Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » DYD 14:31
 » losarturo 14:29
 » yeger 14:29
 » Kenny 14:25
 » gigamiki 14:23
 » NimnuL 14:23
 » bmiluch 14:20
 » Robak 14:19
 » El Vis 14:17
 » Dexter 14:16
 » rooter666 14:12
 » Wedrowiec 14:09
 » Hitman 14:05
 » PaKu 14:02
 » ulan 13:58
 » elliot_pl 13:54
 » Mademan 13:53
 » Liu CAs 13:52
 » ham_solo 13:52
 » Menah 13:46

 Dzisiaj przeczytano
 41126 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[MOTO] mam luzy na przednich wachaczach, co z tym zrobic? , Nazgul 27/04/06 13:46
Mechanik mi mowi ze trzeba cale wachacze wymieniac i nie chce mi zbieznosci ustawiac. Mozecie mi cos polecic co z takim fantem zrobic? BO troche sie zagubilem, za jeden wachacz chce 150 zl. pozdr

PS - Auto to Bravo Fiat

people can fly, anything
can happen...
..Sunrise..

  1. Co to znaczy "luzy na waCHaczach"? Na czym konkretnie? , Dexter 27/04/06 13:51
    O ile się nie mylę, to wahacz w starszych fiacikach to końcówka i 2 mocowania. Końcówke można zregenerować (ale nie pamiętam jak jest mocowana w tym modelu).

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

    1. Bo jeśli sworzeń - to d.. to jest na stałe połączone z wahaczem, więc mechanior ma rację.. , Dexter 27/04/06 13:52
      Ale najpierw opisz co dokładnie ma luzy.

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

      1. u mnie sworzen jest osobno , turzol 27/04/06 13:55
        VW-

        trance addicted
        :B ::KX:: ::ASIO Otachan::

        1. Jesteś pewien, że wahacz nie jest zgalwanizowany z gumą? , Dexter 27/04/06 13:59
          123

          Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
          Odpowiedzi oleję.
          THX!

      2. tak wlasnie sworzen ma , Nazgul 27/04/06 17:10
        luzy, i dlatego trzeba caly wachacz bo tak jak piszesz jest na stale :)

        people can fly, anything
        can happen...
        ..Sunrise..

      3. co to za auto, bo w 90% sworzen jest niezalezny od wachacza? , palioza 27/04/06 17:33
        j.w.

        Uczyń coś idiotoodpornym, a ktoś
        stworzy lepszą wersję idioty.

  2. Nie wiem, jak to jest konkretnie w Bravie , ligand17 27/04/06 14:41
    ale zależy od konstrukcji wahacza - jeśli jest zespolony ze sworzniem, to trzeba wymienić cały wahacz. Jeśli można kupić sworzeń osobno i wymienić sam sworzeń, to wymieniaj sam sworzeń.
    U mnie były luzy na sworzniu, ale trzeba było wymienić cały wahacz - 650 zeta + robocizna. Więc nie marudź, że 150 to drogo :-)

    1. a jakie auto masz ? , Nazgul 27/04/06 17:09
      bo troche drozej niz u mnie...

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

      1. "Trochę" to mało powiedziane , ligand17 27/04/06 18:55
        Volvo S40. Pewnie sam wahacz możnaby taniej kupić (robiłem to w ASO, które z założenia jest drogie), ale osobiście uważam, że takie rzeczy, jak hamulce, zawieszenie i silnik należy robić w warsztacie. Sprawy pomniejsze (wymiany żarówek, prosta elektryka, naprawy/wymiany zamków w drzwiach) to można robić samemu, ale jak Ci się zawieszenie w trasie rozepnie, bo nie złożyłeś dokładnie...

  3. wahacz kupisz bez problemu ponizej 100zl. , guma 27/04/06 15:26
    Przelicz czy czasem nie opłaci ci sie wymienić caly wahacz niz bawić się w wymiane końcówek. Ja wymieniłem sam i tylko pojechałem ustawić zbieżność.
    Kolega chcial wymienic koncowki (w lagunie), zaplacil 100zl za czesci + 150 za robocizne po znajomosci. Taniej by wyszlo jakby kupic caly wahacz.

  4. gosc powiedzial ze cale wachacze sa do wymiany , Nazgul 27/04/06 17:07
    bo sworzen polaczony z wachaczem nierozerwalnie (tak Fiaty maja) wiec trzeba caly wachacz. Ogolnie wyniesie mnie to okolo 400 pln z robocizna.
    Od czego to sie moglo stac? Luzy sa na sworzniu, a poniewaz nie mozna samych sworzni to trzeba tez wachacz w calosci. Pewnie to sie stalo od polskich super pieknych dziurek :/

    people can fly, anything
    can happen...
    ..Sunrise..

    1. może chodzi o tuleje , sonkowy 27/04/06 18:50
      ???

    2. Jak to od czego? , ligand17 27/04/06 18:56
      Od dziur w jezdni najprawdopodobniej...

    3. to niezly szofer :) , Curro 27/04/06 19:51
      jak jezdzisz na wywalonych wahaczach-toz to czuc na kazdej nierownosci. Jak masz jakiekolwiek pojecie w temacie mechaniki-dokladnie jak trzymac klucz i w ktora strone odkrecac to wymienisz sam. Dokladnie w Twoim przypadku to 5 srub-wcale nie ma koniecznosci posiadania kanalu. Wahacze to kolo 100 zl. szt. z przesylka na allegro. Po wymianie konieczne jest wykonanie zbieznosci. Jezeli ta cena jaka podales obejmuje ustawienie zbieznosci to ja bym sie nie bawil i zlecil to robote.

  5. z innej beczki , sonkowy 27/04/06 18:48
    nie chce obrazić żadnego użytkownika Fiata, i nie mam tego na celu, ale ta marka to obraza samochodu jeśli chodzi o awaryjność, fakt faktem że tuleje padają przy wszystkich ale u Fiata pada delikatnie pisząć częściej.

    1. eee tam glupoty gadasz , mikus 27/04/06 19:16
      i tyle ;)

    2. widzisz moj sie jakos nie psuje , Nazgul 27/04/06 19:37
      :) dziwne ?

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

    3. ech sie specjalista znalazl , faf 28/04/06 02:07
      najwiecej czesci na gieldach jest do niemieckich wynalazkow

      a bravo/brava akurat naleza do udanych modeli

  6. W dzisiejszych Wysokich Obrotach w rubryce samochody używane jest o tym modelu , zartie 27/04/06 20:03
    Lista częstych usterek, a na niej właśnie wahacze. Piszą, że według producenta powinny być wymieniane w całości, ale niektóre zakłady je regenerują.

    Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

  7. Wymiana wahacza , Flik 27/04/06 22:22
    ostatnio wymieniałem w Punto całe wahacze bo niestety we Fiatach tak ktoś wymyślił, że sworznie są na stałe zespolone z wahaczem. Mechanior wymienił też końcówki, tarcze, szczęki i ustawił zbieżność, a za robociznę wziął 50 zł :) - ale to znajomy mechanior :))))

  8. da sie regenerowac sworznie , faf 28/04/06 02:19
    polega to na zeszlifowaniu zagniecenia fabrycznego wykonanego prasa - wyjmuje sie sworzen kulowy dodaje podkladke teflonowa, nowe gumy i wykunuje gwint w wahaczu i zakreca otwor krazkiem (dorabiany)

    koszt - kolo 90zl

    tylko ze srednio sie oplaca jak wahacze sa stare - bardzo szybko poleca gumy tuleji - te tez da sie wymienic - stare sie odcina a nowe trzeba nabic najlepiej na prasie - koszt ok 50zl za kpl 2 tuleji

    z allegro wahacze za 100zl sa gowno warte - wysypia sie w ciagu roku - kiepskie tuleje a sworzen zle uszczelniony dostanei wody, przyrdzewieje i szybko bedzie mial luzy

    wymiana jest prosta - zdjac kolo, odkrecic srube na sworzniu przy zwrotnicy i 4 sruby przy tulejach oraz srube wspornika drazka stabilizatora
    zdjac zwrotnice ze sworznia - przydaje sie lom ;) do podwazania zeby latwiej zlazlo

    wymiana nie powinna kosztowac wiecej niz 150 lacznie z ustawieniem zbieznosci - jak biora weicej to zdzieraja skore

    dobre wahacze do BBM to TRW,swag no i oczywiscie orginaly (z ASO a nie od leszcza z allegro co pisze ze to orgyginalne wloskie takie jak fabryczne - a nawet nei wygladaja jak fabryczne (oryginal ma taka tarcze z ukosnym paskiem - po tym poznac - aso ceni na 300zl - i to dobra cena bo wytrzymuja 50k do 100k km
    zamiennik z allegro za 100zl dobrze jak dojezdzi do 10k km

    oj Nazgul - bys czytal autokacik - chlopaki przerabiali ten temat wiele razy - nie tylko co gdzie jak ale i za ile - po co tu glowe zawracac - zwlaszcza ze zaraz znajdea sie milosnicy jedynie slusznych neimieckich wozow drabiniastych i beda wyrazac swoje niezwykle madre opinie - stary ma pasata '94 - wahacze leca rownie czesto jak w bravo :P

    1. hehe :) , Nazgul 28/04/06 07:06
      no wlasnie cos nie moglem dzisiaj zamiescic posta na BBM (cos sie walilo, i dopiero wieczorem u kumpla mi sie udalo), dlatego tu zapytalem. a tak przy okazji to znalazlem cos takiego, gosc pisze ze w stanie idealnym http://www.allegro.pl/show_item.php?item=98619931 co o tym sadzisz? pozdr

      PS - jak cos to bede sam wymieniac :)

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

      1. Coby Was tutaj rozsądzić, cytat z wczorajszej Wyborczej: , Dexter 28/04/06 12:08
        "Wyboje polskich dróg szczególnie destrukcyjnie działają na przednie zawieszenie. Szybko zużywają się łączniki stabilizatora oraz metalowo-gumowe elementy wahaczy. Niektóre warsztaty proponują regenerację zużytych wahaczy, ale naprawa nie jest tutaj przewidziana przez producenta. Wahacze powinny być wymienione w całości."

        Źródło:
        http://auto.gazeta.pl/auto/1,71358,3312540.html

        Czyli MOŻNA, ale NIEWSKAZANE. Czyli mechanior miał rację.

        Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
        Odpowiedzi oleję.
        THX!

        1. wierzysz wybiorczej? , Ranx 28/04/06 12:15
          no weeeeź....:PPPP
          jak mozna:D

          o roztramtajdany charkopryszczańcu...

          1. Wybiórczej nie, ale co można nakłamać/naciągnąć w Wysokie Obroty? , Dexter 28/04/06 13:17
            Przecież żaden z rządzących nie ma udziałów u producenta wahaczy do fiatów ;-)

            Więc co im szkodzi nie skłamać?

            Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
            Odpowiedzi oleję.
            THX!

  9. Ej stary, wymieniaj.. , beef 28/04/06 13:28
    ..i nie marudż :) Jakiś czas temu katowałem po Łodzi Fiata Punto - norma, silent-blocki poszły moment, ale to detal. W pewnym momencie samochód zaczął "nurkować" przy jeździe po łuku w prawo - no masakra. Przyczyna - luzy na wahaczach, wymieniłem (koszt podobny jakoś tak). Niestety, okazało się, że wyrobiony sworzeń ropitolił gniazda w zwrotnicy - koszt wymiany circa 1k zeta. W rezultacie mechanik załatał gniazda jakoś miękką blachą (prowizorka) i pozbyliśmy się rupla, choć byliśmy związani emocjonalnie (pierwszy samochód :). Tak więc wymieniaj, póki czas i nie żałuj kasy - biednego tym bardziej nie stać na oszczędności.

    this is the time of the revolution
    keepin' it in the right track
    feelin' it in my mind back

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL