TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
|
|
Prawo konsumenckie...!? , Gajdzi 29/11/05 20:33 Hej!
Powie mi moze ktos cos na temat takiego prawa,ze nowy towar mam prawo zwrocic/wymienic... i ile mm na to czasu....?!
Wiem,ze bylo kiedys,ze w ciagu 7 dni towar moge wymienic/zwrocic, a jak jest teraz?
Pytam, bo kupilem nowa plyte główna we Wrocławiu w arescie i okazala sie uszkodzona (nie wlacza sie), a koles mnie wyslal na seriws z nia, a tam ,ze ....bla,bla,bla (ja ja zepsulem i wogole) i na koniec gosc do mnie,ze jezeli bedzie uszkodzona, to wysla ja na serwis... na co ja,ze chce wymiany na nowa plyte, bo ta jest nowa, i nie ma 7 dni!
Na co on łaskawie mnie poinformowal,ze wymieniaja towar na nowy w przeciagu 5dni i licza weekendy...
Na co ja zapytalem; dlaego nie liczycie weekendow, jak oddaje sie cos na gwarancje...!?!
Ale odpowiedzi nie dostalem...
Stad moje pytanie, czy mozna sie z tym zwrocic do rzecznika praw konsumenta...?!Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - hmm... , qwertix 29/11/05 20:59
jesli sie w przeciagu ostatnich 2m-c nie zmienilo to na zwrot towaru jest 7dni i nie musisz sie im tlumaczyc, ot taka zachcianka i juz. Ja oddalem dvd bo mi nie podpdasowalo. Natomiast jesli chodzi o uszkodzenie to wala smutny. Mogli by nie uwzglednic Twoich praw jesli widac by bylo, ze plyta zostala uszkodzona specjalnie lub przez nieuwage np. cos wylamane itd. Idz i zadaj zwrotu kasy, a jak beda miec z tym problem to postrasz ich zecznikiem praw konsumenta. Ofcourse musisz sie zmiescic w tych 7dniach i liczy sie tu takze dzien zakupu.
Pozdrojak cos moze pojsc zle to napewno
pojdzie - ??? , Tummi 29/11/05 21:06
jakis paragraf na to?
Towar mozesz zwrocic w przeciagu 10 dni, jesli kupiles towar POZA siedziba firmy (np. wysylkowo).
Zrodlo: Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)
art. 2:
Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
T.www.skocz.pl/uptime :D - oczywiście nie masz racji , Iza WGK 30/11/05 00:00
ale nie będę po 10 razy tłumaczyć czemuHow fortunate the man with none ...
- odp. , Star Trek 29/11/05 21:07
poczytaj se tutaj: http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=390
Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt?
Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni. |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|