Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Martens 01:50
 » luckyluc 01:49
 » havranek 01:29
 » ulan 01:23
 » Shark20 01:05
 » Chrisu 00:49
 » rainy 00:45
 » Adam 00:35
 » Visar 00:24
 » KuTeR 00:23
 » Brauni 00:21
 » resmedia 00:20
 » Lukas12p 00:19
 » fenir 00:04
 » leosh 00:02
 » Fl@sh 23:54
 » coolio 23:54
 » @GUTEK@ 23:53
 » Zibi 23:43
 » evil 23:41

 Dzisiaj przeczytano
 41146 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Przydała by się Iza - zwrot towaru ze @sklepu@ , Ramone 5/02/07 03:37
;) Jestem zmuszony zwrócić (lub wymienić na droższy inny model) jeden z zakupionych w sklepie internetowym bebechów do nowego kompa.
Tyle, że tego bebecha zdążyłem zamontować w nowym kompie a nadto rozerwałem 2 z 4-ech woreczków foliowych na wtyczki & etc.

Regulamin sklepu mówi tak:
(...) 5. Przesyłka z kompletną zawartością (urządzenie, dołączone do niego inne urządzenia i akcesoria, instrukcje, gwarancja, dowód zakupu (...) nie może nosić śladów używania lub być uszkodzona, dotyczy to także oryginalnego opakowania produktu.

Prawo jest trochę dwuznaczne i stanowi tak:
art. 7 ustawy: (...) To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
ale art. 10 ustawy:
3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
(...) - dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,

Tak więc, jeśli wtyczki będą powkładane w nie oryginalne woreczki to jestem na straconej pozycji czy nie?

punks not red

  1. I co qrna znaczy: , Ramone 5/02/07 03:41
    "w granicach zwykłego zarządu"

    punks not red

  2. Myślę że nie masz się co przejmować. , Doczu 5/02/07 07:26
    To otwarcie tyczy się np. oprogramowania które możesz rozpakować i skopiować. A kartę graficzną, czy monitor jak masz sprawdzić bez otwierania kartonu czy woreczka z przewodem.

  3. a wtyczki to oprogramowanie??? , Kenny 5/02/07 08:35
    wsadzasz do pudla to co miales oryginalnie i odsylasz. Otwarcie opakowania to wlasnie zwykly zarzad.

    .:Pozdrowienia:.

    1. Eh, pytam , Ramone 5/02/07 10:46
      bo na innym forum wspomniałem o tym zwrocie to odpisano mi, że nie mam na to szans - w przypadku otwarcia opakowania. No nic, okazuje się, że spokojnie mogę do nich dzwonić i dogadywać się o zwrot/wymianę.

      punks not red

      1. nie ma wymiany , Kenny 5/02/07 10:54
        w ustawie jest tylko zwrot. Cokolwiek innego to dogadanie sie ze sklepem, ale dogadanie sie ma ta zla strone, ze Cie moga wykiwac, a terminy miną... taki kraj niestety.

        Jesli nie mozesz uzywac tego co masz, po prostu odeslij a kup co innego, bez zbednych ceregieli.

        .:Pozdrowienia:.

        1. Dobrze ale w takim wypadku , Ramone 5/02/07 11:27
          czekałbym jeszcze do 7dni na przelew na moje konto. Wolałbym wysłać im sprzęt, wpłacić dopłatę i dostać nową płytę. Już drugi tydzień jestem bez kompa ;) ze sporadycznym dostępem do internetu - i stąd to całe zamieszanie przy wyborze sprzętu. Wiem, że firma solidna i dba o swoją opinię, zresztą w mailu od nich zamieścili link do strony gdzie mógłby swoją opinię przedstawić. Jednak spróbuję z nimi pogadać.

          punks not red

  4. Właśnie dzwoniłem do nich , Ramone 5/02/07 13:00
    może i niepotrzebnie bo sprawa wygląda teraz trochę nieciekawie. Gość kategorycznie powiedział, że jeśli płyta była wyjmowana z pudełka i z folii (chociaż wiem, że folia nie była zgrzewana) to nici ze zwrotu. Rozmowa trwała dość długo, podpierałem się tymi dwoma artykułami z ustawy. On na to, dalej swoje i że musi płytę odesłać do hurtowni, gdzie ją dokładnie sprawdzą czy nie była używana. Tyle, że koniec wyszło, że mogę ją odesłać, będzie sprawdzona w tejże hurtowni i zobaczą. No i teraz nie wiem wysyłać ją? Koszt 25-28 zł, potem przyjdzie mi jeszcze zwracać koszta przesyłki zwrotnej, do tego dochodzi czas całej tej operacji i nieoryginalne torebeczki na te duperelki. O tym ostatnim nawet im nie wspominałem :P Płyta to Asus P5B-VM pod C2D. Chcę ją zwrócić/wymienić ponieważ brakuje jej jednej opcji w biosie - PCI Clock Synchronize i mimo, że inne opcje umożliwiają niby podkręcanie ale bez tego PCI Clock z overclockingu tak naprawdę nici - procek to E6300 1.83Ghz więc zmuszony jestem go podkręcić. Rozeznanie w sprzęcie i zakupy robiłem dość pośpiesznie u znajomego, do tego w dniu zakupów nie mieli interesującej mnie P5B bez tego -VM. Na Allegro konta nie mam by tam płytę sprzedać, na zakup nowej bez sprzedaży starej raczej mnie nie stać. Co radzicie, hehe.

    punks not red

    1. to masz swoja solidna firme :)))) , Kenny 5/02/07 13:13
      "wsadzasz do pudla to co miales oryginalnie i odsylasz. Otwarcie opakowania to wlasnie zwykly zarzad."

      i czekasz do 14 dni (chyba, sprawdz sobie w ustawie 'o ochronie niektorych praw') na kase; dolacz swoje dane do przelewu odsylajac produkt.

      I skad ponad 25zl...? Paczka 1-2kg z potw. odb, prio to ok 11zl...

      .:Pozdrowienia:.

      1. Firma kurierska , Ramone 5/02/07 13:16
        :-)

        punks not red

        1. aaa , RusH 5/02/07 13:35
          a jak kupowales karta to mozesz zadzwonic do banku i poprosic o pomoc w zwrocie pieniedzy

          I fix shit
          http://raszpl.blogspot.com/

    2. ROFL , RusH 5/02/07 13:34
      normalnie dzwonisz do www.uokik.gov.pl i prosisz o pomoc w zwrocie towaru zakupionego wysylkowo, tlumaczysz ze sklep nie chce przyjac zwrotu.

      I fix shit
      http://raszpl.blogspot.com/

    3. a jaki to sklep? , Grocal 5/02/07 15:02
      I sprawdz czy poinformowali Cie, ze przysluguje ci 10 dni na zwrot towaru "bez-zadawania-pytan" (zakup na odleglosc), bo jesli nie, to masz pewna przewage:

      [ http://www.konsument.gov.pl/pl/umowy_na_odleglosc ]

      Na pewno, na razie, w ogóle...
      Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
      Ortografia nie gryzie!

      1. Sklep to Ramkomputer.pl , Ramone 5/02/07 15:19
        z Krakowa. Informują o tym w swoim regulaminie. Zresztą ten konkretny punkt regulaminu to szablon używany w większości sklepów - chcą się zabezpieczyć. No nic, temu kto jest pewny towaru, który sobie kupuje sklep bym polecał - b. niskie ceny, szybka wysyłka, świetne opinie na www.opineo.pl. A całe zamieszanie ze zwrotem? - tak pewnie jest większości sklepów inetowych, chociaż szkoda bo kupiłem u nich towar za ponad 2.5 tys. zł.

        punks not red

        1. bleee, ales sklep wybral... :> , Kenny 5/02/07 23:37
          w Krk to w sklepach mozna przebierac... ten wyzej ceny ma takie sobie... PcProjekt, Proline i pewnie jeszcze inne maja lepsze, co obslugi nie nazekam (ale kupuje na miejscu).

          .:Pozdrowienia:.

          1. Czytaj wyżej i ew. niżej :P , Ramone 6/02/07 03:47
            ograniczał mnie brak czasu, komputera z moimi zbieranymi od dzieciństwa ;) linkami, dość sporadyczny dostęp do netu plus dość mierne pojęcie w temacie procesorów, kart graficznych na socket 775.

            punks not red

    4. rusz szanowne 4 litery do lokalnego rzecznika praw konsumenta , Nikita_Bennet 5/02/07 17:50
      opisz calą sytuację to nawet jak trafisz dobrze to napisze Ci pismo.
      z pismem pakujesz wszystko w pudelko, kurierem odyslasz i masz to gdzies.

      ogolnie większosc sklepow przyjmuje takie sprzęty, znam nawet kilka lokalnych ktore nie robią problemow jesli się oddaje jeden a bierze drugi towar (z reguly drozszy) o ile ten pierwszy byl uzywany 2-3 dni

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  5. ale kurde , majek 5/02/07 17:51
    no przecież czy sprzęt jest wadliwy? nie, a że nie sprawdziles czy ma jakas funkcje czy nie... Jakby na takich zasadach istanialy sklepy internetowe, ze ktos sie rozmyslil...to by nikt tego nie prowadzil..


    ... ale jak to?!

    1. Czy ja te zasady wymyśliłem? , Ramone 5/02/07 18:44
      Próbuje tylko z nich skorzystać. Oprócz tego jakoś im tam idę na rękę z moją propozycją zwrotu/kupienia droższej płyty głównej.

      punks not red

      1. no to powiedzcie mi , majek 6/02/07 08:53
        jak towar jest juz użyty to co sprzedawca ma z nim zrobic? Kolejna osoba ktora to kupi powie ze bylo uzywane i opinia sklepu leci... Ja rozumiem ze musi byc i powinna byc ochrona kupujacaych, bo przeciez nigdy do konca klient nie widzial co kupuje ale bez przesady - to jest czyste - "a odwidzialo mi sie, nie potrzebuje juz tego".


        ... ale jak to?!

        1. no i? , RusH 6/02/07 09:42
          co z tego? kupujac wysylkowo nie masz szansy pomacac przed kupnem - dlatego mozesz zwrocic. Sprzedawcy NIKT NIE KAZE sprzedawac wysylkowo, moze sobie wynajac powierzchnie i zrobic normalny sklep, bez laski.

          I fix shit
          http://raszpl.blogspot.com/

          1. tak już szybciutko: , Ramone 6/02/07 09:54
            po rozpakowaniu tej nieszczęsnej płyty zaskoczyło mnie, że jest sporo mniejsza od standardowej P5B. Gorzej, że po włożeniu karty graficznej ze standardowym chłodzeniem zasłaniamy sobie jeden z tylko 2 dostepnych slotów PCI. Ze zdjątka na stronie sklepu, do tego zrobionego z perspektywy nawet gdybym nie bym serwisantem to bym tego nie zauważył.

            punks not red

            1. powinno być: , Ramone 6/02/07 09:55
              gdybym był serwisantem

              punks not red

        2. Ciekawe, że np. hipermarkety i inne empiki , Ramone 6/02/07 09:44
          czymś takim się nie przejmują i nagminnie 'wypożyczają' swoim pracownikom np. filmy i gry, nawet te strikte on-line(!?). Ciekawe czy ten zwyczaj ogranicza się tylko do tradycyjnych sklepów?

          punks not red

        3. gdzies Ty sie uchowal... , Kenny 6/02/07 14:32
          przed mundialem Niemcy kupowali duze TV a potem zwracali... Tylko u nich tak maja w wiekszosci (lub wszystkich?) sklepach...

          .:Pozdrowienia:.

        4. już ci mowię co sprzedawca robi , Nikita_Bennet 7/02/07 12:37
          po prostu sprzedaje go parę groszy taniej informując kupującego o tym lub tez sprzedaje go w zestawie komuterowym i nic nie mowi klientowi a ze wszystko jest rozpieczętowane wtedy jest rzecza oczywistą bo wszystko sprzedawca sprawdzal zeby miec pewnosc ze kupujący nie przyniesie mu sprzetu za pol roku z reklamacją np jednej tasmy ktora nigdy nie byla wyjęta z folii i zarząda wymiany np calej plyty bo on kupil calosc a skoro czesc skladowa nie dziala to klient odstępuje od umowy

          nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

    2. Jakby na takich zasadach istanialy sklepy internetowe, ze ktos sie rozmyslil...to by nikt , RusH 5/02/07 19:31
      no wlasnie takie sa zasady :) W niemczech jest jeszcze lepiej, a w przyszlym tygodniu UE council od pierdzenia w stolki bedzie sie starac nakreslic jakas wspolna strategie ochrony konsumentow w handlu internetowym UE

      sie oglada te BBC World hehe :P

      I fix shit
      http://raszpl.blogspot.com/

    3. staaary gdzie Ty żyjesz? , Auror 5/02/07 21:18
      to jest podstawa komfortowego kupowania w sieci! I w krajach cywilizowanych (czytaj Europa zachodnia, USA itd.) tak to właśnie wygląda. Mało tego, w myśl tej zasady handel internetowy kwitnie w tych regionach świata i tamtejsi konsumenci nie wyobrażają sobie żeby było inaczej.

      W Polsce jak widać nie do końca to funkcjonuje, ale to tylko kwestia czasu ...

      portnicki.com
      +++++++++++++
      portnicki@gmail.com

      1. kwitnie w tych regionach świata , RusH 6/02/07 04:51
        nie bardzo, w UE jest to tylko 2% ogolu, i dlatego komisja chce wprowadzic ujednolicone przepisy odnosnie ochrony kupujacych. Ludzie sie boja kupowac online w UE, bo niechcacy moga np kupic w PL i skonczyc wlasnie w takim Ramkomputer.pl.

        I fix shit
        http://raszpl.blogspot.com/

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL