Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » burz 14:46
 » rainy 14:45
 » Dexter 14:39
 » BONUS 14:37
 » Pio321 14:36
 » Master/Pe 14:35
 » Sherif 14:35
 » Paweł27 14:17
 » DJopek 14:10
 » myszon 14:00
 » dugi 13:50
 » RoBakk 13:34
 » ligand17 13:20
 » KHot 13:14
 » cVas 13:06
 » Kenny 13:06
 » GiBsOn 12:57
 » matali 12:55
 » evil 12:42
 » muerte 12:37

 Dzisiaj przeczytano
 29455 postów,
 wczoraj 43276

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Prosba o pomoc w zadaniu z matmy... , humel 27/01/05 22:02
Jako ze z matmy orlem nie bylem, to zglaszam sie do was - napewno jakis umysl scisly sie znajdzie :) Moja dziewczyna dostala takie oto zadanie... (jedno z wielu - reszta juz zrobiona, zostalo tylko to)

Zad.

Dany jest czworokat o wierzcholkach:
A(3,1,-1)
B(-1,2,2)
C(5,10,-4)
D(6,5,-4)
Czy ten czworokat jest trapezem ??

Czy ktos z was kojarzy jak ruszyc to zadanie ?? Albo ktos chce sie wykazac ?? Zapraszam :)

**** HuMeL ****

  1. o ile dobrze pamiętam , myszon 27/01/05 22:43
    To wypadało by najpierw sprawdzić czy punkty leżą w jednej płaszczyźnie. Tworzymy równanie płaszczyzny z pkt. ABC i patrzymy czy D leży na niej.

    Następnie sprawdzamy czy proste zawierającze punkty AB i CD są równoległe tworząc ich równania (ale nie pamiętam w której postaci). Jeśli nie są idziemy do następnego punktu. (Jeśli są równoległe to figura jest trapezem, przypominam że kwadrat itp. to też trapez)

    Powtarzamy poprzedni krok dla prostych przechodzących przez BC i AD

    1. czy odcinki są równoległe , beef 27/01/05 23:37
      ...najlepiej sprawdzić licząc iloczyn wektorowy - jesli są, wyjdzie zero, więc nie trzeba budować równań prostych. Zakładając, że dwa wektory mają współrzędne [x1, y1, z1] oraz [x2, y2, z2], iloczyn wektorowy wynosi [y2z1-y1z2, x1z2-x2z1, x2y1-x1y1]. Chcąc, by był on zerowej długości, zerowe muszą być wszyskie jego wpółrzędne, czyli:
      y2z1=y1z2
      x1z2=x2z1
      x2y1=x1y1
      Budujemy wektory (boki ewentualnego trapezu) z podanych punktów

      AB=[-4, 1, 3]
      BC=[6, 8, -6]
      CD=[1, -5, 0]
      DA=[-3, -4, 3]

      Wektor (bok) CD możemy odrzucić od razu, bo jeśli jakiś inny miałby być do niego równoległy, to by musiał mieć współrzędną 'z' równą zero. Z pozostałych, już na oko widać, że podane wyżej równania spełniają boki BC i DA, więc są one równoległe. Pozostaje sprawdzić, czy punkty leżą na jednej płaszczyżnie. Ktoś chętny? :)

      this is the time of the revolution
      keepin' it in the right track
      feelin' it in my mind back

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL