Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Flo 00:24
 » Zibi 00:20
 » SebaSTS 00:16
 » ReeX 00:13
 » Xeno 00:13
 » bmiluch 00:13
 » R_I_P_ 00:11
 » Chrisu 00:07
 » Zbyszek.J 00:07
 » Chavez 00:07
 » P.J._ 00:07
 » Mademan 23:59
 » Menah 23:56
 » past 23:47
 » rainy 23:42
 » rooter666 23:41
 » XTC 23:36
 » zibi13 23:30
 » metacom 23:24
 » okobar 23:11

 Dzisiaj przeczytano
 396 postów,
 wczoraj 31345

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Różnice w wydajności pomedzy kartami graficznymi PCI expres a AGp , blimek 2/02/06 10:39
powiedzcie mi drodzy koledzy, jaka jest róznica w wydajności w powyższych interfejsach kart graficznych?
czy to tylko sztuczny marKIEting i zmuszanie do przejscia na nowsza platforme czy zeczywiscie róznica w generowaniu grafiki jest zauważalna np o 10% albo wiecej

Pytanie czysto teoretyczne bo w końcu i tak trzeba bedzie zmienic i tak platforme

twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

  1. moze sie pojawic , pitero 2/02/06 10:58
    np przy 1600x1200 + AAx4 kiedy konczy sie pamiec lokalna. W niektorych tytułach moze wystąpic przy 256mb ram na karcie. różnica rzędu 10%

    i9-10850k_mag.z490.tomahawk
    integra:(_pny.CS3030.250GB
    16gb.viper.steel.4400.cl17_bequiet630w

    1. ale.... , pitero 2/02/06 10:59
      obecnie korzystanie z teksturowania przez szynę zdarza sie bardzo rzadko.

      i9-10850k_mag.z490.tomahawk
      integra:(_pny.CS3030.250GB
      16gb.viper.steel.4400.cl17_bequiet630w

  2. swoja droga , MayheM 2/02/06 12:20
    ciekawe kiedy komputery i interfejsy beda zunifikowane, i czy kiedykolwiek wydajnosc stanie sie nieograniczona (i czy to wogole mozliwe).

  3. nieograniczona wydajnosc ? , bajbusek 2/02/06 13:08
    tak powstanie cos takiego zaraz po perpetum mobile ... khe khe

    1. troche zle sie wyrazilem :) , MayheM 2/02/06 13:21
      chodzilo mi o to, zeby np. gry nigdy nie zwalnialy, tak jak np. czlowiek postrzega swiat - nie slysze opoznien dzwieku, ani szarpania, ani mu obraz nie klatkuje :))
      Domyslam sie oczywiscie, ze nie da sie wyrenderowac w 3DS MAX klasztoru 'natychmiast' :)

      1. już jest taki kompter , Hitman 2/02/06 13:30
        i to od dawna ;)) nazywa się xbox .. i jego młodszy brat xbox 360 - gry nie skaczą, nie ma podklatkowania - raj na ziemi zwany konsolą.. Chociaż na zx-spectrum też nic nie skakało ...

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. jak nie skacza jak skacza? , arczi 2/02/06 13:37
          taki quake 4 np.

          pozdrawiam.

        2. ale jakosci grafiki i dzwieku , MayheM 2/02/06 13:40
          daleko od realizmu :)

        3. kolejny slepy wyznawca konsol , bajbusek 2/02/06 14:15
          hehe ja w zyciu nie chcialbym postrzegac swiata jaki generuja Twoje zabawki... poza tym ja nie mam RSOD i sie nie przegrzewam.... LOL muahaha

          1. nie jestem wyznawcą , Hitman 2/02/06 15:24
            żadnego sprzętu - musze zaznaczyć ani onanistą sprzętowym.. jak niektórzy.. Co do fanu - zapewniam Cię że to Ty idziesz na kompromisy by utrzymać framerate przyzwoity - posiadaczy konsol dotyczy to w niewielkim stopniu lub wcale.. Zresztą gdybyś zobaczył wyścigi na LCD 32cale lub większym w hdtv - mógłbyś mieć pojęcie o grafice przynajmniej .. PS3 dołoży do pieca jeszcze bardziej..
            Zresztą ile fajnych gier wyszło w tym roku na pieca??

            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
            jest niemożliwe. W praktyce robi to
            każdy z nas.

            1. tak wyszla , bajbusek 3/02/06 00:57
              jedna: World of Warcraft


              muahahaha.... czekam na wersje na Xboxa 360

            2. daj spokoj , bajbusek 3/02/06 00:59
              przeciez Hitman napisal ze, "nie jestem wyznawcą , żadnego sprzętu - musze zaznaczyć ani onanistą sprzętowym.. "


              a ja sadze, ze jestes ale to moje skromne zdanie

              1. mialo byc pod Rushem :/ , bajbusek 3/02/06 00:59
                123

        4. gry nie skacza mowisz? , sakooL 2/02/06 14:25
          ciekawe...

        5. hahahahah , RusH 2/02/06 21:23
          NFS most wanted klatkuje az boli, i nie jest to jedyna gra, tylko jedna z ostatnich w jakie sie meczylem

          I fix shit
          http://raszpl.blogspot.com/

      2. tak , RusH 2/02/06 21:32
        http://graphics.cs.uni-sb.de/~woop/rpu/rpu.html

        A working prototype of this hardware architecture has been developed based on FPGA technology. The ray tracing performance of the FPGA prototype running at 66 MHz is comparable to the OpenRT ray tracing performance of a Pentium 4 clocked at 2.6 GHz, despite the available memory bandwith to our RPU prototype is only about 350 MB/s. These numbers show the efficiency of the design, and one might estimate the performance degrees reachable with todays high end ASIC technology. High end graphics cards from NVIDIA provide 23 times more programmable floating point performance and 100 times more memory bandwidth as our prototype. The prototype can be parallelized to several FPGAs, each holding a copy of the scene. A setup with two FPGAs delivering twice the performance of a single FPGA is running in our lab. Scalability to up to 4 FPGA has been tested.

        http://www.saarcor.de/

        Tylko Raytracing moze zapewnic zludzenie rzeczywistosci, poniewaz szybkosc renderingu nie jest uzalezniona od ilosci detali, a od ilosci zrodel swiatel, a te skaluja sie linearnie do mocy obliczeniowej (detale niestety logarytmicznie).

        I fix shit
        http://raszpl.blogspot.com/

        1. Ciekawy projekt , beef 2/02/06 22:23
          ...aczkolwiek nie do końca podzielam entuzjazm - raytrace'ing sam w sobie nie jest aż tak realistyczny. Tak mogło się wydawać za czasów Imagine na Amidze :) Nie uwzględnia oświetlania światłem odbitym od powierzchni, a cienie wychodzą zbyt ostre. Można oczywiście to podkręcić różnymi sztuczkami, ale i tak dojdzie się do wniosku, że ray-trace'ing jest fajny jako dodatek, a nie jedyne rozwiązanie.

          Hardware'owe radiosity na rozkład światła + ray trace'ing na odblaski + systemy cząsteczkowe na efekty atmosferyczne (i futerka :) dało by radę. Tak działają renderery za grube dolce, którymi robi się aktualnie najlepsze efekty (oczywiście nie w real-time) i nie przez przypadek. Coś, co liczy takie cuda w czasie rzeczywistym MOŻE trafi pod strzechy za 10 lat :)

          A nie zapominajmy o takim detalu jak fizyka i detekcja kolizji - chcąc mieć super-realizm nie można poprzestać na grafice. Poza tym nawet uwzględniając różnorakie optymalizacje i szczwane struktury danych, to czas ray-trace'ingu zależy w jakimś stopniu od skomplikowania sceny.

          this is the time of the revolution
          keepin' it in the right track
          feelin' it in my mind back

          1. e.. nie... , beef 2/02/06 22:28
            ...futerka robi się chyba shaderami, nie cząsteczkowymi... A i tak w tej dziedzinie moje koty są nie do pobicia w realizmie :)

            this is the time of the revolution
            keepin' it in the right track
            feelin' it in my mind back

  4. no ładnie ja tu pytam sie o rożnice w pci a agp , blimek 3/02/06 07:33
    a wy mi z jakimiś rajtracingami wyjezdzacie :)

    twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

    1. zadna , RusH 3/02/06 09:17
      nie ma roznicy
      zwykle producenci daja wieksze zegary dla pcie, tak jak kiedys dla agp x8 zeby ludzi naciagac na nowy interface

      I fix shit
      http://raszpl.blogspot.com/

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL