Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Visar 01:29
 » MARC 01:19
 » bmiluch 01:13
 » Holyboy 01:09
 » Lukas12p 01:00
 » luckyluc 00:51
 » mo2 00:40
 » elliot_pl 00:39
 » Chrisu 00:35
 » NWN 00:30
 » fenir 00:29
 » g5mark 00:20
 » DJopek 00:14
 » CiAsTeK 00:05
 » Zibi 00:04
 » Shark20 23:57
 » Qjanusz 23:56
 » piszczyk 23:50
 » ReeX 23:35
 » Flo 23:34

 Dzisiaj przeczytano
 41126 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[ot] mialem sen , kubazzz 20/09/06 05:53
w ktorym snilo mi sie ze jechalem pociagiem przez atlantyk.
tunel transatlantycki.
co prawda wygladem przypominal londynskie metro, ale to tylko sen.
zaciekawilo mnie jednak czy ktos jeszcze mial taki pomysl, czemu ludzie lataja samolotami ktore sie rozbijaja o budynki, jak mozna wygodniej ciapongiem ;))
i oto jest:
http://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_tunnel
http://dsc.discovery.com/...ctive/interactive.html

SM-S908

  1. Fajne - kiedyś program da discovery o tym był.. , jenot 20/09/06 06:12
    Goście chyba mają już ustatkowane życie skoro potrafią tak dalekosiężne plany snuć...

    Mój podpis max 100 zanaków,
    zabroniony spam oraz reklama.

  2. Kubazzz'ku, pomyśl to nie boli ;) , fiskomp 20/09/06 07:03
    Poza snem, w którym wszystko się może zdażyć, w realu narazie jest to awykonalne.

    Jedna podstawowa przyczyna.
    Jak wiesz skorupa ziemska to nie jednolita skorupka, ale szereg płyt kontynentalnych, które sobie pływają na ciekłej lawie, coś ala jak panele podłogowe ;)

    Tak się składa, że na dnie Atlantyku jest akurat łączenie dwóch takich płyt, które akurat się od siebie oddalają, niby ruch ten jest minimalny, ale wyobraź sobie (jak możesz) jakie naprężenia musiałby takowy tunel znieść żeby się nie rozszczelnił. Że nie wspomnę o wstrząsach sejsmicznych.

    Drugie, - tunel pod La Manche ma ile (kilkanaście kilometrów), a jaki mieli ból z dostarczeniem powietrza, że nie wspomnę o ryzyku ew. pożaru, etc. (terroryści też).

    Moim zdaniem wykopanie takiego tunelu jest nierealne, no chyba że w s-f (pola siłowe, grawitacyjne zawieszenie), już prędzej coś ala "StarGate" heheheh i to byłoby lux.

    pozdroofki,

    1. na poczatku tez pomyślełem o budowie ziemi i tektonicznych masach , deadly 20/09/06 07:34
      ale jak widac na animacjach wcale nie jest powiedziane ze tunel bedzie wykopany, może być tylko przytwierdzony do dna i wystarczy ze bedzie wystarczająco elastyczny a w sumie nie sam tunel tylko powłoka zewnętrzna tunelu i problem niewiekich ruchów masz załatwiony o powietrze także bym sie nie martwił.
      Bardziej uzasadnione wydaje mi sie opłacalnośc takiej inwestycji, bo koszta związane z budową musiały by być ogromne :(
      pozdro

      lubię robić nic

      1. dokładnie...taniej samolotem , Demo 20/09/06 07:55
        a poza tym, ciapongi też się wywalają :)

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

        1. w dodatku , MayheM 20/09/06 08:28
          jak by sie pociag wywalil w polowie drogi, to bylaby dopiero heca.

          Co do zaopatrzenia w powietrze - przy takiej inwestycji moznaby bylo zrobic kilka 'kominow' powietrznych chyba, z wentylatorami.

          1. widzi mi sie ze te , Ranx 20/09/06 08:35
            kominy to bylaby kiepska w sumie sprawa.
            jesli tunel szedlby po dnie/blisko dna to mialbys ponad taki komin ponad 1km wysokosci w szczycie.
            jesliby byl na stalej wysokosci tzn ze bylby plywajacy mocowany linami z dodatnia wypornoscia ale dalej na glebokosci powiedzmy 100m. i wtedy jak zamocowalbys 100m+ 20m(zeby fala nie zalala) komin do niczego?:)

            o roztramtajdany charkopryszczańcu...

            1. hehe , MayheM 20/09/06 13:55
              jakos bym tam zamocowal :)



              wybieglem troche w swiat teorii.

