Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Irix 10:13
 » MARtiuS 10:13
 » Promilus 10:11
 » AdiQ 10:10
 » [yureq] 10:08
 » AfiP 09:58
 » DYD 09:56
 » Hitman 09:51
 » Wedelek 09:37
 » MARC 09:34
 » Kelso1 09:34
 » BoloX 09:18
 » @GUTEK@ 09:16
 » ligand17 09:15
 » Rafael_3D 09:14
 » wrrr 09:13
 » GLI 09:12
 » Liu CAs 09:04
 » ulan 09:03
 » elliot_pl 08:42

 Dzisiaj przeczytano
 36894 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Proline leci w kulki z gwarancją, płyta oddana 15 kwietnia, dziś nadal jej brak. Co robić? , Carmamir 20/06/05 17:29
Odwiedziłem dziś odział Proline w Katowiacach z zamiarem odbioru kasy lub płyty gł. (zdanej 15 kwietnia), okazało się że dziś tzn. 20 czerwca płyta nie wróciła z serwisu !
A na pytanie o kase to padła odpowiedź że on nie ma takich możliwości by mi kase oddać, więc myśle sobie szkoda się denerwować, załatwie to na piśmie lub przez urząd (federacje ?) konsumenta.

Teraz pytanie z tego co wiem 21dni (roboczych) to max termin na zdanie towaru, potem mogę się domagać zwrotu pieniędzy (dodam że miesiąc temu jak się dowiadywałem to nadal nie było nic o niej słychać ;)), ma ktoś może wzór jaki mam posłać do siedziby proline by zwrócili kase, lub ew. z czym uderzyć do urzędu konsum.

BTW nie mam za dużo czasu gdyż za ok. 1-2 tyg wyjeżdżam za granice na wakacje i potem będe miał fryty z tą płytą (pewnie będą lecieć texty że nie zgłaszałem się to oni płyte wzieli czy cuś).

No to się wkopałem...

  1. zrób tak , Doczu 20/06/05 18:21
    Poproś aby na papierze, który dostałes jak zanosiłeś płytę do serwisu odnotowano Ci, iż do dnia tego i tego nie ma żadnych wiesci o płycie, i żeby przybili pieczatkę. Jesli odmówią powiedz, że w takim razie składasz wniosek do PIHu w sprawie niedotrzymania warunków umowy, a ściślej odpowiedzialności za wady towaru. Tutaj masz gotowca http://ww20.mediarun.pl/wzory/24.doc
    Reszty dowiesz się ze strony FK. Tak czy inaczej nie zaszkodzi jeszcze skonsultować się z rzecznikiem praw konsumentów w Katowicach - czasami wystarczy jego telefon do problemowej firmy. Adres i telefon znajdziesz na stronie FK. Naprawdę bardzo mili i zyczliwi ludzie tam są.

    1. Aha i jeszcze jedno... , Doczu 20/06/05 18:40
      ... po 14 dniach, jesli nie otrzymałes towaru, lub jesli nie zostałes poinformowany, że np. musiał zostać wysłany do ekspertyzy Twoja reklamacja jest automatycznie UZNAWANA, i masz prawo domagać się wymiany towaru na wolny od wad lub zwrotu gotówki.
      Po 14 dniach a nie po żadnych 21 i to "roboczych" Te "dni robocze" to wymysł sprzedawców, aby zyskac na czasie. Ustawa określa jasno - 14 dni !!!

      1. Nie jestem pewien... , JE Jacaw 20/06/05 19:47
        ...ale jest tu chyba jedno małe "ale", jeśli dobrze pamiętam to ustawa chyba nie precyzyje dokładnie czasu naprawy tylko mówi o tym w sposób dosyć ogólny.

        Socjalizm to ustrój, który
        bohatersko walczy z problemami
        nieznanymi w innych ustrojach

        1. poczytaj zatem ustawę , Doczu 20/06/05 20:34
          Sprzedawca ma 14 dni na to aby ustosunkować się do Twojego roszczenia.

          1. Tak, ale nie o to mi chodzi... , JE Jacaw 20/06/05 23:41
            ...jest 14 dni na ustosunkowanie, ale czy ustawa precyzuje ile jest czasu na naprawę/wymianę kiedy reklamacja została uznana ? Bo wydaje mi się, że nie ma tam precyzyjnego terminu.

            Socjalizm to ustrój, który
            bohatersko walczy z problemami
            nieznanymi w innych ustrojach

            1. nie - nie ma , Doczu 21/06/05 05:59
              konkretnego terminu naprawy. Jednak w przypadku Carmamira firma nie dotrzymała terminu 14 dni na ustosunkowanie się, a co za tym idzie jego roszczenia uznawane są za zasadne i nalezy im zadośćuczynić.

              1. chyba, że , Doczu 21/06/05 06:01
                Carmamir korzysta z gwarancji pisemnej, udzielanej przez sprzedawcę - tam musi być określony termin naprawy/wymiany
                Jednak nie podejrzewam, aby proline robiło wyjątek dla niego, bo wszystko tam ma gwarancję producenta.

    2. A czy przypadkiem , Normalny 20/06/05 19:27
      żeby sprawę rozpoznał sąd polubowny nie musi być zgoda obu stron na taki sposób rozstrzygnięcia?

      "Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
      kierującego." Konwencja Wiedeńska

      1. Tak zgadza sie, ale... , Doczu 20/06/05 19:38
        ... jeśli wszelkie możliwości polubownego załatwienia sprawy zostały wyczerpane (a taka sytuacja ma miejsce - chyba że Carmamir otrzyma zwrot gotówki lub nową płytę) wówczas na wniosek poszkodowanego PIH :
        "Art. 36. Ustawy o Inspekcji Handlowej z dnia 15 grudnia 2000 r. (Dz.U. nr 4 z 2001r., poz.25)

        1. Jeżeli przemawia za tym charakter sprawy, wojewódzki inspektor podejmuje działania mediacyjne w celu polubownego zakończenia sporu cywilnoprawnego między konsumentem a przedsiębiorcą.

        2. Postępowanie mediacyjne wszczyna się na wniosek konsumenta lub z urzędu, jeżeli wymaga tego ochrona interesu konsumenta.

        3. W toku postępowania mediacyjnego wojewódzki inspektor zapoznaje przedsiębiorcę z roszczeniem konsumenta, przedstawia stronom sporu przepisy prawa mające zastosowanie w sprawie oraz ewentualne propozycje polubownego zakończenia sporu.

        4. Wojewódzki inspektor może wyznaczyć stronom termin do polubownego zakończenia sprawy.

        5. Wojewódzki inspektor odstępuje od postępowania mediacyjnego, jeżeli w wyznaczonym terminie sprawa nie została polubownie zakończona oraz w razie oświadczenia co najmniej przez jedną ze stron, że nie wyraża zgody na polubowne zakończenie sprawy."

    3. a może szybciej będzie od razu do FK ? , Carmamir 20/06/05 20:06
      Generalnie nie za bardzo mam czas znowu tam jechać by podbijali mi.
      Jeśli to podstawa to nic pojade ale wolałbym tego uniknąć.

      No to się wkopałem...

      1. hmm... , Doczu 20/06/05 20:45
        ... ja bym jednak pojechał do Proline, i przedstawił sprawę. Jeśli będa oponowac, to powiedz, że za dwa dni tu wrócisz i oczekujesz że wyjdziesz z tamtąd z nową płytą lub gotówką (pamiętajk ze po czasie jaki już wyczekiwałeś to sa roszczenia które Ci się należą !!!). Jeśli tak się nie stanie składasz wniosek do PIHu. Zadziwiająco wówczas działa takie postawienie sprawy. Najczęsciej kończy się na wymianie towaru lub zwrocie gotówki.
        Pamiętaj - teraz nie masz obowiązku przyjmowania serwisowanego towaru, a jedynie nowy towar lub gotówkę. Jeśli weźmiesz poserwisowy sprzet - to Twoja sprawa.
        Niegłupio tez będzie jeśli o zaistnialej sytuacji napiszesz na forum Proline
        Ostatnio niejako z tymi sprawami jestem na bierzaco bo reklamowałem spodnie w HiMountain. U mnie sprawa miała finał satysfakcjonujący dla mnie (nowe spodnie) więc nie musiałem sie sądzić

  2. hmm , akustyk 21/06/05 09:42
    Troline - powinni tego zabronic!

    a bylo wielokrotnie mowione na boardzie - nie kupowac u troli, bo strzelaja z tylka przy naprawach. ale po co bylo sluchac :/

    http://akustyk.magma-net.pl

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL