|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
Jak jezdzic samochodem zeby uzyskiwac jak najnizsze spalanie? , Nazgul 17/08/05 09:49 Chodzi o zmiane biegow, predkosci, i max obroty oraz hamowanie i rozpedzanie? pozdrpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - hamowanie silnikiem;) , tecep 17/08/05 09:57
Co prawda ciezko tak ale w Top Gearze mowili ze wtedy silnik pali 0;)Co do reszty to nie wiem;)taaaaaaaaa..... - Tak, hamować silnikiem, jeździć , sebtar 17/08/05 10:14
spokojnie i nie po mieście, ruszać ostrożnie itp... Ja tak nie potrafię, w dodatklu jeżdżę głównie po mieście a prędkość 50 km/h dozwolona w mieście nijak się ma do nowoczesnych (w miarę) samochodów i niskiego zuzycia paliwa.Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców.
- ekonomiczna jazda , ViS 17/08/05 09:59
to utrzymywanie obrotów w okolicach 2-2,5-3tyś obrotów.
Zmiana biegów? wtedy kiedy wychodzisz poza 3tyś, zmieniasz na wyższy.
Prędkość? tak żeby na 5tce (lub 6, jeśli masz) jechać w okolicach 2-2,5-3tyś obrotów.
Jasne? ;)I will not buy this record - it is
scratched. - 2-2,5-3tyś , Nazgul 17/08/05 10:04
jakos tego nie rozumiem? hehepeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - no jak to :) , ViS 17/08/05 10:16
najlepiej w okolicach 2,5 :)I will not buy this record - it is
scratched. - a na mniejszych obrotach wiecej pali ? , zgf1 17/08/05 11:14
tak od 1.5k -3k
Citroen ZX - benzyna 1.4 wtryskLeave me alone I know what I'm doing!
- co do prędkości... , DeathClaw 17/08/05 10:04
...., to powinieneś mieć w instrukcji auta optymalną prędkość, kiedy samochód spala najmniej. Z reguły jest to 90 km/h. Nie kręcić silnikiem powyżej 3 tys. obrotów. Najlepiej utrzymywać optymalną prędkość jak najdłużej, niestety w mieście jest to niewykonalne w praktyce (chociaż są tacy co zaprzeczą). Rozpędzanie - dynamicznie, ale nie do przesady (ok. 3 tys. obrotów i bieg następny). - nie prędkość tylko zakres.. , Jacenty 17/08/05 10:18
tzw najwyśszego momentu obrotowego,- jak mam max moment obrotowy przy 4400 , Nazgul 17/08/05 10:29
to powinienem na takich jezdzic?people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - hehehe , arczi 17/08/05 12:52
dobre :)
tak jesli lubisz sportowa jazde ;)
a jesli lubisz sport to kup diesla common rail. poezja i niesamowita przyjemnosc z jazdy.
pozdrawiam.
- urwał mi się post. dokończę myśl , Jacenty 17/08/05 10:37
że ten moment zalezy od typu silnika inny jest
dla benzyniaka inny dla diesla i warto w tych okolicach trzymać
obroty - to oczywiście tyczy się, gdy samochód rozpędzasz lub
jedziesz w równym tempie.- to czyli lepiej , Nazgul 17/08/05 10:56
jechac 100 na 4biegu przy 4 tys czy 100 na 5biegu przy 3,5 tys ?people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - No nie tak dosłownie.. , Jacenty 17/08/05 12:25
bo to juz czepialstwo :)
pewnie jakby było pod górę to zapewne lepsza jest
opcja 1,a jak prosta i z góry opcja 2
Ale myślę że już tylko się droczysz bo zapewne wiesz
że płynna jazda taka jak napisał J23 jest najekonomiczniejsza.
- jeździć z wyobraźnią i przewidywać co się dzieje na drodze, , j23 17/08/05 11:21
tak by jak najmniej hamować i jeździć jak najbardziej płynie. Przykład: Aleje 3 Wieszczy w Krakowie. Każdy kto tam jeździ wie że synchronizacja ("zielona fala") jest tam zrobiona... pod rower (można nim przejechać całe aleje na zielonym!). Jak się nie ma Ferrari lub czegoś podobnego, nie sposób zdąrzyć z przed świateł na zielone jadąc szybciej niż sugerują wyświetlacze nad drogą. Niestety 90% kierowców to debile: wyświetlacz podaje 30-40 km/h, ale ci muszą ruszać z piskiem, gnać>100km/h (po co wyświetlacz, jak oni "wiedzą lepiej") i hamować przed czerwonym. Potem jest niezdarne ruszanie z pod świateł w wykonaniu polskich kierowców i w efekcie zamiast płynnego ruchu o prędkości 30-40km/h mamy znane wszystkim korki na Alejach przy kilkukrotnie więszym zużyciu paliwa. Druga sprawa szybka jazda: jak jadę 150km/h i widzę 0.5km dalej ciężarówkę (która nie jedzie zapewne więcej niż 90km/h) a ruch z przeciwka nie pozwala jej wyprzedzić to zdejmuję nogę z gazu 0.5km wcześniej-I TAK BĘDĘ MUSIAŁ HAMOWAĆ! A np. moja dziewczyna gna 150km/h, siada ciężarówce na zderzaku i daje ostro po hamulcach. Efekt: np. na trasie Kraków-Amsterdam ja i ona mamy taką samą średnią w okolicach 120-130km/h, tylko ja na trasie palę 9l/100km, a ona 15l/100km i po jej jeździe trzeba czyścić felgi, bo są całe okopcone od hamulców...Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - zmień , Dabrow 17/08/05 14:38
kobietę na ekonomiczniejszy model. Albo zrób jej upgrade BIOSu (((((((((((((((-: A na serio to aż dziw - bo z obserwacji raczej to faceci mają tendencję do darcia silnikiem a kobiety delikatniej jeżdżą... (-;!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------
- Zainstalować linuksa... , Diablodk 17/08/05 12:07
...i auto samo przestawi się na prąd :) - najmniejsze spalanie jest wtedy kiedy sie nie jezdzi w ogole , kubazzz 17/08/05 14:24
i wtedy mozna nawet dodatkowo zaoszczedzic nie kupujac auta;))SM-S908 - tak tak .. , Jacenty 17/08/05 14:31
można też nie jeść i nie pić, spać pod słomą w jaskini
tak to... szybciej zaoszczędzisz na nowego kompa.- i gdzie , Dabrow 17/08/05 14:38
go podepniesz w tej jaskini? (-;!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - prawdziwa prawda , kubazzz 17/08/05 16:16
zebys wiedzial;)))SM-S908 - no właśnie..... , Jacenty 17/08/05 18:39
bierzesz, wyciągasz,
trzymasz, podpinasz się i już...
- Zmieniać biegi w optymalnym momencie , buti 17/08/05 15:07
jak bedziesz zmienial przy niskich obrotach to wcale nie bedzie ci mniej palił a silnikowi zaszkodzi, jak czuć że na następnym biegu po zmianie silnik sie muli nie chce sie rozkrecac to zmieniaj na wyzszych obrotach. Nie ma reguły przy ilu tys. obr.\min. zmieniac bo to zalezy od charakterystyki silnika. Ja tam nigdy nie zaluje obrotow ale tez nie krece za wysoko i spalanie mam optymalne. Hamowanie silnikiem to dobra sprawa ale watpie zeby mialo to cos wspolnego ze spalaniem, predzej ze zuzyciem hamulcow. Aha no i jak nie ma potrzeby to nie jechac na 5 biegu bo to wcale nie oszczedzi na zuzyciu, mysle ze przy 50km/h to styknie 4 w wiekszosci przypadkow. I ruszac zwawo spod swiatel bo szlag mnie czasem trafia jak ludzie anemicznie ruszja, to powoduje tylko korki bo na jednym cyklu przejezdza mniej aut.- w00t? ;) , ViS 17/08/05 15:53
czwórka przy 50km/h???
a mówisz "jak bedziesz zmienial przy niskich obrotach to wcale nie bedzie ci mniej palił a silnikowi zaszkodzi"
oczywiście zależy od silnika, ale na przykładzie punto 1.2 i focusa 1.6 mogę śmiało powiedzieć że 50km/h to jeździ się na trójce ;)I will not buy this record - it is
scratched. - np. , j23 17/08/05 16:21
Mazda MX3 V6 szarpie na obrotach <4500, a silnik nie rozpędza gdy mniej niż 5000 i 50km to trochę za wolno na... 2 bieg! Zdjęcie nogi z gazu na niskich biegach przy wysokoobrotowych silnikach to jak wdepnięcie hamulca...Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - no chyba że , ViS 18/08/05 11:21
mówimy o wysokoobrotowych :) ja tutaj tak normalnieI will not buy this record - it is
scratched. - jak ci szarpie to jedz wyregulowac wtryski albo sprzeglo , ZEFello 18/08/05 12:00
to ze ma jakies tam sportowe walki nie znaczy ze masz palic sprzeglo i ruszac z 5k i krecic do czy 9 :D prosze... i co rozumiesz pod pojeciem silnika wysokoobrotowego ? dla mnie to F1 albo scigacze :) ewentualnie jakies Agrupowe rajdowki w spec Maxi - przeciez jezeli ktos kupuje V6 to chyba nie po to zeby jezdzic ekonomicznie i na zakupy.... ZeFeL
~ThE Sygnity TeaM~
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|