|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
problem ze zwrotem zakupionego towaru - długie , petropanko 18/02/05 10:57 Mój brat chciał kupić w sklepie internetowym Arest kartę graficzną Gigabyte 9550. Niestety akurat nie mieli i zaproponowali mu model MSI. Młody poczytał opis na ich stronce http://www.arest.pl/...2&katid=5&grupa=213 i w końcu się zgodził. Przysłali karę, jednak jakąś inną (tylko radiator w kształcie liter MSI, pamięci 5ms). Przesyłka przyszła przedwczoraj. Po założeniu razem z nowym zasilaczem (Chieftec 420W) i zainstalowaniu od nowa WinXP z SP2 i nowych Omeg system wywala się w czasie grania w gry 3D - zamrożenia. Sprawdzaliśmy temp. radiatora - wręcz gorący! Zadzwonił do Arestu, że chce jednak zamienić kartę na inną np Saphire z wiatrakiem i powiedział co się dzieje z tą. Jaki było moje zdziwienie jak mu odpowiedzieli, że nie ma takiej możliwości!!! Może co najwyżej przesłać do nich kartę a oni ją przetestują i ew. naprawią i odeślą!!!
Powiedzcie co robić. Jak sytuacja wygląda od strony prawnej? Jak radzicie się zachować? Niestety osobista wizyta w ich sklepie nie wchodzi w grę.
Dzieki - Piotrek-petropanko- - A wiec tak: , Star Trek 18/02/05 11:03
Od 2 marca 2000 roku polski konsument w sklepie internetowym ma zapewnione takie same prawa, jak klient z Unii Europejskiej – a to na skutek implementacji prawa unijnego. W efekcie klient polskich sklepów internetowych może korzystać z całej gamy uprawnień, jakie daje mu Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Kluczowy zapis tej ustawy, który powinien podnieść poziom zaufania do sklepów internetowych i zmniejszyć ryzyko związane z zakupem, to możliwość zrezygnowania z zakupu w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Co więcej, prawo obliguje właściciela sklepu internetowego do powiadomienia konsumenta o takiej możliwości. Niestety większość sklepów skrupulatnie ukrywa tę informację przed odwiedzającym konsumentem. - ja też miałem to ścierwo msi, tylko że z wiatrakiem , JasioWP 18/02/05 11:11
przy kręceniu zjarały się pamięci... - Tutaj: , PKort 18/02/05 11:19
Prawa e-konsumenta
Z przyjemnością podajemy Państwu przepisy, które wynikają z Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, gdyż dają one Państwu całkiem przyzwoity poziom ochrony w trakcie zakupów internetowych.
Na początek jednak należy zdać sobie sprawę, że ustawa ta nie dotyczy: inwestycji kapitałowych, ubezpieczeń, czynności bankowych, sprzedaży z licytacji, czyli aukcji internetowych, a także nieruchomości z wyjątkiem najmu.
Zgodnie z ustawą:
Jeśli rezygnujesz z zakupu, to umowa pomiędzy Tobą a sprzedawcą uznawana jest za niezawartą i jesteś zwolniony ze wszelkich zobowiązań, musisz jednak oddać produkt w stanie niezmienionym (czyli nie możesz go używać przez te 10 dni), ale możesz go wypróbować (czyli przymierzyć, sprawdzić, jak działa).
Termin 10-dniowy liczy się od dnia dostarczenia produktu, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.
Jeśli na stronie sklepu internetowego nie zostały podane informacje o:
- nazwie i siedzibie sklepu,
- cenie obejmującej także cło i podatki,
- zasadach zapłaty,
- kosztach, terminie i sposobie dostawy,
- prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni,
- miejscu i sposobie składania reklamacji
to termin, w którym możesz zrezygnować z zakupu wynosi trzy miesiące.
Wzór protokołu odstąpienia od umowy mozna znaleźć na naszej stronie.
- Nikt nie może żądać od Ciebie zapłaty za wycofanie się z umowy (odstępnego), takie żądanie jest bezprawne i nawet jeśli zostało zapisane w umowie (np. regulaminie sklepu), jest nieważne.
Jeżeli Twój zakup internetowy związany jest z kredytem lub pożyczką udzieloną Ci przez przedsiębiorcę, to odstąpienie od umowy (rezygnacja z zakupu) jest skuteczne także wobec umowy o udzielenie pożyczki lub kredytu.
- Pamiętaj jednak, że prawo do odstąpienia od umowy (zwrotu towaru) nie przysługuje Ci jeżeli:
zawarłeś w internecie umowę o okresowe dostarczanie artykułów spożywczych,zawarłeś umowę on-line o wykonanie, w ściśle oznaczonym okresie, usługi dotyczącej zakwaterowania, transportu, rozrywek, gastronomii.
Jeżeli nie umówiłeś się ze sprzedawcą, usługodawcą inaczej (nie podpisałeś odpowiedniej umowy), to nie będziesz mógł także w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny i dodatkowych kosztów:
-zrezygnować z usługi rozpoczętej za Twoją zgodą przed upływem 10 dni,
-zrezygnować z zakupu kaset video i audio, płyt CD (czyli wszystkich nagrań audiowizualnych), programów komputerowych, jeśli otworzyłeś ich opakowanie,
-zrezygnować z produktu lub usługi, jeżeli została ona wykonana według Twojego indywidualnego zamówienia,
-zrezygnować z produktu, który ulega szybkiemu zepsuciu,
-zrezygnować z prenumeraty prasy,
-zrezygnować z usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych.
Źródło: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/...;sid=31
Pod tym linkiem znajdziesz więcej informacji.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - Acha , PKort 18/02/05 11:20
I napisz jeszcze, jak sprawa się zakończyła.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !!
- na razie wysłałem do nich maila , petropanko 18/02/05 11:49
Witam!
Mój brat chciał kupić w Waszym sklepie internetowym kartę graficzną Gigabyte ATI Radeon 9550. Niestety akurat nie mieliście na stanie i zaproponowaliście mu model MSI. Paweł poczytał opis na Waszej stronie http://www.arest.pl/...2&katid=5&grupa=213 i w końcu się zgodził. Przysłaliście karę, jednak jakąś inną (tylko radiator w kształcie liter MSI, pamięci 5ms). Przesyłka przyszła przedwczoraj. Po założeniu razem z nowym zasilaczem (Chieftec 420W) i zainstalowaniu od nowa WinXP z SP2 i nowych sterowników Omega system zawiesza się w czasie grania w gry 3D - zamrożenia. Sprawdzaliśmy temp. radiatora - wręcz gorący! Zadzwonił do Was dzisiaj rano, że chce jednak zamienić kartę na inną np Saphire z wiatrakiem i powiedział co się dzieje z tą. W odpowiedzi usłyszał, że nie ma takiej możliwości!!! Może co najwyżej przesłać do Was kartę a Wy ją przetestujecie, ew. naprawicie i odeślecie!!!
Po pierwsze chciałbym Państu przypomnieć, że Polska weszła w skład Unii Europejskiej a polski konsument w sklepie internetowym ma zapewnione takie same prawa, jak klient z Unii Europejskiej; a to na skutek implementacji prawa unijnego. W efekcie klient polskich sklepów internetowych może korzystać z całej gamy uprawnień, jakie daje mu Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r. Nr 22, poz. 271 ze zm.). Kluczowy zapis tej ustawy, który powinien podnieść poziom zaufania do sklepów internetowych i zmniejszyć ryzyko związane z zakupem, to możliwość zrezygnowania z zakupu w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Co więcej, prawo obliguje właściciela sklepu internetowego do powiadomienia konsumenta o takiej możliwości, o czy Wy chyba zapomnieliście.
Po drugie zaś towar, który mój brat otrzymał jest niezgodny z ofertą zamieszczoną na Waszej stronie (nie wspominając o fakcie, że nie działa prawidłowo) - co narusz przepisy Kodeksu cywilnego!
Wasze zachowanie sprawiło mi wielką przykrość, bo to ja poleciłem bratu Wasz sklep jako godny zaufania.
Niniejszym, działając imieniem mojego brata, zawiadamiam Państwa, że jeżeli do poniedziałku nie otrzymam odpowiedzi na tego maila, zawierajacej Wasze propozycje rozwiązania problemu, zostanie do państwa wysłane pisemne oświadczenie o odstapieniu od umowy kupna-sprzedaży w trybie art. 2 ust. 1 ww. ustawy.
Z wyrazami szacunku - Piotr (...), reprezentujący Pawła (...)-petropanko- - aha.... , petropanko 18/02/05 11:51
wykorzystałem (z niewielkimi poprawkami) tekst Star Treka - dzięki :)-petropanko- - nie baw sie w maile , Tummi 18/02/05 12:55
telefon (najlepiej nagrywaj rozmowe :D) i jak sie beda pluc, to powiedz, ze idziesz do rzecznika praw konsumenta i on bedzie zalatwial ta sprawe. Bo co masz sie szarpac z ****** i psuc sobie nerwy :D A jak firmy potulnieja przy obecnosci rzecznika mozesz poczytac nawet na tym boardzie :D
T.www.skocz.pl/uptime :D - nieprawda , Iza WGK 18/02/05 22:59
firmy potulnieja jak wiedza ze nie maja racji. My jesli wiemy ze ja mamy a to klient sobie cos namieszal w glowie, wogole sie tym nie przejmujemyHow fortunate the man with none ... - porzadne firmy , Tummi 19/02/05 00:03
niczego sie nie boja - ale z postu petropanko widzimy, na jaka firme trafil :(
T.www.skocz.pl/uptime :D - nieprawda , Chrisu 19/02/05 00:28
niektóre nie dość ze nie potulnieją to jeszcze bardziej w kulki lecą... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- zakończenie sprawy.... , petropanko 23/02/05 08:29
Po wnikliwych testach okazało się, że mimo iż radiator karty jest faktycznie gorący, to nie powoduje to zwiech systemu. Powodem była gra, w która grał Paweł, która przy robieniu quicksave czasami (w większości przypadków było OK) się zawieszała na amen. Inne gry, zapętlone 3dmarki itp przechodziły bez problemu. Słowem karta jest OK i zostaje. Paweł miał zadzwonić do Arestu i zakończyć sprawę.
Nie zmienia to jednak faktu, że firma Arest nie pofatygowała się z odpowiedzią na ww. maila, nie było z ich strony żadnej reakcji, nawet telefonu. Raczej nie polecam :(
Dziękuję wszyskim pomocnym Forumowiczom, ten wątek z pewnością jeszcze nie raz się przyda.-petropanko- |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|