Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Kenny 12:36
 » DYD 12:34
 » rooter666 12:33
 » PiotrexP 12:32
 » Gakudini 12:32
 » KHot 12:30
 » rrafaell 12:30
 » waski 12:29
 » Zbyl 12:26
 » El Vis 12:17
 » rho 12:16
 » Menah 12:14
 » lcf 12:14
 » emigrus 12:10
 » Matti 12:08
 » michol 12:07
 » Tomasz 12:06
 » Artaa 12:06
 » NimnuL 12:02
 » Dexter 11:59

 Dzisiaj przeczytano
 41126 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT]skuteczność rzcznika praw konsumenta , Demo 22/08/06 21:46
dziś miałem taką oto rozmowę z 1 ze sklepów online:

j- ja
s- serwisant

j: bry, wysłałem Wam na reklamację 2 tygodniowy produkt, i po miesiącu brak info co z reklamacją..
s: byłem na urlopie, ale na dniach się za to biore
j: ....to pana sprawa że pan był na urlopie, sklep powinien wyznaczyć... (tu mi gość przerywa)
s: może to potrwać do 3 miesięcy bo czekamy na części
j: ale w prawach konsumenta jest...(znowu przerywa)
s: jak pan tak podchodzi do sprawy, to poczeka pan te 3 miesiące, i może pan pisać do rzecznika praw, do zarządu sklepu i gdzie pan sobie chce

Co ciekawe, ja dostałem od nich pismo po kilku dniach po dostarczeniu paczki, że reklamacja jest rozpatrzona pozytywnie, tylko 3ba poczekać na powrót serwisanta z urlopu (więc rozumiałem, że gość wraca i 3 dni później mam paczkę)

po prostu padłem...no i powiedzcie mi teraz....co ja mam biedny zrobić? nie będę jechał przez 3/4 polski żeby nakopać do dupy jakiemuś łosiowi...co taki rzecznik naprawdę może?

napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(

  1. ProLine? , Mms 22/08/06 21:53
    jw.

    Pozdrawiam

    1. Military.pl , Demo 22/08/06 21:57
      trochę inna branża ;) ale zasady chyba te same

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

  2. ja bym pojechal , Ptaszek Bitumiczny 22/08/06 22:00
    i spral morde sqrwielowi, mialem kiedys podobnie, gosc wrecz zasmial mi sie do sluchawki ale mina mu zdebiala gdy za 40 minut zaczela sie zadyma w sklepie pelnym klientow gdzie wpadlem jak furia

    Kierowca Bombowca
    A64 3500+ 1Giga 400 GF6800 Samsung 120
    giga 913N i inne bajery

  3. powiem szczerze , maciell 22/08/06 22:01
    to jest dla mnie szok, ze mozna tak potraktowac klienta. I wlasnie dlatego wydaje mi sie, ze sklepy internetowe nigdy nie zastapia sklepow. Co jak co, ale w 4 oczy to by ci tak nie powiedzial bo by zarobil w rylo. W sumie rzecznik to moze pocalowac misia w d..... Z tego co czytalem rzecznik najpierw kontaktuje sie z firma i proponuje polubowne rozwiazanie problemu. Jezeli firma ma to w pompie, wtedy zaklada sprawe do sadu. Tylko, ze ta sprawa to znowu zalezy od podejscia firmy. Bo firma moza, ale nie musi ci isc na reke. Wtedy zostaje tylko sprawa cywilna. Czyli w naszej rzeczywistosci zabawa na co najmniej 2 lata jak firma nie bedzie robila problemow. Generalnie w tym czasie ta firma 3 razy zmieni nazwe i bedziesz szukal wiatru w polu. Pozdrawiam i wspolczuje. Nastepnym razem skorzystaj z uslug lokalnych sprzedawcow, albo w naprawde pewnych sklepach online (sa takie ?).

    Historia jest wypisana na piaskach
    Arrakis...

    1. tiaaa... , Demo 22/08/06 22:04
      żeby tyko w promieniu 150km był sklep co mi to sprowadzi...

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

  4. dzwon do , MatiZ 22/08/06 22:01
    Tez z komputer swiata :] moze pomoze

    Meet me after midnight #Farcry

    1. ale to nie , Demo 22/08/06 22:03
      sklep komputerowy :)

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

      1. nie... , MatiZ 22/08/06 23:15
        ale jest rubryka i tamta Tez ponoc cos dziala wiec zadzwonic nie zaszkodzi chyba :)

        Meet me after midnight #Farcry

        1. nie qmam , Demo 22/08/06 23:17
          jaka rubryka?

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

          1. heh... , MatiZ 22/08/06 23:25
            chodzi o to ze "Tez walczy o wasze prawa" czy jakos tak... pojawilo sie cos takiego i takie i inne przypadki opisuja w gazecie :)

            Meet me after midnight #Farcry

  5. Heh... , ligand17 23/08/06 10:23
    Przykro coś takiego usłyszeć. Zadzwoń jeszcze raz, nagraj taką rozmowę i idź z całą dokumentacją do loklanego Recznika Praw Konsumenta. Oni pomogą. Ale ZTCP to w reklamacji nie podałeś swoich żądań, więc sprawa może być trochę trudniejsza.

  6. kilka pytan. , Doczu 23/08/06 11:47
    Korzystałes z gwarancji pisemnej, czy z tzw. "niezgodności towaru z umową" ?
    Jeśli opcja pierwsza - w karcie gwarancyjnej masz opisane co i jak. jakie termini itd. Jesli opcja druga - czekasz powyżej 14 dni i reklamacja jest uznana (jesli dostałes pismo, że tak jest to jeszcze lepiej) haczyk jest jednak taki, że sprzedawca ma na naprawę lub wymianę towaru chyba dwa miechy, a może i trzy - dokładnie nie pamiętam - poszukaj sobie, i w tym wypadku nic nie wskórasz. Tak stanowi prawo.
    Inna sprawa to postawa gostka, którą nalezałoby nagrać i nagłośnić nieco sprawę.

    1. Nienienie , ligand17 23/08/06 12:40
      Reklamujsz sprzęt z tytułu niezgodności w ten sposób: składasz pismo, że sprzęt jest niezgodny z umową z takiego a takiego powodu i w związku z tym, zgodnie z paragrafem takim a takim, domagasz się od sprzedawcy doprowadzenia go stanu zgodnego z umową za pomocą takich a takich środków - to Ty narzucasz termin i sposób wykonania. I sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do Twoich żądań. Jeśli w przeciągu 14 dni kalendarzowych się nie ustosunkuje to znaczy, że reklamację uwzględnił i masz pełne prawo żądać zadośćuczynieniu swoich żądań.

      1. w praktyce... , Doczu 23/08/06 16:02
        ... termin ustalacie wspólnie ze sprzedawcą. Nigdzie w Ustawie nie wyczytałem zapisu że to kupujący ustala termin doprowadzenia przedmiotu do stanu zgodnego z umową. Co najwyżej jest mowa o "terminie ustalonym przez strony" a to jest różnica.
        Wiesz trochę byłoby bez sensu gdybym przyszedł np. z niesprawnym TV i ustalił termin na jutro.

        1. Termin powinien być , ligand17 23/08/06 16:12
          odpowiedni do zakresu działań. Jeśli przyniesiesz do sprzedawcy np. popularną kartę graficzną to możesz się domagać natychmiastowej wymiany na nową - w końcu ile czasu zabiera podejście do wystawy i zdjęcie takiej karty?

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL