TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[ot] samochodowy - plyn w chlodnicy , Holyboy 16/07/05 19:29 Sytuacja wyglada tak: w domu rodzinnym bywam stosunkowo zadko, jakis miesiac temu, elektryk ktory cos tam robil przy zasilaniu wycieraczek zwrocil uwage ze w chlodnicy bylo praktycznie dno - jedyne co bylo w garazu to woda destylowana - gosciu stwierdzil ze latem mozna tak jezdzic, ale ja jak to uslyszalem to nie bardzo dowierzam
pytanie brzmi - czy w te pedy mam zabierac sie za wymiane chlodziwa, czy ten gosc ma racje?Strength is irrelevant.
Resistance is futile.
We wish to improve ourselves. - w sumie to w lecie.. , ngP 16/07/05 19:37
silnik grzeje się najbardziej i ja bym wolał wlać płyn do chłodnic :) - ma racje , Bronek99 16/07/05 19:37
ale nie zapomnij do zimy wymienić ;)Dobry programista wiesza się wraz
ze swoim programem :-) - możesz dolać wody destylowanej , dulik 16/07/05 19:39
powinno być ok , ale wymiana płynu trwa krotko i problem na zimę będziesz mial załatwiony."Być może istnieją czasy piękniejsze, ale
te są nasze" - w lecie oczywiście można , PKort 16/07/05 21:59
ale poniżej 0 woda zamarznie rozsadzi pompkę, przewody i będzie kiepściutko.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - pompka i przewody , Banan 16/07/05 22:47
to najmniejszy problem. najpierw leca chlodnice. gorzej jak peknie blok silnika- ale znam tylko jeden przypadek.
a co do plyn vs woda. mozesz jezdzic teraz, ale radzilbym wymiane: pierwsze primo: woda wchodzi w reakcje i wszystko rdzewieje, drugie primo: plyn ma wlasnosci smarujace, 3 primo: praktycznie wszystkie uklady chlodzenia sa teraz cisnieniowe. oznacza to, ze jest tam wieksze cisnienie od atmosferycznego (jak sie odkreca korek, to slychac ssss :) dlatego nalezy to robic bardzo delikatnie na goracym silniku, bo moze sie nagle plyn zagotowac i doslownie wystrzelic do gory, prosto w twarz... (widzialem, nizebyt mile dostac wrzatkiem po patrzalkach...) bo od wiekszego cisnienia woda wrze w wyzszej temeraturze i plyn sam z siebie ma wyzsza temperature wrzenia. a terz silniki oscyluja z temperatura bliska 100.
a tak skrotowo: mozesz troszke pojezdzic na wodzie, ale jepiej zmien plyn. nie sa to wielkie koszty i nie jest przy tym duzo roboty. nie wiem co to za autko, ale tak przy okazji nie zapomniej odkrecic ogrzewania w kabinie na maks przy wymianie.- autoko to , Holyboy 17/07/05 19:46
FeliciaStrength is irrelevant.
Resistance is futile.
We wish to improve ourselves.
- slyszlem tez,ze woda niszczy pompe.... , Gajdzi 16/07/05 22:42
123Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - ze wzgledu na rdzewienie, cisnienie i temperature, sugeruje plyn , XCLONE 17/07/05 16:06
a chocby taki petrygo.. IMO zupelnie wystarcza (zeby nie powiedziec, ze jest "dobry" ;))..
pamietaj, ze uklad bardzo czesto przy za niskim poziomie sie zapowietrza, wiec sprawdz to od razu po uzupelnieniu plynu - silnik na chodzie, ogrzewanie w aucie max.. jesli leci zimne powietrze, uklad nie dziala prawidlowo..
--
Pozdr.
Artur S.The World HAS Changed..
:P |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|