              1. a wogole , MayheM 20/09/06 13:59
                to +20m nad woda, mogloby plywac sobie na wspornikach zakonczonych bojami, albo na boi w ksztalcie pierscienia dookola komina. Zakladam, ze taki komin bylby z jakiegos w miare elastycznego materialu, tzn z jakiegos tworzywa wysokiej odpornosci, tylko wtedy, wentylatory musialyby nadmuchiwac powietrze z gory.

                1. a taki wyraz , Ranx 20/09/06 15:48
                  "sztorm" slyszal?:) juz widze plywajace cos co sie nie da :)
                  a 2 ze nadmuch z gory to utopia. nie popchniesz na 100m w dol:) w kazdym razie potrzebnych ilosci

                  o roztramtajdany charkopryszczańcu...

          2. Przeca tam napisane, że ma być , McIsland 20/09/06 19:12
            vacum tube, więc pewnie powietrze w pociągu

            GTD ...

      2. tu nie chodzi o ruchy tylko "rozjeżdżanie" się płyt tektonicznych. , fiskomp 20/09/06 09:18
        Zresztą dno Atlantyku jest jak jeden wielki łańcuch górski, poza tym co do kominów, wyobraź sobie ciśnienie wody, które oddziaływuje na ściany takiej rury ;)

        Nieeee, to czysta fantastyka.

        Już prędzej loty stratosferyczne.

        A w tym linku w wikipedii mnie ubawiła wizja poruszania się w takim tunelu z prędkością ponad 7 machów, hre, hre, jedyne rozwiązanie, to praktycznie próżnia w takiej rurce, no to by dopiero było. Ale pomysł podróży w godzinkę to jest coś.

        pozdroofki,

    2. ogladalem o tym program... , tecep 20/09/06 09:38
      i tam nie mieli w ogole dostarczac powietrza, mieli je odpompowywac raczej zeby pociagi poruszaly sie praktycznie w prozni i na poduszcze magnetycznej coby ograniczyc opory do minimum.

      taaaaaaaaa.....

    3. hmm , kubazzz 20/09/06 23:49
      wyraznie zaznaczylem, ze zdaje sobie sprawe, ze sen byl nierealny. zadziwia mnie ze myslales ze ja sobie nie zdaje sprawy z trudnosci.
      ale za to jakbys poczytal linki jakie podalem, co tez nie boli, to bys sie zaciekawil:)

      SM-S908

  3. juz prostszy w wykonaniu , elliot_pl 20/09/06 09:40
    bylby most :)

    momtoronomyotypaldollyochagi...

    1. pontonowy , Ranx 20/09/06 11:33
      chyba:D

      o roztramtajdany charkopryszczańcu...

      1. rownie realne , elliot_pl 20/09/06 11:34
        jak tunel na dnie :)

        momtoronomyotypaldollyochagi...

    2. Ale by chyba trochę zawadzał , McIsland 20/09/06 19:14
      jakbym chciał pożeglować

      GTD ...

      1. przeplynal bys pod :) , elliot_pl 20/09/06 22:01
        123

        momtoronomyotypaldollyochagi...

  4. i tak dla wyjasnienia , kubazzz 20/09/06 23:58
    o ile techniczne rozwiazania zaprezentowane w tej koncepcji sa mozliwe to taki pomysl jest imo 100x lepszy od samolotu.
    Pociagi sie wywalaja, owszem, glownie w Indiach i Bangladeszu ;) Tutaj bedzie troche inny.
    Pozar albo awaria to niby problem, ale jak samolot leci to niby co? ludzie wychodza na zewnatrz i po problemie? No raczej nie.
    Poza tym to ma byc ultraszybkie i bezkolizyjne, nie ma byc powietrza wiec sie nic nie zapali w samym tunelu, pociag sie nie wykolei bo nie bedzie mial jak, a szansa na awarie innego typu i tak bedzie zminimalizowana dzieki predkosci - w niecala godzine to sie niewiele moze wydarzyc, samolot leci 7-9h.
    Ilosc pasazerow na raz tez bedzie znaczaco wieksza, a chetnych klientow na takie szybkie podroze miedzy Londynem a Nowym Jorkiem to na pewno nie zabraknie:) A jak dolozyc przesiadki z innych europejskich stolic to mamy 100% zapelnienia caly czas. Koszty inwestycji na pewno gigantyczne, problemow wiele, ale ostatecznie rozwiazanie ciekawsze niz samoloty, ktore sa coraz mniej wygodne - jeszcze troche i nic nie bedzie moglo na poklad samolotu sie dostac, odprawa trwa kilka godzin czesto i jest upierdliwa, podroz trwa tez niemalo, a ryzyko bledu czlowieka i katastrofy raczej wieksze niz takiego pocisku w tunelu:)
    Obym doczekal w zyciu takiego czegos.
    Przeszkody sa po to, zeby je pokonywac.

    SM-S908

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL