TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
|
|
[auto] wydech przelotowy, czyli co? , Demo 9/05/07 16:31 Co nazywamy wydechem przelotowym? Wystarczy wstawić strumienicę/ wywalić kata czy coś jeszcze?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Wyciac tlumiki...? , Fl@sh 9/05/07 16:37
BTW Gratuluje pomyslu ;-)))Sprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866 - master , Demo 9/05/07 17:44
nie moralizuj...nic nie mam zamiaru wymieniać, tylko chcę wiedzieć...napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- Eee... , Pron! 9/05/07 17:59
Tłumik przelotowy to taki gdzie spaliny przechodzą przez tłumik na wprost. Przeważnie to rura z otworami obudowana jakąś watą czy czymś.
A w standardowym tłumiku spaliny idą w kształcie litery S co je bardziej spowalnia i... wycisza wydech bardziej niż tłumik przelotowy.Slalom alejkom! - no dobra... , Demo 9/05/07 19:27
powoli do czegoś dochodzimy. Czyli, wydech przelotowy to wywalony kat + tłumik końcowy przelotowy, a co z kolektorem wydechu? Tam też są jakieś innowacje aby był "przelotowy" ?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - W sumie tak. , Pron! 9/05/07 23:30
Katalizator out albo z większą przepustowością, tłumik środkowy przeważnie jest już przelotowy więc ew. mógłby zostać, a końcowy przeważnie jest zwykłym tłumikiem żeby było jak najciszej, więc też wymieniamy go na przelotowy.
Wtedy mamy przelot na wylot ;)
Kolektor wydechowy... w sumie nie ma nic do czynienia z wydechem przelotowym. Ewentualnie jeśli seryjnie jest montowany kolektor żeliwny 4-1, można go wymienić na jakiś rur.
Z tym że przelotowy wydech raczej spisuje się dobrze tylko w doładowanych silnikach (turbo, kompresor).
Po wywaleniu katalizatora, przeważnie auto lepiej jedzie przy wysokich obrotach, mniej elastyczne jest przy niższych.
W moim autku (Honda Civic Ej9 1.4) sama wymiana kolektora seryjnego na 4-2-1 dała 10PS, co było sprawdzone na hamowni.Slalom alejkom! - Ucięło mi zdanie , Pron! 9/05/07 23:33
...Ewentualnie jeśli seryjnie jest montowany kolektor żeliwny czy jakiś tam iny zwykły 4-1, można go wymienić na jakiś 4-2-1 lub 4-1 rurowy.Slalom alejkom!
- .:. , Shneider 9/05/07 19:58
Dokladnie jak piszesz.
wywalasz kata i dajesz strumienice. tlumik zostaje..:: Live at Trance Energy ::. - A po co mu strumienica? , Mute 10/05/07 21:17
123- .:. , Shneider 10/05/07 21:30
bo kosztuje tyle samo co kat. a fajniej brzmi :).:: Live at Trance Energy ::. - Ale i tak drożej niż tłumik przelotowy , Mute 10/05/07 22:53
a poza dzwiękiem, plusów żadnych nie ma.- za dużo o tym nie wiem , XTC 10/05/07 23:34
ale tu nie chodzi o sam dźwięk a o sumaryczną pojemność wydechu aby dla danego silnika przy określonej prędkości obrotowej efekt rezonansowy powodował szybsze opróżnianie wydechu.Linux - tłumik nie spełni tej samej funkcji? , Mute 11/05/07 00:04
też jest przeszkoda na drodze spalin - efekt "odbicia" zachowany, a pojemność jakąś też ma.- albo inaczej , Mute 11/05/07 00:05
nie spotkałem się z żadna aplikacja strumienicy w aucie przygotowanym do sportu.
Dla mnie to wystarczający wyznacznik nie działania ;-) - właśnie w tym problem , XTC 11/05/07 13:02
że stanowi za duży opór i przepływ jest z turbulencjami. Efektu odbicia to chyba właśnie ma nie być. Jest to kompromis pomiędzy głośnością i parametrami silnika w jak najszerszym zakresie obrotów. Ogólnie mówiąc "wstawienie strumienicy" g... daje bo jest to zwykle operacja "tjunink'owa" a nie dostrojenie parametrów wydechu.
Tak sobie dywagując można dojść do wniosku, że rezonans możliwy jest w wąskim zakresie obrotów.
Skończę ten wątek z mojej strony bo się na tym nie znam na tyle aby kontynuować.Linux - oba rozwiązania mocno naciągane , Mute 11/05/07 13:29
bo jeśli jest kasa, to się wsadza katalizator sportowy i tyle.
Dużo luźniejszy od "zwykłych", a funkcję swoją spełnia.
Już i tak mi Wrocław śmierdzi.
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|