|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
Które autka mają napęd na tylne koła ? , garnek 21/02/05 18:27 chodzi mi o jakieś cechy charakterystyczne....np czy to są autka sportowe czy jakies inne? i dlaczego jest w takich autkach taki napęd stosowany?- Różne. Ogolnie chodzi o to zeby lepsza przyczepnośc i sterownośc była , trol 21/02/05 18:38
normalnie to albo rzuca ci przodem albo tyłem a w 4x4 to albo całym autem :] , albo wogóle hehe
No i nie licząc tego ze jak wkopiesz sie w zaspe to masz 50% szans więcej ze wyjedziesz.- Z przyczepnością to bym się kłucił , Paweł27 21/02/05 18:49
Tylni napęd jest gorzej dociążony w samochodach typu np. BMW i na 100% taki sam samochód ale z napędem na przód wystartuje z miejsca dużo szybciej.
Poza tym w zimie napęd tylny jest całkowicie do dupy, po pierwsze właśnie problem przyczepności kół tylnych (mała masa na tyle), po drugie jadąc pod wzniesienie na śliskiej nawierzchni ma tendencje do obracania samochodu, po trzecie napęd przedni wyciąga sam samochód z poślizgu czego nie zrobi napęd tylni.
Co do sterowności to raczej inne czynniki mają na nią większy wpływ niż to która oś jest osią napędową.i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold - Ojeździłem się BMW w życiu jak dziki osioł , j23 21/02/05 19:53
i nie trawię tych samochodów. W zimie bez 2 płyt chodnikowych w bagażniku nie ma co ruszać w drogę... Tak robili wszyscy znani mi posiadacze BMW, a i tak na śliskiej trodze, gdzie przednionapędową Toyotą jechało się w miarę normalnie, w BMW była to walka o życie... Zwisało mi że w lecie na suchym asfalcie na zakręcie pod krakowskim bielańskim wodociągiem mogłem jechać M3 140 km/h i nawet nie zapiszczały opony, bo wolałybym gdy był ośnieżony jechać na nim 60 km/h jak normalnym samochodem, a nie 30km/h jak M3...Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - Dlatego tylny napęd najlepszy , sebtar 21/02/05 19:59
jest w Garbusie który ma silnik z tyłu, tym to się w zimę jeździło ;-) nie to co jakaś Toyota - co hamulec to ABS się włącza ;-)Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - Też troszeczkę jeździłem 525 , Paweł27 21/02/05 20:02
i mogę powiedzieć to samo. Na mokrej nawieżchni nie można się było zebrać ze świateł i marne Punto mi wydech pokazało, nie mówiąc już drodze porytej ciapą lub lodzie, gdzie przyspieszała jak litrowy jedno cylindrowy diesel :))).i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold
- nie prawda jest ze przedni naped wyciaga z poslizgu. , BogadR 21/02/05 20:58
Ogolnie sie tak utarlo i wiekszosc ludzi tak wlasnie mysli, ale prawda jest inna ;) Z reszta w sporcie motorowym stosuje sie dohamowywanie lewa stopa, to naprawde pomaga w ciasnych lukach. Zanim zaczniesz stosowac pocwicz troche na placu, bo lewa noga nie jest przyzwyczajona do precyzyjnego wciskania hamulca. I latwo mozna zblokowac kola :)- Zdążyłem zauważyć że tak jest , Paweł27 21/02/05 21:08
bo ostatnio dość często poruszam się Hondą Accord Tiptronic i na początku cały czas lewa noga przy zwalnianiu przechodziła mi zamiast na sprzęgło (którego tu nie ma), na hamulec. Efekt tego był taki że auto stoi w momencie w miejscu. Ale kilkanaście minut jazdy i przyzwyczaiłem się. Teraz uważam że automat to cudo którego mi w swoim autku brakuje. Rewelacja (nie mówię tu o starych modelach skrzyń automatycznych), pełna inteligencja w zależnie od manewrowania gazem autko jedzie albo ekonomicznie i takteż zmiania biegi, a jak mu nagle depniesz gazem to od razu redukcja, 6000obr i zmiana na następny bieg. Takie czasy nastały że samochód z ręczną skrzynią zostaje w tyle, bo kierowca nie zmiani tak szybko biegu, a i sprzęgło przecież trzeba wcisnąć.i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold - ha ha ha , OzA 22/02/05 00:26
zanim automat skapnie się, że wcisnąłeś pedał do końca, wciśnie sprzędło, podkręci obroty i zmieni bieg na niższy to ja na manualu będę już w połowie manewru wyprzedzania
stary
w manualu to ja decyduję na jakim jade biegu, redukuję zanim zacznę manewr np. wyprzedzania
automat nie myśli !!!
Ty wciskasz gaz "do dechy" i on dopiero wtedy zaczyna redukować i przyspieszać a to strata nawet kilku sekund
więc nie wciskaj tu kitu
pozatym porównaj sobie osiągi aut na manualu i na automacieI sniffed Coke...
but the ice cubes
got stuck in my nose
- Coś mi się jednak wydaje, że samochód z tylnym napędem , McIsland 21/02/05 21:20
zwłaszca w dobrych warunkach zawsze wystartuje szybciej od przednionapędowego, powyżej 250 KM przedni napęd w ogóle traci sens z racji nadsterowności, jeśli chodzi o całe wyciąganie w zakrętach jest to raczej przereklamowane, bo jak się komuś wydaje że jak w zakręcie wciśnie denko i zacieśni zakręt to pojedzie tam gdzie chce to jest w błędzieGTD ... - Czytaj uważniej , Paweł27 21/02/05 21:30
pisałem że przy mokrym lub śliskim asfalcie 200 konnego tylnonapędowca na starcie biorę 100 konnym przednionapędowcem, Zresztą mocniejszy silnik będzie odwrotnie proporcionalny do przyspieszenia (oczywiście bez wspomagania elektronicznych systemów).i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold
- A próbowałeś kiedyś wjechać pod ośnieżoną górkę takim samochodem ??? , Muchomor 21/02/05 18:57
No właśnie próbowałeś? Chyba nie, bo to co piszesz ni jak się ma do rzeczywistości. Teraz mam już przedni napęd to mam odniesienie. Ogólnie to oba mają wady i zalety, a nie że któryś lepszy.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów
- Większość Cieżarowe , Paweł27 21/02/05 18:39
Większość BMW, Mercedes i duże limuzyny, także sportowe Porsche, Lamborgini, Ferrari. Dlaczego? W ciężarowych (jeżeli nie są z napędem na wszystkie osie) by koła napędowe były bardziej dociążone. W Limuzynach ze względu na większą niezawodność (zamknięty dyfer, a nie przeguby kryte gumami i podatne na zatarcia, oraz wytrzymujące dużo mniejsze momenty przy różnych kątach pracy). W sportowo-szpanerskich autkach dlatego żeby nie było potrzeby przenoszenia napędu z tyłu na przód (silnik z tyłu), a gdy silnik jest z przodu np Porsche wydaje mi się że ze względu na właśnie duże obciążenia kół skrętnych puszczono napęd na tył. kumpel sprowadził 2 latka temu porsche i najważniejsze jak mówił jest dokładne sprawdzenie wału napędowego, gdyż jest on cholernie drogi i o dziwo bardzo wąski. Zastosowana tam stal jest nie do podrobienia i każde zastąpienie tego elementu kończy się momentalnym jego ukręceniem.i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold - Sorry ale flagowe , konto-usuniete1 21/02/05 20:14
Porsche 911 ma silnik z TYŁU i naped tez na tyl i nalezy do najlepszych aut sportowych na swiecie.Nine Inch Nails to jest TO :)
iRacing Driver :)
- Tak, pod warunkiem , PKort 21/02/05 20:30
że w minibagażniku z przodu masz dwie kostki trylinki.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - Nie lapie ? , konto-usuniete1 21/02/05 20:34
co to sa trylinki ?
Hmm .. Rozklad masy w 911 jest bardzo dobry i nie ma problemu z kołami skretnymi ...Nine Inch Nails to jest TO :)
iRacing Driver :)
- Trylinki to betonowe kostki , Paweł27 21/02/05 20:47
a koła skrętne to koła przednie więc nie może mieć 911 problemu z nimi bo napęd ma na oś tylną !i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold - no wiem , konto-usuniete1 21/02/05 20:53
ale tak piszesz jakby mial problemy ze skrecaniem wlasnei bo ma przednia os odciążoną... myle sie ?
Z tego co mi wiadomo to 911 nie ma zadnych problemow ze skrecaniem ...Nine Inch Nails to jest TO :)
iRacing Driver :)
- Nie no źle mnie zrozumiałeś , Paweł27 21/02/05 21:12
pisałem że ze względu na duże obciążenie kół skrętnych (w przypadku napędu na oś przednią), napęd przeniesiono na oś tylną. Chodzi o elementy łączne półosi napędowych i piast kół czyli przeguby.i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold - Ale 911 , PKort 21/02/05 22:23
silnik ma umieszczony centralnie nad tylną osią. I cały czas B6.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !!
- Bardzo dobry??? , PKort 21/02/05 22:22
911 model 964 miało świetny rozkład masy - 20:80 (przód:tył). Jak 911 Turbo startowało, to przednie koła potrafiły unieść się nad ziemię.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !!
- Sorry, ale flagowe 911 , j23 21/02/05 22:16
ma silnik z tyłu, ALE NAPĘD 4x4!!!! Dlatego ma wał. Bardzo delikatny, ponieważ jest małej średnicy-z uwagi na minimalizację momentu bezwładności w celu szybkiego wchodzenia na obroty i minimalizację obciązeń w układzie napędowym.Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - Hehehe , konto-usuniete1 21/02/05 23:38
No nie wiem bo topowym 911 jest GT2 :) a nie turbo a GT2 ma nped na tyl :)Nine Inch Nails to jest TO :)
iRacing Driver :)
- to jest bez sensu , kubazzz 21/02/05 23:44
bo wersje 911 maja strasznie szybko rotacje. Bylo GT3 potem Turbo, potem GT2 i znowu GT3 i w koncu nie wiadomo.
Ja bym byl jednak za tym, zebym uznac Turbo za topowy model.
Wersje GT sa zubozone jesli chodzi o wyposazenie i jakby takie bardziej pod baze wyscigow, poza tym nie sa stale w programie modelowym.SM-S908 - No tak ale , konto-usuniete1 22/02/05 00:36
GT2 to najmocniejsze 911 , a ze jest na max odchudzone i pozbawione wielu wygod to juz kwestia przeznaczenia.. GT2 to praktycznie auto sciagniete z toru i gotowe do wyscigow.. full wypas w kwestii wyscigowej.Nine Inch Nails to jest TO :)
iRacing Driver :)
- Ale nadal , PKort 22/02/05 09:01
ma silnik z tyłu i napęd na tylne koła. GT2 czy nie CT2.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - CT2 to bylo , konto-usuniete1 22/02/05 09:59
Carrera Turbo Ruf :) czyle stuningowana 911 przez znakomitego tunera RUF . A silnik z tylu i naped na tyl bo tak ma byc i jest dobrze :)
ale sie czepiles :)Nine Inch Nails to jest TO :)
iRacing Driver :)
- Np. , JE Jacaw 21/02/05 18:45
Duży Fiat, a czemu ? Nie wiem... ale zimą to trzeba było wozić w bagażniku jakieś cieżarki np. płytki chodnikowe, bo inaczej traciło się przyczepność, szczególnie pod górkę. :-)Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - I Polduś , Marcinex 21/02/05 18:58
również ma na tylne, mnie to pasuje, przynajmniej zimą jest ciekawiej :)Nie ma piekła poza tym światem, on nim
jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
on nim jest! - poldi , Chrisu 21/02/05 19:19
jest najlepszy :)
Ja dzięki tylnemu napędowi zajeździłem Fiata 132p rok produkcji 1973 :) (niestety silnik z FSO 1500 seria AB :( ). Na szczęście teraz okazuje się, że nie jest z nim aż tak źle i jak dojdę do jakiejś kaski zabieram się za remont :). /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- Z drugiej strony , PKort 21/02/05 19:07
w Moskwiczach i Skodach serii 100 (oraz w Porsche 911) trzeba wozić trylinki w bagażniku z przodu, żeby dociążyć przednie koła skręcające (silnik i napęd z tyłu).Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !!
- Mercedesy, BMW , DJopek 21/02/05 19:05
Większość tak zwanych "limuzyn", choć i "tańsze" również.
A czemu jest stosowany nie mam pojęcia, ale ja nie potrafię jeździć z autem na przód, po prostu lepiej mi się prowadzi, odczuwam większy komfort poruszając się autem z napędem na tył. Gorzej jest w zimie, bo bez zimówek prawie się jeździć nie da ;) ale na zimówkach i mając odpowiednią wprawę jeździ się równie komfortowo :) - Przedni naped , Yatanza 21/02/05 19:19
z poslizgu trzeba wyprowadzac i trzeba to robic swiadomie, a tylni wyprowadza sie sam - wystarczy zdjac noge z gazu i puscic kierownice, tak w duzym uproszczeniu. Naped na tylne kola byl do niedawna nazywany klasycznym i jest bardziej zgodny z natura (w koncu my tez chodzimy na tylntch lapach ;), czasem na czterech. Przedni naped zostal zastosowany przede wszystkim w celu uproszczenia budowy samochodu w masowej produkcji i latwiejszej jego utylizacji (wal i most ciezko sie prasuje i trzeba go ciac palnikami a to kosztuje). W kazdym razie porzadne samochody zawsze beda mialy naped na tylne kola. Oj jak ja tesknie za Starym Leopoldem i baczkami na sniegu... - a mi sie zawsze wydawalo , Nazgul 21/02/05 19:29
ze naped na kola przednie jest lepszy, bardziej bezpieczny :)people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - grzebałem kiedyś po książkach na ten temat, , j23 21/02/05 19:46
bo jakoś nie lubię tylnego napędu, źle mi się na nim jeździło i chciałem wiedzieć dlaczego. Teoretycznie najlepszą przyczepność samochodu do drogi na zakręcie zapewnia napęd przedni ponieważ nie występują na nim składowe boczne od napędu (na skręconych kołach). Niestety jest jeden problem-przeniesienie mocy za pomocą przyczepności kół. Jak jest ślisko, samochód nie jest w stanie przenieść napędu za pomocą 1 osi, stąd tu jest przewaga samochodów 4x4. Przyjmuje się że na samochodach typu osobowego, nawet ze specjalnymi oponami, górną granicą zdolności przenoszenia napędu jest w zasadzie 400KM. Tylny napęd nie ma zalet przedniego napędu i nie ma zalet 4x4, dlatego praktycznie zniknął z rajdów samochodowych (poza monstrami typu F1). Na drogach kretych o dobrej przyczepności-suchy asfalt, jednoosiówki z przednim napędem są teoretycznie najszybszymi samochodami. Tylny napęd stosowano z 2 powodów-zrównoważenia mas: silnik, skrzynia biegów, układ przeniesienia napędu itp. powodował nadmierne obciążenie w dużych samochodach o ciężkich silnikach (dawniej nie było malolitrażówek, których układ napędowy był lekki w porównaniu z pasażerami i ładunkiem), a drugi ważniejszy powód-nie umiano wykonać trwałych przegubów przenoszących dużą mac do przednich kół (stąd pierwsze auta przednionapędowe były słabe). Teraz w małych i średnich samochodach stosuje się praktycznie wyłącznie przedni z powodów wspomnianych, a dodatkowo z uwagi na oszczędności na masie i wymiarach napędu. W dużych sobowych jest różnie z uwagi na trudności w zrównoważeniu obciążenia osi-BMW, Merce czy amerykańskie krążowniki mają tylny, ale Lexusy, Volvo czy Audi mają przedni. Samochów z przednim napędem ma lepsze własności terenowe (np. na piasku czy śniegu, bo sprawniejsze jest ciągnięcie niż pchanie) i jest w czasie jazdy statyczny dynamicznie-najechanie 1 kołem na zamarzniętą kałużę czy olej zwykle szarpnie samochodem 0.5m w prawo czy lewo, lecz samochód nie zmienia kierunku jazdy. Samochód z tylnym napędem zaczyna wtedy kręcić piruet i trzeba go wyprowadzać z poślizgu.Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - 400KM ??? :) popatrz na to , kubazzz 21/02/05 21:48
http://www.rsportscars.com/eng/cars/m_cl65amg.aspSM-S908 - Jasne, tylko dlaczego takie coś nie jeździ w rajdach typu WRC? , j23 21/02/05 21:57
Może dlatego że te 612 KM napędzają wyłącznie ego ich właścieli i hamownie pomiarową? A w czasie jazdy elektronika dba by taka moc nigdy nie była rozwijana... 4.4 s do 99 km/h? Tyle mają też samochody z o połowę słabszymi silnikami... Dzięki mniejszej masie za to lepiej trzymają się na zakrętach i lepiej hamują...Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - hmm , d-a-x 21/02/05 22:34
http://www.fast-autos.net/...tti/03bugatti164.htmlMontuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
uciekam goń mnie! - dobra , kubazzz 21/02/05 22:37
ale to po pierwsze nie jest auto osobowe do normalnej jazdy, po drugie ma naped na 4 kola, po trzecie nie jest jeszcze do kupienia:)SM-S908
- Polonez , NimnuL-Redakcja 21/02/05 20:30
na ten przyklad, chyba wszystkie BMW, sporo Mercedesów, Jaguary, Ferrari, Lamborgini ...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - bo Polonez to , Chrisu 21/02/05 22:10
samochód luksusowy. (tak piszą w książce do poldka w części dot wyposażenia ;) ) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Hmmm rozumiem, ze koła i przednia szyba nalezy do wyposazenia , NimnuL-Redakcja 21/02/05 22:17
ponadpodstawowego a gumowe dywaniki i "chromowane" klamki to juz luksus? :-) Hehe
Lubie mojego Poldolota ...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - ja też :) jutro go trochę popieszczę ;) , Chrisu 21/02/05 22:32
tzn zmieniam mu tylne tarcze hamulcowe, łożyska i tłoczki :) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- no i ekstrawaganck i bo projektowal go Giugiaro !! , kubazzz 21/02/05 23:12
Italdesgin prosze panstwa!!SM-S908 - w porownaniu do pierwszego samochodu Benza , Meteor 22/02/05 09:39
to nawet superluksusowy :)Tak, naleze do grupy trzymajacych
kierownice i jestem z tego dumny!
Pzdr. Univega,Author&Meteor
- ja tam wole tylni napade , Piratez 21/02/05 21:09
jakos wiecej zabawy mi dostarcza
zwlaszcza na osniezonych drogach:)
j23: mowisz ze w duzych samochodach jest stosowany tylny napad to dlaczego w f1, w wiekszosci super sportowych samochodach jest stosowany tylny naped mimo ze ich waga jest duzo mniejsza od limuzyn...- Ale są to samochody specjalnie budowane do wyścigów , j23 21/02/05 21:18
i nie nadające się do niczego innnego. Po pierwsze-kierowca w nich siedzi PRZED silnikiem, np. F1, Ferrari, Porsche. Po drugie-chodzi o aerodynamikę-w tych samochodach silnik nie ogranicza spadku maski, a bagażnik-jeśli jest, to o pojemności 126p... Po trzecie-są to samochody na tory wyścigowe-gdzie przyczepność jest nieporównywalna ze zwykłym asfaltem, o mokrym czy oblodzonym nie mówiąc.Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - niepowiedzial bym , Piratez 21/02/05 21:30
ze swiezy uzytkownik ferrari enzo pierwsze co zrobi to wyjedzie na tor wyscigowy
moim zdaniem tylni naped jest duzo, duzo lepszy co potwierdza ta regule ze najlepsze marki samochodow go montuja
przednim latwniej wyjsc z poslizgu?? raczej latwo o wypadek
ktos tu powiedzial ze wystarczy dodac gaz i sie wyjdzie
sproboj to zrobic na sniegu to zobaczymy czy wyjdziesz. W napedzie na tyl mozesz kontrolowac poslizg przez dodanie gazu lub jego ujecie.
do tego przenoszenie mocy jest duzo bardziej efektywne w tylnonapedowcach
jedynym plusem przedniego napedu jest jego koszt budowe.
Audi maja przedni naped hmm chyba tylko male:)- Sprawność tego samego samochodu , Paweł27 21/02/05 21:35
z tylnim napędem jest mniejsza niż takiego samego z przednim i basta. Poza tym masa i koszty są większe. Trwałość i bezawaryjność jest większa tylnego napędu w którym wystarczy kontrolować wyłącznie wycieki z układu różnicowego i nic poza tym, chyba że wał zaczyna wibrować ale to już czuć więc nie trzeba kontrolować.i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold - Trwałość Ferrari? ;-)))))))))) , j23 21/02/05 22:44
W Ferrari remont generalny silnika robi się po 100 000 km... Ogólnie silniki rajdowe nie grzeszą trwałością.Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - Ja piszę o trwałości napędu nie o trwałości , Paweł27 22/02/05 18:18
samochodu !i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold
- W wiekszosci aut sportowych wyscigowych , BogadR 21/02/05 21:12
nie rajdowych stosuje sie naped tylni, poniewaz udowodniono ze auto przednio napedowe z moca powyzej 250KM nie jest w stanie dobrze tego wykorzystac. Poprostu w zakrecie wewnetrzne kolo pali gume :) pozatym zdecydowanie trudniej jest opanowac auto przednio napedowe w poslizgu niz tylnonapedowe. Wiem wyda Wam sie to smieszne ale taka jest prawda :) jak przedni naped wpadnie w poslizg to popuszczamy "gaz" i czekamy az zlapie nie mamy na to wplywu. Natomiast przy tylno napedowce jak chwycimy boka to mamy mozliwosc kontroli jego toru. wiecej gazu zaciesniamy luk, mniej gazu poszerzamy, dotego oczywiscie dochodzi jeszcze odpowiednia katra kierownica :)- .:. , Shneider 21/02/05 21:21
no wlasnie ze przednio napedowy mozna latwiej poprowadzic.
jak Ci w tylno napedowcu rzuci dupe o 30stopni to juz tego nie wyciagniesz. sproboj :)
w przednio napedowcu, wystarczy gaz w podloge i silna kontra..:: Live at Trance Energy ::. - Wyobrażasz sobie jazdę 600 konnym , Paweł27 21/02/05 21:25
samochodem z napędem na przednią oś ?? Po pierwsze, przeguby, po drugie auto 600 KM to i silnik potęrzny i skrzynia do tego o odpowiedniej wytrzymałości, układ różnicowy, półosie napędowe i naraz to wszystko mamy zmieścić na tak niewielkiej powierzchni pomiędzy przednimi kołami samochodu - chyba niewykonalne. I po trzecie wyobrażasz sobie moment gdy przy skręconych kołach depnął byś na maksa na gaz ? Może przesadzę że ręce by ci powybijało ale na pewno przeprostowało by ci kierownicę. Pamiętam jak kumpel opowiadał jak przycisnął na zakręcie Syrenę i mało co mu nadgarstków kierownica nie powybijała (śmieszne ale taki kiepski był tam układ kierowniczy że każdy wybuj było czuć na kole kierowniczym :)))) )i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold - 600KM jak pisałem to totalna fikcja , j23 21/02/05 21:42
dla samochodu na 1 oś. Obojętnie czy przednią czy tylną. No chyba że coś ma opony jak F1 albo dragstery. Jak cytowałem za literaturą, powyżej 400KM na osobowym to jest raczej fikcja, z jedynym zastosowaniem na torach rajdowych o specjalnej nawierzchni i nagrzanych rajdowych slickach. Może w topowych Mercach klasy S te ich 550KM silniki coś dają, ale to auto to ciężkie bydle, ważące pewnie tonę więcej niż sportowe auto, po drugie ma elektroniczną kontrolę trakcji, a po trzecie-jest to dla szpanu, bo nawet na niemieckich autostradach tego nie wykorzysta-przy 245km/h odetnie mu paliwo elktronika i tej mocy nijak nie wykorzysta. (i pewnie te silniki dają do opancerzonych wersji). W latach '70 w USA były Corvetty, Mustangi i Cobry z 450KM silnikami i więcej było wypadków niż zysków z tej mocy. W zasadzie powyżej 300KM musi być 4x4.Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - fiksajata? , kubazzz 21/02/05 21:50
http://www.rsportscars.com/eng/cars/m_cl65amg.aspSM-S908 - widze , martinezz 21/02/05 23:07
ze fan mietkow z Ciebie, masz moze jakies fotki w wysokiej rozdzielczosci (niekoniecznie MB, ogolnie "pulpitowe", wyrazne zdjecia aut) ?vaio fz11l - to przeciez od dawna wiadomo :) , kubazzz 21/02/05 23:10
a jesli chodzi o zdjecia Mercedesow - www.fan-galerie.deSM-S908
- ogolnie troche sie mylisz , kubazzz 21/02/05 22:03
np Mercedesy S600, CL600 i SL600 oraz 55 AMG [E,S,CL,SL,CLS].
wezmy przyklad 600.
V12 biturbo 600KM i 800nm przy szerokim zakresie obrotow juz od bardzo niskich obrotow. I co?
automatyczna skrzynia, tylny naped, kontrola trakcji, 2 tony masy lub prawie i auto OSOBOWE [nie nazywane sportowym oprocz SL i troche CL] ktore do 100 przyspiesza w ciagu 4,5 - 4,8s, do 200 ponizej 15s a predkosc maksymalna zmierzona to okolo 300-310kmh [zalezy od modelu]. I co tez wazne, sprawdzone ze nawet przy predkosciach grubo powyzej 250kmh auto zachowuje sie przewidywalnie i bezpiecznie.
Ale zeby nie bylo - hamulce daja opoznienia rzedu 10,5m/s^2.SM-S908 - Tak? To powiedz kiedy wyciąga te 600KM? , j23 21/02/05 22:12
Chyba jak ktoś założy slacki szerokie na 0.5m i wystartuje na torze F1. W 99% za życia właściciela elektronika tego auta nigdy nie pozwoli rozwinąć więcej niż 400KM bo opony dopuszczone do ruchu drogowego nigdy na to nie pozwolą. Tak jak mówię-600KM napędza ego właściciela, ale nie samochód... Jak podrasuje silnik do 800KM to też nic nie zmieni-będzie tylko bardziej napędzane ego, ale nie samochód.Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - ok, ale czy , kubazzz 21/02/05 22:18
w swoim mega wypas renault twingo 1,2 60km tez nie osiaga sie prawie w ogole maksymalnej mocy ani momentu bo zeby to zrobic to trzeba silnik wykrecic do strasznie wysokich obrotow.
Tu nie chodzi o osiaganie pelnej mocy, ale o to jakie potencjalne mozliwosci daje silnik nawet przy nizszym obciazeniu.
Zreszta akurat wole, zeby moje ego napedzal V12 Bi-Turbo z Mercedesa SL600 niz wspomniana wyzej kosiarka do trawy.SM-S908 - Z Renault (Ale nie Twingo oczywiście) to Ci się nie trafiło... , j23 21/02/05 22:40
Dawno temu, kiedy jeszcze obracałem się w rajdowych kręgach, to ulubionym samochodem naszej krakowskiej czołówki "na domowy użytek" i dla żon był lekko podrasowany (tylko chip + ewentualnie odchudzona maska i błotniki oraz sztywniejsze drążki skrętne) Megane Coupe. Szczytem rajdowego buractwa byli dla nich posiadacze Ferrari, Corvett i Mitsubishi 3000GT 4x4 (ze skręcanymi tylnymi kołami!), szczególnie czerwonych! Taką Meganką robili takich buraków jak chcieli i kiedy chcieli, bo ważniejsze od mocy jest stosunek mocy/ciężaru i właśnie przedni napęd wpływający na prowadzenie. Dodatkowo z 2 samochodów o jednakowej mocy/kg masy, zawsze lepszy będzie ten lżejszy! Na krętych szutrowych drogach to takie Ferrari czy Corvetta do Meganki strasznie się kompromitowało!Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - no tu masz racje , kubazzz 21/02/05 22:47
ze zawsze lepsze jest lzejsze, ale dlaczego tak trzymasz sie tych rajdow?
Przeciez ja nie opisywalem aut rajdowych.SM-S908 - Nie rajdowe? ;-) , j23 21/02/05 22:58
A ten Merol z 612KM silnikiem to był dostawczy? Klasa chyba Grand Turismo? Czy nie tej klasy startują w 24 godzinym Le Mans?Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - nie , kubazzz 21/02/05 23:19
ten 612 KM to CL65 AMG, czyli coupe na bazie S Klasy. Klasyczne GT, ale w cywilnym znaczeniu - bo jak wiadomo nazewnictwa cywilne i wyscigowe dawno sie rozjechaly. DTM to tez wyscigi samochodow turystycznych, a startuja tam tylko mutanty swoich drogowych odpowiednikow:)
LeMans i F1 tez sie wywodza od zwyklych samochodow, tylko troche usportowionych, ale tak mniej od lat 30 zaczelo sie stopniowe roznicowanie, czego efekty widac dzisiaj.
wiec ja nie przyjmuje porownania tuningowanego renault megane z CL65 AMG albo CL600 - CL oferuje przy swoich osiagach takie wyposazenie, przestrzen, prestiz i komfort ze to renault do poziomu rury wydechowej nie dorasta.
Sa przeciez kaszlaki, ktore objezdzaja niejedno Porsche, ale przeciez nie to sie liczy. Zroibc najszybsze auto nei jest trudno, ale zrobic takie auto jak CL 600 to potrafi tylko jeden producent.SM-S908
- roznica w przyspieszeniu do 100km/h , BogadR 21/02/05 22:18
bedzie mala miedzy 600KM autem a 400KM, ale przyspieszenie ze 200km/h do 250km/h to juz zupelnie co innego :) Pozatym auto o mocy 600KM osiagnie wyzsza Vmax oczywiscie przy zalozeniu ze opor powietrza tych aut jest taki sam.- Nie będzie różnicy , j23 21/02/05 22:50
bo opony dopuszczone do normalnego ruchu drogowego na to nie pozwolą. Przy 600KM szybciej się tylko zjarają, a auto szybciej nie pojedzie... Tzn. błąd-nie zjarają się bo system kontroli trakcji na to nie pozwoli i oba samochody pojadą tak samo. Pewnie 400KM szybciej-BO BĘDZIE LŻEJSZY... Bez kontroli trakcji nawet 400KM pewnie nie dostałby certyfikatu dopuszczającego go na drogi...Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - szczerze mowiac , BogadR 21/02/05 23:34
nigdy nie jezdziel autem ktore by mialo 400KM i pewnie nie pojade :) ale nie wydaje mi sie zeby bylo wstanie przy predkosci 200km/h jeszcze zaczac boksowac, czyli w praktyce przekazywac takie samo przyspieszenie jak od 0 do 100. powiedzmy ze 400KM auto przyspiesza od 0 do 100 w 5s czyli teoretycznie do 200 w 10s ale praktycznie jest inaczej natomiast 600KM auto bedzie blizej tej granicy 10s. Dobra nie ma sensu tego tematu rozpatrywac bo raczej takimi brykami nie pojezdzimy po naszych drogach. Dodam ze przeciez jest kilka seryjnych aut ktore maja silniki o mocach 500-600KM Enzo, Murcialago, Zonda, czy nawet wspomniany merc AMG, czy nawet SLR i te auta musza miec odpowiednie opony :)
- W ten sam deseń.... , Tony Soprano 21/02/05 22:58
BMW M3 CSL od 0 do 100 km/h ma 4,9 s. Moc: 360 KM... także liczba koni w zaprzęgu powyżej 300 (400??) nie ma "chyba" większego znaczenia. Chyba, że liczymy przyspieszenie do 200-300 km/h - to tak, pod warunkiem, że nie wkracza elektronika lol :D
Więcej na ten temat jest w postach pokrewnych - tylny napęd "jeśli lubisz jazdę w poślizgach" (a kto nie lubi?) to konieczność, nie utrudnienie. I tak jak koledzy piszą: nie przypadkowo jest montowany w najbardziej sportowych z usportowionych wersji cywlinych osobówek (obok 4x4)- Usportowionych? , j23 21/02/05 23:18
Co najwyżej szybkich. Sportowe muszą być jeszcze zwrotne, dobrze trzymające się drogi i znakomicie hamujące. Kilkutonowe Merole i BMW w topowych wersjach takie nie są. Sportowe to jest np. Subaru, ale nie BMW. A największe silniki to (z wyjątkiem bogatych czubasów) dają chyba wyłącznie do tych osobówek, co to pod karoserią mają ze 2 tony kewlaru i tytanu oraz 20 cm szyby... Jak coś jest duże i ciężkie, to musi mieć tylny napęd-przykładem są ciężarówki Volvo ;-) Elektronika wkracza, bo musi-widziałeś jaki kształt ma opona certyfikowana do 272 km/h przy prędkości 250 km/h? Jakbyś widział, to byś nie chciał tak szybko jeździć. Nie tylko elektronika ogranicza prędkość-opona nie może się ślizgać co nastąpi gdy moc potrzebna do utrzymywanie wysokiej prędkości zaczyna przekraczać przyczepność. A od poślizgu do wzlotu w powietrze przy prędkości 300 km/h droga niedaleka.Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - Hmmm , Tony Soprano 22/02/05 10:35
No nie wiem, nie zgadzam się z Tobą: mówisz, że M trójka (i to w wersji CSL !!!) nie jest samochodem sportowym ? Nie bronię Ci wydawania takich opinii ale myślę, że to auto zostało stworzone w jednym celu.
odejdźmy od tego, bo można się spierać czy RS4 albo RS6 są autami sportowymi - otóż nie są. Nie dlatego, że może słabo trzymają się drogi, czy nie są zwinne, to są limuzyny i to niektóre mogą być w wersjach kombi... Co w takim razie począć z M5 ? Nazwać to sportową limuzyną ? No widzisz - sam nie wiem.
Jak można zobaczyć oponę przy 250 km/h ? :D
Zaciekawiłeś mnie tym. Najszybciej ile jechałem samochodem to ponad 245 km/h...... :)) Szybko było ale w miarę "bezpiecznie" - autostrada u naszych zachodnich sąsiadów. Ale za to spalannie 16l/100 km :/
- CO????????????????? , j23 21/02/05 21:26
Pokaż mi współczesny samochód WRC z tylnym napędem... Z przednim się jeszcze zdarzają! Tylko w wyścigach na specjalnych torach, np. F1 stosuje się tylny napęd. Patrz mój post wyżej. Wewnętrzne koło pali gumę? Wewnętrzne koła na zakręcie nie pracują, dlatego ścina się nimi zakręt! Przednionapędowy trudniej wyprowadzić z poślizgu, ale też DUŻO TRUDNIEJ (z uwagi na dużo większą przyczepność) wpada w poślizg! Przednionapędowego dobry rajdowiec nie wprowadza w poślizg, bo to strata sekund, to tylnonapędowymi opłacalne było pokonywanie zakrętów kontrolowanymi poślizgami, ale jest to wolniejsze niż przednionapędowieć bez poślizgu...Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - lol , Piratez 21/02/05 21:34
wiesz czemu nie ma samochodow na tylna os w rajdach??
bo w rajdach nie startuja bmw, mercedesy i inne tylnonapedowce
to jest powod dlaczego nie ma tylniego napedu w rajdach- A Fiaty 125p czy Łady Samary ?? ;))) , Paweł27 21/02/05 21:42
Nie zgodzę się z tobą. Samochody przygotowane na rajdy są całkowicie innymi samochodami niż seryjnie produkowane. Wszystko jest tam przerabiane i nie wierzę w cuda że sprawiło by to konstruktorom jakiś problem by zmienić napęd przedni na tylny, gdyby to tylko mogło spowodować że takie autko miałoby większe szanse w rajdzie. Zresztątam wchodzą w grę takie pieniądze że gdyby wolno było to zastosowaliby w tych samochodach silniki odrzutowe. Więc uważam że nie masz racji co do tego że napęd tylni byłby lepszy na rajdy. Nie tacy jak my siedzą nad projektowaniem takiego autka od podstaw i gdyby tak było to wszystkie autka rajdowe miały by napęd tylni.i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold
- napisalem w wiekszosci , BogadR 21/02/05 22:01
aut wyscigowych (DTM, F1) nie rajdowych (WRC) wystepuje tylni naped :) a co do reszty sie zgadzam :) tylko ze znowu dochodzi aspekt 250KM na przednia os :)
- hmm , 0r8 21/02/05 21:13
straaaasznie smiechowy watek, hihi :D
jedyna zaleta przedniego napedu jest niski koszt produkcji. kropka.
jak samochod wykreca baczki pod gorke z tylnim napedem, to nie naped jest do dupy tylko kierowca. kropka.
jeszcze kubazzz'a w tym watku brakuje, hihi :D- I tu się z kolegą całkowicie , McIsland 21/02/05 21:24
zgadzamGTD ... - Eeee tam - bączki srączki. , Muchomor 22/02/05 09:39
Jest jeszcze taka możliwość, że auto stanie w połowie górki i nie podjedzie wyżej za cholerę, bo koła kecą się w miejscu mimo zimowych opon. Przerabiałem to BMW316Coupe i raz wyciągał mnie facet golfem (nie wiem jakim ledwo pociągnął ale starczyło), a raz wpuściłem dwóch gości do tylnego bagażnika :-).
Dużym fiatem było jeszcze gorzej - jak jechałem po opadach do Bielska (Lipnik) to wkładałem trelinki do tyłu.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - nooo, to teraz zadaj pytanie na Boardzie w stylu "czemu taki a taki program zle cos robi" , bwana 22/02/05 13:08
:-D"you don't need your smile when I cut
your throat"
- LEPSZE , kubazzz 21/02/05 21:45
czyli Mercedesy i BMW.
A Audi ma przedni naped i wszystko jasne:)SM-S908 - Merce i BMW to samochody dla buraków! , j23 21/02/05 22:05
Wiem na pewno, bo znam wielu ich posiadaczy! Słuszne samochody to np. Aston Martiny (też tylny), Jaguary (tylny), Volvo (przedni), Saab (przedni), Lexusy (przedni). Przy czym tylko Angole potrafią robić samochody z gustem, ponad czasowe. Reszta to sprawność techniczna+brak polotu. A najpiękniejsze na świecie były włoskie kabiolety z lat 60-tych! Angole są konserwatywni i na przedni napęd przejdą za 20 lat ;-) Rewolucyjny Morris Mini (4 razy pod rząd wygrał Monte Carlo, ośmieszając 911!) był wyjątkiem, bo projektował go Grek ;-)Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - wrrr , kubazzz 21/02/05 22:13
sie nie znasz.
Poza tym burak tez czlowiek i tez musi czyms jezdzic.
Zgadzam sie, ze Aston Martin to auta fajne - ale Ford robi z tego tandete, Volvo - ooo znowu Ford, a jesli volvo ma polot to chyba w innej czasoprzestrzeni, Jaguar - klub Forda zaprasza wszystkich, Saab - juz lepiej, ale to tylko konkurencja dla Volvo segmentow D i E, Lexusy - japonskie auto dla amerykanow, ktore nieskutecznie probuje zdobyc rynek Mercedesa i Bmw.
Wloskie kabriolety z lat 60, owszem byly piekne, ale lepiej jak staly bo wyglad to nie wszystko - a poza tym ich czas minal.SM-S908 - co jest wart Mercedes , j23 21/02/05 22:21
to pokazał silnikami w F1.... O pikującej w dół przez ostatnie 10 lat "niemieckiej jakości" nawet nie chce mi się pisać...Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - jaasne , kubazzz 21/02/05 22:27
chcialbym zauwazyc, ze nawet jesli przyjmie sie ze jakosc pikuje to i tak jest ona najlepsza z dostepnych.
A silniki w F1 wcale nie byly zle.SM-S908 - Nie był złe ;-) , j23 21/02/05 22:53
Ich posiadacze nawet prowadzili... aż do efektownej eksplozji silnika w każdym rajdzie...Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - akurat tego mi nie wmowisz , kubazzz 21/02/05 23:04
ogladalem wiekszosc grand prix i nie pamietam zadnej eksplozji silnika Mclaren Mercedes, byly awarie ale nie wybuchy w kazdym wyscigu. Toyoty silniki wybuchaly.
A zreszta to tylko jeden sezon. I tak McLaren Mercedes to jeden z wazniejszych teamow w historii F1.SM-S908
- Tylko że w F1 , PKort 21/02/05 22:54
jeden wyścig = jeden silnik. Wiele to o trwałości i jakości nie mówi. Pomijając już kosmiczne zużycie paliwa (przeszło 1l/km).Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - Stare informacje , Brauni 22/02/05 00:21
Nowe przepisy : Silnik musi brac udział w dwóch badz trzech wyscigach (nie pamietam dokladnie) ...Br@uNi Polska - ale to jest dopiero od tego sezonu , kubazzz 22/02/05 00:22
co bedzie chyba.
Tak mi sie wydaje.SM-S908
- to znaczy ze jak ktos sobie zapracowal na takie auto to 'burak' tak??? , speed 22/02/05 07:13
Sporo nieprawdziwych informacji podajesz .
Lexusy IS .GS 300, GS430 ,SC430 to auta tylno napedowe jedynie ES robiony na plycie podlogowej Camry jest przedno napedowym. Wprowadzono tez model GS 300 AWD (model 2006). 400KM wcale nie jest max ,trzeba pamietac ze sporo KM zaczym dojdzie do opon ucieknie nam po drodze:))) a ile to jako tacy fachmani dosc latwo sobie policzyc , to ile moga przeniesc opony na asfalt zalezy ile chcemy wydac i burakiami sa ci co kupia fajnie wygladajaca opone i zakladaja ja na auta o mocach 250-300 KM . Dobra opona do auta 400KM ZR to wydatek kilkuset $ ale wtedy wiemy na czym jezdzimy.
Naped przednio napedowy nie jest tanszy od tylnonapedowego
.Tak jak wiekszosc pisala i jedne i drugie maja zalety i wady .
Wiadomo ze do aut malych i silnikach do 2 l , kiedy ekologia (zuzycie paliwa ) gra pierwsze skrzypce nikt nie zrobi auta tylno napedowego (nie wdzisiejszych czasach). pod wzgledem bezpieczenstwa tez sa lepsze od aut tylnonapedowych.
Tak naprawde mam watpliwosci czy kto kolwiek chociaz jechal (kierowal autem ) tak 240-250Km/h chociaz przez 10minut ,bo z wypowiedzi to wynika ze nikt nawet takiej predkosci nie widzial na liczniku:))). Jak komus wydaje sie ze wyprowadzi auto z poslizgu przy predkosci powyzej 140Km/h to na pewno bedzie mistrzem swiata. Technika jazdy z predkosciami powyzej 200km/h jest calkowicie inna niz przy 120-160km/h i nie wystarczy miec auto co pociagnie 250km/h ale trzeba umiec tak szybko jezdzic . Na codzien jezdze autem 300KM co to znaczy miec pod maska 300KM a co n.p 400KM
,to trzeba samemu sprobowac i poczuc roznice . 300KM w aucie o masie 1800-1900kg jest OK dla wielu wydaje sie to monstrum ale niporownywalnie lepiej jezdzi sie tym samym autem z silnikiem 400KM . Na koniec aby nie bylo niedomowien ,jak kogos stac na auto 300 -400konne to na zime ma odpowiedni 4x4.
j23 nie zapominaj ze mozna dobrze zarabiac i kupic sobie BMW czy "Morela " nie bedac burakiem, tylko miec pod 'stropem' poukladane.
A tak nakoniec to nowy Morel CLS 500 jest blady jak anemik,
siedmio biegowy automat w miescie glupieje ( jadac 40km/h i gwaltownie prszyspieszajac nie wie co ma zrobic i jak kopnie to szyje mozna zlamac . silnik tez jest cienki jak dupa weza (mogli by dolozyc okolo 20% momentu to by jakos wygladalo.
Jednym slowem po jezdzie dawno niebylem tak rozczarowany nowym autem:((((((((((- hmm , czy moze , kubazzz 22/02/05 08:56
posiadasz CLS 500??
Zaciekawiles mnie ta opinia o automacie i 'slabym' silniku.SM-S908 - nie tym razem ,niemcy jeszcze musza troche popracowac jak chca moje pieniadze:)) , speed 23/02/05 04:57
Nie jestem fanatykiem zadnej marki ale jak kazdy 'smiertelnik '
jedne samochody pasuja mi lepiej inne gorze. Bylem posiadaczem i BMW i S500 i wszytko bylo by moze OK ale za duzo czasu spedzaly w warsztatach na naprawach i do tego przy troche nieprzyzwoitej predkosci potrafily palic jak T-34 :))) (po prostu nieprzyzwoicie duzo). CLS dosc ladnie wyglada i zainteresowal mnie na tyle ze postaralem sie pojezdzic tym samochodem i po prostu rozczarowalem sie oprocz 'glupiej' skrzyni i silnika ktory slabo sie czuje szczegolnie przy jezdzie 120-140km/h to jest chlernie zachlanny na benzyne . jezeli Japoncy potrafia zrobic silnik o tej samej mocy V8 i samochod spala okolo 15L przy predkosci 240km/h to niemiecki silnik jest proteza . po rozmowach z kierowcami ktorzy to testowali wychodzi ze przy 240km/h na torze potrafi to palic do 28L a to by sie potwierdzilo bo moj S500 jak mu depnalem to na pelnym zbirniku robilem okolo 300km , Samochod wyglada dosc delikatnie ale na akretach zachowyje sie jak by mial 200kg wiecej.
Zwracam uwage ze to sa moje odczucia a to ze mlodziencem nie jestem to zwracam uwage na to co mnie interesuje a nie na dzwiek z rury wydechowej . Za taka kase musza robic takie samochody ktore beda kupowane a nie ogladane i jezeli nie dopasuja n.p do moich wymagan to po prostu nie kupie.
i na koniec smieszne opony 275 na tyle nie ma to zadnego sensu a na pewno nie jest to element ktory zwroci uwage ludzi ktorych stac na to auto. Owszem swiatek przestepczy zainteresuje sie tym bo dla nich to szerokie opony dobry warkot jest najwaznieszy bo nie musza pracowac na to.
Ogolnie ujmujac temat jezdzimy tym na co nas stac z wiekiem sytajemy sie bardziej wybredni bo znamy wartosc zarabianych pieniedzy i zwracamy uwage na duperele .
Tobie to auto moze sie bardzo podobac i jak pojezdzisz to bedziesz zachwycony ale jedno na co zwroce uwage pojezdzij kilkunastoma samochodami w mniej wiecej tej klasie tak chociaz po kilka godzin kazdym wtedy Twoja ocena bedzi obiektywna (mniej wiecej). Dlatego zaskoczylo mnie bardzo dzialanie skrzyni w CLS jak i to ze silnik jest slaby ( nie o moc doslownie chodzi) ,inaczej slabo czuje to auto.
Ja dosc czesto lubie sprawdzac maksymalne osiagi aut :)))))
tak ze delikatny nie jestem :))))
Na koniec ,pewnie spotkasz sie z tyloma opiniami na temat tego samochodu z iloma osobami bedziesz rozmawial tak ze najlepszym sprawdzianem jest, usiasc za kierownice i sprawdzic czy to auto warte jest te 300-400tys zl. (strzelilem cene bo nie mam pojecia ile to bedzie kosztowac w polsce)- dzieki , kubazzz 23/02/05 06:16
za opinie, kazda konstruktywna sie liczy.
Cene trafiles dobrze, 306tyz za CLS350 i 369tys za CLS500.
Jest jeszcze 55 AMG, ktory ma ewidentnie mocniejszy silnik i 5 biegowy automat.
Pozdrawiam.SM-S908
- o masz, Ty zyjesz?? ;)) , Mackie Messer 22/02/05 09:41
Jush myslalem ze o nas zapomniales. Brakuje tu twoich komentarzy :)."Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
F. Nietzsche - piepieram , ThY 22/02/05 18:59
w całej rozciągłości, komentarze Speeda sa rzeczowe i na temat, poparte wlasnymi doswiadczeniami, a nie zaslyszanym gdybaniem teoretyków...
no to witaj Speed
ps. eee zapomnijcie, wazeliny nawet nie wyjalem z szafki w łazience ;]
- do driftu :)) , Iza WGK 21/02/05 21:48
polody 123 :]How fortunate the man with none ... - .:. , Shneider 21/02/05 23:32
..:: http://nat.mikrus.pw.edu.pl/~shneider/mini.wmv 2.5MB
..:: http://nat.mikrus.pw.edu.pl/...eider/126pturbo.wmv 14MB.:: Live at Trance Energy ::. - masz moze , BogadR 22/02/05 00:00
jakies namiary na wieksze info o tym "fiaciku"?? Bo ta strona z filmu juz nie istnieje :/- .:. , Shneider 22/02/05 00:05
niestety. dopadlem tylko sam filmik..:: Live at Trance Energy ::.
- nie do konca rozumiem... , R1fan 22/02/05 00:31
...ta ekscytacje niektorych piszacych. Wedlug mnie samochod to wynalazek dla starych, zramolalych grubaskow nie potrafiacych utrzymac rownowagi na dwoch ewentualnie jednym kole ;) Po co kupowac jakies dziwne wynalazki typu M5, AMG czy 911 skoro za ulamek ich ceny mozna stac sie posiadaczem np. Yamahy R1 i rozkoszowac sie wyciekajaca uszami adrenalina oraz widokiem szybko znikajacych blaszanych puszek we wstecznych lusterkach.
prosze nie linczowac ;)- bo jak , kubazzz 22/02/05 00:44
z taka puszka dojdzie do kontaktu fizycznego to z yamahy i jej kierowcy zostana szczatki jak po UFO.
Poza tym trzeba sie specjalnie ubrac, nie ma mozliwosci przewiezienia niczego poza soba, nie ma radia, za malo kosztuje, nie ma silnika V12.
Ma swoje plusy, ale to jest innego typu zabawka.
Poza tym wolalbym GSX-1300R Hayabusa :)SM-S908 - wiedzialem ze znajdzie sie ktos... , R1fan 22/02/05 01:30
...kto poruszy drugorzedne ;) sprawy typu bezpieczenstwo. Jezeli zas chodzi o ubiur to kto nie lubi odrobiny skor do tego jakis pejczyk i mozne byc calkiem milo :D Miejsce dla jakiejs odwaznej 'przyjaciolki' tez zazwyczaj sie znajdzie wiec kwestia przewozu jedynie samego siebie nie jest do konca sluszna. Brak radia rekompensuje cudowny dzwiek wydechu. Za to argumentem cenowym oraz silnikiem V12 troche mnie zaskoczyles chociaz moznaby przypomniec wynalazek Dodge'a, Tomahawk ma silnik V10 i kosztuje fortune. Poza tym po co komu V12 skoro ze wspomnianej przez Ciebie Busy mozna wycisnac 500 koni :)- hehe , kubazzz 22/02/05 08:59
co sie dziwisz. ja jestem zwolennikiem blaszanej skrzynki mimo wszystko:)
Bike jest fajny, ale jako zabawka raz na jakis czas - przynajmniej z mojego punktu widzenia.SM-S908
- hajabuza jest , ZEFello 22/02/05 09:46
do d bo jest za ciezka - taki czolg z dobrymi parametrami.... :D
a co do rajdow WRC to fura za ciezka kase oscylujaca w okolicy 1mln $ i ma naped na 4 kola aktywne dyfry szpery - specjalne programy do kompa ktory steruje dyframi w zaleznosci od nawierzchni, mnostwo mozliwosci regulacji wszystkiego - odpal richard burns rally i zobacz co tam mozna ustwic.... nie mowiac o rzeczywistym samochodzie - mozna zaryzykowac twierdzenie ze w 40% sama elektronika pomaga kierowcy jechac - wiekszy problem jest w tym zeby czlowiek sie przelamal zeby jechac szybciej... kolejna klasa to super 1600 naped na przednia oś - silniki wykrecone na maxa samochodu WRC w zyciu nie dogoni ale na suchej nawierzchni objezdza fury klasy N np lancera, subaru z palcem... co bylo widac w zeszlym roku - rajd polski, jak tylko popadalo kuzaj prowadzil, zrobilo sie sucho przegrywal z s1600 a wygralo 306maxi 2l motorek i naped na przednia os i gdzie byly wszystkie 4-łapy ? w lesie... św.p. Janusz Kulig swego czasu podrozowal megane maxi - 6 biegowa skrzynka, przeciag i rowniez naped na przednia oś, jeszcze wczesniej hołek jezdzil celica - naped na 4 kola byla tak mocno zeszperowana ze nie dalo sie inaczej skrecac jak tylko rzucac autem bokami... a w takim aucie WRC jaki jest silnik 10 litrow ? nie jest silniczek 2 litrowy.. i duzo duzo mozna by pisac w tym temacie - jaki kierowca tak auto pojedzie... skoro jest mokro to wiadomo ze na swiatlach nie mozna depnac podlogi bo auto bedzie stalo w miejscu (bez elektroniki) niezaleznie czy bedzie mialo naped na przod czy na tyl - to tyle chcialem :) ZeFeL
~ThE Sygnity TeaM~
- fajny wątek, rozrywkowy taki.... , Pawelec 22/02/05 10:15
a tylny napęd to niestety konieczność i zaszłość dawnych lat kiedy materiały były kiepskie i projekty też. Tylny napęd mógł przenosić większe obciążenia ( pośrednio moc) przy gorszych materiałach - po prostu łatwiej było zrobić dyfer niż malutkie przeguby z przodu (ktoś już to napisał). A co do skuteczności? A koń "sfoją furę" to pcha czy ciągnie? To silnikowi "łatwiej" będzie ciągnąć przodem czy pchać tyłem (dość istotną rolę pełni tu moc samego silnika)? A widzieliście ciężarówkę z przednim napędem? A technika jazdy? Pizda nie kierowca to niczym nie będzie umiał ruszyć pod górkę na lodzie. Pewnie że najlepsze właściwości ma 4x4 - tylko cena tego przeniesienia napędu jest ......, o awaryjności i obsługowości nie wspomnę.Tom Drwal
LAS Ltd. - Ja powtórzę to co zawsze powtarzam , slanter 22/02/05 10:57
wszystko zależy od modelu. Jeździłem wszystkimi wymienianymi tu typami napędów, ale zdecydowanie najwięcej satysfakcji z jazdy daje napęd tylni! Natomiast zdecydowanie najszybciej da się pojechać autem 4x4 i nie mam tu na myśli protezy jaką jest quatro w Audi/VW. Obecnie często mam okazję jeździć Lancią Dedrą Integrale (po tuningu mechanicznym, moc szacowana w przedziale 200-250 koni) i to jest to! Na suchym jest super, można połykać łuki z prędkościami które posiadaczom aut FWD czy RWD się nie śniły... Gdy zaś popada (obojętnie czym) to już żadne auto (oczywiście porównywalnej mocy/masy) z napędzaną jedną osią nie ma najmniejszych szans... Napęd 4x4 ma swoje wady - większe zużycie paliwa od aut z napędem na jedną oś, nie można (tzn można, ale tylko raz:) ) sobie popiszczeć na suchym startując z pod świateł, skomplikowana budowa czyli niemożność dokonywania napraw "u kowala". Dodam jeszcze, że ta Lancia to auto w zdecydowanie w starym (słowo "starym" użyte w zdecydowanie dobrym znaczeniu) stylu - 2l pojemności, turbo (z ogromną turbodziura, za to po przekroczeniu 3,5 tys. z pod maski sypią się gromy) i STAŁY napęd na 4 koła z rozkładem 50:50. Podsumowując, uważam że napęd na przód sprawdza się w małych, miejskich odkurzaczach i wniczym więcej. pzdrowoc żywota twojego je ZUS - Łada! , Pron! 22/02/05 16:37
Ma jeszcze tylny napęd! Nie wiem jaki to model ale podobna do Fiata 125.
No i właśnie dzięki tylnemu napędowi w takiej Ładzie, w pierwszych dniach zimy, skasowałem gościowi bok (a dokładnie gość sobie skasował bok o moje sportowe przednionapędowe auto), bo wypadł na mnie z zakrętu.
Gość sunął driftem, ja się zatrzymałem a on chciał widocznie "zacieśnić zakręt" przez dodanie gazu ale jedyne co zrobił, to bardziej bokiem auto postawił i pieprznął we mnie i moją sportową Nexię WRC :D :)
Auta spotkały się idealnie prostopadle, z tym że on ma zgniecione drzwi kierowcy i pasażera z tyłu, środkowy słupek, tylny błotnik i próg. A ja... zderzak wciśnięty głębiej o 1cm :)
Nie znoszę tylnonapędowców w zimie.Slalom alejkom! - dlaczego nikt nie wymienil topowego samochodu sportowego , ksiaze 23/02/05 07:36
FIAT 126p alias maluch?- bo to jest , kubazzz 23/02/05 09:29
w ogole inny wymiar technologii, ktorego inni producenci nei rozumieja :))))SM-S908 - .:. , Shneider 23/02/05 15:19
a filmiq nie widziales?
http://twojepc.pl/boardPytanie89204.htm#96
:-).:: Live at Trance Energy ::.
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|