Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » pwil2 23:46
 » piotrszac 23:31
 » Pio321 23:30
 » GL1zdA 23:30
 » arnoldk_2 23:29
 » mr.weak 23:23
 » DYD 23:16
 » fiskomp 23:10
 » ligand17 23:08
 » dugi 23:06
 » infinity 23:01
 » Wedelek 23:01
 » Visar 23:01
 » past 22:52
 » okobar 22:52
 » Banan 22:42
 » Wojtekar 22:41
 » Artaa 22:34
 » kemilk 22:34
 » akslow 22:21

 Dzisiaj przeczytano
 27073 postów,
 wczoraj 30198

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[auto] wydech przelotowy, czyli co? , Demo 9/05/07 16:31
Co nazywamy wydechem przelotowym? Wystarczy wstawić strumienicę/ wywalić kata czy coś jeszcze?

napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(

  1. Wyciac tlumiki...? , Fl@sh 9/05/07 16:37
    BTW Gratuluje pomyslu ;-)))

    Sprzedam drewno pod każdą
    postacią ;-) GG: 687866

    1. master , Demo 9/05/07 17:44
      nie moralizuj...nic nie mam zamiaru wymieniać, tylko chcę wiedzieć...

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

  2. Eee... , Pron! 9/05/07 17:59
    Tłumik przelotowy to taki gdzie spaliny przechodzą przez tłumik na wprost. Przeważnie to rura z otworami obudowana jakąś watą czy czymś.
    A w standardowym tłumiku spaliny idą w kształcie litery S co je bardziej spowalnia i... wycisza wydech bardziej niż tłumik przelotowy.

    Slalom alejkom!

    1. no dobra... , Demo 9/05/07 19:27
      powoli do czegoś dochodzimy. Czyli, wydech przelotowy to wywalony kat + tłumik końcowy przelotowy, a co z kolektorem wydechu? Tam też są jakieś innowacje aby był "przelotowy" ?

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

      1. W sumie tak. , Pron! 9/05/07 23:30
        Katalizator out albo z większą przepustowością, tłumik środkowy przeważnie jest już przelotowy więc ew. mógłby zostać, a końcowy przeważnie jest zwykłym tłumikiem żeby było jak najciszej, więc też wymieniamy go na przelotowy.
        Wtedy mamy przelot na wylot ;)
        Kolektor wydechowy... w sumie nie ma nic do czynienia z wydechem przelotowym. Ewentualnie jeśli seryjnie jest montowany kolektor żeliwny 4-1, można go wymienić na jakiś rur.
        Z tym że przelotowy wydech raczej spisuje się dobrze tylko w doładowanych silnikach (turbo, kompresor).
        Po wywaleniu katalizatora, przeważnie auto lepiej jedzie przy wysokich obrotach, mniej elastyczne jest przy niższych.
        W moim autku (Honda Civic Ej9 1.4) sama wymiana kolektora seryjnego na 4-2-1 dała 10PS, co było sprawdzone na hamowni.

        Slalom alejkom!

        1. Ucięło mi zdanie , Pron! 9/05/07 23:33
          ...Ewentualnie jeśli seryjnie jest montowany kolektor żeliwny czy jakiś tam iny zwykły 4-1, można go wymienić na jakiś 4-2-1 lub 4-1 rurowy.

          Slalom alejkom!

  3. .:. , Shneider 9/05/07 19:58
    Dokladnie jak piszesz.

    wywalasz kata i dajesz strumienice. tlumik zostaje.

    .:: Live at Trance Energy ::.

    1. A po co mu strumienica? , Mute 10/05/07 21:17
      123

      1. .:. , Shneider 10/05/07 21:30
        bo kosztuje tyle samo co kat. a fajniej brzmi :)

        .:: Live at Trance Energy ::.

        1. Ale i tak drożej niż tłumik przelotowy , Mute 10/05/07 22:53
          a poza dzwiękiem, plusów żadnych nie ma.

          1. za dużo o tym nie wiem , XTC 10/05/07 23:34
            ale tu nie chodzi o sam dźwięk a o sumaryczną pojemność wydechu aby dla danego silnika przy określonej prędkości obrotowej efekt rezonansowy powodował szybsze opróżnianie wydechu.

            Linux

            1. tłumik nie spełni tej samej funkcji? , Mute 11/05/07 00:04
              też jest przeszkoda na drodze spalin - efekt "odbicia" zachowany, a pojemność jakąś też ma.

              1. albo inaczej , Mute 11/05/07 00:05
                nie spotkałem się z żadna aplikacja strumienicy w aucie przygotowanym do sportu.
                Dla mnie to wystarczający wyznacznik nie działania ;-)

              2. właśnie w tym problem , XTC 11/05/07 13:02
                że stanowi za duży opór i przepływ jest z turbulencjami. Efektu odbicia to chyba właśnie ma nie być. Jest to kompromis pomiędzy głośnością i parametrami silnika w jak najszerszym zakresie obrotów. Ogólnie mówiąc "wstawienie strumienicy" g... daje bo jest to zwykle operacja "tjunink'owa" a nie dostrojenie parametrów wydechu.
                Tak sobie dywagując można dojść do wniosku, że rezonans możliwy jest w wąskim zakresie obrotów.
                Skończę ten wątek z mojej strony bo się na tym nie znam na tyle aby kontynuować.

                Linux

                1. oba rozwiązania mocno naciągane , Mute 11/05/07 13:29
                  bo jeśli jest kasa, to się wsadza katalizator sportowy i tyle.
                  Dużo luźniejszy od "zwykłych", a funkcję swoją spełnia.
                  Już i tak mi Wrocław śmierdzi.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL