|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
[OT] Dlaczego filmy profesjonalne oglada sie inaczej niz amatorskie?? , kubazzz 8/02/05 23:23 Jakie techniki sie stosuje, ze ten obraz wydaje sie jakis taki inny.
Jak sie nakreci nawet dobra kamera, ale amatorsko jakis film to i tak robi on wrazenie takiego jakby naturalnego, a filmy kinowe maja taka jakby inna plynnosc, ciezko to okreslic.
Czasem nawet stosuje sie w filmach kinowych taki wlasnie jakby regres co by wygladalo ze niby amatorska kamera jest jakas scena zrobiona.
O co tu chodzi?
Czy to kwestia ujecia, ustawienia ostrosci, ilosci klatek/s, czy czego?
bo ja nie moge dojsc.SM-S908 - Zawsze się nad tym zastanawiałem :) , El Vis 8/02/05 23:32
I nigdy się nie dowiedziałem.
Polskie filmy też inaczej wyglądają niż hamerykańskie. Tak... tak bardziej teatralnie... tak jak powiedział kubazzz ciżeko określić te różność.I don't suffer from insanity.
I actually quite enjoy it. - Będziesz zaszokowany, gdy dowiesz się jaki ogrom wiedzy jest potrzebny , fiber 8/02/05 23:36
aby nazwać się "profesjonalistą" w tej branży. W produkcjach filmowych pracują całe armie specjalistów, gdzie również psycholodzy pełnią bardzo ważną rolę.
Jakie techniki się stosuje?... tego się uczą ludzie latami...
pzdr.Analiza uryny może wykazać chorobę
jednostki, analiza urny chorobę
społeczeństwa - no ale mozna powiedziec , kubazzz 8/02/05 23:39
na pewno, co ma wplyw.
wiadomo, ze najwieksze szczegoly to i tak pozostaja tajemnica najlepszych ale jakies ogolne zasady sa i moge je poznac.SM-S908 - tak, ogólne zasady , fiber 8/02/05 23:46
poznaje się przez kilka semestrów... a co Ty z tego zrobisz dalej, to już jest pozostawione Tobie.Analiza uryny może wykazać chorobę
jednostki, analiza urny chorobę
społeczeństwa
- Tasma filmowa , Conroy 8/02/05 23:39
Film zdaje sie, nadal kreci sie na tasmach filmowych, w technice analogowej nie w cyfrowej. Stad to sie bierze. Cyfrowy jest tylko podglad dla rezysera na monitorze.http://flickr.com/photos/myhacien
da - no ale , kubazzz 8/02/05 23:40
nie uwierze, ze to jest podstawa.
kreci sie na tasmie bo tak jest chyba latwiej dobra jakosc przy edycji osiagnac.SM-S908 - to uwierz... , metacom 8/02/05 23:47
...albo weź sobie film pod tytułem VIDOCQ - bodajże pierwszy film nakręcony całkowicie kamerą cyfrową - różnica w obrazie znacząca (mnie osobiście bardzo się nie podoba). Plus chyba jeszcze rodzaj kamery jaki został użyty, ale tutaj mogę się mylić...Największą sztuczką Szatana jest to,
że ludzie w niego nie wierzą.
- tiaaa :-) też nad tym myślałem i .... , Auror 8/02/05 23:43
doszedłem do wniosku że na to się składa kilka rzeczy:
1) odpowiedni film - tzn. chodzi mi o tą rolkę filmową. Podobno te stosowane w hollywood kosztują małą fortunę i nawet tam filmowcy się oszczędzają.
2) pewnie potem materiał nagrany na tej bardzo drogiej taśmie idzie do lab'u i tam graficy dopieszczają kolorki (nasycenie barw), płynność, liczą klatki, łączą itp. żeby wszystko było idealnie zrobione
3) składnikiem, może najmniej istotnym jest jeszcze odpowiedni dźwięk ..... wiem, wiem że mówimy w tej chwili tylko o obrazie i tym dziwnym efekcie że takiego właśnie kinowego efektu nie da się zrobić domową kamerą, ale jak się już ogląda film w kinie to, przynajmniej dla mnie, ten efekt kinowości hollywoodzkiego filmu uzupełnia odpowiednie udźwiękowienie.
ale to tylko moja teoria na ten temat :-)portnicki.com
+++++++++++++
portnicki@gmail.com - no ale ale , kubazzz 8/02/05 23:57
w niektorych teledyskach tez jest taki efekt. Tak jakby np. obraz byl wolniejszy, taki nie-chaotyczny. I to juz na pewno jest osiagane przy mniejszym nakladzie srodkow.
[chociaz reklamy i teledyski to tez podobno niezle drogie sa na ogol]SM-S908 - jeszcze sie zastanawiam , kubazzz 9/02/05 00:00
czy to nie jest kwestia ujecia i formatu obrazu.
