Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Shark20 02:49
 » MARC 02:08
 » RoBakk 01:51
 » Rybeck 01:27
 » Martens 01:06
 » rainy 00:57
 » spidi 00:42
 » Paweł27 00:36
 » m&m 00:35
 » rzymo 00:35

 Dzisiaj przeczytano
 41122 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Jakie autko do 2000 zl kupic ? I drugie pytanie o rejestracje auta z zagranicy , Nazgul 9/01/07 14:43
Witam
Znajomy chce kupic auto. Niestety fundusze ograniczone, max to okolo 2000 - 2500 zl. Oczywiscie cena ewentualna bez oplat, do tego dochodza oplaty ale o tym pozniej. Co ciekawego poszukac?
A druga sprawa co sie teraz robi zeby zarejestrowac auto z zagranicy? Gdzie sie chodzi jakich kosztow nalezy sie spodziewac? pozdr

people can fly, anything
can happen...
..Sunrise..

  1. Hmm , Marcinex 9/01/07 14:47
    Poldek? Np. ten:
    http://www.allegro.pl/...3284710_polonez_caro.html a tu lepszy ale drożej:
    http://www.otomoto.pl/...sect=show&id=C1912954

    Nie ma piekła poza tym światem, on nim
    jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
    on nim jest!

    1. poldka mial wlasnie , Nazgul 9/01/07 14:53
      :D odpada zdecydowanie :)

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

      1. No to za , Marcinex 9/01/07 14:56
        tyle nic przyzwoitego nie kupi imho

        Nie ma piekła poza tym światem, on nim
        jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
        on nim jest!

      2. a co kolega ma do poldka ;) ?? , Chrisu 9/01/07 14:59
        heh.
        IMO poniżej 3000 nic rozsądniego (niepoldowskiego) nie kupi.

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. hehe jezdzil za dlugo nim :) , Nazgul 9/01/07 15:05
          sam powiedz ze tego nie rozumiesz. A ty swojego sprzedales ?

          people can fly, anything
          can happen...
          ..Sunrise..

          1. miałem sprzedać ale za 500 zł się nie opłaca. , Chrisu 9/01/07 15:07
            dołożyłem drugie 500 do blachy i niedługo jadę na przegląd ;)

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            1. Hmm , Suwak 9/01/07 15:15
              Moj poldek pali 12 litrów paliwa albo 15 litórw gazu:) I rocznie dokładałem do niego z jakiś 1000 zł więc wolałem się go pozbyć jednak chocią znaprawde lubie to auto bo przejechalo ponad 300 000:)

              1. jeśli o to chodzi to mój jest "inny" ;) , Chrisu 9/01/07 15:28
                w trasie z prędkością 70-100 km/h schodzi poniżej 8 litrów GAZU (rekord 7,6 a i to nie za bardzo się starałem ;) ). 8.8 to przy prędkościach 100-130. A na benzynie... Nie wiem co to benzyna - odpalam nawet na gazie ;)

                /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. Nieee , Suwak 9/01/07 14:54
      Ja jestem tym kumplem co kupuje i właśnie poldka sprzedałem służył mi dobrze ale nie dał rady juz dłużej;)

      Najbardziej interesuje mnie kwota obecnych opłat co i za ile?

  2. hmm , bartek_mi 9/01/07 14:56
    przy tej kwocie to szukac na polskich blachach, w tym samym powiecie zeby nie placic za przerejestrowanie

    a co do auta - loteria bo to stary rzech bedzie
    i dolicz spokojnie 1000 na drobne naprawy, rozrzad, plyny - to, ze to staroc to nie znaczy, ze pasek bedzie tanszy :)

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

    1. Spójrzcie na to: , Suwak 9/01/07 15:01
      http://www.otomoto.pl/...sect=show&id=C2089908
      i na to:
      http://www.otomoto.pl/...sect=show&id=C1951723

      Opłaty i tak doliczam do tych powiedzmy 2000 zł.

      1. mam podobną astre z `96 roku , marcino 9/01/07 15:34
        - cała zardzewiała, ciekawe jak z tą. poza tym przebieg dziwnie mały.

        1. no właśnie - jeden ze znajomych taką kupił ~roku temu.. , Chrisu 9/01/07 15:38
          też ładna była... Teraz nadkola do roboty bo lecą aż strach...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. Heh... , Suwak 9/01/07 15:42
            Macie racje nadkola strasznie rdzewieja w Astrach do tej czerwonej sa czesci blacharskie wiec to ciekawa opcja a co z awaryjnoscia?

            1. hmm , bartek_mi 9/01/07 15:47
              ano opel to opel :) u mnie tez po zimie zaprawki bedzie trzeba robic...

              a co do zakupow to warto francuza jakiegos 106 mial od ktoregos roku ocynk - leciec nie bedzie chyba, ze zle zrobiony

              dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  3. hmm , 0r8 9/01/07 15:05
    za 1500zl ojciec kupil rok temu Renault 5 1.4 na jednopunktowym wtrysku (dla siostry, do prawka) z 91 roku.
    blachy w dobrym stanie (z wyjatkiem lewego progu ani kapki rdzy), silnik nie chce dac sie zarznac, natomiast byly problemy z zawieszeniem.
    lozyska, urwany amorek, przy skrecaniu cos skrzypi i takie tam. ale jezdzi.
    no i w rok siostrowego jezdzenia zostalo zarzniete nowe sprzeglo :D

    ogolnie - polecam. spalanie zadziwiajaco przyjemne - 7-8 litrow w miescie to chyba niezle.

  4. jak za taka kase to... , slawq 9/01/07 15:06
    golfa moze znajdziesz...ale z nimi to troche watpliwa sprawa.... moze opla ascone znajdziesz ? pare lat jezdzilem i sobie chwalilem..... nie to co VW ale wiekszy , wygodny, tansze czesci

    ASUS K8N-E ,A64 3@3.4,1024MB,
    hdd 410GB,Teac W54E,Nec 500,NEC
    791SB,Palit7300GTddr3, LogiMX500

    1. hmm , _oLo_1984 9/01/07 17:08
      dobrych golfów juz raczej nie znajdziesz, a szkoda bo to dobre samochody za przyzwoita cene, sam mam 1,8B(r.1990) i bardzo sobie chwalę...



      pozdr

      awake

  5. a moze jakas wypasiona honde civic ? ;) , sakooL 9/01/07 15:30
    http://moto.allegro.pl/...rto_honda_civic_1_6.html

  6. Podepnę się. FORD MONDEO combi VS OPEL OMEGA combi (około 8-9k) - Wasze za i przeciw , Chrisu 9/01/07 15:39
    chcę coś takiego kupić ~10 lat i poradźccie mi co z nich wybrać. Chyba ze znacie jeszcze większe combi od tych dwóch :)

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. Z tych dwoch Omega zdecydowanie wieksza , leonx 9/01/07 16:07
      zarowno bagaznik, jak i pod wzgledem miejsca w srodku. Moge sie wypowiedziec co do Omegi, bo mialem 10 letnia wlasnie. Obecnie mam 5 letnia :-) wiec juz to mowi samo za siebie. Bardzo malo problemow, w zasadzie w ciagu 3 lat wymienilem 2 razy przednie koncowki drazkow (ech - Wroclaw...) + lozysko srodkowe na wale + jakies drobiazgi. Przerobina byla na gaz co w Polsce oznacza(lo) spore oszczednosci.
      Jezeli zamierzasz kupic kombi, to baaaardzo odradzam kupno w Polsce (jesli juz to tylko swiezo sprowadzony). Takie autko bardzo czesto robilo za polciezarowke - moze miec zjechane zawieszenie (mniejszy problem - do ew. wymiany) i silnik (to juz wiekszy problem).
      Mondeo (jezdzilem jakis czas hatchbackiem) - nie wiem jak miejsce bagazniku kombi, ale na siedzeniach zdecydowanie mniej niz w Omedze. Zawieszenie w porownaniu do Omegi nizsze i twardsze. Ogolnie - rowniez niezly wybor - osobiscie jednak preferowalbym Omege...

    2. OMEGA , Venom79 9/01/07 17:07
      Mam Mondeo (pierwsza wersja) sedan i Omegę B kombi
      Mondeo nie ma porównania pod względem miejsca w środku
      komfort - czuć różnicę - Omegą dużo lepiej się jeździ

      Omega pali trochę więcej, ale wg mnie warto

      Lewy pas to nie kółko różańcowe.

    3. mam mondeo '94 , slawq 9/01/07 18:11
      omega nie jezdzilem.... ma przejechane 212 tys. silnik 2.0L 136PS - wyprzedzanie to przyjemnosc , choc silnik robi daje spora moc dopiero po wykreceniu ponad 3 tys. obrotow. Miejsca jest w cholere i jeszcze troche, ja 188 cm wzrostu, a i moja zona 168 cm wzrostu bardzo dobrze sobie nim radzi, nawet z cofaniem. Czeste usterki to gumy na wachaczach - koszt okolo 30 zl i laczniki stabilizatorow - 30-35 zł ... Jak na razie jestem bardzo zadowolony. No i za 9 tys jakie mialem przeznaczone na samochod mam autko z prawie pelnym wyposazeniem / brak skory/

      ASUS K8N-E ,A64 3@3.4,1024MB,
      hdd 410GB,Teac W54E,Nec 500,NEC
      791SB,Palit7300GTddr3, LogiMX500

      1. dodam jeszcze , slawq 9/01/07 18:12
        ze leje przy tym przebiegu nadal olej 5W-30 i po 10 tysiacach na bagnecie jest tyle co przy zmianie oleju.

        ASUS K8N-E ,A64 3@3.4,1024MB,
        hdd 410GB,Teac W54E,Nec 500,NEC
        791SB,Palit7300GTddr3, LogiMX500

    4. Mondeo segment c Omega segment e , Pawelec 9/01/07 21:04
      samochody z różnych klas. Ja wybrałbym forda ale to ja....

      Tom Drwal
      LAS Ltd.

      1. mondeo to segment D , kubazzz 10/01/07 04:05
        a omega rzeczywiscie E.
        C to sa golfy, sierry, focusy i inne takie.
        to tak tylko dla sprostowania bo sie jakas przepasc zrobila:D

        SM-S908

        1. cuś niebardzo , Pawelec 10/01/07 08:12
          "Po pierwsze primo" to mondeo weszło za sierre więc to ten sam segment. A po "drugie primo" to IMHO na początku były segmenty abc i e właśnie, potem pojawił się segment mini, potem jeszcze mikro a teraz to właściwie wszystko sie wymieszało. Klasyfikacją do segmentu były rozstawy osi ale jak popatrzysz na np golfa to każda generacja była o kilka cm większa więc golf mk1 jest rozstawów dzisiejszego polo czyli segmentu niższego. A poza tym to dzisiejszy rynek jest tak pomieszany i jest tyle samochodów niszowych że nie wiadomo jak je sklasyfikować i cała nasza dyskusja chyba nie ma sensu. W głównym topiku omega powinna konkurować ze skorpiakiem albo mondeo z wektrą....

          Tom Drwal
          LAS Ltd.

          1. hmm poszperalem troche , kubazzz 10/01/07 11:08
            i wychodzi na to, ze czesciowo masz racje - tzn Mondeo to zasadniczo segment C/D i rzeczywiscie zastapilo sierre.
            Ja przywyklem do popularnej aktualnie segmentacji:
            A,B,C,D,E,F - oczywiscie to nie jest sztywne i nie jest to jedyna koncepcja, ale patrzac na rynek samochodow osobowych to takie cos ma uzasadnienie. Ta segmentacja nie bazuje bezposrednio na fizycznych wielkosciach, a raczej na pewnej wypadkowej wielkosci i pozycjonowania modelu przez producenta. Najlatwiej to byl na przykladzie VW przedstawic.
            A - VW Lupo
            B - Polo
            C - Golf/Bora
            D - Passat
            E - brak
            F - Phaeton

            To samo u forda masz:
            B - Fiesta
            C - Focus
            D - Mondeo
            E i F - brak [w Europie]

            BMW
            A - brak
            B - brak
            C- 1
            D - 3
            E - 5
            F - 7

            U DC/Mercedesa masz wtedy
            A - Smart
            B - A klasa
            C - B klasa
            D - C klasa
            E - E klasa
            F - S klasa

            I wtedy w jedna klase [D] wpadaja Mondeo, BMW 3, Passat i C klasa.
            Mimo, ze nie sa identyczne rozmiarami, wyposazeniem ani silnikami to jednak sa pozycjonowane i traktowane na rynku jako ten sam segment.
            Bo znowu nikt nie porowna Passata [D] z Focusem [C] bo ewidentnie odstaja te auta od siebie. A znowu nikt nie wrzuci Passata do jednego segmentu z E-Klasa i BMW 5 bo jednak to by byla nadgorliwosc.
            Po prostu duzo modeli naupychali producenci, a na dodatek strasznie niejednolite oferty maja i narobil sie galimatias.
            Oczywiscie pominalem jakies bardziej niszowe auta, ktore to tworza swoje osobne segmenty, poza ta hierarchia.

            SM-S908

            1. a teraz to przyjrzyj się temu co napisałeś , Pawelec 10/01/07 13:18
              konkretnie mercedesowi - tożto dokładnie potwierdza to co napisałem o klasyfikacji (smart to mini) natomiast beemke to przeszacowałeś chyba - 5ka to klasa vectra/laguna/passat/mondeo a nie wyżej. A za chwilę i tak wrócimy do historii bo dany dzisiejszy model należy rozpatrywać na zasadzie "co zastapił" a nie jaki jest dzisiaj. A ponieważ kiedyś klasa mini była reprezentowana minimalnie (mini, f126, f500 i chyba niewiele więcej) dlatego od początku nie nadano jej literki.
              I teraz jak dla mnie powinno być:
              VW
              mini-lupo
              A-polo
              B-golf
              C-pasek
              E-Phaeton

              ford
              mini-chyba nie ma teraz a była festiva
              a-fiesta
              b-focus
              c-mondeo
              e-skorpiak (prawie go nie ma)

              bawarka
              mini/a-1 (kłopot z wyraźną klasyfikacją)
              b-3
              c-5
              e-7

              i każdy z producentów chce mieć reprezentanta w danej klasie. Ta "moje" literki załapałem w obszernym artykule w tygodniku motor na początku lat 90tych i tak mi zostało. Ale ciagle podtrzymuje że to relikt bo jak tu porównywać chociażby wspomnianą 1nke golfa do 5ki - 5kę bardziej do pierwszego passata. Myślę że do sprawy trzeba podejść matematycznie i popatrzeć na rozstawy osi/długość/szerokość samochodu i tyle bo reszta to spory akademickie.

              Tom Drwal
              LAS Ltd.

              1. hmm , bartek_mi 10/01/07 13:35
                C to klasa golfa i kropka
                wszystkie auta kompaktowe to klasa C

                reszta jest ustawiana wg tego

                dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

              2. hmm , 0r8 10/01/07 14:50
                lol, z bmkami troche pojechales.
                jedynka to JEST auto rozmiarow golfa/focusa/astry etc.
                a porownujac piatke do mondeo czy passata? no daj spokoj, zaraz sie poplacze.
                widziales kiedys na oczy jakiekolwiek bmw?

              3. ale sam mowiles ze to nie ma sensu , kubazzz 10/01/07 17:38
                historyczne podzialy sie zatarly. byly modele ktore teraz niby maja swoich nastepcow, ale miedzy nie wskoczylo co innego.
                Za porownanie BMW 5 do Vectry moga Cie moga zabic fanatycy BMW:D To absolutnie nie jest ten sam segment.
                BMW 5 - E klasa - Audi A6 = swieta wielka trojca klasy sredniej wyzszej, duze sedany o podwyzszonym standardzie, segment w literkach kolejnych E [!!]
                Wbijaja sie tutaj Opel Signym, SAAB 95, Renault Vel Satis, Peugeot 607.
                A Ty dolozyles klase mini - albo literki, albo nazwy klas.
                Takie mieszanie nie ma sensu,
                Zreszta chyba kilka firm badajacych rynek uzywa takiej segmentacji jak podalem.
                Ta twoja jest po prostu juz lekko skomplikowana, tworzy rozne mezalianse.
                I wlasnie totalnie nie ma sensu porownywac wg matematyki bo Megane jest prawie tak samo dlugie jak BMW 3, a jest segment nizej pod kazdym wzgledem.
                Trzeba sie zastanowic po co obcenie jest ta cala segmentacja - ona ma pokazywac jakie jest przeznaczenie auta, jaki jest target tego modelu, jakie glowne oczekiwania ma spelniac.
                Zadna wielkosc, a juz na pewno nie rozstaw osi, nie daje zbyt duzego wyobrazenia o tych rzeczach. Zwlaszcza, ze jest duzo niszowych segmentow, ktorych przedstawiciele czesc rozmiarow maja wspolna z autami innego typu, a target zupelnie inny. Te segmenty sa juz bardziej wirtualne.
                W ogole to niektorzy calkowicie rezygnuja z literek na rzecz opisowych nazw segmentow.
                Podzial z poczatku lat 90, z motoru, jest juz na pewno grubo nieaktualny. Wtedy np nie istnial 'twoj' segment MINI, teraz bardzo popularny.
                Nie zauwazasz, ze ten podzial ktory ja napisalem jest prostszy?
                'A' automatycznie kojarzy sie z najnizsza, a znowu brak D nie ma uzasadnienia przy takiej rozbudowanej palecie modeli.
                A co do Forda scorpio - to byl segment Omegi, czyli wg mojej nomenklatury E. A nie tak jak Tobie wyszlo segment [nawet owczesnie] BMW 7 czy Mercedesa S.

                Moim zdaniem dochodzimy do podobnych konkluzji, tylko Ty proponujesz kombinowanie i doklejanie starego schematu, ktory sie juz nie sprawdza, a ja obstawiam, ze nalezy modyfikowac i upraszczac.

                SM-S908

                1. no powiem ci że i ty masz sporo racji , Pawelec 10/01/07 23:17
                  z tymi literkami to będę sie musiał przestawić bo z wikipedią walczyć nie będę. Dalej natomiast podtrzymuję to to całe klasowanie to o kant .... można potłuc. O przynależności do segmentu świadczy niestety rozstaw osi (nawet nie długość bo wtedy golf i jetta były by z innych klas) a nie target endusera. I nawet wikipedia mówi że golf5 jest większy niż passat b1. Niestety nie mam pojęcia kto, kiedy i gdzie ustalił widełki tych wymiarów i nie sądzę aby można to było ustalić (ciężko jest znaleźć same wymiary bryczek a co dopiero takie rzeczy) Myślę że to wszystko jest kwestią umowną i tyle. No cóż - człowiek sie uczy całe życie więc jeszcze troche nauki przed nami. Może będzie łatwiej bo coraz częściej producenci się kumają i projektują wspólną płytę podłogową do różnych modeli i penie to bedzie punktem odniesienia (np golf/octavia/audi a3 lub pasek/superb/A4). Niemniej podziękowanie za polemikę - miło było.

                  Tom Drwal
                  LAS Ltd.

                  1. hmm , kubazzz 11/01/07 00:53
                    bo tak naprawde to sa dwie osobne rzeczy - rozmiar i target.
                    jak wspomnialem - po rozstawie osi to renault megane jest w segmencie mercedesa klasy c. co oprocz matematycznej skrupulatnosci nie daje zadnej pozytecznej informacji.
                    bo prawda jest taka, ze im wyzszy segment tym mniejszy przyrost. Mercedes S praktycznie nie urosl. A taki golf sie napompowal o kilkadziesiat procent.
                    I dlatego teraz jest takie zamieszanie.
                    Producent mial samochod maly i duzy w ofercie, a teraz miedzy nie wszedl jeszcze sredni, a na dodatek wszystkie urosly. I badz tu madry.. :D
                    Pozdrawiam,

                    SM-S908

  7. może taki , Lysy 9/01/07 15:43
    Opelek
    http://moto.allegro.pl/...ra_sprzet_muzyczny_.html
    http://moto.allegro.pl/..._kat_naprawde_warto.html
    albo VW
    http://moto.allegro.pl/...szczedny_ekscentryk.html

  8. kiedys dosc wnikliwie badalem sprawe autka do 3000zl , tytan 9/01/07 18:14
    z mojego rozeznania wyszlo, ze najsensowniejsze auto w tym przedziale cenowym to Golf II, roczniki 90/91. Wersja zarejestrowana w Polsce, bo na allegro pelno jest golfow za 2000zl, ale ktore trzeba rejestrowac, robic przeglady etc.
    Patrz na przebieg glownie i papiery (ktory wlasciciel etc.). Golf to dosc przyjemny samochodzik, czesci tanie i latwo dostepne, spalanie umiarkowane.
    No i do ceny musisz dodac ubezpieczenie, ale to wiadomo. Takze celuj w samochod za 2000zl, z polski, z przebiegiem nie wiekszym jak 250 000.
    Nie bedzie latwo, ale jest to mozliwe.

    --
    "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
    życiem..."

    1. popieram , wrrr 9/01/07 22:46
      przerabialem ten temat miesiac temu (taka sama kwota ~2.5)...

      padlo na zagazowanego golf'a '89, z wmiare pewnego zrodla - ale i tak jest troche do zrobienia i jeszcze pewnie sporo wyjdzie - narazie jezdzi

      tylko niech znajomy sie nie nastawia na komfortowe warunki (po dziurawych drogach to w srodku jest koncert skrzypkow:)
      pozdr.

  9. z zagranicy , vaneck 9/01/07 18:25
    to się dużo robi :) Wniosek do skarbówki że NIE jesteś vatowcem, 150 zł opłata w urzędzie miejskim, tłumacz (niektóre wydziały komunukacji chcą brief + fahrzeugschein, inne tylko fahrzuegschein więc wychodzi taniej), urzęd celny. Oprócz miejskiego wszędzie trzeba iść 2x. W okolicach gliwickiego urzędu celnego znajdziesz firmy które odwalają za niewielką opłatą połowę papierkowej roboty.

    A little less conversation, a little more action
    please

  10. hmm , LooKAS 9/01/07 22:46
    http://moto.allegro.pl/...sata_b2_1_8_z_1985r.html sam mam passata i wiem ile kosztuje utrzymanie. czesci tanie jak barszcz. Reszte forsy przeznaczyc na wymiane podstawowych rzeczy i posluzy jeszcze dlugo.

    I wanna suck, I wanna lick
    I wanna cry and I wanna spit

  11. Tu do 3k , evil 9/01/07 22:57
    ale sporo i ciekawie
    http://www.streetracing.pl/...iewtopic.php?t=38893

    d: || nie kradnij - rząd nie lubi
    konkurencji || :P

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL