TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Opis i wyjaśnienia limitów pamięci w Windzie: , j23 18/07/07 19:45 niestety po angielsku, ale przystępnie wyłożone:
http://www.anandtech.com/...ts/showdoc.aspx?i=3034
ciągle ktoś się o to pyta, więc podaję sznurek. Dla tych, co po angielsku nie gramotni, najważniejszy wniosek: tak, w Viście64 i tak aplikacje mają 2GB limit pamięci, a co gorsze, programiści (zwłaszcza nowych gier) często nie mają o tym wiedzy i efektem są niespodziewane pady...Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - programiscie gier nie mają o tym wiedzy:) , garnek 19/07/07 02:08
pieknie pieknie :)
chyba to wezme jako nr 1 twoich textow:)
coraz lepiej klos :) coraz lepiej:) - sam jestes niegramotny , faf 19/07/07 09:11
skad ten wniosek ?
czytales tylko piersza strone ?
autor arta zwraca uwage ze obecne gry i multimedia zblizaja sie do granic projektowych - nawet 5 lat temu malo komu sie snily kompy z 2GB ram :P
64bitowe systemy nie maja takich ograniczen - dla 64bitowych aplikacji - i to jest normalne
za to zeby zachowac kompatybilnosc z 32bitowymi - jest tworzona 2GB przestrzen adresowa - o tak dla jaj - zeby dzialalo
artykul traktuje o tym ze nawet 32bit systemy maja flagi do powiadomienia aplikacji o wiekszej pamieci - tylko ze nie kazdy programista to stosuje - wypuszczaja takie potworki nietestowane ? ale placic sobie kaza za bugi
problem znika jesli aplikacja jest napisana z uwzglednieniem zblizania sie do limitu lub gdy powstana wersje 64bit
wiedz nie wyciagaj lewackich wnioskow ze 64bit systemy maja dalej limit 2GB- Jasne "wykształciuchu" lingwinistyczny: , j23 19/07/07 10:49
"However in order to maintain compatibility with older applications, Windows still keeps the artificial 2GB barrier in place to keep from triggering any bugs that result from the extra space. So even if we use a 64bit version of Windows, the offending application must still either be flagged by the developer or modified by the user if we want to get past the 2GB barrier."
A na końcu masz tabelkę testowanych aplikacji: na 11 tylko 4 poprawnie posługują się dużą pamięcią, a reszta pada bez ostrzeżenia i jest to wina ich programistów...
I nim soft będzie w pełni 64bitowy, a M$ usunie limit 2GB, to będzie jeszcze sprzętowy limit 4GB.Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor!
- twoje moherowe poglady sa waskie jak dupa weza :) , faf 19/07/07 14:25
jestem wyksztalciuchem i sie tego nie wstydze - notabene mowienie o kims wyksztalciuch - czyli co ? mamy znowu ceniony proletariat robotniczo chlopski i paskudnych knujacych inteligenciuchow ?
w co do tematu DOUCZ SIE - masz braki w podstawach architektury PC
M$ nie zniesie limitu 2GB - to jest po to zeby zachowac kompatybilnosc - mozna uzyc opcji ktore pozwola na adresowanie wiecej niz 2 ale wciaz mniej niz 4GB (granicy SPRZETOWEJ 32bit architektury)
i to nie tylko M$ - linuchy tak samo - oczywiscie beda latki na jadra - ale ciagle z dopiskiem EXPERIMENTAL, UNSTABLE etc
bo 32bit tak ma i koniec
sa rozwiazania serwerowe - np mam 8GB ram przy 4 xeonach i W2003
i faktycznie limit dziala - SQL gryzie tylko 1.8GB - za to system i inne aplikacje sa w stanie przezuc reszte - tylko ze jest to pageswapping - nie za szybkie i nie zaeleganckie - dopiero 64bit system z aplikacjami cos da
z twoich wypowiedzi wynika ze vista64 nie oblsuguje dla aplikacji wiecej niz 2GB - jakichkolwiek 32 czy 64 - co dla 64 bit jest bzdura
i znowu piszesz o jakims limicie 4GB - bbbzzzzzdura - po to jest 64bit zeby mozna bylo wiecej - obecne procki pamiec adresuja 48bitowo - a wiec 256TB
anandtech narzeka ze obecne 32 aplikacje sie tak rozrosly ze wymagana jest poprawienie algorytmow i obslugi bledow oraz/lub rozpoczecie pisania aplikacji 64bitowych ktore tych problemow NIE MAJA
natomiast ty poczytales i zaczynasz tu belkotac ze Vista 64bit tez jest do dupy bo tak czy siak nie obsluzy wiecej niz 4GB RAM i 2GB aplikacji
podniecanie sie ze w 32bitach 4GB to max - no daj spokoj - to bylo wiadomo juz jak intel wypuscil i386 - ale to potraktowano wtedy jak 640kb to wiecej niz ktokolwiek kiedykolwiek bedzie potrzebowal
i wlasnie tez tak bijesz piane - wtedy tez sie awanturowano - ze trzeba z real na protected przechodzic i wogole (z 16 na 32bity :P)
zamiast sie martwic limitem 2GB martw sie zebys mogl tyle w plyte wlozyc - bo polityka producenow plyt pod C2D jest conajmniej dziwna - 2sloty DDR2 - a moduly wieksze niz 1GB maja nieco kosmiczne ceny - ja bym tu sie martwil
a tego szajs commandera (gre) to niech producent poprawi - bo ewidentnie skopal- chyba w cuda wierzysz ze ta leszczowata ciota , garnek 19/07/07 16:29
przyzna sie do pomylki.
