Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy miejsce na Twojš reklamę
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Nepomucen 06:13
 » Ziomek 06:10
 » Dexter 06:10
 » DJopek 06:09
 » piwo1 06:07
 » Sebek 06:06
 » alien1 05:49
 » Rafael_3D 05:43
 » Killer 05:34
 » hokr 05:33
 » michol 05:27
 » Gniew 05:18
 » mo2 03:31
 » piszczyk 03:28
 » Kosiarz 02:56

 Dzisiaj przeczytano
 4693 postów,
 wczoraj 19828

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

gwarancja na hdd, jak to jest? dyski Samsung!! PRZESTRZEGAM!! , Chucky 1/04/07 01:00
czy dostajac nowy dysk w ramach wymiany gwarancyjnej powinienem dostac nowa gwarancje na ten dysk?
Kwestia jest taka ze dostalem nowy dysk 'zastepczy' w ramach wymiany gwarancyjnej (juz 4 dysk w ciagu 3 lat) ale gwarancje dostalem na 2 miesiace - jako kontynuacje gwarancji na 1 dysk!! mimo ze poprzenio dostalem 2 dysk z nowa gwarancja! - nie mam tego jak udowodnic bo oddajac dysk do reklamacji dalem tez tamta gware...
ale z tego co pamietam na 2 gwarze byl dopisek ze wymiana na 3 dysk ale gwarancja od poczatku od momentu wymiany... teraz dostalem 4 dysk z wymiany - na 'takiej' lipnej zasadzie...
sklep sie tlumaczy ze oni tez dostali taka gware na ten dysk od producenta dysku...
czy maja prawo tak zrobic? czy to jest po prostu robienie klienta w bambuko?

Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

  1. .:. , Shneider 1/04/07 01:04
    w bambuko robi sie sam klijent

    posiadles ta wspaniala umiejetnosc jak pisanie i czytanie.

    ale chyba zapomnial ktos wyposarzyc Ciebie w rozum.

    przeczytaj warunki gwarancji. w razie niepewnosci zadzwon/napisz do przedstawiciela.

    tak trudno?

    .:: Live at Trance Energy ::.

    1. hmm , bartek_mi 1/04/07 01:05
      "klijent"

      "posiadles ta wspaniala umiejetnosc jak pisanie i czytanie."

      :)

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

      1. zakładałem, że to celowo ;) , Wedrowiec 1/04/07 01:07
        alleee...

        "Widziałem podręczniki
        Gdzie jest czarno na białym
        Że jesteście po**bani"

        1. hmm , bartek_mi 1/04/07 01:09
          aleeeeeeeeeee

          tak mi sie przypomnialo:
          http://kabarety.fani.pl/articles.php?id=1513

          dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

          1. alleeee , Wedrowiec 1/04/07 02:28
            link nie działa ;)

            "Widziałem podręczniki
            Gdzie jest czarno na białym
            Że jesteście po**bani"

            1. hmm , bartek_mi 1/04/07 02:50
              aleeeeeeeeeeeee dziala

              http://www.youtube.com/watch?v=vdtRgE_FLsY

              dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

      2. .:. , Shneider 1/04/07 07:13
        tak to juz jest w moim przypadku z umiejetnoscia pisania :)

        .:: Live at Trance Energy ::.

    2. wyposaRZyć? , Dabrow 1/04/07 01:50
      posiadłeś tę wspaniałą zdolność czytania i pisania... eee czytania ... (-;

      !!!!!TO JEST SPARTA!!!
      !Tu się nic nie zmienia!
      ------dabrow.com------

      1. .:. , Shneider 1/04/07 07:14
        musisz, no musisz :)

        .:: Live at Trance Energy ::.

        1. no muszę ((((-; , Dabrow 1/04/07 23:21
          nie byłbym sobą (-;

          !!!!!TO JEST SPARTA!!!
          !Tu się nic nie zmienia!
          ------dabrow.com------

  2. o to chodzi ze w gwarancji sklepowej nie ma nic o takim przypadku , Chucky 1/04/07 01:16
    jest tylko: Nabywcy przysługuje prawo wymiany sprzętu na nowy w przypadku: - niedotrzymania terminu naprawy, - stwierdzenia wady fabryczniej niemożliwej do usunięcia...

    Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
    3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

  3. ale lipa - na stronie samsunga , Chucky 1/04/07 01:25
    http://www.samsung.com/.../warranty/conditions.htm
    jest info ze na dysk - 36 miesiecy OD DATY PRODUKCJI!! - czyli mimo wszystko jesli trzymamy sie zasad powinienem dostac gwarancje do listopada 2008, bo na etykietce, przy koreanskich krzaczkach jest data 2005.11...

    Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
    3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

  4. prosty sposob jak nie dawac gwarancji , Chucky 1/04/07 01:27
    sprzedawac dyski, lub dawac w ramach reklamacji dyski wyprodukowane >36 miesiecy od aktualnej daty, cwaniaki...

    Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
    3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

  5. moje boje z dyskiem IBM , Fantomas 1/04/07 01:27
    sa opisane w archiwum.. 3 wymiany i checieli mi liczyc od daty zakupu .. no coz dalem 1000 zl a odzyskalem 200 zl .. bo tyle wtedy byl warty moj dysk 40 GB .... masasakra ...

    .... jezeli nie wyłapałes(aś)
    złosliwosci to przeczytaj raz
    jeszcze ...

    1. to mało , Ksyho 1/04/07 10:46
      wywalczyłeś. Ja parę ładnych lat temu (też dysk IBM tyle, że DTLA 45GB) doprowadziłem do zwrotu pieniędzy. Dysk kupiłem za 1300zł (co za czasy), a w momencie reklamacji, prawie pod koniec 2 letniej gwarancji, był wart ok. 600. Sklep wciskał mi "refurbished" na co sie nie zgodziłem. Nie chcieli tez słyszeć o dopłacie do większego dysku. Wystarczył jeden list od zaprzyjaźnionej kancelarii prawniczej i oddali kwotę jaka widniała na fakturze. Dlaczego zgodziłeś się zwrot innej kwoty niż widniała na dowodzie zakupu?

      1. tez nie , Franz 1/04/07 12:29
        wiem dlaczego sie zgodzil. to co na fakturze obowiazuje ewentualnie paragonie

        Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
        Niedługo nas z ujni europejskiej
        wyrzucą.

  6. Czy w danym przypadku pisze wgwarancji ze: , speed 1/04/07 02:26
    po wymianie (naprawie dysku ) gwarancja zaczyna sie od nowa???
    bo z tego co pamietam to moga przedluzyc gwarancje jedynie o czas ktory zajela wymiana lub naprawa.
    kupiles dysk i od momentu kupna leci gwarancja a ze w miedzy czasie wymienili ci 3-4-5-6 razy dysk to nie powod aby gwarancja biegla od nowa. Warto by bylo aby ktos obeznany z tym tematem zabral glos i bylo by wiadomo.

    1. speed, Ty piszesz jak robi sklep , Maverick 2/04/07 14:52
      a hurt wiadomo, ze daje gwarancje od nowa.

      mnie sie nigdy nie przytrafilo dostac dysk nowke po wymianie z gowno warta gwarancja np. na 2 miesiace (czyli do konca terminu gwarancji pierwszego dysku. I to obojetnie gdzie, Pronox, Action, CC, ABC Data, AB...

      obstawiam, ze sklepy robia sobie jadra z klientow i tyle.

  7. To zalezy chyba od producenta dysku. , Markizy 1/04/07 09:20
    Mi niedawno po wymianie dysku dali nowa gwarancje na 36 miesiecy, a wczesniejszy dysk padl po okolo 18miesiacach, tak ze dostalem gwarancje do 2010 :). Producentem dysku jest Seaget :)

    Na Bordzie od 2003-03-03:D
    i5 6600, 2x8GB, 7770

  8. sklep , LooKAS 1/04/07 09:28
    cos kreci, jezeli samsung wymienia dysk to na nowy z nowa gwarancja.

    I wanna suck, I wanna lick
    I wanna cry and I wanna spit

  9. gwarancje masz na dysk ktory kupiles pierwotnie , Nazgul 1/04/07 10:02
    jest chyba tak jak pisze speed, ze mozesz sobie przedluzyc gwarancje jedynie o czas naprawy. Oni Ci wymienili dysk na nowy, ale to nie powod ze musisz miec nowa gwarancje. Mogli tez naprawic stary dysk i powiedziec ze dostales nowy. Gwarancja obowiazuje od dnia zakupu. To co pozniej to jest serwis po prostu. Sklep sprzedal Ci produkt, zarobil na tym pieniadze (iles tam zl) wiec jego obowiazkiem jest zapewnienie sprawnego dzialania sprzetu w okresie gwarancyjnym.Dysk wysiadl, zostal wymieniony w terminie, sklep jako strona umowy dotrzymal jej. Nie ma obowiazku przedluzac jej i narazac sie na koszty (mimo iz zysk wynosi 0) poniewaz dostales nowy dysk. Jesli sie myle to poprawcie mnie :) bo o ile dobrze slyszalem to tak to wyglada

    people can fly, anything
    can happen...
    ..Sunrise..

    1. ale , LooKAS 1/04/07 11:22
      samsung wymienia dysk na nowy z nowa gwarancja. Zawsze gdy gwarancja zostanie uznana (nie ma fizycznych uszkodzen itepe).

      I wanna suck, I wanna lick
      I wanna cry and I wanna spit

      1. gwarancja zostala uznana , Chucky 1/04/07 12:32
        ale dostalem gware na 2 miesiace...

        Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
        3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

        1. to napisz lepiej jaki , Franz 1/04/07 12:40
          sklep zeby nikt tam przypadkiem dysku nie kupil ;)

          Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
          Niedługo nas z ujni europejskiej
          wyrzucą.

          1. nie sadze zeby sklep mnie robil , Chucky 1/04/07 12:57
            bo od zawsze dobrze z nimi zylem, nawet jak pisalem magisterke to dali mi dysk zastepczy jak mi glowny padl...
            chyba napisze bezposrednio do samsunga dowiedziec sie co i jak, juz napisalem do uokik i fk...

            Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
            3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

            1. aha , Franz 1/04/07 13:11
              myslalem ze to jakis pierwszy lepszy. no sluchaj moze samsung zmienil polityke wymiany dyskow, albo po prostu za czesto wymieniali ci ten dysk, hmm :)

              Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
              Niedługo nas z ujni europejskiej
              wyrzucą.

              1. to juz nie moja brocha , Chucky 1/04/07 13:53
                ze dyski samsunga tak sie 'wala', jakos np. seagate 40gb juz 6 lat smiga u mnie bez problemow inne tez ok, a samsung dno...

                Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
                3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

                1. przyznaje... , Grocal 1/04/07 18:44
                  w zyciu oddalem na gwarancji jeden dysk - wlasnie Samsung. A padly mi juz dwa - Fujitsu 1.2GB i slynny IBM DTLA(ble ble ble).

                  Na pewno, na razie, w ogóle...
                  Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
                  Ortografia nie gryzie!

                2. a ja mialem wiele dyskow w tym 3 samsungi , biEski 1/04/07 21:23
                  i padl wd i seagate i samsung jeden je przezyl

                  wiec seagate to dno

            2. ano robi , RusH 1/04/07 19:17
              az sie dymi z twojego 'siedzenia'
              :)
              za kazdym razem sklep dostaje NOWY zafoliowany pachnacy dysk z nowa gwarancja (gwarancja po dacie produkcji na dysku)

              I fix shit
              http://raszpl.blogspot.com/

  10. Nie wiem czy to jeszcze obowiązuje, ale kiedyś był taki zapis w prawie, , Bart 1/04/07 10:38
    że jeżeli dokonano istotnej (dużej/znaczącej) naprawy lub wymiany na inny egzemplarz to gwarancja biegnie od nowa.

  11. kodeks cywilny art. 581 , Ksyho 1/04/07 10:39
    § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.

    1. wymiana na inny dysk , Chucky 1/04/07 11:09
      to chyba kwalifikuje sie pod pkt. 1?

      Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
      3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

    2. Taaa, Iza już to kiedyś wyjaśniała , zartie 1/04/07 12:05
      Od 2002 roku obowiązuje Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i KC możesz sobie w buty włożyć.

      Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

      1. Poprawka: obowiązuje od 2003 roku , zartie 1/04/07 12:18
        Ustawa jest z 27 lipca 2002 roku.

        Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

        1. powiem jak robi , Franz 1/04/07 12:31
          wd, ibm jesli naprawa to gwarancja jest przedluzana o czas naprawy. jak wymiana na nowy to nowa gwarancja oczywiscie.

          Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
          Niedługo nas z ujni europejskiej
          wyrzucą.

        2. nie , Ksyho 1/04/07 14:35
          doczytałem, że ta ustawa wyłącza cytowany przeze mnie wcześniej art. KC odnośnie sprzedaży konsumenckiej.

          1. czyli wychodzi na to, że , Ksyho 1/04/07 14:43
            decydują zapisy umowy gwarancyjnej.

            Choć nie mogę sobie wyobrazić, że np. zakupiony sprzęt ląduje ciągle w serwisie i tam przebywa większość okresu gwarancyjnego i nic z tym nie da się zrobić (o ile gwarancja np. nie dopuszcza wymiany na nowy po którejś tam naprawie).

    3. .:. , Shneider 3/04/07 11:30
      dodklanie.

      1. daja nowa rzecz, wymienili polowe sprzetu. = gwarancja od nowa
      2. drobna wymiana (w przypadku dysku niema co wymieniac procz elektroniki) = oddaja czas stracony na gwarancje

      wszelkie serwisy, sklepy robia klijenta w jajo na zasadzie opisu w karcie gwarancyjnej (naprawa pamieci ram, naprawa dysku) a klijent zamiast otrzymac nowa osobna gwarancje na dysk, pozostaje z gwarancja (w tym przypadku) laptopa.

      dyski, ramy, procesory itp sa to rzeczy nie naprawialne. i za kazdym razem musimy otrzymac nowa gwarancje. :)

      .:: Live at Trance Energy ::.

  12. tez mam samsunga , m&m 1/04/07 12:35
    da sie jeszcze cos zrobic bo gwarancja minela miesiac temu (mialem napisane ze 35mies), jest jeszcze mozliwosc wymiany na nowy? jakas rekojmia? niech sie wypowiedza znawcy tematu

  13. a jak oddam , Hitman 1/04/07 15:17
    dysk do naprawy ostatniego dnia gwarancji (albo 2dni wcześniej) to ile dostane gwarancji?? okres naprawy??
    Druga kwestia ile firm w Polsce ma laboratorium i certyfikat do naprawy dysków? z tego co wiem to tylko firmy odzyskujące dane mają warunki i spełniają kryteria - więc osobiście nigdy bym nie przyjął dysku po naprawie..
    I co najważniejsze czytać, czytać i jeszcze raz czytać warunki gwarancji..

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

  14. Z tego co wiem, wiele zalezy od sklepu... , EdekZKK 1/04/07 22:02
    Znajomy serwisant tlumaczyl mi niedawno, ze sprzet w wiekszosci odsyla sie do serwisu hurtowni z ktorej przyszedl. I jesli wymienia dysk na nowy to w ich systemie numer seryjny tego dysku wskakuje jak gdyby byl sprzedany, wiec z full gwarancja. Pewnie sa wyjatki, ale jesli sklep ma podejscie do klienta to zawsze znajdzie sposob zeby klientowi pomoc. Ten serwisant pracuje w sklepie Morele.net (http://morele.net/) i z tego co wiem, tak wlasnie zalatwia takie sprawy.

    1. widzisz tu sie mylisz , Nazgul 2/04/07 08:57
      bo mi hurtownie nawet jak wydaja nowy dysk to gwarancje mam stara :/ Wiec nie jest prawda to co mowil Twoj kolega. Owszem jesli masz dobre uklady z serwisantem na hurtowni to mozesz probowac zalatwic naprawde po gwarancji. Ale w przeciwnym razie zawsze masz stara gwarancje :/ pozdr

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

      1. chlopie , LooKAS 2/04/07 19:57
        zmien dostawcow. NIe wiem od kogo bierzesz, ale abcdata, ab, asbis, ntt, action (+ nieistniejaca california comp), techdata itd. w 99% daja nowy dysk z nowa gwarancja. Ten 1% to sytuacje gdy dysk: jest sprawny lub uszkodzony mechanicznie i nie uznaja gwarancji.

        I wanna suck, I wanna lick
        I wanna cry and I wanna spit

  15. to co moge w tej sytuacji zrobic? , Chucky 2/04/07 15:11
    123...

    Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
    3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

    1. musisz niestety przyjac do wiadomosci to co , Nazgul 2/04/07 19:15
      powiedzial Ci sklep. Ewentualnie mozesz sie starac o przedluzenie naprawy o czas gdy nie miales dysku. W tej sytuacji obowiazuje zapis na karcie gwarancyjnej.

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

      1. niestety masz racje , Chucky 3/04/07 10:09
        dzwonilem na infolinie i gwarancja jest KONTYNUOWANA - czyli jedno wielkie g... - nigdy wiecej szajsunga...

        Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
        3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

        1. LOL , RusH 3/04/07 11:43
          Samsung ma w pl wlasny serwis, pada dysk = wysylasz bezposrednio do nich, odsylaja NOWY z nowa gwarancja
          nie wiem po co w tym watku w ogole mowa o sklepie i hurtowniach

          I fix shit
          http://raszpl.blogspot.com/

          1. dokładnie tak samo seagate , Artaa 3/04/07 14:22
            po co się wozic ze sklepem ?

            po wysłaniu dysku do seagate w piątek ,miałem nowego w czwartek od kuriera z DHLu ;-)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL