Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » power 20:28
 » b0b3r 20:28
 » Paweł27 20:27
 » DYD 20:27
 » NimnuL 20:27
 » Sherif 20:26
 » Master/Pe 20:22
 » Kenny 20:21
 » muerte 20:20
 » john565 20:20
 » Flo 20:19
 » zbiggy 20:18
 » Doczu 20:18
 » piotrszac 20:17
 » piwo1 20:17
 » Kilgor 20:16
 » Dexter 20:10
 » P@blo 20:05
 » DJopek 20:04
 » Robak 19:56

 Dzisiaj przeczytano
 41148 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Co to jest QPEL, GMC, bitstream , kubazzz 4/03/05 22:00
w kodekach divx/xvid ??
dokladnie co kazda z tych rzeczy robi?
nie moge sie doszkuac na google konkretow.

SM-S908

  1. Mhmm.. , Marcinex 4/03/05 22:18
    Qpel to QuarterPixel Motion Estimation (basically most MPEG-4 codecs by default detect motion between two frames down to half a pixel (HalfPel) Now with QuarterPel you can detect motion that is only a quarter of a pixel per frame, effectively doubling precision practically this means that you will get a much sharper image with QPEL), GMc to Global Motion Compensation czyli GMC detects if there is an amount of motion big parts of the frame have in common. If thats the case GMC kicks in, using a single motion vector for all similar parts of the frame instead of multiple ones. Practically this helps saving bits when panning, zoom or rotation occurs (depending on how good the GMC implementation is/offered warppoints), bits which than can be used somewhere else, for example where they bring more sharpness.

    Nie ma piekła poza tym światem, on nim
    jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
    on nim jest!

    1. Po naszemu , Marcinex 4/03/05 22:25
      Quarter Pixel znajduje i opisuje wektory ruchu z dokładnością do 1/4 piksela, co pomaga w lepszym odwzorowaniu ruchu. Wyższa precyzja wektorów wymaga zużycia większej ilości bitów do ich zapisu, natomiast nie można przewidzieć, czy ta strata zostanie wyrównana dzięki zmniejszeniu objętości informacji o teksturze obrazu. Użycie tej opcji zauważalnie spowalnia kompresję i może spowodować niezgodność pliku wynikowego z niektórymi istniejącymi dekoderami sprzętowymi obecnymi w popularnych odtwarzaczach stacjonarnych (dotyczy to wielu spośród odtwarzaczy certyfikowanych przez DivX Networks).

      Global Motion Compensation - globalna kompensacja ruchu. Funkcja ta opisuje ruch całej klatki w stosunku do poprzedniej klatki przy pomocy tzw. "punktów zakrzywienia" (ang. warppoints). Są to wektory ruchu opisujące przesunięcie poszczególnych rogów obrazu, co pomaga opisać kadrowanie, zbliżenia i obroty. XviD używa ich maksymalnie trzech punktów zakrzywienia. Podobnie, jak w przypadku Quarter Pixela, użycie GMC zauważalnie spowalnia kompresję i może spowodować niezgodność pliku wynikowego z niektórymi istniejącymi dekoderami sprzętowymi obecnymi w odtwarzaczach stacjonarnych.

      Packed bitstream to specjalny sposób zapisu klatek typu B w strumieniu wideo wprowadzony pierwotnie przez DivX Networks w celu obejścia problemów związanych z ich obsługą w kontenerze *.avi oraz architekturze multimedialnej Video for Windows (oba standardy teoretycznie nie dopuszczają użycia klatek w kolejności innej, niż kolejność odtwarzania, a tak właśnie zapisuje się klatki typu B). Bez Packed bitstream sekwencja klatek PBBP jest zapisywana w pliku w postaci PPBB, ponieważ do zdekodowania klatek typu B konieczne jest zdekodowanie obu klatek typu P (tej poprzedzającej i tej następującej) - dlatego klatki są zapisane w strumieniu wideo w kolejności dekodowania, a nie w kolejności wyświetlania.

      Nie ma piekła poza tym światem, on nim
      jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
      on nim jest!

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL