Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Shark20 03:31
 » resmedia 03:25
 » Visar 03:24
 » Pinokio.p 03:17
 » rzymo 02:03
 » elliot_pl 01:26
 » biEski 01:13
 » yanix 00:46
 » rarek 00:38
 » ReeX 00:30
 » ili@s 00:24
 » Lucyferiu 00:20
 » DYD 00:20
 » dida 00:19
 » Pawelec 00:09
 » myszon 23:59
 » Faraonix 23:50
 » coolio 23:48
 » Wojtekar 23:47
 » Wolf 23:42

 Dzisiaj przeczytano
 41103 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[moto] Przegrzanie silnika w Opel Astra 1.7D, HELP , jokerek 12/03/05 17:29
Witam

Jestem początkującym kierowcą i dopiero co kupiłem auto dla siebie. No i jest jakiś problem, po przejechaniu jakieś 10-15 km silnik osiąga maksymalną temperaturę (100C) ;/ Dlaczego? wcześniej tzn. jakieś dwa tygodnie temu było dobrze. Aha, jeszcze jedno, jak włączam klimatyzację to nie ma ciepłego powietrza, jest zimne zamiast ciełpego ale dmuchawa działa, co jest grane? ;//
Auto to Opel Astra 1,7D 1994r.

Z góry thx.

  1. a masz płyn w chłodnicy? , XTC 12/03/05 17:32
    jeśli tam jest to możliwe, że to:
    a) termostat
    b) pompa wody
    c) ew. zapowietrzenie - lecz nie wiem czy astry się nie odpowietrzają same...

    Linux

  2. termostat , siaraps 12/03/05 17:32
    cie klękł, albo uszczelka pod głowicą, Oby nie głowica!

    "dziś to, co wczoraj trwałym było
    jutro istnieć przestaje"
    dj boom

  3. pewnie za niski poziom plynu chlodniczego , Banan 12/03/05 17:56
    123

  4. Jezeli , Ament 12/03/05 18:00
    masz plyn w chlodnicy to raczej termostat... Odpal samochod - nagrzej, otworz korek zbiorniczka wyrownawczego od plynu chlodzacego i popatrz co sie dzieje... Powinna byc tam rurka przelewowa - jezeli silnik sie nagrzeje a nic z niej nie leci - nie ma obiegu plynu... Sprawdz tez weze od chlodnicy - czy sa bardzo twarde (nie mozna ich scisnac reka) i bardzo cieple... Jezeli tak jest to wina lezy w 80% po stronie termostatu...
    Natomiast wina uszczelki albo samej glowicy raczej bardzo znikoma... Sprawdz jeszcze czy plyn w zbiorniczku jest klarowny i czy nie ma na powierzchni czasem tlustych oczek od oleju.

    I
    -AMENT-
    I

    1. Chociaz... , Ament 12/03/05 18:02
      dodam jeszcze ze 2 lata temu jak mialem Passata mialem bardzo podobe objawy - wymienilem 2 termostaty i dupa... Okazalo sie ze wlasnie ta cienka rurak przelewowa byla czyms zapchana i nie bylo obiegu... Pomoglo dopiero dmucahnie sprezarka zeby to swinstwo wylecialo... Ale ile nerwow mnie to kosztowalo zanim jeden mechanik wpadl na to;-)

      I
      -AMENT-
      I

  5. jak tu nikt nie pomoze , m&m 12/03/05 18:05
    to polecam http://astra.autokacik.pl jest tam forum

  6. na 100% brak plynu !!! , zorg 12/03/05 18:20
    A a jak wlewacz i ciagle go malo (prawdopodobnie uszczelka pod glowica i ucieka plyn do silnika)-sewice !!! niejedz nim wiecej tylko zacholowac !!! bo silnik zatrzesz !!!!!!

    salsa merenqe bachata

  7. sprawdź tez poziom oleju , remus 12/03/05 23:20
    oczywiście jak auto postoi troche (3godziny) może jest za mało i silnik sie nagrzewa

  8. Maksymalną 100 stopni ??? , zartie 13/03/05 00:12
    Skala jest do 100 stopni? Wskazówka jest na czerwonym polu? Większość silników obecnie pracuje w temperaturze 90 - 100 stopni, płyn wrze w temp. około 120 stopni. A może masz wlaną wodę?

    Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

  9. Aby się upewnić czy płyn z bloku wydostaje sie do wnętrza silnika... , segsag 13/03/05 08:29
    neleży dokładnie przyjżeć się na olej na bagnecie (do sprawdzania poziomu oleju). Jeśli płyn się przedostaje to olej powinien być rozjaśniony na biało (coś jak kakao, kawa z mlekiem). Tworzy się tzw. emulsja, ale dopiero jak silnik pochodzi to "roztrzepuje"ojen na emulsję.

    ponadto ja stawiam na niedrożność układu ponieważ wspomniałeś o braku temp. podczas ogrzewania wnętrza pojazdu. Nie wykluczone że to uszkodzony termostat.

    ...::: poznasz głupiego
    po czynach jego :::...

  10. Zacznij od... , Kama 13/03/05 10:47
    1. Sprawdz plyn w chlodnicy.
    2. Jak troche samoch pochodzi porownaj temperature wezy wchodzacyh do chlodnicy na dole z temperatura wezy wychodzacych na gorze. te u gory powinny byc cieplejesze. Natpomiast te na dole chlodniejsze ale nie zimne. Jesli sa zimne to padl termostat i sie nie otwiera.
    3. Jak sie samochod rozgrzeje to sprawdz czy weze od wody nie puchna (te gumowe co ida od chlodnicy do silinika). Jesli puchna to padla uszczelka pod glowica lub sama glowica. Jesli problemy beda z glowica to na bagnecie od oleju powiinny byc krople innej cieczy (chlodziwa). Jesli mialbyc cos z uszczelka i glowica to kompresja powinna siadac.

    A wogole jak z odpalaniem po nocy zaskakuje od razu czy musisz dusic go?

    --- Mądry Polak po errorze ---

    1. od razu nie.... , jokerek 13/03/05 12:34
      dopiero za drugim lub trzecim razem odpala...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL