TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Jakie słuchawki? , katta 15/11/05 09:49 Zamierzam sobie kupić jakieś lepsze słuchawki i w związku z tym mam prośbę o małą sugestię co warto a czego nie warto brać. Chodzi mi o sprzęt na którym mógłbym poczuć co znaczy dźwięk przestrzenny. Dotychczas włączanie wszelkich opcji w grach typu EAX czy DirectSounf3D nie robiło żadnego wrażenia na moich "głośnikach". Wracając do słuchawek to właściwie interesuje mnie uzyskanie efektu 3D ,wszelkie bajery typu bezprzewodowe, mikrofon itp są mi zbędne. Mam SoundStorma Nvidii więc słuchawki ze sprzętowymi dekoderami DD też odpadają. Jak ktoś ma jakieś typy to prosiłbym o sugestię:)- zwykłe dobre... , XTC 15/11/05 09:51
nie oczekuj jednak kosmosu - kwestia precyzji pozycjonowania 3d to zwykle przypasowanie algorytmu do Twojego modelu słyszenia - różnic kolosalnych w zależności od słuchawek w pewym zakresie ich jakości - nie będzie.Linux - każdy poleca co ma , resmedia 15/11/05 11:30
a zatem Icemat Siberia, ale pełnego dźwięku dookólnego na nich nie uświadczysz, do takowego to trzeba mierzyć w słuchawki 5.1, ale na ten temat to zdania są podzielone. Poza tym SS to EAX 2, a w miarę dobre pozycjonowanie dźwięku na słuchawkach zaczyna się od EAX 3.desipere est juris gentium - dlaczego uważasz, że "pełnego dźwięku"... , XTC 15/11/05 12:09
się nie da uzyskać...
pełny dźwięk przestrzenny - do tego są potrzebne zwykłe dobre słuchawki przenoszące ładnie - i algorytmy obróbki dźwięku...
słuchawki 5.1 to jakieś marketingowe wynaturzenie...
co takiego mają rozszerzenia EAX3 czego nie mają EAX2 a co by poprawiło pozycjonowanie akurat na słuchawkach?
Sprawa jest prosta - masz dużo głośników - możesz sobie pozwolić na zero algorytmów - masz 2 głośniki lub słuchawki - algorytmy są jedyną bronią.
Dla mnie dźwięk 3D na PC skończył się wraz z upadkiem Aureal'a ... niestety. Teraz niby w HD unCreative wprowadza odbicia i źródła volumetryczne ale dla mnie będzie to zawsze "100 nowych odgłosów rury kanalizacyjnej".
Wystarczy sobie uruchomić demo engine'u Miles Sound System i porównać poszczególne API dla dźwięku - na tym engine są takie giery jak COD i MOHAA jeszcze robione i tylko dzięki temu mogę w nich sobie skorzystać z A3D 2.0Linux - marketingowe wynaturzenie , resmedia 15/11/05 12:42
http://www.frazpc.pl/.../glowie/TEAC/PowerMax/HP10
a dopiero EAX 3.0 bardzo zbliżył się do A3D 2.0desipere est juris gentium - dalej tak twierdzę... , XTC 15/11/05 15:03
to jest dopiero kuriozalne ułożyć źródła dźwięku tak blisko ucha i mieć nadzieję na ich separację.
dwoje uszu - dwa przetworniki w słuchawkach - reszta to fikcja :]Linux
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|