Np to ze obraz jest dosyc szeroki, specyficznie wykadrowany, z taka nienaturalna glebia czesto.
Zawsze mnie to fascynowalo - takie profesjonalne techniki operatorskie i fotograficzne. ale do tego to trzeba miec talent.SM-S908 - no właśnie... , fiber 9/02/05 00:14
blisko, blisko... :-)Analiza uryny może wykazać chorobę
jednostki, analiza urny chorobę
społeczeństwa - no i co? , kubazzz 9/02/05 00:15
bedziesz mnie tak ciagnal az sam dojde do odpoweidzi?:)SM-S908 - kubazz... już Ci napisałem , fiber 9/02/05 00:28
że tego się uczą ludzie całe lata, a ty chcesz w jednym wątku na boardzie...
zabudowa obrazu, psychologiczne oddziaływanie zabudowy obrazu, psychologia kolorów, klasyczna farblehre, wpływanie dźwiękiem na podświadomy odbiór... to tylko kilka przedmiotów z grupy "kreatywnych",
do tego jeszcze techniki obróbki chemicznej, cyfrowej...
człowieku!!!Analiza uryny może wykazać chorobę
jednostki, analiza urny chorobę
społeczeństwa - Fakt , Alonzo Vega 9/02/05 01:18
Fakt, niektóre Amerykańskie filmy potrafia uzależniać ja tak miałem choćby z filmem Swordfish oglądałem i oglądałęm chyba z 15 razy ta muzyka i kolor zielono zółto pomarańczowy. Widać że to ma być taki znak rozpoznawczy i jakoś specjalnie działać na widza ale i widać że jeśli jest dobrze stworzone to ciała.- dokładnie , Carmamir 9/02/05 21:37
ten film również mnie troche uzależnił :) nadal mam ochote go oglądnąć :D i chyba zaraz poszukam z nim DVD i zarzuce go sobie ;)No to się wkopałem...
- wiesz mam znajomego operatora filmowego , ulan 9/02/05 00:22
Gościu siedzi w tym biznesie od kolkudziesięciu lat (realizował filmy fabularne, telewizyjne, dokumentalne, pracował dla amerykańskiej stacji ABC, byl wykładowcą na Uniwesytecie Śląskim na wydziale filmowym, skończył łódzką filmówkę). Kiedyś jak był u nas, to ojciec chciał się pochwalić jaką to sobię kamęrę kupił (jakaś bodajże panasonica, teraz nie pamiętam bylo to z 5 lat temu), kaemra była z tych tańszych analogowych vhs. I żebyś zobaczył co on z nią wyprawiał, żadna automatyka dla niego nie istniała, wszystko wyłaczył. Pokazywał między innymi jakie super rzeczy można osiągać bawiąc się tylko balansem bieli. Normalnie szok. Takie rzeczy żeby wyrabiac trzeba mieć talent+doświadczenie+wiedze.
do takiego filmu profesjonalnego potrzebni są fachowi operatorzy, oświetleniowcy, dźwiękowcy + mnóstow innych osób. kiedyś byłem obecny przy kręceniu filmu dokumentalnego o powstaniach w Warszawie dla ARTE i ZDF (wystepował w nim Andrzej Szczypiorski, który był bardzo poważany i popularny w Niemczech i on właśnie opowiadał o powstaniach w Wawie). Samo ustawianie świateł trwało dobre parę godzin, a był to tylko film dokumentalny dla tv (który ma mniejsze wymagania niż film fabularny). Takich czynników jest naprawdę wiele...pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - dobrze to ujales :) , Holyboy 9/02/05 00:46
samo swiatlo to zabawa jak nie wiem, do tego scena i rekwizyty, udzwiekowienie, montarz, sprzet... a przede wszystkim wiedza i doswiadczenie...
Mam wlasnie nakrecic film na zaliczenie - prosty bo prosty, ale juz widze ile problemow jest :)
Kubazzz truptaj do ksiegarni, biblioteki i poczytaj :)Strength is irrelevant.
Resistance is futile.
We wish to improve ourselves. - Dokładnie , DJopek 9/02/05 00:47
Jak byłem w USA, to akurat miałem szczęście trafić jak byłem na Times Square jak kręcili jedną ze scen do jakiegoś filmu (nie pamiętam co to już było). Nie mówię już o tym że ulice były wręcz sparaliżowane, masa wozów, ekipy filmowców wręcz na siebie wchodzili, styliści, dźwiękowcy, oświetleniowcy i wiele wiele innych osób, masa sprzętu, odpowiednie tory dla kamer, żurawie, płachty odbijające światło. Do tego jeden potężny wiatrak o średnicy ok. 2 metrów pozorujący mocniejszy wiatr w tej scenie.
Zanim wszyscy się rozłożyli minęło chyba z 2-3 godziny, masa ludzi jako gapie, wszyscy zainteresowani stoją i czekają na rozwój wydarzeń (w końcu nie często widzi się takie ekipy filmowców). Weszli aktorzy, cisza na planie, dwóch aktorów przeszło pod "wiatr" przez kawałek ulicy, krótka kwestia po 2-3 zdania, 2 próby (ujęcia z różnych kamer) i koniec :-)
Całość rzeczywistego nagrania to może z 10 minut trwał, a przygotowania ponad 2 godziny :-) Heh...
- Ja sie już nad , Alonzo Vega 9/02/05 00:39
tym zastanawialem mając chyba z 10lat kiedy zauwarzyłem różnice pomiedzy puszczonymi w środku filmu reklamami(płynnymi) a skokowym obrazem filmowym. Też doszedłem do wniosku, że to przez to, że obraz występujący w np. studiou telewizyjnym, czy wiadomości jest kręcony cyfrowo bo idzie często na żywo, a materiał do kina na taśmie. Z tego co sie dowiedziałęm to podczas nadawania obrazu z np. studia telewizyjnego jest ok 50fps a w kinie albo 16 lub 24. Często reklamy kręcone są w 24fps ale nie wiem czy zauważyliście, że niektóre ujęcia w reklamach mają super płynność np. reklama Gillette , tak jakby wykorzystywali przez moment 50 klatek/s. W niektórych filmach zauważyłem jeszcze inny efekt jakby specjalnej przeskokowości obrazu i chyba najwidoczniej to widać w filmie "Szeregowiec Ryan" gdzie np. podczas wybuchu widać dokładnie super ostro każdą drobinę ziemi wyżucanej w powietrze. Coraz częsciej można to zauwazyć w filmach.- W telewizji w PALu , Robak 9/02/05 12:32
jet 50 półobrazów składających się na 25 klatek nie da się więcej.
- ziarno i 24 fps , pitero 9/02/05 00:50
tasmy filmowej + odpowiednia obróbka = efekt wiekszego dystansu do widza, mniejsza doslownosc obrazu. Na to ida ogromne pieniadze i umiejetnosci setek profesjonalistow. Kiedys w Polsce tez tak robiono kino, nadrabialismy talentem ale to byly inne czasy, kinem zajmowali sie prawdziwi mistrzowie... chociazby realizacja dzwieku w nowych polskich filmach... totalne dno (z nielicznymi wyjatkami).i7-13700kf_asus.prime.z790
RTX.4070ti_lexar.nm790_710_620
32gb.patriot.7200.cl30_msi.mag.850w - dobry dźwięk w PRLu? , marcool 9/02/05 14:40
"...chociazby realizacja dzwieku w nowych polskich filmach... totalne dno (z nielicznymi wyjatkami)." Znaczy się co, że kiedyś było lepiej??? Jeszcze chyba nigdy w swoim 28 letnim życiu nie słyszałem polskiego filmu(a widziałem ich wiele), który byłby dobrze udźwiękowiony, tzn. albo nie słychać części dialogów, albo trzeba ściszać jak się pojawia muzyka, albo dzwięk jest lekko przesunięty w stosunku do obrazu, a najczęściej wszystko razem. I w ogóle wydaje mi się, że właśnie te nowe filmy są lepiej udźwiękowione niż te z PRLu.- nie mowie ze w starych , pitero 10/02/05 02:32
bylo super, ale ze tamte nadrabialy braki techniczne innymi rzeczami. Nie porownuje do nowych, ktore i tak sa denne...:)i7-13700kf_asus.prime.z790
RTX.4070ti_lexar.nm790_710_620
32gb.patriot.7200.cl30_msi.mag.850w
- montaż , Dabrow 9/02/05 10:32
a ogólnie wszystko to co nazywa się postprocessingiem. To jest zdecydowanie większa część kosztów. Materiał na kliszy to dopiero baza wyjściowa. To trzeba przebrać, poskładać itp...
BTW - zdjęcia na taśmach filmowych są zawsze lekko nieostre -gdybyś porównał klatkę z filmu z identyczną klatką z kliszy fotograficznej to byś się zdziwił (-; Kamera analogowa dzięki temu w specyficzny sposób wzmaga wrażenie płynności ruchu. Kamera cyfrowa robi te swoje 24-30fps'ów - w sumie obrazków fotograficznych - efekt - nienaturalne "przeostrzenie" obrazu.... to jedna z różnic - tych jest mnóstwo.... Inne reagowanie na światło, inna praca oświetlenia - tysiące kwestii....!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - a co oglądałeś "Na tym świecie" wczoraj premiere ?? , Carmamir 9/02/05 21:34
też się nad tym filmem zastanawiałem że to amatorsko wygląda i przez to bardziej realnie :) podobał mi się koniec szczególnie jak się on modlił, jak słuchałem tego to pomyślałem że fajnie to naturalnie nagrali.No to się wkopałem... |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|