Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » @GUTEK@ 23:59
 » Brauni 23:39
 » metacom 23:39
 » wrrr 23:37
 » Bonifacyz 23:27
 » Killer 23:16
 » GLI 23:15
 » unodgs 23:12
 » Wedelek 22:59
 » ManiusNG 22:48
 » Kenny 22:41
 » NWN 22:36
 » alkatraz 22:35
 » Sherif 22:18
 » resmedia 22:18
 » ulan 22:16
 » pwil2 22:07
 » Kool@ 21:57
 » BoloX 21:55
 » myszon 21:55

 Dzisiaj przeczytano
 36880 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Temat rzeka i w dodatku bumerang - rękojmia/gwarancja, sprzedawca , NimnuL-Redakcja 30/03/06 19:36
Witam,
Temat dotyczy owej gwarancji_sprzedawcy/rękojmi_sprzedawcy/odpowiedzialności_sprzedawcy czy jak to się tam zwie.
Powiedzmy, że kupiłem towar (np. coś z RTV czy AGD) na który producent daje 1 rok gwarancji.
Czy prawdą jest, że sprzedawca mimo wszystko odpowiada za sprzedany towar przez okres 2 lat? Czyli jeśli popsuje się po okresie gwarancji producenta można owy towar reklamować?
Jak to wygląda?
Może podsuniecie jakiś link do paragrafu etc? Zależy mi na pewnej informacji, bo w wielu miejscach czytałem różne, nierzadko sprzeczne informacje i w zasadzie jak dotąd nie mam jednoznacznej odpowiedzi wyjaśniającej problem.
Dzięki wielkie.

Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.

  1. Coś wynalazlem , NimnuL-Redakcja 30/03/06 19:44
    Sprzedawca jest odpowiedzialny za jakość sprzedawanego towaru przez 24 miesiące od daty sprzedaży. Właśnie dawniej „rękojmia za wady fizyczne”, a obecnie pod nową nazwą - "niezgodność z umową" to prawo konsumenckie regulujące zasady odpowiedzialności za sprzedaż. Przed 01 stycznia 2003 rękomia obowiązywała z mocy ustawy przez 1 rok, obecnie ten okres to 2 lata. Rękojmia ma od 01 stycznia 2003 roku nową nazwę w sprawach konsumenkich - nt "niezgodność z umową". Można z jej tytułu żądać zwrotu gotówki, wymiany towaru, lub obniżenia jego ceny (w przypadku gdy jest wadliwy). Namawiamy aby w sprawach konsumenckich kontaktować się bezpośrednio z najbliższym biurem Rzecznika Praw Konsumenta.




    http://e-konsument.pl/ustawan.htm

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. nie na temat ale jak czytam te idiotyczne sformulowania w ustawach typu: , zdezorientowany 30/03/06 21:41
      "oceniając rozsądnie", "powinien był wiedzieć", "gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna", "w odpowiednim czasie", "znaczne niedogodności", "stosownego obniżenia ceny" i inne, to robi mi sie slabo na mysl ze mialbym z kims dojsc do porozumienia opierajac sie na takich "konkretach" :/

      ZX Spectrum w telefonie - Knight Lore w
      wolnej chwili :)

      1. gdyby prawo było konkretne i proste , Artaa 30/03/06 21:43
        to by tylu adwokatów, radców i sędziów nie było potrzeba
        a oni to już tak prawo napiszą aby mieć co robić do końca świata i 1 dzień dłużej ;-)

        1. adwokatow, radcow i sedziow , krogulec 30/03/06 22:51
          to w Polsce jest akurat niewielu, co jest chyba wiekszym problemem niz ich nadmiar - gdyby radcow i adwokatow (swoja droga uprawnienia tych grup tak bardzo sie zrownaly, ze coraz wiekszym bezsensem jest utrzymywanie tego podzialu) , bylo tylu co w wiekszosci innych krajow europejskich (USA to przesada w druga strone) dostep do pomocy prawnej bylby pewnie prostszy i tanszy. Wieksza liczba sedziwo powinno skrocic czas oczekiwania na werdykt, chociaz przy obecnych stanach lokalowych sądow musialyby one chyba zaczac pracowac od 8 do 22.

          1. Problem nie w ilosci a w jakosci (chyba ze to z premedytacja robia) , zdezorientowany 31/03/06 01:56
            Jesli przepisy beda pokrecone to korzystaja na tym tylko prawnicy i cwaniacy, bo przecietny czlowiek nie ma czasu poswiecac godzin na to, zeby sie zastanawiac czy to co jest dla niego istotne jest tez istotne dla sprzedawcy, jaki to jest odpowiedni czas, co powienien byl wiedziec a czego nie itp... W ten sposob prawnicy sami sobie zalatwiaja zajecie, nawet jesli ich przybedzie to pewnie klientow i tak nie zabraknie - tylko pozazdroscic ;)

            ZX Spectrum w telefonie - Knight Lore w
            wolnej chwili :)

  2. a kiedy będziesz chciał skorzystać ze swoich praw... , Godmaker 31/03/06 00:21
    prawdopodobnie usłyszysz jeszcze nowe ciekawe wersje ... niestety
    Pracuję w serwisie rtv i widzę że sprzedawcy wymigują się jak tylko mogą od tej "odpowiedzialności za sprzedawany towar" i "niezgodności z umową" a nawet z przyjmowania reklamacji - kierując klientów bezpośrednio do serwisów.

    ...:::| Think for yourself |:::...
    ...:::| Question authority |:::...

  3. Akurat jeśli chodzi o to co pytasz , JOTEM 31/03/06 09:34
    to sprawa jest oczywista i niepodważalna.
    Niezgodność z umową obejmuje TYLKO wady isniejące w momencie sprzedaży. Zasadniczo nie obejmuje żadnych "zepsuć". Jeśli jednak towar się zepsuł ale w ciągu 6 mies od daty sprzedaży (+ ew 2 mies na zgłoszenie) to zakłada się, że zaistniało to na skutek wady istniejącej w momencie sprzedaży i sprzedawca chcąc nie przyjąć towaru musi udowodnić, że było inaczej (a to dla niego zwykle nieco trudne ale nie niemożliwe). Jeśli towar zepsuje się później, to kupujący musi udowodnić, że nastąpiło to na skutek NIEUJAWNIONEJ WCZEŚNIEJ (termin 2 mies na zawiadomienie po odkryciu wady) wady istniejącej w momencie zakupu, a to dosyć trudne (a w większości przypadków niemożliwe).
    Niezgodność nie zastępuje gwarancji, gwarancja nie zastępuje niezgodności, jedno od drugiego zasadniczo się różni.
    Pozdr.

    Poryjemy..zrobaczymy

    1. A co do zwrotu gotówki - to to też bzdura , JOTEM 31/03/06 09:37
      można żądać wymiany towaru lub naprawy (do wyboru przez kupującego) i DOPIERO w przypadku braku możliwości tego pierwszego - żądać zwrotu gotówki. Zwrot gotówki to formalnie drugi etap dochodzenia swoich praw, więc stwierdzenie, że można żądać "zwrotu gotówki, wymiany towaru lub obniżenia ceny" to zbyt daleko idące uproszczenie.

      Poryjemy..zrobaczymy

  4. jaki temat rzeka...? :) , Kenny 1/04/06 10:34
    ludziom sie ustawy nie chce przeczytac i tyle. Wszystko tam masz, czarne na bialym... Jest wyjatkowo jasna.


    USTAWA

    z dnia 27 lipca 2002 r.

    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

    .:Pozdrowienia:.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL