Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » mravel 20:15
 » dugi 20:14
 » rurecznik 20:06
 » esteban 20:05
 » zibi13 20:04
 » adolphik 20:03
 » Sherif 20:03
 » siwydym 20:02
 » elliot_pl 19:49
 » DJopek 19:42
 » Curro 19:31
 » wrrr 19:28
 » waski 19:21
 » Draghmar 19:20
 » Wedelek 19:14
 » Kraszan 19:11
 » Katoda Lt 19:10
 » past 19:06
 » bajbusek 19:04
 » ripek 19:03

 Dzisiaj przeczytano
 36894 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[Rowerki] Łańcuch skacze na tylnej zębatce. , Chrisu 9/09/05 23:01
Pomyślałem ze czas pogodzić się z rowerkiem i przypomnieć sobie czasy kiedy to jeździło się i jeździło...
Ponieważ przednia zębatka była po spawie, a i łańcuch nie nowy, myślałem że jak wymienię zębatki i łańcuch rowerek będzie śmigał jak śmigacz... A tu nie :(. Jak przed zmianą łańcuch przeskakiwał na tylnych zębatkach (objaw taki jak przy wyciągniętym na maxa łańcuchu) - tak po zmianie to samo.
Jako winowajców widzę jeszcze przezrzutkę lub tylną zębatkę, którą to założyłem, po tym jak wcześniejsza obróciła się w pył (i coś mi się zdaje, że od tego czasu "trzaskało")...
Przerzutka to stary dobry favorit (zresztą jak i rower - stary dobry passat :P ). Zębatki tylne "wyglądają" OK, więc już nie wiem co innego może być nie tak :(

/// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  1. hmm , bartek_mi 9/09/05 23:16
    a moze to nie lancuch przeskakuje tylko cala zebatka sie obraca?
    po drugie primo ;-) moze przod tez nalezy wymienic?

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

    1. przód wymieniałem... , Chrisu 9/09/05 23:20
      kiedyś zerwał mi się wielotryb na którym siedzą zębatki przednie, na szybko spawałem u jakiegoś mechanika samochodowego...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  2. hmm , 0r8 9/09/05 23:16
    przewaznie wymienia sie lancuch i kasete jednoczesnie.
    jak lancuch wyciagnal sie na tyle ze skakal, to raczej z kasety nic nie zostalo.
    wyjscia sa 3:
    - podszlifowac kasete
    - kupic nowa
    - jezdzic dalej i liczyc ze sie kaseta "ulozy" - ale w miedzy czasie mozemy zarznac lancuch i nic nie zostanie z jednego jak i drugiego.

    1. to było tak , Chrisu 9/09/05 23:23
      że rozleciała mi się stara kaseta (zerwał się gwint na zewnętrznej zakrętce), założyłem tą (tez stara) no i trzasakało (objaw podobny jak przy wyciągniętym łańcuchu). Myślałem ze to łańcuch więc wymieniłem go (a przy okazji przednie zębatki) i nadal jest to samo. Wygląda na to ze chyba jutro pójdę po kasetę...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. hmm , 0r8 10/09/05 11:14
        i slusznie, wielotryb nakrecany to bardzo niewielkie pieniadze - a ile zaoszczedzi irytacji.

    2. Hmmm... Po pierwsze primo - kasetę wymieniam jak trzeba, czyli , muminisko 10/09/05 08:55
      jak łańcuch zachowuje się jak w powyższym przypadku. Łańcuch co jakieś 1200-1500 km.
      Po drugie primo - w przypadku jednoczesnej wymiany łańcuch i kasety musiałbym co 3 miesiące wydawać ok. 250 PLN. Zdecydowanie wymiana kasety raz w roku, najlepiej na wiosnę, bo po zimie to napęd jest raczej w opłakanym stanie. Ale jak już wymiana kasety to razem z łańcuchem.
      Po trzecie primo - w przypadku Chrisa zostaje wymiana kasety pod warunkiem, że nie zrobił na nowym łańcuchy więcej niż 300-400 km.
      PZDR

      Modern Battles Club - the best
      wargames club on the world
      http://www.grzes.czasem.robi.to

      1. hmm , 0r8 10/09/05 11:13
        po pierwsze primo - wyobraz sobie, ze sa ludzie ktorzy wymieniaja sprzet jak sie zaczyna pieprzyc - np. lancuch skacze na kasecie - w moim przypadku po zmianie lancucha kaseta jest raczej nie do odratowania - czasami sie ulozy z nowym lancuchem, czasami nie - zasadniczo mam to w dupie bo kupuje lancuch i kasete po 30zl sztuka.

        po drugie primo - mozesz sobie wydawac nawet 1tys zl na wymiane - nie dawalem rad Tobie tylko Chrisowi - jak wynika z jego posta ma lekko inne podejscie do roweru i samej jazdy.

        po trzecie primo - w przypadku Chrisa zostaje jeszcze szlifowanie kasety lub "obrocenie" zebatek kasety jesli nie maja asymetrycznych naciec - w starym rowerze calkiem prawdopodobna mozliwosc.

        1. jeśli chodzi o podejście.... , Chrisu 10/09/05 12:31
          uważam że żeby jeździć dużo nie trzeba kupować bajka za 10k zł... Mam 2 passaty - jeden w domu rodzinnym ,drugi biorę tam gdzie mieszkam. Jeden ma natrzaskane ~20kkm, drugi (kupiłem opd kumpla używkę) ma ze mną jakieś 7kkm...
          A kiedyś moooże kupię coś innego ;)

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. hmm , 0r8 10/09/05 12:43
            i dobrze - jedni jezdza po plaskim, drudzy po gorkach jeszcze inni siedza i pucuja sprzet.
            rozni ludzie rozne potrzeby.

            a nawiasem mowiac to wlasnie jestem na etapie kupowania takiego passata - trzeba czyms do szkoly dojezdzac :)

            1. ja sprawdziłem , Chrisu 10/09/05 13:13
              czy to nie zębatki z przerzutki - niestety to samo. Zostaje wielotryb...

              A coś na górki chcę sobie sprawić tylko z $ kiepsko, a na sprzet z reala za 150 zł mnie nie stać (na naprawy:P ).

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              1. sprawdz jeszcze luzy na przerzutce , buti 10/09/05 13:30
                bo jak przerzutke masz do wymiany to ci najlepsze lancuchy i tryby nie pomoga. moze byc tez wina spinki do lancucha sprawdz czy skacze jak spinka jest na trybie, ostatnio mi skakalo a po jakims czasie 2 razy sie lancuch rozpial, wymienilem spinke i gra gitara

    3. "przewaznie wymienia sie lancuch i kasete jednoczesnie" - :) , buti 10/09/05 10:48
      a gdzie to wyczytałeś? w pismach kobiecych? :) ja na swojej kasecie shimano xt '98 zjeździłem już 2 łańcuchy. Ja bym sprawdził jeszcze kółka w przerzutce tylnej czy mają jeszcze zęby. Bo skoro łańcuch i kaseta są w dobrym stanie to przyczyna raczej w przerzutce.

      1. hmm , 0r8 10/09/05 11:16
        to strasznie fajnie, ja metoda 3 lancuchow zarzynalem kasete do postaci kolka z wystajacymi szpilkami i nic nie skakalo.

        sytuacja Chrisa i jego Passata jest odrobine inna, nie uwazasz?

        1. czy ty zdajesz sobie sprawe co piszesz? , buti 10/09/05 13:24
          jak mozna kasete doprowadzic do stanu ktory opisales? "do postaci kolka z wystajacymi szpilkami"? wiesz w ogole jak sie zuzywaja tryby? bo ja nie wiem jak moga sie zrobic z zebow szpilki, zeby sie scieraja, staja sie mniejsze, ich ksztalt staje sie zaokraglony, ew. wylamuja sie, no ale jak ty zrobiles z nich szpilki to super :)

          1. hmm , 0r8 10/09/05 14:01
            jesli mamy byc precyzyjni to zeby nie staja sie mniejsze ani nie zaokraglaja sie - zuzyta zebatka wyglada jak zeby rekina, mocno poglebiona strona atakujaca lancuch, czubki jak szpileczki.

            "kolko z wystajacymi szpilkami" to byla przenosnia, majaca na celu uswiadomienie ze mozna i tak.
            jednak preferuje zmieniac lancuch i kasete jednoczesnie jak nie chca juz ze soba wspolpracowac - mniej zachodu.

            1. widze ze dyskusja nie ma sensu , buti 10/09/05 14:43
              ty wiesz najlepiej ok

              1. hmm , 0r8 10/09/05 14:50
                gowno wiem.

                ale nie to nie ;)

          2. chłopak (0r8) ma rację , muminisko 10/09/05 15:46
            kasety z wyższych grup Shimano tak mają (te z grup 9-rzędowych, ale nie Deore), tz. zużywając się powstaje coś na kształt "zębów rekina". W przeciwieństwie do tańszych SRAMów, Shimano z grup Alivio/Acera nie zaokrąglają się, i - co więcej - na naprawdę katowanym sprzęcie powstają charakterystyczne "szpileczki".

            Modern Battles Club - the best
            wargames club on the world
            http://www.grzes.czasem.robi.to

            1. a co ma piernik do wiatraka? , buti 10/09/05 16:59
              budowa trybu i lancucha jest taka sama czy to alivio czy xtr (nie mowie np o nawiercanych trybach czy ogniwach lancucha ktore maja zmniejszyc jego wage) ale generalnie o zalozeniu budowy i jak to wszystko dziala wiec nie wiem jak cos ma sie zuzywac w inny sposob skoro tarcie jest w tym samym punkcie? zab rekina jest dobrym porownaniem ale "szpileczki"? chlopak napisal ze mial na mysli przenosnie, no to ok, ale ty to zupelnie nie wiem skad taka teorie wytrzasnales. testujesz osprzet dla shimano i sram czy jak?

  3. a to ma piernik do wiatraka, że: , muminisko 10/09/05 21:14
    a) kasety z róznych grup Shimano i SRAMa są jednak robione z nieco odmiennych stopów, w nieco innych technologiach kucia, posiadają różną twardość, trwałość etc etc etc
    b) to samo dotyczy łańcuchów (np. tz. twarde, miękkie)
    c) sprzętu tego można używać w różnych kombinacjach, i choć czasem nie jest to zalecane przez producentów, to doskonale sprawdza się w praktyce
    d) nie, nie jestem testerem, ale mam wiieeellu rowerowych znajomych
    e) jeśli nadal nie wierzysz w możliwość wyrobienia kasety na "szpilki" proponuję przegrzebać precla i pooglądać niektóre zdjęcia. Będziesz miał naoczny dowód
    f) w zasadzie to idąc twoim tokiem rozumowania można stwierdzić, że przednia przerzutka to tylko sprężyna i dwie blachy więc nie powinno być różnic w szybkości łapania luzów, jakości działania itd. Trochę odbiega to od rozważań na temat punktów tarcia, ale...
    PZDR

    Modern Battles Club - the best
    wargames club on the world
    http://www.grzes.czasem.robi.to

    1. sam sobie odpowiedziales , buti 11/09/05 20:42
      w punkcie f) ...ale

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL