TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
AUTO światła - gdzie można kupić układ światel DLR w drogowym H4 , Artaa 18/04/07 10:39 wiem że są takie wynalazki, jak światła dzienne - DLR realizowane porzez zailanie żarnika długich w żarówce H4 na poziomie połowy ? mocy.
1 . proste: rezystor dużej mocy coś z 50W albo i lepiej
2. skomplikowane: ukad elektroniczny zmniejszający moc/?napięcie idące na żarnik drogowych H4
nie bardzo wiem jak zdać pytanie googlowi więc pytam tu
wie ktoś gdzie takie rzeczy są do kupienia?- ... znalazłem , Artaa 18/04/07 12:02
http://moto.allegro.pl/...iatla_dzienne_fv_gw.html- Powiem tak , Fl@sh 19/04/07 09:33
Pierwszy punkt odpada - kompetnie bezsensowny jesli chodzi o oszczedzanie energii.
Jesli chodzi o drugi, sprytna sprawa ale sprawdzi sie w reflektorze zespolonym (H4). Wtedy gliniarz nie odrozni na jakich swiatlach jedziesz, a nawet jesli cie z tego powodu zatrzyma - szybko przelaczasz oswietlenie na standardowe i wmawiasz mu ze caly czas tak jechales.
Ja zakupilem 6 lat temu takie lampki:
http://www.allegro.pl/...ej_helli_kpl_dzienne.html
Odblysnik do dzisiaj nie nosi zadnych sladow zuzycia (Hella...), swieca wystarczajaco jasno a biora tylko 6W. Jedyny feler jest taki, ze wymieniam zarowki co rok bo sie przepalaja (cena 12,-/szt). Chociaz jakby sie zastanowic... rocznie robie 35-40 tys.km i praktycznie caly czas w ciagu dnia a swiatla mam zapalone zawsze. Wiec inny przejedzie bez wymiany 2-3 lata.
Takie lampki maja sens, bo biora 1/9 pradu swiatel mijania a u mnie 1/16 poniewaz mam 100W zarowki mijania. Dlugie i dalekosiezne rownierz :-)Sprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866 - tak chodzi o H4 zespolone , Artaa 19/04/07 21:22
inaczej rzeczywiście nie ma sensu ;-)
najbardziej chodzi mi o używanie , nigdy nie uzywanych żarników drogowych , mam gdzieś czy będa chodzić na 80% czy na 60% byle by to nie były zarniki mijania
wyrzucam co roku w połowie nie używane żarówki ;-) i to mnie boli ;-))- Chodzilo mi o to , Fl@sh 20/04/07 13:24
ze nie warto wstawiac opornika, poniewaz energie, ktora oszczedzisz na zarowce, wygrzejesz na oporniku.
Skoro tak chcesz, zamontuj uklad redukujacy napiecie starowany rezystorem. Mialem cos takiego do zasilania diod mocy 3 i 5Watt. Tez sie troche grzal, ale napewno duzo mniej anizeli opor.
Tak jak zauwazyles, potrzebujesz duza moc.
Najlatwiej by bylo zaczerpnac jak najwyzsze napiecie z alternatora - jeszcze przed ukladem stabilizujacym a nawet prostujacym i zasilic dwie zarowki drogowe, ale W SZEREGU. Gdyby to bylo 18V - moze by wystarczyloSprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866 - na razie zamówiłem to z allegro , Artaa 20/04/07 14:59
i zobaczymy czy przerobię to na coś sensownego ;-)
- Też znalazłem , Pron! 18/04/07 12:24
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic595250.html
Warto poczytać. A na samym końcu jest schemacik.Slalom alejkom! |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|