TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT | AUTO] Czy oplaca sie do Bravo 1,8 16V LPG II generacje? , Nazgul 1/08/05 11:40 Chodzi mi czy nie zniszcze sobie silnika? Kolektor metalowy. Chce przede wszystkim tanio gaz zalozyc, nie za bardzo jest mnie stac na gaz za ~4000pln. Mozecie mi powiedziec co strace zakladajac 2 gen?Bede oczywiscie wszystko regularnie sprawdzac i serwisowac.
PS - moze wypowiedza sie ludzie ktorzy maja LGP 2 gen w autach z podobnym silnikiempeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - najpierw , Franz 1/08/05 12:13
sprawdz czy ci sie to wogle oplaca...
http://www.elpigaz.com.pl/kalkulator.htm
jak robisz 10 000 km rocznie to raczej bym sobie podarowal gaz, koszty przegladu i czestrze wymiany oleju filtrow etc.. do tego czesto pada pompa paliwowa (zuzywa sie )
dla samego silnika nie jest to jakis specialny problem, wiadomo gaz jest suchy czasem trzeba go przedmuchac benzyna i zrobic powiedzmy 10% przebiegu na benzynie (ale i bez tego nie powinno zaszkodzic mu)
przelicz przekalkuluj no i poczytaj w necie o 2 generacji jej wadach i zaletachJest źle a będzie jeszcze gorzej.
Niedługo nas z ujni europejskiej
wyrzucą. - hmmm spokojnie z 20 - 35 tkm rocznie bede robic (robilem puntem na LPG) , Nazgul 1/08/05 13:54
wiec oplacac mi sie oplaca, szczegolnie ze fura mi pali ~9l benzynkipeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - Nie wiem czemu pompa miałaby częściej padać ... , Muchomor 2/08/05 10:05
... Gaz w drugiej generacji nie dotyka pompy ani trochę. Podawanie gazu omija ją i już. Pompa cały czas pompuje tylko benzynę i robi to nawet wtedy gdy auto jest zasilane gazem.
Owszem udało mi się zajechać pompę ale zrobiłem to tak samo jak robią to ci co nie mieli instalacji gazowych - nie zatankowałem benzyny, a akurat na niej jeździłem więc się zatarła. To moje niedbalstwo i nic więcej.
W tym aucie mam instalację już od 55tys. i chodzi wporzo. Nie dostrzegam istotnych wad. Najczęściej zarzucane słabnięcie silnika na gazie można między bajki włożyć. Jest to mierzalne ale nieodczuwalne przy na tyle mocnych silnikach (mam Bravę 1,6 105KM - twój jest o 10 mocniejszy). Jeśli eksploatacja przebiega prawidłowo (terminowe wymiany płynów, filtrów itd.) to nie ma się nad czym zastanawiać. Dobrze jest też w miarę często pojechać trochę na benzynie.
Żeby nie było całkiem różowo to teraz mój problem. Mam bardzo popularną wtedy instalację Lovato z silniczkiem krokowym Loveco. I tu problem: silniczek się zjarał, a nowy ciężko kupić, bo nie produkują. Jakoś nie mam serca experymentować z używkami więc jeżdżę na razie na zaworze śrubowym - regulowanym ręcznie. Dopiero teraz czuję mniejszą moc, szczególnie na wyższych obrotach, ale nie zamierzam tak zostawiać sytuacji.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów
- II generacja sie nie nadaje do dosc nowoczesnych silnikow , palioza 1/08/05 12:19
problemy moga sie pojawiac z wolnymi obrotami, gasnieciem, brakiem szmocy (zarowno na benzynie jak i gazie) komp moze lapac bledy, problem z palaca sie kontrolka wtrysku itp itd.
Ogolnie czasami dziala II gen. w silnikach z wtryskiem, ale w wiekszosci przypadkow wiecej z tym problemow niz warte (polecam www.autocentrum.pl i poczytac na forum np fiata sieny - silnik co prawda 1.6, ale w nim jest w cholere problemow ze starymi instalacjami) no i oczywiscie LPG.Uczyń coś idiotoodpornym, a ktoś
stworzy lepszą wersję idioty. - Może mi się zdaję ale Siena miała wersję 1,6 z plastikowym kolektorem ... , Muchomor 2/08/05 10:08
... spotykaną też w nowszych Bravach. Ja mam metalowy.
Polecam autokacik.pl i forum Bravo/Brava/Marea - nie ma większych problemów z tymi instalacjami.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - zdaje Ci sie :) , palioza 3/08/05 23:00
j.w.Uczyń coś idiotoodpornym, a ktoś
stworzy lepszą wersję idioty.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|