|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
Volkswagen passat B5 (1996-2000) , Birdman 20/08/07 19:21 czy ktos ma i moglby sie wypowiedziec? zastanawiam sie nad wersja z silnikiem benzynowym 1.6 - jakies uwagi, opinie?ping? - .:. , Shneider 20/08/07 19:28
osobiscie go nie mam.
ale wujek kupil nowke sztuke 1.8 i za tydzien zmienil ja na 1.8T, pomimo ze sedan to sie mulil.
po czym grzecznie przejezdzil 4 sezony z usmiechem na twarzy i zmienil na nowe A6 nie mowiac zlego za wyjatkiem hamulcow..:: Live at Trance Energy ::. - moj , elliot_pl 20/08/07 19:32
prawie ze tesciu ;) mial takiego. Powiem ci tak. Zawieszenie w B5 prze face liftingiem to bol. Z przodu jest wielowahaczowe i w przypadku napraw wychodzi drogo. Niestety w tych modelach na polskich drogach dosc mocno sie sypie. W B5 FL juz to poprawili i wytrzymuja dluzej. Co do samego silnika, to o ile masz wybor to nie bierz tego 1,6. Straszny rower. 101 KM w tak wielkiej kascie to na prawde za malo. Co innego te same konie ale z wiekszym momentem obrotowym w dieslu - jezdzi siejuz spoko jak ktos nie szaleje. Natomiast ten 1,6 - do golfa spoko, ale w passacie strasznie sie meczy ten silnik, co przeklada sie na spalanie nie za niskie. Zywotnosc spoko, ponad 200kkm przekulane w sumie bez awarii ;)momtoronomyotypaldollyochagi... - a to jakiego , Birdman 20/08/07 20:25
spalania mozna sie spodziewac po silniku 1.6?ping? - otoz to... , Sas 20/08/07 20:59
przy takiej karawanie 1.6 nie jest ekonomiczny bo jest deko przy maly. Chcac jezdzic normalnie jak reszta tej klasy zechla Ci ok. 9l w ruchu mieszanym, bardziej miejskim (wiadomo zalezy jeszcz od nogi ;). Podobne rezultaty osiagnesz na 1,8 i 1,8T. Oczywsicie w trasie wyjdzie Ci 0,5 l mniej niz ciut wieksze silniki lub wlekac sie za nyska od skrzyzowania do skrzyzowania :) Tak jak w/w opinie uwazam ze to dobry silnik ale troche za maly do passata.- takie lekko off-topic pytanie... , Yoghurt 21/08/07 08:59
jak to mozliwe ze 1.8 i 1.8T maja sie legitymowac takim samym spalaniem? albo nie jezdziles nigdy doladowanym silnikiem benzynowym... albo jezdziles tak, ze turbina nic nie tloczyla...root is a state of mind - no jakos tak sie sklada ze mam akurat... , Sas 24/08/07 08:50
audi A6 w S-line z fabrycznym silnikiem 1.8T od TT (132kW ;). Teraz doswiadczenia (samochody podobne moze audi deko wiekszy i ciezszy)...
Sasiad ma paska (silniki z tej samej grupy) tylko ze z 1.6 tez w kombi z przebiegiem ok. 80 tys km (wlasciciel od 2lat) i jezdzac w ruchu miejskim jak reszta nie ma bata zeby nie wyszlo 8,0-8,5L. Wjezdzajac pod wiadukt poprostu "Kurr.... " jak musi wyzylowac silnik aby nie przytamowac ruchu. W trasie spoko... lecac nad morze i z powrotem zmiescil sie w 7l z kawalkiem nie szalejac i nie przekraczajac 120km/h.
Osoby takiej co na codzien uzywa silnika 1.8 vw-audi grup nie widze co dzien wiec znam tylko opowiesci, ale wszyscy mniej wiecej mowia to samo ze mieszcza sie ponizej 9l a ciezko osiagnac 8l w ruchu miejskim. Po trasie owe 7-7,5l jest do osiagniecia o ile jedzie sie z rodzina ;) Czyjes extrema ze ktos zbaczyl na chwilowym spalaniu 5-6l i uznal ze tyle mu spali rzucam zawsze w niepamiec albo zabijam smiechem.
1,8T pali tak samo jak 1,8. Jesli sie nie wciska gwaltownie gazu to do 4000 obr turbina nie dygnie. Gwaltowne wcisniecie gazu spowoduje silny ciag juz od mniej wiecej 3000-3500 obr zalezy ktory bieg jest wlaczony (kiedys nawet tego nie wiedzialem :) W ruchu miejskim wleczac sie jak reszta jest ok. 8,5-8,7L. Przy mojej jezdzie troche bardziej agresywnej pojawia sie i wychodzi z korkiem do pelna jakies 9,3L. Po trasie do 120-130km/h zamykam sie od 7,5-8L. Poprzedni wlascicel twierdzi ze mozna mniej z 0,5l jednak nie chce zasnac za kolkiem;) Przebieg auta 102 tys km, serwisowany w aso, sprowadzony 5 miesiecy temu.
Pozd.
ps. nadal bede uparcie twierdzil ze 1,6 to dobry i mocny silnik ale do golfa (nawet takiego mialem z 1,6 :D) albo polo.... no ale ludzie do paska to troche za male o jakies 30 kucykow. Co do 1,8 i 1,8T to kwiestia nogi. W normalnej jezdzie turbina zadko dyga i pali tyle samo, w innej.... wcale nie staje i potrafi zjesc 12-13-15L :D:D:D ;)- przeczysz sam sobie , Yoghurt 26/08/07 21:23
jesli mowisz ze 1.8 sie muli a 1.8T juz sie nie muli to musi to byc spowodowane tym, ze jednak turbina tloczy. a jak turbina tloczy to trzeba lac wiecej paliwa. ja sie z toba w 100% zgodze, ze silnik uturbiony moze palic tyle samo co silnik wolnossacy - pod warunkiem, ze sie tej turbiny nie bedzie uzywalo (bedziesz tak jezdzil, ze ona nie bedzie tloczyla) - czyli bedziesz sie utrzymywal w takim zakresie obrotow, ze moc obu silnikow bedzie w zasadzie taka sama.root is a state of mind - ehhh , Sas 29/08/07 21:59
mam pomysla... wsiadz w 1.6 i pojezdzij paskiem, potem wsiac w 1,8 i tez sie przejedz... a na koniec w 1,8T. Zerknij na chwilowe oraz calkowite spalanie, albo jeszcze lepiej zalej do pelna i posmigaj w tych samych warunkach... jak np. miasto. Pomijajac te fakty, co sie stanie jesli do cylindra wtloczysz mieszanke bogatsza w powietrze z ta sama iloscia paliwa? No coz glupote gadam bo silnik na to nie pozwoli, dobierze mieszanke optymalna... ale coz to, ilosc paliwa jest taka sama tyle ze w bardziej sprzezonym powietrzu i ogolna sprawnosc rosnie... wow... perpetum mobile czy sprawnosc pozostaje bez zmian... ooo juz wiem przeciez energia wylotu spalin zostala odzyskana ;)
Prawda jest taka, 1.8 a 1.8T rozni sie niewiele poza moca, a rozni sie wlascicelem i jego noga. Co do turbo czy bez turba w benzynie i spalania... ehhh nie bede sie produkowal.. zapraszam do lekturki:
http://www.autobanit.eu/turbosprezarki.html
http://www.turbosprezarki.pl/cos_dla_prof.htm
no chyba ze i oni sie myla... kto wieee ;)
pozd. :)
- nie warto benzyny... , Rpg 20/08/07 21:57
Benzyna 1.6, jak już wspomniano wcześniej, jest faktycznie mułowata. Kiepski moment obrotowy, mało mocy. Moim zdaniem najlepszy silnik w b5 to 110 konny diesel - przyzwoity moment obrotowy pozwala na dość sprawną jazdę, wyprzedzanie. Niedawno stałem przed dylematem 1.8t czy 1.9tdi 110km. Wybrałem to drugi i nie żałuję ani przez chwilę. Poza tym spójrz "za ile" będziesz jeździł... ON nie dość że tańszy to w cyklu mieszanym autko w 6l. sie zmieści, benzyna 1.6 10-11, 1.8 ma większy apetyt - 11 nawet do 15 w mieszanym w zależności od ciężkości buta- do tego droższej benzyny. Inna sprawa, że za dobrym dieslem trzeba się najeździć - ja prawie dwa miesiące jeździłem a obstawiałem na diesla audi a4/passat/golf4/octavia. Jeżli nie patrzysz na koszty, bierz 1.8t, można poszaleć :) 1.8 bez turbo odpuść, bo nie dość że o 25 kucyków mniej aniżeli w 1.8t to jeszcze większe spalanie...Ale ło so chozi??? - [;..;] , GesTee 20/08/07 23:20
tylko ropniak
zwykły rodzinny samochód dobry ale bez rewelacji jak to u WV
jechalismy we 3 osoby 1.9tdi z chipem (chyba cos kolo 160 koni) i koniec przy 223km/h
generalnie warto jak chcesz pojezdzic dłuzej:) - Heh nie znam tych silnikow vw 1.8 i 1.8t , koojot 21/08/07 01:12
Ale nie bardzo wierze w mniejsze spalanie w silniku turbobenzynowym to nie dyszel gdzie mozna dodac powietrza. W benzynie stosunek powinien byc staly 14,7 zdaje sie do 1 i koniec.Jak masz ciezka noge to i 15/100 zobaczysz. Mialem kiedys volvo turbo w benzynie i ponizej 10 schodzil tylko nie uzywajac sprezarki czyli piorko na gazie. - moje statystyki dla 1.8 , phyllo 21/08/07 10:52
Tutaj :
http://phyllo.homeip.net/a4_1_8.jpg
znajduja sie moje statystyki spalania dla silnika 1.8 BEZ turbo, ktory napedza Audi A4 Avant ... bije po kieszeni.
Ponoc 1.8t pali bardzo podobnie ... gdzies czytalem tlumaczenie takiego faktu tym, iz przy turbo nie trzeba tak mocno cisnac np przy wyprzedzaniu bo np. max moment jest duuuzo nizej ( chyba ok 1900 rpm ) a bez turbo dopiero przy 3500 rpm ... wiec jezdzac " tak samo " ( czyli jezdzac turbo tak jak zwyklym 1.8 ) spalanie moze byc nawet nizsze ... niestety nie mam okazji pojezdzic turbo, zeby sie o tym przekonac ;)
pozdr.
phyllo- ja sie tyle produkowalem w/w poscie , Sas 24/08/07 08:53
na temat silnikow 1,6-1,8-1,8T i sie do roboty spuznie a tu wszystko jest :D ;)
pozd. Sas
- wszystko zalezy od nogi , Piratez 21/08/07 14:46
jesli sie cisnie tylko do maxymalnego momentu to spalanie bedzie minimalne...a jazda bedzie w miare dynamiczna
jak cisniemy do maxymalnej mocy i powyzej to spalanie drastycznie wzrasta i potem ludzie sie dziwia ze pali im 10 i wiecej l
dlatego proponuje kazdemu spojrzec w metryczke i zobaczyc przy jakich obrotach mamy maxymalny moment |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|