najpierw powyzywa wszystkich a potem ten bezmózgi mutant schowa sie i nie bedzie odzywal- confused , RusH 20/07/07 03:21
piszesz o j23 czy o speedzie? :PPI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/
- :-) , konto_usuniete01 19/07/07 17:22
tak mi sie geba rozesmiala czytajac te riposte,
a odpowiedzi od wszechwiedzacego jakos nie ma i chyba nie bedzie, moze sie uczy czytac ze zrozumieniem w burzuazyjnym jezyku ;-) - szkoda mi czasu , j23 19/07/07 18:44
na rozmowy z czerwonym burakiem, który się uważa za mądrzejszego od Anadtech'a, Microsoftu (podawałem kiedyś linka do FAQa M$ o limitach pamięciowych) i odemnie, więc tylko krótko:
-jest limit pamięci w Windzie (nie ważne, czy sztuczny, czy nie) czy nie ma, buraczku?
-artykuł był o programach na desktopy, a ty wyjeżdżasz z pierdołami o serwerach, czyli zupełnie inną bajką, buraczku.
-ponieważ artykuł był o programach na desktopy, to sobie buraku zobacz, jakie ograniczenia sprzętowe w adresacji pamięci mają obecne (i nawet te dopiero projektowane) mobo (te 64 bitowe) i procki na desktopy i nie bełkotaj mi wykładami o Xeonach.
-ŻADEN obecnie 64 bitowy procek w architekturze PC nie adresuje 48bitowo-NAJLEPSZE najwyżej 40 bitów.
-wiem i artykuł był o tym, że można limit 2GB przeskoczyć, ale jesteś analfabetą funkcjonalnym i tego nie rozumiesz, bo artykuł był o tym, że jak widać, twórcy obecnej WIĘKSZOŚCI pamięciożernych aplikacji o tym nie wiedzą i prawidłowo, z powodu tumaństwa programistów, ich nie tworzą, co powoduje niezidentyfikowane dla użytkowników pady.
-w dodatku artykuł był o limitach na aplikację, a nie na OS, więc ile to masz RAM na serwerze, to możesz się popisywać przed największym boardowym prostakiem i chamem w jednym-garnkiem. Zresztą w najbardziej wypasionych Windach serwerowych, 64 bitowych, limitem jest 128GB, więc terabajtów i tak nie podepniesz.
-wykształciuch, buraczku, to ktoś taki jak ty: osobnik z papierkiem że ma wykształcenie, ale z brakiem wykształcenia w rzeczywistości.
Szkoda mi czasu na rozmowy z tobą-szpanuj "wiedzą" i RAMem przed takimi prostakami, jak garnek. Ja wolę czytać mądrzejszych od ciebie.Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor! - mnie czasu nie szkoda , faf 19/07/07 22:17
ale wlasnie mnie obrazasz - co niestety jest wskaznikiem twojego "poziomu"
a na pytania sam sobie odpowiedz tylko racz czytac co inni pisza
faktycznie na ciebie to tylko plonka
- W skrócie, , Mute 20/07/07 00:44
bo to co j23 napisał jest mocno naciągane:
- w systemie 32 bitowym limit na aplikacje wynosi 2GB, ale można go zwiększyć do 3GB (wymagana zmiana w systemie + aplikacja obsługująca więcej pamięci) co może się skończyć niestabilnością (albo w ogóle winda się nie odpali - kwestia używanych sterowników). Ogólnie, operacja niezalecana.
- w systemie 64 bitowym, aplikacja 32 bitowa ma domyślnie limit 2GB, chyba, że potrafi obsłużyć więcej pamięci (googlać po /LARGEADDRESSAWARE) i wtedy ma jej do wykorzystania całe 4GB. Minusów i niestabilności brak. Więcej pamięci potrafi wykorzystać np. Photoshop CS2 i CS3.- No i sprawa oczywista , Mute 20/07/07 00:47
aplikacja 64 bitowa może wykorzystać do 8TB pamięci.
Powyższy wywód odnosi się do "wirtualnej przestrzeni adresowej", nie do pamięci fizycznej. Co w sumie nie ma większego znaczenia. - Photoshop CS2 i CS3 , RusH 20/07/07 03:23
fotoszopy nie potrafia wykorzystac wiecej ramu, udaja uzywajac do tego pliku wymiany ... :/I fix shit
http://raszpl.blogspot.com/
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|