|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
[OT] Telefon LG U8130 gubi zasięg w Polsce , Bergerac 13/08/07 14:15 Witam,
Parę dni temu do Polski przyjechał telefon LG U8130 i od razu zaczęły się problemy.
O telefonie:
- LG U8130 kupiony w Anglii w second-handzie, bez simlocka
- działa w 3G (UMTS)
- w środku pod baterią obok gniazda karty widnieje napis USIM
Objawy:
Gubi zasięg. Włączam go, przez pół minuty jest OK, potem w miejscu symbolu anteny pojawia się napis "3G" (kreski zasięgu są nadal), a po kolejnej minucie, może dwu - gubi zasięg. Dzieje się to niezależnie od sposobu wyboru operatora (automat lub ręcznie).
Użyte karty:
Karta to Simplus. To samo dzieje się również na abonamentowe3j karcie Plusa kupionej pół roku temu, ale z tą różnicą, że przez te pierwsze pół minuty zamiast anteny jest symbol "G", a potem tak jak w Simplusie zmienia się na "3G" i sygnał zanika.
I jeszcze jedno: docelowo chcę, żeby działał KONIECZNIE W SIMPLUSIE, bo moja małżonka ani nie chce się przesiąść na abonament ani tym bardziej zmienić operatora.
Roaming:
Najśmieszniejsze jest to, że dopóki telefon był za granicą, wszystko działało bez zarzutu. Telefon zaczął gubić zasięg dopiero po przekroczeniu granicy Polski. Zupełnie jakby telefon "nie lubił" Polski.
Znalezione w necie:
Okazuje się, że problem jest dość powszechny z tym modelem oraz z innymi modelami LG działającymi w 3G.
Ktoś napisał, że zagraniczni operatorzy blokują polskie sieci we wgrywanym sofcie, a jeżeli chce się dodać np. Plusa do listy preferowanych operatorów, to po jakimś czasie soft sam go usuwa.
Inny ktoś podaje, że po wgraniu polskiego softu problem ustępuje. Na innym forum inna osoba pisze to samo. W te pędy dzwonię do kilku warszawskich firm zajmujących się simlockami, softami i podobnymi duperelami, ale - akurat tego modelu takiego, nie robią. Simlock i owszem, ale polski soft już nie.
Reakcja LG:
Infolinia LG powiedziała, że oni się nie znają i żeby zadzwonić do jedynego serwisu komórek LG do Mławy. Zadzwoniłem do Mławy, a tam powiedzieli mi, że się nie znają, bo to nie było kupione w Polsce i działa w 3G.
Reakcja Plusa:
Obsługa klienta połączyła mnie z technicznym. Pan techniczny z miejsca spytał, czy przypadkiem telefon nie ma oznaczenia USIM. Ja mu, że ma. On mi, że są takie karty, ale nie wie czy w Simplusie. Dodał, żeby pojechać do Salonu Firmowego, bo tam wiedzą i od razu dadzą kartę (o ile Simplus je przewiduje).
Telefon do Salonu - "przyjedź pan". No to jadę. W salonie pani nie wie, bo to kupione za granicą i Plus nie sprzedaje tego modelu. W ogóle pani niewiele wie, więc prosi pana. Pan lekko bardziej kumaty i wie co to 3G i UMTS. Pan nie wróży temu telefonowi kariery w Plusie, poza tym nie jest aż na tyle kumaty, żeby wiedzieć dokładnie, co jest przyczyną.
Sprzedałem im sensacje z netu, tę o blokadzie w zagranicznym sofcie i tę o ustąpieniu problemu po wgraniu polskiego softu. Pan spojrzał na mnie, jakby właśnie miał się wypróżnić. A więc Plus też mi nie pomoże.
Inne działania:
Znalazłem jakiś soft, zdaje się pojedynczy plik do flashowania. Super. Teraz trzeba znaleźć kabel, najlepiej USB, bo chodzą słuchy, że ten do portu równoległego jest do dupy.
Polazłem do lokalnego wydrwigrosza i ten sprzedał kabel do LG, nawet zmacał gniazdko w telefonie i obwieścił, że będzie git. No to ja w dyrdy do domu, podłączam kabel, wsadzam płytkę do napędu i... wała. Płytka do kabla nie przewiduje tego modelu telefonu. Dzidek sprzedał, bo pasowało do otworu. Szlag mnie trafi!
Kabelek zapakowałem ładniej niż fabrycznie, biorę paragon i doginam z powrotem. A na kanciapie kartka: od dzisiaj zamknięte. Zwała...
Pytania:
- Czy ktoś z Was wie o jakiejś firmie w W-wie, która wgrywa polski soft do takich LG pracujących w 3G?
- Czy jeżeli mam to sam załatwić przez kabel, to jak uzyskać pewność, że dany kabel BĘDZIE pasował do mojego telefonu?
- Czy w ogóle jest jakaś nadzieja, że to będzie hulało?
Za wszystkie poważne odpowiedzi, sugestie, rady i namiary będę dźwięczny wielce.Barbossa: You're supposed to be dead!
Jack Sparrow: Am I not? - hmm... , qwertix 13/08/07 14:28
dziewczyna kupila wlasnie LG KU800 w Play-u i tez ma karte USIM wiec moze Playkarta bedzie smigala, do tego warto wylaczyc laczenie z sieciami 3G i ustawic na 900/1800GSM w menu.
Pozdrojak cos moze pojsc zle to napewno
pojdzie - musi byc simplus ! , biEski 13/08/07 15:12
tak kolega przynajmniej napisal - To nie tak , Bergerac 13/08/07 15:13
To jest tylko ominięcie problemu. Simplus jest tu priorytetem, więc może wymiana softu na polski? Wie ktoś?Barbossa: You're supposed to be dead!
Jack Sparrow: Am I not? - hmm... , qwertix 13/08/07 16:32
chodzilo mi raczej o sprawdzenie czy z telefonem jest wszystko ok, a skoro plus posiada siec 3G to i karty z nia wspolpracujace powinien miec. Najlepiej pomeczyc technicznych w BOK-u bo to oni powinni wiedziec czy simplus jedzie na usim-ach?jak cos moze pojsc zle to napewno
pojdzie - sorki nie doczytalem :) , qwertix 13/08/07 16:40
ze telefon swiruje od momentu wjzadu do polski.jak cos moze pojsc zle to napewno
pojdzie - poza tym , Bergerac 13/08/07 16:57
ludzie rzadko bo rzadko ale meldują, że zmiana softu działaBarbossa: You're supposed to be dead!
Jack Sparrow: Am I not?
- a czy... , qwertix 13/08/07 17:45
probowales wylaczyc siec 3G i zaznaczyc korzystanie tylko z sieci GSM900/1800? tak jak pisalem wyzej. Czy to tez nic nie daje?jak cos moze pojsc zle to napewno
pojdzie - w tym modelu , Bergerac 17/08/07 02:20
nie da się wyłączyćBarbossa: You're supposed to be dead!
Jack Sparrow: Am I not?
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|