Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » ThY 20:58
 » bajbusek 20:56
 » Fasola 20:54
 » wrrr 20:53
 » Wedrowiec 20:50
 » @GUTEK@ 20:50
 » XepeR 20:47
 » Jumper 20:45
 » Arlathan 20:45
 » Kenny 20:43
 » rainy 20:43
 » Paweł27 20:42
 » Master/Pe 20:34
 » cVas 20:28
 » selves 20:26
 » Sociu 20:19
 » GLI 20:16
 » Hitman 20:16
 » jenot 20:16
 » rooter666 20:12

 Dzisiaj przeczytano
 41116 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[trudna reklamacja] Zawala serwis zewnętrzny (acer) -zwrot notebooka u sprzedawcy? , yorg5 15/01/07 21:15
Dziś znalazłem sie w dziwnej sytuacji, pewien gość mnie zaskoczył i nie za bardzo wiem co z nim zrobić... Napisał do mnie klient który zakupił kiedyś u nas notebooka Acer... najlepiej przytocze po prostu tą rozmowe:
''11:13:40 (14***)
Dzień dobry.
10:14:07 baqsz (3596840)
witam.
11:41:11 (14***)
Chodzi mi o awarię laptopa (ACER ASPIRE 1525WLMi)

Krótka historia laptopa.
Został zakupiony 2005-04-21 (mam oryginał dowodu zakupu)
Pierwsza awaria nastąpiła chyba w grudniu 2005r. Z serwisu wrócił w styczniu 2006r.
Druga usterka (całkowicie "martwy") nastąpiła w grudniu 2006r.
Wrócił z serwisu po 2 tygodniach od momentu wysłania.

Stan laptopa po naprawie:
1. Karta grafiki GF FX5700 wymieniona na inną, ale bez mojej wiedzy i zgody wymieniono na GF FX5300 (starsza).
2. Nie kontaktuje jeden z czterech portów USB.
3. Pendrive, który działał na tym laptopie przed naprawą (i na wszystkich testowanych komputerach) nie jest rozpoznawany przez system.

11:41:27 (14***)
Co dalej...
Jak widać, mam podstawy by stracić zaufanie do tego serwisu. W obudowie jest zupełnie inny laptop niż kupiłem, a w dodatku nie sprawny. Dlatego też do serwisu nie oddam go.
Nie chcę Wam robić przysłowiowego smrodu (rok temu wycofałem pisemne żądanie zwrotu pieniędzy po otrzymaniu laptopa z serwisu), ale nie mam innego wyjścia.
Czuję się oszukany. Mój prawnik, specjalista od prawa handlowego, prześle Wam pisemne żądanie wymiany laptopa na nowy.
Wiem że to nie Wasza wina, ale prawo pozwala mi jedynie na taki manewr. Na podstawie tego pisma możecie żądać rekompensaty od hurtownika.
Jeśli laptop znowu ulegnie awarii, to naprawa (wymiana płyty głównej) kosztuje 1350 zł. Wyrzucenie uszkodzonego laptopa do kosza jest jeszcze bardziej kosztowne (5400 zł)
Jedynym wyjściem z sytuacji jest żądanie wymiany na nowy.

Przykro mi że stawiam Was w takiej sytuacji, tym bardziej że mam o Was b. dobrą opinię, jednak nie mam innego wyjścia. Jestem "między młotem a kowadłem".

12:27:39 baqsz (3596840)
PRZECZYTAŁEM. z kim mam przyjemność?
12:27:49 (14***)
****
12:30:43 baqsz (3596840)
Będziemy ostro interweniować i Acera, ale potrzebujemy więcej danych. Jako że klient końcowy reklamuje sprzęt w gwarancji door to door, proszę o przesłanie danych (nr zgłoszeń, daty wysyłki i odbioru, dokumentów wydania z serwisu(kopie), bez tego nie mamy wystarczającej dokumentacji aby z nimi konkretnie rozmawiać)
12:31:19 (14***)
ale ja już nie chcę korzystać z gwarancji, chcę nowy egzemplarz.
12:31:35 (14***)
na mocu ustawy.
mocy
12:33:33 (14***)
Wy nie powinniście stracić na tym, bo ja żądam od Was nowego sprzętu, a Wy od hurtownika.
12:35:51 baqsz (3596840)
szczerze - nie było jeszcze takiej sytuacji, więc sami musimy sie zapoznać jak prawnie to wygląda. na razie nic konkretnego nie potrafię odpowiedzieć, w.g. mnie to Acer powinien wymienić notebooka na nowego , ponieważ to ich serwis "dał ciała"
12:36:56 (14***)
Tak mówi logika, ale prawo tak jak napisałem. Od miesiąca zasięgam języka w kwestii prawa.
12:37:54 (14***)
A to co napisałem, to opinia specjalisty.''

Pytanie - czy gość ma takie prawo? Jak to rozwiązać żeby wszyscy byli zadowoleni?

P.S. NIENAWIDZE ACERA!

The Borg's frightening appearance
may scare small children.

  1. ma... , Doczu 15/01/07 21:28
    za nizgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca a nie producent/importer/dystrybutor.
    No chyba że gośc otrzymał gwarancję producenta, i z niej korzystał, to nie wiem czy nie musi już "do końca" załatwić sprawę z producentem.

    1. update... , Doczu 15/01/07 21:32
      ... czytając jeszcze raz Twoj watek widzę, że gośc reklamował towar bezpośrednio u ACERa, bez Twojego pośrednictwa jako sprzedawcy 9jak mniemam), węc wydaje mi sie (musialbyś poszukać tego zapisu) że jesli zdecydował się na korzystanie z gwarancji (producent), to już teraz nie może skorzystać z niezgodności towaru z umową (sprzedawca, czyli Ty.)

      1. zapytac rzecznika praw konsumenta , Nikita_Bennet 15/01/07 22:26
        wiem ze jestes po tej drugiej stronie a to klient idzie do rzecznika ale warto sprawdzic. nie zdziwię się jak jest przepis ktory zezwoli w tej sytuacji skorzystac z niezgodnosci towaru z umową

        nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  2. hehehe , Matti 15/01/07 21:29
    kurczę, no ma prawo do tego... Art. 8. ust. 1. ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego: Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
    Ale minęło już ponad 1,5 roku, tak? Więc to on musi udowodnić, ze sprzęt jest niezgodny z umową (choć to będzie proste bo ma np. inną grafę niż tą co chciał): art. 4. ust. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
    W sumie ciekawa sytuacja. Zawsze odsyła się do serwisu na gwarancje itepe i sprzedawcy czują się zwolnieni z jakichkolwiek obowiązków a tu nagle taki zonk... Możesz bronić się art. 9. ust. 1.: Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem. Tak więc dowiedz się kiedy wrócił lap z serwisu ostatni raz i możesz właśnie tym zagrać.

    1. no tak, ale ... , Doczu 15/01/07 21:34
      ... wygląda na to że gośc korzystał z gwarancji ACERa bezpośrednio w serwisie ACER'a więc nie może już skorzystać z niezgodności towaru z umową.

      1. nie doczu , Iza WGK 16/01/07 01:00
        te prawa sie nie znosza ani nie wykluczaja

        How fortunate the man with none ...

  3. .:. , Shneider 15/01/07 21:42
    ale stytuacja jest prosta jak drut.

    1. niech pisze bezposrednio do ACERa

    2. acer zgodzi sie na oddanie pieniedzy lub nie. zgodzi sie jezeli sprzet byl naprawiany 3x lub przychyla sie do jego decyzji.

    3. sklep milczy i odsyla do producenta, ktory jest wyrocznia w tej sprawie.

    4. klijentma odpowiedni sprzet zgodny z umowa, w ktorym pojawila sie usterka (2005) i gdyby odrazu powolal sie na niezgodnosc z umowa to bylo by git.

    wy dalibyscie mu nowy sprzet lub kase a sami piedzielili z serwisem.

    Teraz moze was cmoknac i walczyc z acerem, bo swoja szase stracil.

    powiedzcie ze sie myle :D

    .:: Live at Trance Energy ::.

  4. Dla jasności. Przy pierwszej reklamacji gość przyszedł z lapem do nas. , yorg5 15/01/07 21:53
    oddał go abyśmy w jego imieniu odesłali go do acera, załatwili formalności, bo tak mu wygodniej - ma prawo i tak też zrobiliśmy. Przy dalszych reklamacjach gość wysyłał już sobie sam, ale cały czas powołując sie na gwarancję Acera. Jak się teraz okazało Acer go wyruchał a my mamy za to odpowiadać finansowo, dziwne...

    The Borg's frightening appearance
    may scare small children.

    1. .:. , Shneider 15/01/07 21:56
      ale co was teraz on obchodzi.

      ja bym odpowiedzial mu oficjalnym pismem z uzasadnieniem czemu nie mozecie mu teraz wymienic.


      nawet gdybyscie byli zlosliwi to mozecie powiedziec ze grzebal w kompie i wymienil sobie grafe.

      nie dopilnowal, zrobili go w jajo, trudno, wam daleko do jego problemow.

      .:: Live at Trance Energy ::.

    2. No to sprawa jasna... , Doczu 15/01/07 22:01
      ... jesli gość korzystał z Gwarancji producenta to Was to wali - niech teraz sobie u producenta dochodzi swoich praw.
      Wszystko to pod warunkiem że prawo sie nie zmieniło i ten zapis o którym pisałem (że jesli skorzystał z np. gwarancji to nie może już skorzystac z "niezgodności towaru z umową" i na odwrót) jeszcze lub już istnieje.

  5. A czy to nie jest tak , ligand17 15/01/07 22:06
    że klient za każdym razem ma wybór, czy chce korzystać z niezgodności, czy z gwarancji? Bo chyba tak jest - trzeba by poczekać na Izę, bo ona ma jakieś doświadczenia w tych sprawach.
    IMO to gość ma jak najbardziej słuszność, zwracając się do Was. Natomiast będzie musiał udowodnić, że laptop był niesprawny w momencie zakupu i to może być dla niego największym problemem. Jeśli udowodni, to macie dwie opcje:
    1. przyznać mu rację i oddać całość kasy
    2. Odmówić, pójść do sądu konsumenckiego (ew. od razu do cywilnego) i ryzykować sobie zasyfienie opinii.

    1. Masz rację , Matti 15/01/07 22:19
      art. 14 ust. 4 : Ponadto powinno być w nim zawarte
      stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza,
      nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową." Można więc raz tak, raz tak. Nasz klient nasz pan

      1. no wlasnie , Nikita_Bennet 15/01/07 22:31
        dopiero doczytalem wątek do konca.
        choc sam nie rozumiem tego jak prawo dopuszcza wyslanie sprzetu do gwaranta ktory dokona naprawy lub wymiany a pozniej pozwala aby skorzystac z odp sprzedawcy.
        choc czesto sprzedawcy odsylają sprzet do gwaranta a nie do hurtowni ale nie wiem jakie są przepisy między hurtownią a sklepem, jak znam zycie inne niz między sklepem a klientem koncowym

        nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

        1. są zupełnie inne , yorg5 15/01/07 22:39
          w praktyce wygląda to tak że hurtowni (obojętnie jakiej) możemy naskoczyć. My jako firma nie jesteśmy konsumentem a hurtownia nie jest gwarantem. Często po zakupie 'uszkodzonej nówki' po szybkim zgłoszeniu takiego faktu w hurtowni da sie załatwić wymianę/korekte. W innej sytuacji nie ma szansy na załatwienie czegokolwiek. OFC cały czas mówie o produkcie z zewnętrzną gwarancją.

          The Borg's frightening appearance
          may scare small children.

          1. nie przejmuj się... , Doczu 15/01/07 22:45
            ... jak pisałem niżej - potwierdza sie w faktach to że jesli skorzystał z gwarancji to swoich praw może dochodzić już tylko od gwaranta. Jesli jestes nim ty, to masz problem ale z tego co widzę, jest nim ACER więc Twoja rola się tu kończy. Wykazałeś dostatecznie duzo dobrej woli i gość może Cię straszyć prawnikiem, ale tylko straszyć, bo nic z tym nie zrobi.

      2. chyba jednak nie ma racji... , Doczu 15/01/07 22:35
        ... bo owszem gwarancja nie wyklucza ani nie ogranicza uprawnień kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową, ale gdy kupujacy zdecyduje się na którąś z tych form dochodzenia swoich praw, to nie może juz korzystać z drugiej.

        http://www.federacja-konsumentow.org.pl/...ory=417
        czytać od akapitu : "pamietajmy że składając reklamację..."

        1. jednak ma , Matti 16/01/07 00:11
          nie można zmieniać w trakcie jednej reklamacji. Jak składasz drugą to już możesz po raz kolejny wybrać z której drogi korzystać

          1. A chyba jednak nie... , Doczu 16/01/07 05:59
            ... z treści posta wynika że gośc oddał lapka do serwisu Acera i ten wrócił z wymienioną grafą i niedziałającym portem USB, i dlatego właśnie chce wymiany na nowy.
            Imo nie jest to kolejna reklamacja, a reklamacja reklamacji, czyli zastrzeżenia do wykonania poprzedniej reklamacji.
            Za pierwszym razem gdy zaniósł sprzęt do Yorga5 to ten odesłał go do Acera i klientowi rozpatrzono reklamację pozytywnie. potem dopiero komp zmarł i gość kontaktował się juz z samym Acerem który walnął babola. Jak zatem może teraz mieć pretensje do sprzedawcy ? Rozpoczął cykl reklamacyjny u Acera, ten wykonał naprawę niesolidnie a teraz gośc chce lapka od Yorga5 . No czegos tu nie rozumiem.
            Mam nadzieję że jasno napisałem o co mi chodzi, bo dopiero wstałem :-)

  6. mielismy podobna , LooKAS 15/01/07 22:22
    sytuacje, acer na atlhonie64 z 5700, tez padl, wymienili na 5300 :). Klient go niechcial. Pismo do acera, klient wybral sobie u nas nowego lapa, my dostalismy rekompensate, a stary lap klienta zostal sprzedany :). Nikt nie stracil.

    I wanna suck, I wanna lick
    I wanna cry and I wanna spit

  7. hallo , Kenny 15/01/07 22:38
    ale na co ten pan sie powoluje? powiedzial? bo chyba nie nia 'niezgodnosc towaru z umowa', ktora ma ise nijak do powyzszej sytuacji...

    .:Pozdrowienia:.

  8. a podstawa dla Ciebie to , Kenny 15/01/07 23:01
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/...ory=321

    Art. 4 ust.

    i adieu

    .:Pozdrowienia:.

    1. ucielo - Art. 4 ust. 1 , Kenny 15/01/07 23:01
      666

      .:Pozdrowienia:.

    2. i jeszcze slowo co do prawnika , Kenny 16/01/07 01:58
      taki spec powinien wiedziec ze w pierwszej kolejnosci sprzedawca naprawia sprzet (o ile koszt nie jest niewspolmierny do jego wartosci), a nie jakies "rzadanie wymiany laptopa na nowy" :)

      .:Pozdrowienia:.

      1. aj 'ż' , Kenny 16/01/07 02:00
        666

        .:Pozdrowienia:.

  9. proponowalbym jednak zapytac ktoregoz z prawnika... , Gajdzi 15/01/07 23:11
    ale wg. mnie, to dlaczego ten gosc nie moze wymienic tego sprzetwu bezposrednio u Acer'a...!?
    Jakim cudem wogole przyjal sprzet niezgody z jego wczesniejsza specyfikacja, a tym samym sadze,ze zgodzil sie z warunkami naprawy...
    Sadze,ze powienien do konca zaltwiac to z Acerem, a nie teraz nagle powoluje sie na sklep i zada wymiany, bo wydaje mi sie ze mysli,ze dostanie odrau nowy sprzet...

    Po 2 jezeli laptop jest na firme, to nie moze sobie go wymienic juz... bo widze,ze jest starszy niz 12 m-cy... a wiec nie dziala juz rekojmia, tylko gwarancja, a wiec sprzet moze byc naprawiany - a jak se na to pozwoli (mam na mysli zmiane grafiki) to jego sprawa

    Jesli osoba prywatna, to ja bym teraz tak samo zagral jak on chcial na poczatku jezeli bedzie sie upieral,ze od Was chce nowy sprzet, a wiec w jego imieniu pisal do Acer'a o wymiane...

    Pan Bóg bawi się z ludźmi w
    chowanego.
    On odlicza - ludzie się chowają...

    1. firma , Deus ex machine 15/01/07 23:42
      nie ma prawa do niezgodnosci towaru z umowa, tylko do gwarancji. niezgodnosc jest tylko dla fizycznych.
      Imho - koleś sam skorzystał z gwarancji producenta, teraz musi już tylko z tego korzystać i wszelkie roszczenia załatwiać z producentem. Z tym prawnikiem to wielka ściema. Inna bajką jest - Nie możecie odpowiadać, za to, że koleś przyjął sprzęt po naprawie ze zmienioną konfiguracją, sam przyjął i sam na siebie bierze odpowiedzialność.

      "Uti non Abuti"

  10. jak dla mnie , Darek K. 16/01/07 00:11
    to kupujący nie powiadomił Cię o niezgodnosci towaru z umową - miał na to 2 miesiące. Nie odpowiadasz za tą niezgodność. Zadaj pytanie na pl.soc.prawo - tam są lepsi specjaliści.

    Everything that has a beginning has an end

  11. Yorg - zadzwon jutro do mnie, po 14 , Iza WGK 16/01/07 01:04
    mielismy identyczna sytuacje wrecz, to samo tak samo i my poszlismy do prawnika, chociaz wiedzielismy w sumie co i jak. ale tez acer za 5000 zl i nie chcielismy sie naciac na nieumiejetne okreslenia itd.

    Tutaj za duzo pisania bedzie

    How fortunate the man with none ...

    1. a w skrocie , Iza WGK 16/01/07 01:05
      udalo nam sie dowiesc, ze nie ma podstawy do skorzystania z niezgodnosci z umowa bo niezgodnosc nie wystepowala w momencie wydania rzeczy

      po za tym wiemy, ze mozna zadzwonic do acera i po 3 naprawach wynegocjowac wymiane notebooka (!!!!)

      How fortunate the man with none ...

      1. Iza, na rany Chrystusa, co tu dowodzic :) , Kenny 16/01/07 01:08
        Art. 4
        1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

        .:Pozdrowienia:.

        1. Kenny, tylko 1 osoba w ytym watku napisala cos z sensem (Matti) , Iza WGK 16/01/07 01:15
          " w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania." - zobacz ile cudonych zagadnien mozna jeszcze poruszyc

          How fortunate the man with none ...

          1. bo reszta nie przeczytala posta...? , Kenny 16/01/07 01:17
            laptop kupiony w kwietniu, pierwsza awaria w grudniu...

            .:Pozdrowienia:.

            1. ...i 2 miesiace na zgloszenie tego sprzedawcy , Iza WGK 16/01/07 01:21
              123

              How fortunate the man with none ...

              1. ale o czym my w ogole rozmawiamy , Kenny 16/01/07 01:32
                zglaszal sprawe gwarantowi a nie sprzedawcy. Az do obecnej chwili, gdy ten pan chce czegos od sprzedawcy, 'problem' ów dla sprzedawcy nie istnial.

                Sprzedawca odpowiada za stan lapka w dniu 21 kwietnia 2005 i tylko w tym dniu.

                Minely niecale dwa lata. Sprzedawca uprzejmie odpisuje panu, ze sprzeedal sprzet zgodny z umowa.

                Co wiecej jest w stanie to udowodnic o ile serwis Acera ma dokumenty dotyczace pipierwszej wizyty lapka w serwisie, gdy to pan zdecydowal sie skozystac z gwarancji.

                Co wiecej Pierwsza naprawa zostala zrezlizowana - sprzet dzialal. A druga usterka byla juz dawno po uplywie 6 mies.

                Ustawy konsumenckie sa obecnie naprawde proste :)

                .:Pozdrowienia:.

    2. twoj klient jest naprawde mily i kulturalny , Iza WGK 16/01/07 01:06
      nasz zaczal od wrzeszczenia na nas, ze chcemy go zasrtraszyc i teraz bedziemy sie tylko z jego prawnikiem kontaktowac (a potem na koncu chlipal w pismach ze jest "biednym studentem" itd. Naprawde ludzie...w innych firmach tez pracuja ludzie i jak kuba bogu tak bok kubie:(

      How fortunate the man with none ...

    3. ale czemu JA mam dzwonic?? chyba Yorg5 , Yorg 16/01/07 08:17
      musialem wtracic swoje 3 grosze

      GG: 1706185
      lub komórka :)

      1. a skąd ja mam mieć telefon? , yorg5 16/01/07 11:36
        :-)

        Dzięki Iza, w końcu wiem coś konkretnego, Kenny wszystko chyba dopowiedział. W razie problemów będe błagał o kontakt, ale myśle Ze nie będe Ci zawracał gitary bez powodu. Dzieki wszystkim!

        The Borg's frightening appearance
        may scare small children.

      2. Już nie bądź taki i zadzwoń , Agnes 16/01/07 11:49
        jak kobieta ładnie prosi :P

        Metafizyka: - Poznaj, proszę, to jest
        Fizyk, a to jego Meta...

        1. popracy dzisiaj przedryndam ze SKYPE`a , Yorg 16/01/07 15:13
          :D :D :D

          HOWGH

          GG: 1706185
          lub komórka :)

  12. Acer - nigdy więcej ... , Slak 16/01/07 08:07
    Jak mi to przypomina sytuację w mojej firmie.
    2005.06 - klient chce laptopa Acera - na kartce zapisany model.
    2005.06 - Laptop sprzedany po sprawdzeniu przez klienta każdej literki nazwy modelu - usatysfakcjonowany.
    2005.10 - pierwsza awaria - wysyłam lapka do serwisu - wraca po 2 tygodniach naprawiony - wymiana płyty głównej
    2005.12 - druga awaria - takie same objawy - wysyłam lapka do serwisu - wraca po miesiącu - wymiana płyty głównej.
    2006.04 - trzecia awaria - klient wkurwiony sam wysyła do serwisu - wraca 2006.06 - wymiana płyty głównej.
    2006.08 czwarta awaria - zonk - już nie naprawią, nie wymienią.

    Z czystym sumieniem (i radosnym drżeniem serca) odsyłam każdego klienta, który chce Acera do sklepu konkurencji...

    Nigdy więcej ...

    Świat należy do odważnych, a nie do
    młodych, zdrowych i bogatych.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL