TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[Moto] Renault Laguna 2.0 lub 1.8 wady i zalety ?? , spidi 6/03/05 16:09 Witam wszystkich chcialem sie dowiedziec od braci boardowej i uzytkownikow Renault Laguny o wadach i zalatech tego auta. Co najczesciej trzeba wymieniac, jakie sa koszty eksploatacji, ile kosztuje zamontowanie gazu do tego auta i czy w ogole oplacalne jest sprowadzenie tego modelu z niemiec. Auta za ponad 2 tys euro oferuja niezle wyposazenie i stosunkowo maly przebieg tzn do 200 tys. Za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje.- jako maniak Lagun pozwolę dorzucić coś odemnie , sonkowy 6/03/05 17:33
Zalety - bardzo komfortowe wnętrze, dużo miejsca dla pasażerów, bardzo dobre zawieszenie, klasa (CD) samochodu do jego stosunkowo niskiej ceny, wygląd zewnętrzny. Silnik 1.8 (mysle ze masz na mysli starą jednostkę 8V OHC o mocy 95km), do normalnej jazdy w zupełności wystarcza, ale szału osiągami to to nie robi. 2.0 115 km (nie użytkowałem). 2.0 16V 140km ( 2 wersje silników N7Q od Volvo, F4P - wlasna produkcja Renault). Ten pierwszy to rakieta, elastyczność na czwórce taka sama jak w najsłabszym Porshe Boxterze 200km. Nowszy od Renault F4P (nie użytkowałem) podobno już takiego szału nie robi. kolejna zalety blachy - czyli rdzy mówimy nie. Spalanie tych silników dość typowe, 2.0 16V pali w mieście ok 10.5, słabszy 8V dużo mniej nie pali, na trasie ok. 7 litrów. Akurat trafiłeś bo stara jednostka 1.8 dobrze znosiła gaz, tak samo 2.0 16V (ale tylko ten od Volvo), F4P nie lubi gazu, nie wiem natomiast nic o 2.0 115km. Najczęściej pada - układy wydechowy - to już standard, środkowy - katalizator oraz końcowy, ogólnie pada cały :) Oryginalne części strasznie drogie, ale zamienniki tak samo dobre 25% ceny oryginałów. Akumulator (ten oryginalny) pada momentalnie, ale z tym przebiegiem jaki planujesz lupić napewno na niego nie trafisz. Czasami lubi poszfankować elektronika ale zdecydowanie rzadziej nić wydech. Uwaga- Laguna to nie jest samochód wyczynowy. Zapomnij o ostrej jezdzie, szybkim wchodzeniu w zakręty, - drążki skrętne powyginane za 10 podejściem w stylu Coolina. Szybko jezdzisz - dużo hamujesz, hamulce nie lubią tam zbyt czestego ostrego hamowania, rozgrzane zużywają się błyskawicznie. Ogólnie kulturalny, ładny i reprezentacyjny samochód.
p.s. jak masz jakieś pytania to pisz
Pozdrawiam- no wlasnie najbardziej , spidi 6/03/05 22:11
interesuje mnie ten silnik 2.0 115 km zastanawiam sie jeszcze nad tym ile kosztuje zalozenie gazu. Dziekuje za poprzednia wypowiedz. - Witam mam wielką prośbę do sonkowego dotyczy laguny , romix2 20/03/05 23:39
Miałem 2.0 8v a teraz kupiłem 2.0 16v silnik volvo czy wiesz coś o trwałości tego motoru bo słyszałem przerażające informacje o wielkim zapotrzebowaniu na olej i jestem zaniepokojony??
- A jak odróżnić silnik N7Q od F4P ??? , Muchomor 6/03/05 19:05
Tak dla laika - potencjalnego kupca?Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - foty , sonkowy 6/03/05 21:32
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=42672925 tak wygląda N7Q, F4P wyglada inaczej, nie moge znalezc foty - sorry maly blad , sonkowy 6/03/05 21:40
F4R a nie F4P
- moj wujek ma 1.8 , Kozo 7/03/05 11:11
nowa kupiona w Polsce i powiedzial ze juz nigdy wiecej renault'a nie kupi !!! Co roku przy wyjezdzie wakacyjnym sie cos z tym autem dzialo co powodowalo wydluzenie lub skrocenie jego urlopu. Ostatnio we Wloszech siadl mu komputer, oddal do serwisu we Wloszech bo auto wogole bylo "martwe" i odebral je po paru dniach z rachunkiem na 2000 euro !! dobrze ze jest majetny i mial karte kredytowa bo nie wiem jakby sie to skonczylo. Ode mnie moge dodac ze autko ladnie wyglada i fajnie sie nim jezdzi no ale co z tego :( ?? Ogolnie opinia o francuzach z jaka sie spotykam jest bardzo negatywna. Moze rozgladnij sie za jakim japonczykiem - Toyota - miod malina :) - zgłasza się użyszkodnik franca , Pawelec 7/03/05 11:57
laga 2.0 115km czyli F3R 8V kupiona 1.5 roku temu (180 kkm), od razu zagazowana (teraz to już 225 kkm) gaz bodajrze 1szej generacji - najtańszy(kosztował mnie 700 z moją butlą i reduktorem - nie pytaj jak to zarejestrowałem ale dało się). Ogólnie podzielam opinię sonkowy'ego - sprawdza się jako samochód rodzinny a nie rajdowy, z usterek to tłumiki jak najbardziej, katalizator też ale że jest to wydech z jedną sondą Lambda to katalizator można wydłubać. Środkowy tłumik z reguły pęka ze względu na złe mocowania całości - mało wieszaków, a tyło to normalka. Co do podróbek to polecany był tylko ASMET - cena umiarkowana ok 100pln. Inne usterki to baaaardzo częste niedomagania instalacji - niekontakty. I to nietylko pierdoły jak ogrzewanie tylnej szyby ale np. pływające obroty to niekontakty na kostce komputera. Na gazie dochodzi jeszcze MYCIE (a nie wymiana) silniczka krokowego - operacja na 30minut i 100 ml rozpuszczalnika nitro. U mnie jeszcze poleciało sprzęgło (efekt ciągania 1 tonowej przyczepki campingowej na mazury) - pękła sprężyna i dostała się w docisk ale sama tarcza bez zarzutu. Wymiana we własnym zakresie, koszt tarczy 120pln + kratka piwa.... Ogólnie dobre auto (choć mam opinię że "francuzy to mają fantastyczną TYLKO miłość") choć czasem marudne, części dostępne, po kupnie kluczy (pojebane rozmiary 12, 14, 16, 18) daje sie naprawiać w garażu pana Kazia (samemu). Na jesieni będę chciał zamienić na Espace najchętniej V6 3L.Tom Drwal
LAS Ltd. - laguna 2,2 Rn (diesel) , blimek 21/03/05 07:17
165 tyś km, 95 rocznik 8 mc i chodzi jak nówka polecam pali od 7-8,5 litra ropy na 100twojepc - forum światopoglądowych ekspertów |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|