TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Przydała by się Iza - zwrot towaru ze @sklepu@ , Ramone 5/02/07 03:37 ;) Jestem zmuszony zwrócić (lub wymienić na droższy inny model) jeden z zakupionych w sklepie internetowym bebechów do nowego kompa.
Tyle, że tego bebecha zdążyłem zamontować w nowym kompie a nadto rozerwałem 2 z 4-ech woreczków foliowych na wtyczki & etc.
Regulamin sklepu mówi tak:
(...) 5. Przesyłka z kompletną zawartością (urządzenie, dołączone do niego inne urządzenia i akcesoria, instrukcje, gwarancja, dowód zakupu (...) nie może nosić śladów używania lub być uszkodzona, dotyczy to także oryginalnego opakowania produktu.
Prawo jest trochę dwuznaczne i stanowi tak:
art. 7 ustawy: (...) To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
ale art. 10 ustawy:
3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
(...) - dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,
Tak więc, jeśli wtyczki będą powkładane w nie oryginalne woreczki to jestem na straconej pozycji czy nie?punks not red - I co qrna znaczy: , Ramone 5/02/07 03:41
"w granicach zwykłego zarządu"punks not red - Myślę że nie masz się co przejmować. , Doczu 5/02/07 07:26
To otwarcie tyczy się np. oprogramowania które możesz rozpakować i skopiować. A kartę graficzną, czy monitor jak masz sprawdzić bez otwierania kartonu czy woreczka z przewodem. - a wtyczki to oprogramowanie??? , Kenny 5/02/07 08:35
wsadzasz do pudla to co miales oryginalnie i odsylasz. Otwarcie opakowania to wlasnie zwykly zarzad..:Pozdrowienia:. - Eh, pytam , Ramone 5/02/07 10:46
bo na innym forum wspomniałem o tym zwrocie to odpisano mi, że nie mam na to szans - w przypadku otwarcia opakowania. No nic, okazuje się, że spokojnie mogę do nich dzwonić i dogadywać się o zwrot/wymianę.punks not red - nie ma wymiany , Kenny 5/02/07 10:54
w ustawie jest tylko zwrot. Cokolwiek innego to dogadanie sie ze sklepem, ale dogadanie sie ma ta zla strone, ze Cie moga wykiwac, a terminy miną... taki kraj niestety.
Jesli nie mozesz uzywac tego co masz, po prostu odeslij a kup co innego, bez zbednych ceregieli..:Pozdrowienia:. - Dobrze ale w takim wypadku , Ramone 5/02/07 11:27
czekałbym jeszcze do 7dni na przelew na moje konto. Wolałbym wysłać im sprzęt, wpłacić dopłatę i dostać nową płytę. Już drugi tydzień jestem bez kompa ;) ze sporadycznym dostępem do internetu - i stąd to całe zamieszanie przy wyborze sprzętu. Wiem, że firma solidna i dba o swoją opinię, zresztą w mailu od nich zamieścili link do strony gdzie mógłby swoją opinię przedstawić. Jednak spróbuję z nimi pogadać.punks not red
- Właśnie dzwoniłem do nich , Ramone 5/02/07 13:00
może i niepotrzebnie bo sprawa wygląda teraz trochę nieciekawie. Gość kategorycznie powiedział, że jeśli płyta była wyjmowana z pudełka i z folii (chociaż wiem, że folia nie była zgrzewana) to nici ze zwrotu. Rozmowa trwała dość długo, podpierałem się tymi dwoma artykułami z ustawy. On na to, dalej swoje i że musi płytę odesłać do hurtowni, gdzie ją dokładnie sprawdzą czy nie była używana. Tyle, że koniec wyszło, że mogę ją odesłać, będzie sprawdzona w tejże hurtowni i zobaczą. No i teraz nie wiem wysyłać ją? Koszt 25-28 zł, potem przyjdzie mi jeszcze zwracać koszta przesyłki zwrotnej, do tego dochodzi czas całej tej operacji i nieoryginalne torebeczki na te duperelki. O tym ostatnim nawet im nie wspominałem :P Płyta to Asus P5B-VM pod C2D. Chcę ją zwrócić/wymienić ponieważ brakuje jej jednej opcji w biosie - PCI Clock Synchronize i mimo, że inne opcje umożliwiają niby podkręcanie ale bez tego PCI Clock z overclockingu tak naprawdę nici - procek to E6300 1.83Ghz więc zmuszony jestem go podkręcić. Rozeznanie w sprzęcie i zakupy robiłem dość pośpiesznie u znajomego, do tego w dniu zakupów nie mieli interesującej mnie P5B bez tego -VM. Na Allegro konta nie mam by tam płytę sprzedać, na zakup nowej bez sprzedaży starej raczej mnie nie stać. Co radzicie, hehe.punks not red - to masz swoja solidna firme :)))) , Kenny 5/02/07 13:13
"wsadzasz do pudla to co miales oryginalnie i odsylasz. Otwarcie opakowania to wlasnie zwykly zarzad."
i czekasz do 14 dni (chyba, sprawdz sobie w ustawie 'o ochronie niektorych praw') na kase; dolacz swoje dane do przelewu odsylajac produkt.
I skad ponad 25zl...? Paczka 1-2kg z potw. odb, prio to ok 11zl....:Pozdrowienia:. - Firma kurierska , Ramone 5/02/07 13:16
:-)punks not red - aaa , RusH 5/02/07 13:35
a jak kupowales karta to mozesz zadzwonic do banku i poprosic o pomoc w zwrocie pieniedzyI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/
- ROFL , RusH 5/02/07 13:34
normalnie dzwonisz do www.uokik.gov.pl i prosisz o pomoc w zwrocie towaru zakupionego wysylkowo, tlumaczysz ze sklep nie chce przyjac zwrotu.I fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - a jaki to sklep? , Grocal 5/02/07 15:02
I sprawdz czy poinformowali Cie, ze przysluguje ci 10 dni na zwrot towaru "bez-zadawania-pytan" (zakup na odleglosc), bo jesli nie, to masz pewna przewage:
[ http://www.konsument.gov.pl/pl/umowy_na_odleglosc ]Na pewno, na razie, w ogóle...
Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
Ortografia nie gryzie! - Sklep to Ramkomputer.pl , Ramone 5/02/07 15:19
z Krakowa. Informują o tym w swoim regulaminie. Zresztą ten konkretny punkt regulaminu to szablon używany w większości sklepów - chcą się zabezpieczyć. No nic, temu kto jest pewny towaru, który sobie kupuje sklep bym polecał - b. niskie ceny, szybka wysyłka, świetne opinie na www.opineo.pl. A całe zamieszanie ze zwrotem? - tak pewnie jest większości sklepów inetowych, chociaż szkoda bo kupiłem u nich towar za ponad 2.5 tys. zł.punks not red - bleee, ales sklep wybral... :> , Kenny 5/02/07 23:37
w Krk to w sklepach mozna przebierac... ten wyzej ceny ma takie sobie... PcProjekt, Proline i pewnie jeszcze inne maja lepsze, co obslugi nie nazekam (ale kupuje na miejscu)..:Pozdrowienia:. - Czytaj wyżej i ew. niżej :P , Ramone 6/02/07 03:47
ograniczał mnie brak czasu, komputera z moimi zbieranymi od dzieciństwa ;) linkami, dość sporadyczny dostęp do netu plus dość mierne pojęcie w temacie procesorów, kart graficznych na socket 775.punks not red
- rusz szanowne 4 litery do lokalnego rzecznika praw konsumenta , Nikita_Bennet 5/02/07 17:50
opisz calą sytuację to nawet jak trafisz dobrze to napisze Ci pismo.
z pismem pakujesz wszystko w pudelko, kurierem odyslasz i masz to gdzies.
ogolnie większosc sklepow przyjmuje takie sprzęty, znam nawet kilka lokalnych ktore nie robią problemow jesli się oddaje jeden a bierze drugi towar (z reguly drozszy) o ile ten pierwszy byl uzywany 2-3 dninikita_bennet (at) poczta.onet.pl
- ale kurde , majek 5/02/07 17:51
no przecież czy sprzęt jest wadliwy? nie, a że nie sprawdziles czy ma jakas funkcje czy nie... Jakby na takich zasadach istanialy sklepy internetowe, ze ktos sie rozmyslil...to by nikt tego nie prowadzil..
... ale jak to?!
- Czy ja te zasady wymyśliłem? , Ramone 5/02/07 18:44
Próbuje tylko z nich skorzystać. Oprócz tego jakoś im tam idę na rękę z moją propozycją zwrotu/kupienia droższej płyty głównej.punks not red - no to powiedzcie mi , majek 6/02/07 08:53
jak towar jest juz użyty to co sprzedawca ma z nim zrobic? Kolejna osoba ktora to kupi powie ze bylo uzywane i opinia sklepu leci... Ja rozumiem ze musi byc i powinna byc ochrona kupujacaych, bo przeciez nigdy do konca klient nie widzial co kupuje ale bez przesady - to jest czyste - "a odwidzialo mi sie, nie potrzebuje juz tego".
... ale jak to?!
- no i? , RusH 6/02/07 09:42
co z tego? kupujac wysylkowo nie masz szansy pomacac przed kupnem - dlatego mozesz zwrocic. Sprzedawcy NIKT NIE KAZE sprzedawac wysylkowo, moze sobie wynajac powierzchnie i zrobic normalny sklep, bez laski.I fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - tak już szybciutko: , Ramone 6/02/07 09:54
po rozpakowaniu tej nieszczęsnej płyty zaskoczyło mnie, że jest sporo mniejsza od standardowej P5B. Gorzej, że po włożeniu karty graficznej ze standardowym chłodzeniem zasłaniamy sobie jeden z tylko 2 dostepnych slotów PCI. Ze zdjątka na stronie sklepu, do tego zrobionego z perspektywy nawet gdybym nie bym serwisantem to bym tego nie zauważył.punks not red - powinno być: , Ramone 6/02/07 09:55
gdybym był serwisantempunks not red
- Ciekawe, że np. hipermarkety i inne empiki , Ramone 6/02/07 09:44
czymś takim się nie przejmują i nagminnie 'wypożyczają' swoim pracownikom np. filmy i gry, nawet te strikte on-line(!?). Ciekawe czy ten zwyczaj ogranicza się tylko do tradycyjnych sklepów?punks not red - gdzies Ty sie uchowal... , Kenny 6/02/07 14:32
przed mundialem Niemcy kupowali duze TV a potem zwracali... Tylko u nich tak maja w wiekszosci (lub wszystkich?) sklepach....:Pozdrowienia:. - już ci mowię co sprzedawca robi , Nikita_Bennet 7/02/07 12:37
po prostu sprzedaje go parę groszy taniej informując kupującego o tym lub tez sprzedaje go w zestawie komuterowym i nic nie mowi klientowi a ze wszystko jest rozpieczętowane wtedy jest rzecza oczywistą bo wszystko sprzedawca sprawdzal zeby miec pewnosc ze kupujący nie przyniesie mu sprzetu za pol roku z reklamacją np jednej tasmy ktora nigdy nie byla wyjęta z folii i zarząda wymiany np calej plyty bo on kupil calosc a skoro czesc skladowa nie dziala to klient odstępuje od umowynikita_bennet (at) poczta.onet.pl
- Jakby na takich zasadach istanialy sklepy internetowe, ze ktos sie rozmyslil...to by nikt , RusH 5/02/07 19:31
no wlasnie takie sa zasady :) W niemczech jest jeszcze lepiej, a w przyszlym tygodniu UE council od pierdzenia w stolki bedzie sie starac nakreslic jakas wspolna strategie ochrony konsumentow w handlu internetowym UE
sie oglada te BBC World hehe :PI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - staaary gdzie Ty żyjesz? , Auror 5/02/07 21:18
to jest podstawa komfortowego kupowania w sieci! I w krajach cywilizowanych (czytaj Europa zachodnia, USA itd.) tak to właśnie wygląda. Mało tego, w myśl tej zasady handel internetowy kwitnie w tych regionach świata i tamtejsi konsumenci nie wyobrażają sobie żeby było inaczej.
W Polsce jak widać nie do końca to funkcjonuje, ale to tylko kwestia czasu ...portnicki.com
+++++++++++++
portnicki@gmail.com - kwitnie w tych regionach świata , RusH 6/02/07 04:51
nie bardzo, w UE jest to tylko 2% ogolu, i dlatego komisja chce wprowadzic ujednolicone przepisy odnosnie ochrony kupujacych. Ludzie sie boja kupowac online w UE, bo niechcacy moga np kupic w PL i skonczyc wlasnie w takim Ramkomputer.pl.I fix shit
http://raszpl.blogspot.com/
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|