TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[MOTO] mam luzy na przednich wachaczach, co z tym zrobic? , Nazgul 27/04/06 13:46 Mechanik mi mowi ze trzeba cale wachacze wymieniac i nie chce mi zbieznosci ustawiac. Mozecie mi cos polecic co z takim fantem zrobic? BO troche sie zagubilem, za jeden wachacz chce 150 zl. pozdr
PS - Auto to Bravo Fiatpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - Co to znaczy "luzy na waCHaczach"? Na czym konkretnie? , Dexter 27/04/06 13:51
O ile się nie mylę, to wahacz w starszych fiacikach to końcówka i 2 mocowania. Końcówke można zregenerować (ale nie pamiętam jak jest mocowana w tym modelu).Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - Bo jeśli sworzeń - to d.. to jest na stałe połączone z wahaczem, więc mechanior ma rację.. , Dexter 27/04/06 13:52
Ale najpierw opisz co dokładnie ma luzy.Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - u mnie sworzen jest osobno , turzol 27/04/06 13:55
VW-trance addicted
:B ::KX:: ::ASIO Otachan:: - Jesteś pewien, że wahacz nie jest zgalwanizowany z gumą? , Dexter 27/04/06 13:59
123Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX!
- tak wlasnie sworzen ma , Nazgul 27/04/06 17:10
luzy, i dlatego trzeba caly wachacz bo tak jak piszesz jest na stale :)people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - co to za auto, bo w 90% sworzen jest niezalezny od wachacza? , palioza 27/04/06 17:33
j.w.Uczyń coś idiotoodpornym, a ktoś
stworzy lepszą wersję idioty.
- Nie wiem, jak to jest konkretnie w Bravie , ligand17 27/04/06 14:41
ale zależy od konstrukcji wahacza - jeśli jest zespolony ze sworzniem, to trzeba wymienić cały wahacz. Jeśli można kupić sworzeń osobno i wymienić sam sworzeń, to wymieniaj sam sworzeń.
U mnie były luzy na sworzniu, ale trzeba było wymienić cały wahacz - 650 zeta + robocizna. Więc nie marudź, że 150 to drogo :-)- a jakie auto masz ? , Nazgul 27/04/06 17:09
bo troche drozej niz u mnie...people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - "Trochę" to mało powiedziane , ligand17 27/04/06 18:55
Volvo S40. Pewnie sam wahacz możnaby taniej kupić (robiłem to w ASO, które z założenia jest drogie), ale osobiście uważam, że takie rzeczy, jak hamulce, zawieszenie i silnik należy robić w warsztacie. Sprawy pomniejsze (wymiany żarówek, prosta elektryka, naprawy/wymiany zamków w drzwiach) to można robić samemu, ale jak Ci się zawieszenie w trasie rozepnie, bo nie złożyłeś dokładnie...
- wahacz kupisz bez problemu ponizej 100zl. , guma 27/04/06 15:26
Przelicz czy czasem nie opłaci ci sie wymienić caly wahacz niz bawić się w wymiane końcówek. Ja wymieniłem sam i tylko pojechałem ustawić zbieżność.
Kolega chcial wymienic koncowki (w lagunie), zaplacil 100zl za czesci + 150 za robocizne po znajomosci. Taniej by wyszlo jakby kupic caly wahacz. - gosc powiedzial ze cale wachacze sa do wymiany , Nazgul 27/04/06 17:07
bo sworzen polaczony z wachaczem nierozerwalnie (tak Fiaty maja) wiec trzeba caly wachacz. Ogolnie wyniesie mnie to okolo 400 pln z robocizna.
Od czego to sie moglo stac? Luzy sa na sworzniu, a poniewaz nie mozna samych sworzni to trzeba tez wachacz w calosci. Pewnie to sie stalo od polskich super pieknych dziurek :/people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - może chodzi o tuleje , sonkowy 27/04/06 18:50
??? - Jak to od czego? , ligand17 27/04/06 18:56
Od dziur w jezdni najprawdopodobniej... - to niezly szofer :) , Curro 27/04/06 19:51
jak jezdzisz na wywalonych wahaczach-toz to czuc na kazdej nierownosci. Jak masz jakiekolwiek pojecie w temacie mechaniki-dokladnie jak trzymac klucz i w ktora strone odkrecac to wymienisz sam. Dokladnie w Twoim przypadku to 5 srub-wcale nie ma koniecznosci posiadania kanalu. Wahacze to kolo 100 zl. szt. z przesylka na allegro. Po wymianie konieczne jest wykonanie zbieznosci. Jezeli ta cena jaka podales obejmuje ustawienie zbieznosci to ja bym sie nie bawil i zlecil to robote.
- z innej beczki , sonkowy 27/04/06 18:48
nie chce obrazić żadnego użytkownika Fiata, i nie mam tego na celu, ale ta marka to obraza samochodu jeśli chodzi o awaryjność, fakt faktem że tuleje padają przy wszystkich ale u Fiata pada delikatnie pisząć częściej.- eee tam glupoty gadasz , mikus 27/04/06 19:16
i tyle ;) - widzisz moj sie jakos nie psuje , Nazgul 27/04/06 19:37
:) dziwne ?people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - ech sie specjalista znalazl , faf 28/04/06 02:07
najwiecej czesci na gieldach jest do niemieckich wynalazkow
a bravo/brava akurat naleza do udanych modeli
- W dzisiejszych Wysokich Obrotach w rubryce samochody używane jest o tym modelu , zartie 27/04/06 20:03
Lista częstych usterek, a na niej właśnie wahacze. Piszą, że według producenta powinny być wymieniane w całości, ale niektóre zakłady je regenerują.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - Wymiana wahacza , Flik 27/04/06 22:22
ostatnio wymieniałem w Punto całe wahacze bo niestety we Fiatach tak ktoś wymyślił, że sworznie są na stałe zespolone z wahaczem. Mechanior wymienił też końcówki, tarcze, szczęki i ustawił zbieżność, a za robociznę wziął 50 zł :) - ale to znajomy mechanior :)))) - da sie regenerowac sworznie , faf 28/04/06 02:19
polega to na zeszlifowaniu zagniecenia fabrycznego wykonanego prasa - wyjmuje sie sworzen kulowy dodaje podkladke teflonowa, nowe gumy i wykunuje gwint w wahaczu i zakreca otwor krazkiem (dorabiany)
koszt - kolo 90zl
tylko ze srednio sie oplaca jak wahacze sa stare - bardzo szybko poleca gumy tuleji - te tez da sie wymienic - stare sie odcina a nowe trzeba nabic najlepiej na prasie - koszt ok 50zl za kpl 2 tuleji
z allegro wahacze za 100zl sa gowno warte - wysypia sie w ciagu roku - kiepskie tuleje a sworzen zle uszczelniony dostanei wody, przyrdzewieje i szybko bedzie mial luzy
wymiana jest prosta - zdjac kolo, odkrecic srube na sworzniu przy zwrotnicy i 4 sruby przy tulejach oraz srube wspornika drazka stabilizatora
zdjac zwrotnice ze sworznia - przydaje sie lom ;) do podwazania zeby latwiej zlazlo
wymiana nie powinna kosztowac wiecej niz 150 lacznie z ustawieniem zbieznosci - jak biora weicej to zdzieraja skore
dobre wahacze do BBM to TRW,swag no i oczywiscie orginaly (z ASO a nie od leszcza z allegro co pisze ze to orgyginalne wloskie takie jak fabryczne - a nawet nei wygladaja jak fabryczne (oryginal ma taka tarcze z ukosnym paskiem - po tym poznac - aso ceni na 300zl - i to dobra cena bo wytrzymuja 50k do 100k km
zamiennik z allegro za 100zl dobrze jak dojezdzi do 10k km
oj Nazgul - bys czytal autokacik - chlopaki przerabiali ten temat wiele razy - nie tylko co gdzie jak ale i za ile - po co tu glowe zawracac - zwlaszcza ze zaraz znajdea sie milosnicy jedynie slusznych neimieckich wozow drabiniastych i beda wyrazac swoje niezwykle madre opinie - stary ma pasata '94 - wahacze leca rownie czesto jak w bravo :P- hehe :) , Nazgul 28/04/06 07:06
no wlasnie cos nie moglem dzisiaj zamiescic posta na BBM (cos sie walilo, i dopiero wieczorem u kumpla mi sie udalo), dlatego tu zapytalem. a tak przy okazji to znalazlem cos takiego, gosc pisze ze w stanie idealnym http://www.allegro.pl/show_item.php?item=98619931 co o tym sadzisz? pozdr
PS - jak cos to bede sam wymieniac :)people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - Coby Was tutaj rozsądzić, cytat z wczorajszej Wyborczej: , Dexter 28/04/06 12:08
"Wyboje polskich dróg szczególnie destrukcyjnie działają na przednie zawieszenie. Szybko zużywają się łączniki stabilizatora oraz metalowo-gumowe elementy wahaczy. Niektóre warsztaty proponują regenerację zużytych wahaczy, ale naprawa nie jest tutaj przewidziana przez producenta. Wahacze powinny być wymienione w całości."
Źródło:
http://auto.gazeta.pl/auto/1,71358,3312540.html
Czyli MOŻNA, ale NIEWSKAZANE. Czyli mechanior miał rację.Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - wierzysz wybiorczej? , Ranx 28/04/06 12:15
no weeeeź....:PPPP
jak mozna:Do roztramtajdany charkopryszczańcu... - Wybiórczej nie, ale co można nakłamać/naciągnąć w Wysokie Obroty? , Dexter 28/04/06 13:17
Przecież żaden z rządzących nie ma udziałów u producenta wahaczy do fiatów ;-)
Więc co im szkodzi nie skłamać?Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX!
- Ej stary, wymieniaj.. , beef 28/04/06 13:28
..i nie marudż :) Jakiś czas temu katowałem po Łodzi Fiata Punto - norma, silent-blocki poszły moment, ale to detal. W pewnym momencie samochód zaczął "nurkować" przy jeździe po łuku w prawo - no masakra. Przyczyna - luzy na wahaczach, wymieniłem (koszt podobny jakoś tak). Niestety, okazało się, że wyrobiony sworzeń ropitolił gniazda w zwrotnicy - koszt wymiany circa 1k zeta. W rezultacie mechanik załatał gniazda jakoś miękką blachą (prowizorka) i pozbyliśmy się rupla, choć byliśmy związani emocjonalnie (pierwszy samochód :). Tak więc wymieniaj, póki czas i nie żałuj kasy - biednego tym bardziej nie stać na oszczędności.this is the time of the revolution
keepin' it in the right track
feelin' it in my mind back |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|