAT'em, ale mam przekierowane porty (1 TCP i 1 UDP) i zastanawiam się, czy gdybym wymusił na grze korzystanie z któregoś z tych portów nie chodziłaby lepiej ?
3. Jak się w grze popycha innych gracy ? Czytałem różne poradniki i nic na ten temat nie znalazłem, ale podczas gry ewidentnie niektórzy potrafią kogoś (np. stojącego i blokującego przejście) przepchnać ?
4. Czy w grze są jakieś dodatkowe tryby strzelania z karabinów maszynowych ? Tzn. chodzi mi o to, że niektórzy ze zwykłego karabinu MP-40, czy Thompson'a potrafią posłać tak szybką i celną serię, że aż wydaje się to nieprawdopodobne. Szczególnie ta szybkość (bo celność, to powiedzmy, że kwestia wprawy, chociaż też dziwne) jest tu zadziwiająca. Mam wrażenie, że strzelają niekiedy szybciej niż cieżki karabina maszynowy.
Wydaje mi się też, że niemiecki MP-40 strzela szybciej niż Thomspon.
5. Stacjonarny ciężki karabin maszynowy - nie wiem czemu, ale niekiedy jak z niego strzelam, to są to takie przerywane szarpane serie (nie potrafię tego lepiej opisać), natomiast innym razem seria jest ciągła. I nie wiem, czy ja coś źle robię, czy jednak tak to ma wyglądać ?
Wiem, że to nie forum ET - szukałem cosik na formum http://www.enemyterritory.pl , ale jakoś kiepsko mi to poszło i pomyślałem, że może ktoś z boardowiczów cosik mi pomoże. :-)
Z góry dziękuję za pomoc.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - pdnosnie pytania 1 , josh 11/12/04 17:22
a) Wyjasnij mi w jaki sposob komunikacja po TCP miala by zniwelowac "szarpanie"? Ze jak pakiet "zginie" i go zretransmituje to przestanie rwac??
b) co ma fakt, ze jestes za NAT'em do tego, ze gubione sa pakiety? Chyba nie sadzisz, ze one gina po drodze pomiedzy brama a twoim komputerem? Predzej fakt, ze z jednego lacza korzysta w jednej chwili kilka osob, a nie, ze masz adres IP z sieci LAN.- Bo ja wiem... , JE Jacaw 11/12/04 17:52
a) UDP w przeciwieństwie do TCP nie ma chyba mechanizmu kontroli dotarcia pakietu do celu, ale nie wiem i może się myle. Jednak nie o to chodziło mi w tym pytaniu, więc nie będę kontynuował pobocznego wątku.
b) O to mi chodziło, że skoro jestem za NAT'em to pewnie dlatego, że kilka osób korzysta z tego łącza.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach
- 1. Mi tez często przycina , na SDI i na NEO640 mam tak samo - nie wiem czemu :( , trol 11/12/04 17:24
2)nie wiem
3)Nie da sie. Czasem ktos kumus pociągnie serie w plecy zeby sie zorientował ale ja tego nie praktykuje.
4)Nie ma
5)Karabiny sie przegrzewają ( taki czerwony słupek wzrasta)
Na tamtym forum są jakieś zgredy - lepiej tam o nic nie pytaj bo i tak ci skasuja temat.- Dzięki, ale... , JE Jacaw 11/12/04 18:00
3. Na mur beton sam zostałem kilka razy popchany i nie był to ani strzał, ani wybuch. Stoję sobie na murku i naglę słyszę takie "puf" i spadam z murku.
4. No to kurcze jak oni to robią, że te serie są takie szybkie i celne ? Jak nawet mam możliwość spokojnego kucnięcia i wycelowania w nieruchomy cel, to nie odnoszę takich efektów jak Ci niektórzy.
5. To wiem, ale nie chodzi o przegrzewania, a nawet wręcz przeciwnie, bo często jest tak, że dopiero kiedy czerwony pasek jest w połowie to zaczyna mi strzelać poprawnie takimi ciągłymi nieszarpiącymi seriami.
Tak się zastanawiam, czy czasem na te sytuacje z pkt. 4 i 5 nie ma wpływu to, że chyba gubione są u mnie pakiety i gra szarpie pomimo niskiego pingu.
Co do tamtego forum to nie chciałem tego pisać tutaj tak wprost, ale mam podobne odczucia jak Ty. :-)
A tak przy okazji pogrywasz na jakiś stałych serwerach ? Bo ja ostatnio szczególnie na takim z 10 mapami (coś tam RoseBud 10 mix - czy jakos tak) ?Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - 3) hmmm to może tak jak mówi "obudek" jest to klawisz F - ja nie wiedziałem , trol 11/12/04 18:10
4) Tez czasem mnie slag trafiał i podejrzewałem o czitowanie - ale potem jak byłem w formie to sam sie dziwiłem ze tak celnie strzelam ( pozatym nie wiem czy z celnością tak jest ale wiem ze czym wieksza ranga tym lepszy damage i lepsze punkty zycia)
5) a to nie wiem . Mi czasem jak bardzo laguje to gra cofa sie w czasie - to znaczy rzuca mnie do momentu gdzie juz byłem :/
Ja juz swoje czasy z grą w W:ET miałem poł roku temu :] Teraz gram raz na miesiąc na 212.77.99.9:27960
Jest tam typ gry który nazywa sie " shrubet " Duzo ludzi max32 , mapy sie zmieniają - ostatnio jak wlazłem to ani jednej nie kapowałem :]
Zamontuj sobie The All Seeing Eye (pokaze Ci wszystkie polskie serwery)- A co to za typ gry ? , JE Jacaw 11/12/04 18:19
Ja jakoś nie mogę przestać z tym ET. :-)
Chociaż raczej jestem słaby w tej grze.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - Powiem Ci ze ja do dzisiaj nie wiem czym sie to rózni poza tym ze , trol 11/12/04 18:42
chyba punkty doświadczenia zapisują sie na serwerze i będą tam dopuki sie nie rozłaczysz.
- No to byl generalnie taki stworek co mowil "ET go home"... , Ament 11/12/04 17:26
;-P I
-AMENT-
I - buehehehe Ja tego filmu nigdy nie widziałem ale tego kolesia z wrednym pyskiem kojaze :]] , trol 11/12/04 17:31
To ten ? http://ww2.tvp.pl/...s/2004/03/16/87392/img300.jpg - Dobre, dobre... , JE Jacaw 11/12/04 18:01
...mimo, że nie na temat, fajna odpowiedź. :-)Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach
- ad 3 da sie , obudek 11/12/04 17:59
w etpro to jest use key czyli F chyba standartowojak nie urok to sraczka... - hmm , LoveSong 11/12/04 18:12
1. zeby to zdiagnozowac, moze pomoze Ci lagometr
cg_lagometer "1" [oraz b_lagometerAlpha "0.5"]
tu jak go odczytac (albo na boardzie et.pl) http://bani.anime.net/...ums/viewtopic.php?p=35079
2. chodzi o +set_netport 27961 np. ?? (we wlasciwosciach skrotu, albo w ASE)
3. uzywajac klawisza "use" (zalezy gdzie go masz zbindowanego). czy ta opcja jest dostepna zalezy od serva i jego admina. generalnie w trybie competition [klanowki] jest wylaczony [nie mozna przyspieszac kolegos :> ], dla pub servach "powinna" byc wlaczona, zeby przepychac lamki blokujace przejscia
4. hmm... nie ma :D
jedynie mozesz mziejszyc rozrzut kucajac, ale o tym juz wiesz...
5. taa, sa olbrzymie rozrzuty, podejzrewam, ze to tez zalezy od ustawien serva, kiedys w etpro mieli cos z tym zrobic.. nie wiem, mialem pzrerwe od et...
P.S piszesz, ze Ci "przycina" - jesli chodzi o fpsy to zwieksz hunksmegs, np. do 512, takze soundmegs do np. 64
to wszystko zalezy od konfigu, generalnie to zajebiscie wazna kwestia w tej grze... posciagaj sobie jakies np. z www.xfire.be, z profili graczy.- Wiesz... , JE Jacaw 11/12/04 18:24
...ja mam słabego kompa, ale do ET powinien starczyć (c800, 256MB RAM i ATI8500).
2. Co to jest ASE ? Jakoś nie potrafię tego rozszyfrować i rozumię, że jak ustawię ten port, to gra będzie z niego korzystać ? A nie wiesz, czy to mi coś da, czy warto się w to bawić ?
Konfig, chyba mam w miarę dobrze ustawiony, tzn. tak, aby jak najmniej mi obciążał sprzęt, ale jeszcze poszperam.
Dzięki.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach
- chyba , LoveSong 11/12/04 18:33
to nic nie pomoze, to wglada na "cos" w Twojej sieci... gralem kiedys z osiedlowki - masakra :/
zobacz jak zachowuje sie lagometr - jak jest poszatkowany, to rzeczywiscie lacze "scierwi"
ustaw maxpackets na 30, i packetduplicate na 1
bo w sumie nie liczy sie tak bardzo szybkosc lacza, tylko jego jakosc! wiec najwolniejszy adsl jest lepszy, niz nominalnie szybsza osiedlowka.
a propos sprzetu... nie dziw sie, niektorzy maja wypasione kompy (albo diamondbacki na 500hz) i graja kilka godzn dzienie :) jak jeszcze sie wychylaja i przyceluja 2 hs to szybko sie "pada" :>
GL&HF...- aha , LoveSong 11/12/04 18:35
ASE to all seeing eye - wyszukiwarka servow - polecam.
mozna ustawic w jej opcjach, na koncu sciezki dostepowej do et.exec powyzszy "dopisek"...
+set fs_game etpro uruchamia gre od razu w trybie etpro.
- ET go home :) , Coyote 12/12/04 19:54
A tak serio - warta li coś ta gra? Czy lepiej zająć się America's Army?Do J23: Buziaki dla Ciebie, Misiu! :*
>>GG 1650565<< - Ja grałem i to dosć sporo w ET , Markizy 12/12/04 20:54
i powiem ze warta chociaż spróbować a co do America`s Army to nie wiem nie widziałem i nie grałem :PNa Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770
- DO pchania już napisali - to ten sam klawisz, którym otwierasz drzwi. , Tiamat 13/12/04 12:25
Pchanie to niezły patent na odpychanie medyka z przeciwnej drużyny który próbuje dać zastrzyk koledze. Albo można kogoś na minę wepchnąć itepe. No i dlatego również jest często wyłączone. Jak napisał LoveSong zależy to od ustawień servera.
Shrub i etpro to modyfikacje gry.
Shrub jest bardziej do zabawy. Np każda klasa ma bonusy zdobyte w innych klasach (jak masz 4lvl medyka, to po zmianie w enga możesz nim używać adrenaliny, w etpro nie), można zabić kogoś łamiąc mu kark przez spadnięcie na niego z góry. Z zabitych wypadają apteczki ..
ETPRO jest niby bardziej do rozgrywek klanowych, ale poprawia dużo błędó, dodaje dużo nowych funkcji i ogólnie robi z z ET dopracowaną grę.
Szybkie serie .. hmm .. możliwe, że to przez pakiety. Ogólnie można w kogoś strzelać długo w korpus, ale jak trafiasz w głowę, to przeważnie wystarczą 3 strzały (chyba, że to medyk na adrenalinie).-+- TmT ---
Jest 10 grup ludzi - jedni rozumieją kod
binarny, drudzy nie. - Aha - i dzięki etpro dwie podstawowe mapki są bardziej zbalansowane. , Tiamat 13/12/04 12:36
Na battery allies mogą wejść nie tylko kładką, ale też wysadzić dynamitem drzwi z tyłu bunkra (te z torami, po których wwozi się amunicję, a nie te małe dla ludzi). Dodatkowo zmienia się układ respów. Axis od początku dodatkowo mają respa w tym małym bunkrze z tyłu przy command poscie, a allies nigdy tam nie mają.
Na fuelu allies bo zbudowaniu command posta mają tam respa.-+- TmT ---
Jest 10 grup ludzi - jedni rozumieją kod
binarny, drudzy nie.
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|