TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Różne metody skalowania grafiki: jak to jest? , pachura 5/05/06 12:39 Cześć,
Spotkałem się z różnymi teoriami nt. przeskalowywania grafiki:
1. Niektórzy radzą do wszystkiego używać algorytmu "Lanczos".
2. Niektórzy radzą do powiększania używać Lanczosa/Bicubic precise (bo ostrzejsze), natomiast do zmniejszania Bilinear (bo nie wprowadza dodatkowych artefaktów, wygląda naturalniej).
3. Niektórzy radzą skalować o nie-okrągłe procenty - że niby wtedy obrazek wyjdzie ostrzejszy (np. zamiast zmniejszać obrazek dokładnie 4 razy, lepiej zmniejszyć np. o 24,89312345).
Co Wy na to?- ja sie nie znam ale , Robak 5/05/06 12:41
tutaj coś na ten temat dyskutowali
http://twojepc.pl/boardPytanie110281.htm - z tego co ja sie juz , kubazzz 5/05/06 12:42
dowiedzialem to
1. lanczos3 jest najlepszy
2. watpliwa teoria
3. tez watpliwaSM-S908 - Hmmm... , pachura 5/05/06 13:13
1. Skoro Lanczos3 jest najlepszy, to dlaczego nie ma go w Photoshopie?
2. Z moich testów (powiększanie) wynikło że najlepszy jest komercyjny Genuine Fractals, potem (również komercyjny) S-Spline Pro, potem Bicubic(!). Lanczos był wprawdzie ciut ostrzejszy od Bicubic, ale wprowadził brzydkie artefakty (tzw. ringing).
3. Czytałem o różnych algorytmach powiększania, i jednym z nich było właśnie powiększanie zwykłym bicubikiem n-razy o stoparę procent, aż dojdzie się do zadanego rozmiaru. Ponoć efekt był b. dobry...- wlasnie nie wiem czemu nie ma , kubazzz 5/05/06 13:16
ale lanczos3 jest zawsze opisywany jako jeden z najlepszych.
ja tez w zasadzie jestem zainteresowany ta wiedza, ale nie znalazlem takiego naprawde szczerego i wiarygodnego porownania albo wyjasnienia.SM-S908
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|