Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » myszon 14:58
 » Dexter 14:57
 » Liu CAs 14:56
 » dugi 14:55
 » fiskomp 14:53
 » Wedrowiec 14:52
 » bajbusek 14:49
 » Kool@ 14:49
 » emigrus 14:48
 » ligand17 14:47
 » Ramen 14:35
 » marcin502 14:35
 » kicior 14:20
 » Paweł27 14:19
 » Doczu 14:14
 » abes99 14:04
 » Fasola 13:59
 » warcab123 13:47
 » rrafaell 13:35
 » Fl@sh 13:32

 Dzisiaj przeczytano
 41111 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

zwrot kasy za uszkodzony sprzet - czy to mozliwe? , Chucky 17/07/07 11:49
1. czy komus udalo sie odzyskac kase za reklamowany sprzet , ktory zepsul sie po jakims czasie uzytkowania? w jakim sklepie?
2. czy moge chciec/zadac zwrotu kasy w przypadku stwierdzenia usterki sprzetu zamiast wymiany na nowy egz.? czy raczej to jest niemozliwe? jesli da sie to na co sie powolywac itp.itd.?
3. jak wiadomo sprzet ciagle tanieje, wiec czy kwota ktora moga mi zwrocic to aktualna cena produktu czy cena z faktury?

Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

  1. .:. , Shneider 17/07/07 11:57
    brutalnie bo inaczej nie umiem.

    Przeczytaj warunki gwarancyjne. Tam wszystko pisze.

    Dodam. po 3ch naprawach nalezy sie zwrot kasy. ile to bedzie kasy?

    dokladnie tyle ile kosztowal, jak wyobrazasz sobie to inaczej?

    .:: Live at Trance Energy ::.

    1. w gwarancji nie ma nic , Chucky 17/07/07 12:15
      o zwrocie kasy po 3 krotnej wymianie...

      Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
      3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

      1. .:. , Shneider 17/07/07 12:57
        no to zadzwon do filii/centrali/serwisu. albo odnies produkt do sklepu i zarzadaj zwrotu pieniedzy pod warunkiem ze 3x sprzet byl naprawiany.

        moze napisz o jaki sprzet chodzi. bedzie troche latwiej.

        .:: Live at Trance Energy ::.

  2. a ile razy wystapila usterka? , Iza WGK 17/07/07 12:57
    bo jesli za pierwszym, to szanse bardzo bardzo nikle. Prawie zerowe (bo niby na jakiej podstawie - nie mozna az tak latwo odstapic od umowy). Jesli byloby to ktores z kolei uszkodzenie, latwiej. Napisz cos wiecej

    How fortunate the man with none ...

  3. ja dostałem zwrot kasy , remus 17/07/07 13:03
    w tesco po przeszło miesiącu czekania na sprzęt, miałem wybór sprzęt lub kasa

    1. ale kolega mowi chyba ze od razu , Iza WGK 17/07/07 13:08
      nie po czekaniu (bo tu chyba to dosc oczywiste: nie ma sprzetu, oddwac kase i juz - oni wtedy tez nie dotrzymuja umowy, bo przetrzymuja naprawe). Ale jesli sprzet sie zepsul po raz pierwszy to sklep w zadnym miejscu nie zlamal umowy. Bo niby z jakiej racji (rzeczy sie psuja) i ciezko od razu odstapic od umowy...Stad pytanie o konkretna sytuacje

      How fortunate the man with none ...

  4. sprzet to grafa , Chucky 17/07/07 13:21
    Galaxy 7900GS - GPU na 99% sie przegrzewa...

    Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
    3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

    1. jesli bede mial mozliwosc wymiany na inna karte , Chucky 17/07/07 13:23
      to czy koszt nowej karty = stara cena(z faktury) + ew. doplata, czy tez aktualna cena + ew. doplata?

      Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
      3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

    2. .:. , Shneider 17/07/07 13:24
      a to nie tak.

      czy masz odpowiedni przewiew w obudowie. producent okrelil jaka temp moze panowac w obudowie aby grafa dziala poprawnie.

      takie zadaja Ci pytanie po czym wroci do Ciebie ta sama grafa.

      Juz lepiej aby byla calkiem padnieta :)

      .:: Live at Trance Energy ::.

      1. hmm , Chucky 17/07/07 13:32
        ale ona nawet na odkreconym rdzeniu sie przegrzewa... w standardzie 540mhz a odkrecam na 500! i tak ma freezy...
        caly problem opisany tutaj -> http://twojepc.pl/boardPytanie126067.htm
        dodaj jeszcze ze buda to chieftec bx, wentylacja dobra, z przodu 2x80mm, zasilka 120mm, proc - ac freezer, z boku 1x92mm ktory wieje wprost na grafe...
        aha, jak kupowalem grafe to miala 44-45 stopni w idle, teraz ma 58-60! (wiem ze jest cieplo, ale bez przesady)

        Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
        3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

        1. aha jeszcze jeden wentyl z tylu , Chucky 17/07/07 13:34
          1x80mm, noiseblockery - predkosci wszystkich ok 2k obrotow...

          Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
          3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

          1. .:. , Shneider 17/07/07 13:45
            to jedyne co teraz mozesz zrobic. to opisac dokladnie problem.

            dorzucic fotke wnetrza obudowy.

            chodzi oto aby serwis nie mogl Ciebie splawic :)

            .:: Live at Trance Energy ::.

  5. podepne sie - wazne! , qwertix 17/07/07 13:25
    padla mi juz po raz kolejny pralka (Aristona) juz 4 raz przyjedzie do niej serwis i sa to za kazdym razem powazne usterki polegajace na wymianie jakiegos podzespolu. Koles z zserwisu twierdzi, ze wymiana pralki moze nastapic dopiero wtedy gdy serwis nie bedzie w stanie usunac usterki nawet jesli tych napraw bedzie 20 to nie bedzie podstawy do wymiany pralki na nowa. W gwarancji tez brak wzmianki o tym kiedy mozna sie ubiegac o wymiane lub zwrot kasy :( Macie jakis pomysl co z tym zrobic. Nie usmiecha mi sie bujac z ta pralka, a przerwy bez pralki ok 2-3tyg w obecnych warunkach to koszmar.
    Pozdrawiam

    jak cos moze pojsc zle to napewno
    pojdzie

    1. nic nie zrobisz, bo formalnie maja racje , Kenny 17/07/07 15:24
      jedya szansa to (jesli jeszcze mozesz) probowac skorzystac z 'niezgodnosci' probujac udowodnic, ze pralka od nowosci jest wadliwa... biorac pod uwage 'historie choroby' :) moze by sie udalo. Wtedy mozesz zazadac nowej, a dopiero gdy dostarczenie nowej nie bedzie mozliwe (bo np juz nie produkuja) odstapic od umowy. W przypadku odstapienia od umowy kasa zwracana jest w takiej wysokosci, w jakiej zaplaciles.

      Wszystko powyzsze dotyczy tez autora wątku. No i jesli chodzi o korzystanie z gwarancji obowazuja tylko zapisy z karty gwarancyjnej, i raczej marne szanse zebys tam mial cos o zwracaniu - jestes zdany na laske producenta niestety.

      .:Pozdrowienia:.

      1. LOL , Doczu 17/07/07 19:56
        "jestes zdany na laske producenta niestety" No wiesz co świntuchu :PPPP

    2. padła Ci pralka Aristona?? , acd 17/07/07 16:19
      to az dzwine mowiac szczerze:/ niestety nie ma nigdzie zadnej regulacji co do wymiany sprzetu w ramach gwarancji. jesli wiec nie pecyzuje tego gwarancja producenta to lipa. Ale powinienes napisac do producenta bezporednio i opisac problem (wiele razy tak robilem gdy nie bylo szas w Polsce na wymiane/naprawe. W ten sposob dostalem nowa grafe, pamieci i monitor lcd mimo iz nasi mowili, ze nie da rade)

      >>> We are The BOARD. Resistance
      is futile.<<<

  6. A u mnie tak pieknie moge w ciagu 30 dni zdecydowac , Paolo 17/07/07 13:48
    jak nie chce sprzetu to oddaje i dostaje cala kase a pozniej -15% restocking fee (ale to zalezy od sprzetu np CPU itp i od sklepu).
    Poza elektronika to jesli mam paragon to wszystko moge zwrocic nie podajac dlaczego.
    Jaki kraj taki obyczaj

    Zycie jest jak pudelko czekoladek.
    Ngdy nie wiesz na co trafisz :)

  7. Oczywiście , ligand17 17/07/07 14:11
    poczytaj ustawę o ochronie konsumenta.

    1. racja , pirat 17/07/07 15:20
      W sklepie najprawdopodobniej Ci powiedzą, że "nie ma takiej opcji", albo coś w tym stylu, ale nie przejmuj się. W ustawie bankowo jest napisane wszystko co i jak.

      Rok temu zepsuła mi się klawa logitecha (ultraX). Była niby w serwisie całe wakacje (wisiało mi to, i tak prawie kompa nie używałem, bo ciągle gdzieś wyjeżdżałem). We wrześniu (przy okazji poprawki jednego egzaminu, trzeciej :P) poszedłem do sklepu, a koleś mówi, że nie ma i nie wiadomo kiedy będzie. Ja mu na to, że chcę nową/inną klawę, albo zwrot kasy. Nowej nie było więc dalej drążę o kasę. A koleś do mnie, że "nie ma takiej opcji". A ja mu na to spokojnie, że nawet jeśli szefowie nie pozwalają mu zwracać kasy, to jeszcze nie znaczy, że jej nie odda. Powiedziałem mu, że dokładnie poczytam ustawę (kiedyś czytałem i coś tam na bank jest na ten temat) i że jeśli do końca września nie zostanie to załatwione, to idę do odpowiedniego urzędu. Oczywiście wszystko spokojnie, uprzejmie itd. Tydzień później wchodze do sklepu, a koleś już od wejścia mówi "to będzie zwrot pieniędzy". Kasa do ręki i sayonara.

      sklep Alfatech, Szczecin

      odczepta się od mojego podpisu ;)

      1. btw , pirat 17/07/07 15:21
        teraz mam BTC 6100 i jestem very happy, bardziej niż przy tej klawie logiego

        odczepta się od mojego podpisu ;)

    2. oczywiscie, ze nie , Kenny 17/07/07 15:32
      jesli sie udalo, to po prostu stwierdzili ze lepiej miec zadowolonego likenta :) "W ustawie" na bank nic nie ma o odstąpieniu od umowy na podstawie gwarancji, bo wszystko co dotyczy gwarancji jest w karcie gwarancyjnej. W ustawie o gwarancji jest tyle, ze jest dobrowolna oraz jakie informacje powinny sie znalezc w karcie gwarancyjnej, jesli takowa jest udzielana.

      Oczywiscie moge sie mylic, i jak tylko wskazesz mi odpowiednie paragrafy przyznam Ci racje.

      .:Pozdrowienia:.

      1. Ale dlaczego , ligand17 17/07/07 16:39
        upierasz się przy gwarancji? Przecież Chucky nawet się na ten temat nie zająknął. Oczywiście, że trzeba skorzystać z ustawy reklamować towar jako niezgodny z umową i żądać odstąpienia od umowu - dopiero wtedy jest niezerowa szansa odzyskania pieniędzy.

        1. a nie wiem :) , Kenny 17/07/07 16:54
          jakos tak; upal chyba za duzy :)

          .:Pozdrowienia:.

        2. bo jak korzystasz z gwarancji , Deus ex machine 17/07/07 18:36
          to juz niezgodnosc odpada, to konsument wybiera na co sie decyduje i jak wybierze gwarancje, to zegnaj "niezgodnosci"

          "Uti non Abuti"

          1. ale uwaga , JOTEM 17/07/07 19:52
            można po prostu odczekać do końca procesu gwarancyjnego, odzyskać nawet nie naprawiony towar i spokojnie zareklamować na "niezgodność". Problem może być wtedy, gdy proces gwarancyjny przeciąga się w nieskończoność a towaru reklamowanego nie widać.
            Pozdrawiam.

            Poryjemy..zrobaczymy

          2. Wcale nie , ligand17 17/07/07 21:44
            możesz się zdecydować w dowolnej chwili zrezygnować z rozszczenia gwarancyjnego i zgłosić niezgodność towaru z umową.

            1. jak się nie mylę to to jest umowa gwarancyjna , JOTEM 17/07/07 23:54
              Oddajac sprzęt "na gwarancji" zawierasz umowę o naprawienie sprzętu. Chcąc taki sprzęt odebrać wcześniej Ty zrywasz umowę i Ty ponosisz za to winę. Co wtedy z kosztami poniesionymi przez gwaranta - transport itp. ?
              Co innego jak przedłużą czas, nie naprawią itp. Wtedy wina leży po ich stronie i oni muszą zrekompensować zgodnie z 471 KC i dalszymi Twoje straty. To wszystko to śliska sprawa, dlatego rzecznik konsumenta radzi nie zmieniać postępowania do końca danej usterki.

              Poryjemy..zrobaczymy

              1. ale tak swoją drogą , JOTEM 18/07/07 00:12
                ja przerwałem proces gwarancyjny i odzyskałem pieniądze z "niezgodności" na tą samą usterkę. Wszystko odbyło się jednak z winy gwaranta.

                Poryjemy..zrobaczymy

        3. jeszcze nie wyslalem karty , Chucky 17/07/07 22:52
          bo jestem w trakcie zalatwiania zastepstwa dla niej... nie moge miec kompa unieruchomionego...

          Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
          3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

  8. A mi 4 raz wymienili optykę , Normalny 17/07/07 16:59
    w odtwarzaczu Korr :)) W sumie sprzęt leży na serwisie ja mam go jakieś 2 dni i z powrotem wraca. Nie wiem jak im się to opłaca - 4 optyki i 4xkurier w obie strony na ich koszt. Przypomnę, że sprzęt kosztował ~150zł.
    Ostatnio miałem przepięcie podczas burzy i spalił się router Asmaxa. Rozebrali, zobaczyli osmolenia i unieważnili gwarancję. Kupiłem nowy.

    "Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
    kierującego." Konwencja Wiedeńska

  9. Ogólnie to temat tabu (jeśli chodzi o szczegóły) , JOTEM 17/07/07 20:13
    Zasadniczo mamy wolny rynek - jak producent/sprzedawca jest niesolidny, to po prostu powinien tracić klientów i zejść z rynku.

    Kiedyś była rękojmia i normalna gwarancja, teraz jest niezgodność (dla zamydlenia oczu NIBY rozszerzona do dwóch lat, a w rzeczywistości ograniczona, nieprecyzyjna i okrojona do ok 8 mies) i pseudo-gwarancja.
    Niezgodność nie precyzuje ŻADNYCH istotnych terminów poza 14 dniami na ustosunkowanie się (ale mi etap). Cała reszta to wyjatkowo mętne słówka "istotne", "niezbędne" itp. Dobry prawnik, posiłkujac się całym mnóstwem innych przepisów - ze sprzedażą praktycznie nie zwiazanych - może tu sporo podziałać, ale oni tanio nie biorą.
    Niedoinformowanych, którzy rzucają ambitnymi tekstami typu - dwa tygodnie na naprawę lub wymianę należy ignorować bo g..wno wiedzą.
    Jeszcze lepiej z gwarancją - jeśli chodzi o styk przedsiębiorca -konsument, to prawo się odcieło. Podaje tylko ogólne wytyczne co do elementów, jakie musi posiadać gwarancja, żeby być gwarancją:
    - nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej,
    - czas trwania ochrony gwarancyjnej,
    - terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej,
    - stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową,
    - oraz co ważne - obowiązki gwaranta.
    jeśli tego nie zawiera, to po prostu - nie jest gwarancja, tyłek sobie można nią podetrzeć a nie rządać czegoś.

    Już kiedyś wspominałem - jest jeszcze jedna ciekawa droga - reklamowanie towaru na niezgodność GWARANCJI. Znajomy prawnik z zacięciem miał kiedyś ochotę pobawićsięw sądzie taką ciekawą sprawą ale w końcu nie wypaliło bo producent się złamał wcześniej.

    Czyli ogólnie jest znacznie gorzej niż było a całą nadzieję położono w działaniu wolnego rynku. Producent/sprzedawca jest porządny - można negocjować, jeśli ma w d..pie klienta - pozostaje sąd.
    Ważny jest jeszcze jeden bardzo ważny fakt - jaki konsument, taki sprzedawca!
    Jak długo będziemy mieli "mądrzejszych i cwańszych" niszczących dysk srubokrętem, żeby wymienić na nowy, większy, tak długo będziemy mieli sprzedawców do końca broniących się przed wymianą.
    Pozdrawiam.

    Poryjemy..zrobaczymy

  10. W Action piłka jest krótka... , Grolshek 17/07/07 21:55
    ...wymieniają jak mają identyczny na magazynie jak nie to pytają czy chcę zwrot kasy czy równorzędny sprzęt... Bardzo mi podoba się takie podejście...

    ***** ***!!!

    1. A jak , ligand17 18/07/07 08:04
      nie mają na magazynie to zaczyna się jazda.

      1. Powtórzę bo widzę że słabo ze zrozumieniem tekstu... , Grolshek 18/07/07 09:31
        ...jak nie maja na magazynie to proponują równorzędny lub zwrot kasy"... Sprawdzone od kiedy bawię się kompami... A sporo lat minęło...

        ***** ***!!!

        1. A, faktycznie. , ligand17 18/07/07 10:41
          16h w pracy i 4 snu to jak widać niezbyt dobra kombinacja.

    2. nawet jeśli masz sprzęt uszkodzony termicznie ? , PaszkfiL 18/07/07 08:26
      bo w to jest mi ciężko uwierzyć ...

      o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

      1. Jakoś musisz się z tym pogodzić... , Grolshek 18/07/07 09:29
        ...i będziesz musiał z tym żyć...

        ***** ***!!!

  11. hmmm czy do karty graficznej ... , PaszkfiL 18/07/07 08:21
    ... była dołączona intrukcja obsługi w języku polskim ? jeśli nie ... zgłość niezgodność towaru z umową ;) wtedy masz prawo do otrzymania zwrotu pieniędzy ;)

    tylko chcąc robić takowy myk, lepiej sobie sam przygotuj pismo/druk zgłoszenia niezgodności i w nie pozwól sobie dać tego przyjąć na zasadch gwarancji. :)

    o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL