Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » rainy 20:29
 » wielo 20:28
 » JE Jacaw 20:27
 » Sebek 20:27
 » Curro 20:23
 » Bergerac 20:18
 » NimnuL 20:17
 » gromki_86 20:14
 » Paweł27 20:13
 » waski 20:10
 » DYD 20:07
 » Rafael_3D 20:03
 » jenot 19:57
 » Artaa 19:53
 » APC-74 19:50
 » kyusi 19:48
 » Banan 19:46
 » MARtiuS 19:45
 » cVas 19:42
 » bajbusek 19:38

 Dzisiaj przeczytano
 41144 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Funkcje w Excelu , dulik 9/09/06 14:08
Chciałbym zrobić coś takiego. Wpisuję np w A1 cyfrę np.5 to w B1 pojawia się wis np.młotek,i dalej wpisuję w A1 np 3 to w B1 pojawia się wpis np.deska itd. Chciałbym aby konkretnej cyfrze przypisać nazwę tak że po wpisaniu cyfry sam Excel wyszuka potrzebną wcześniej określoną nazwę.

"Być może istnieją czasy piękniejsze, ale
te są nasze"

  1. Zapoznaj sie z funkcja: , dida 9/09/06 15:35
    1) If jak masz cierpliwosc ;)
    2) Vlookup ( tu tworzysz referencyjbna tabelke z odpowiednikami w kolumnie a np masz okreslenia A, B , C w kolumnie B przypisujesz ich wartosc slowna mlotek, siekiera, etc ;)

  2. a nie łatwiej użyć funkcji "wyszukaj.pionowo"?? , jaavorsky 9/09/06 18:43
    w jednym arkuszu tworzysz sobie tabelkę ze wszystkimi przyporządkowaniami, np. w kolumnie A w poszczególnych wierszach wpisujesz kolejne cyfry a w kolumnie B odpowiednie określenia dla danych cyfr. Następnie w arkuszu, w którym będziesz chciał to wykorzystać wstawiasz funkcję wyszukaj.pionowo np. w kolumnie B i przeciągasz na tyle wierszy ile będziesz potrzebował. Jeżeli funkcja będzie wyszukiwała wartości z kolejnych wierszy kolumny A, to wtedy w momencie wpisania odpowiedniej cyfry do komórki np. A2 w komórce B2 automatycznie wyświetli ci się odpowiednia nazwa. Arkusz z kolumną wzorcową zawsze możesz ukryć i zablokować do edycji.

    hard core till death

    1. ;) a co to jest vlookup? , dida 9/09/06 18:53
      jak nie wyszukaj.pionowo ;)

      1. no tak... , jaavorsky 9/09/06 19:33
        ...tylko że nie każdy musi to wiedzieć, tym bardziej że vlookup tak samo jak i if może znać albo ktoś obeznany w VBA albo używający angielskojęzycznej wersji Office'a:-) mimo wszystko dobrze wiedzieć thx;)

        hard core till death

  3. Przestalem uzywac polskiej wersji offica juz bardzo dawno temu , dida 9/09/06 20:23
    po prostu angielska wersja byyla stabilniejsza a tlumaczenie funkcji na jezxyki lokalne uwazam za idiotyczne- za duzo pozniej problemow

  4. Nie do końca wychodzi , dulik 9/09/06 21:04
    Nie jestem mocny w Excelu jeżeli mógłbym jeszcze raz tylko tak jak dla laika, po wpisaniu wszystkiego nie wychodzi mi to co zamierzałem.

    "Być może istnieją czasy piękniejsze, ale
    te są nasze"

    1. podpowiem tak..... , dida 9/09/06 22:12
      Nie mam niestety polskiego office wiec bede pisal angielska formulke - sprawdz sobie skladnie polska w pomocy:

      A wiec pierwsze tablica referencyjna:

      Wejdz na zeszyt2(sheet2) - przykladowo

      kolumna A to slowa to literki po ktorych bedziesz wyszukiwal opisy w kolumnie B

      Czyli A1 wprowadzasz A w B1 wpisujesz Mlotek
      W A2 wpisujesz B a w B2 srubokret i tak dalej. W ten sposob tworzysz tablice referencyjna gdzie do unikalbnego opisu literowego ( nie powtarza sie) przypisujesz w kolumnie b unikalna nazwe.

      W ten sposob tworzysz sobie tablice referencyjna.

      2) Przchodzisz do zeszyt1 (sheet1)

      w kolunie a bedziesz wpisywal wartosci literowe a w b bedziesz chcial zeby wyswietlilo ci opisy

      aby w komurce b1 uzyskac opis odpowiadajacy wprowadzonej literce w a1 wpisz nastepujaca formule w b1

      =VLOOKUP(A1,Sheet2!$A$1:$B$2,2,FALSE)

      po polsku to powinno wygladac tak o ile pamiec mnie nie myli

      =Wyszukaj.pionowo(A1;zeszyt2!$A$1:$B$2;2;FALSZ)

      gdzie

      a1 -wartosc szukana

      zeszyt2!$A$1:$B$2 -okreslene zakresu tabeli gdzie ma szukac - $ dodane zeby przy kopiowaniu formuly odwolanie zawsze bylo do tego samego zakresu - odwolanie bezposrednie

      2- okresla pozycje kolumny z ktorej beda pobierane opisy - liczysz iod pierwszej w ktorej masz literki ;)

      FALSZ - okreslenie ze wyszukuje dokladnie dana wartosc a nie najblizsza

      Mam nadzieje ze zrozumiales idee jak nie odsylam jeszcze tutaj

      http://excel.republika.pl/...o/wyszukajpionowo.htm

  5. wielkie dzięki , dulik 10/09/06 10:49
    to działa

    "Być może istnieją czasy piękniejsze, ale
    te są nasze"

    1. nie ma prawa nie dzialac ;) , dida 10/09/06 11:00
      No to zalatwione milej zabawy ;)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL