Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » ToM78 22:50
 » Kool@ 22:48
 » doxent 22:44
 » tian 22:41
 » zibi13 22:41
 » Logan 22:38
 » Tomasz 22:37
 » Chrisu 22:33
 » XepeR 22:29
 » Wolf 22:27
 » wrrr 22:22
 » DJopek 22:15
 » rainy 22:11
 » bajbusek 22:11
 » Wedelek 22:09
 » siwydym 22:08
 » ManiusNG 22:01
 » xpx 21:58
 » Rafael_3D 21:45
 » rulezDC 21:43

 Dzisiaj przeczytano
 36875 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Akceptacja wymiany - na czym to polega? + Wysłałem 970P - dostałem karteczkę , Padawan 19/09/07 15:19
Dawno temu oddałem do serwisu mój monitor, Samsung 970P. Tutaj jest pierwszy odcinek opowieści: http://twojepc.pl/...iwum.php?r=2007&id=127655

Najpierw część merytoryczna:
1. Korzystałeś/aś kiedyś z akceptacji wymiany? Znasz kogoś, kto korzystał, rodzina, przyjaciele, sąsiedzi?
2. Zwrot pieniędzy czy wymiana sprzętu na nowy - ja wybieram, czy sprzedawca?
3. W przypadku zwrotu pieniędzy, dostanę całą kasę, jaką wydałem na monitor, czy tyle, za ile go teraz sprzedają?
4. [EXCLUSIVE PYTANIE DLA LUBLINIAN] - co tam jest teraz w MM, mają nadal 970P, czy tylko 971P?
5. Ma Samsung jakąś dziewiętnastkę lepszą od tych dwóch, albo będzie miał? Jakiś następca może się szykuje (wróże! fusy i magiczne różdżki w ruch!)? Akceptacja jest ważna trzy miesiące, to mi daje pewne pole do manewru.

A teraz... Ot, historyjka. Zwodzili i kręcili przez kilka tygodni - jeśli masz LCD Samsunga, to módl się, żebyś nie musiał go oddawać na gwarancję! Najpierw czekali na podstawkę, tak przynajmniej informowali. Po ponad miesiącu nie raczyli zadzwonić, trzeba to było zrobić samemu. "Tak, wymieniono podstawkę, sprzęt jest przygotowany do wysyłki". Na drugi dzień dzwonię, żeby zapytać, czy wysłali: "Nie, KURIER PRZYJECHAŁ ZA WCZEŚNIE". Po paręnastu minutach postanowili się odezwać: "Sprzęt będzie wymieniony na nowy." Ciekawe, ciekawe. Jak szybko? "Dzień, dwa." OK. Mijają dwa dni. To kiedy przyślecie mi nowy monitor? "Ale pan nie dostanie od nas monitora. My wysyłamy akceptację wymiany i z tym trzeba iść do sklepu po monitor." KIEDY?! "Noo, czekamy na tę akceptację. Być może już tutaj jest, nie wiem, bo mam zawalone całe biurko tymi dokumentami... Ale jak tylko znajdę, natychmiast wysyłamy." Ja naprawdę jestem cierpliwy. Nawet ośmioletnia piętnastka CRT Philipsa, na której jestem zmuszony egzystować od ponad miesiąca, nie psuje mi morale. Ale znów kolejne dni mijają. 17 września. Nasyłam na nich moją mamę, nie ma zmiłuj się. Telefon odbiera jakaś kobieta - ona to nie wie osohozii, żeby jej dać Serial Number, Model Code, Type No., itd., itp. Rodzicielka robi oczy jak pięć złotych i mówi, że to nie było dotąd potrzebne, że wystarczyło nazwisko i numer reklamacji... Na to serwisantka, że my wysłaliśmy im dowód zakupu, a nie kopię i że tak w ogóle to 14 września serwis Telmark wysłał priorytetem akceptację wymiany. Jupi. Coś długo ten priorytet idzie. Myślę sobie, jak dziś nie przyjdzie - dzwonię błagać. 19 września. Wracam rano do domu, widzę listonosza, oddala się od mojej klatki, biegnę do domu, po klucz do skrzynki, może jest awizo, jest!, zabieram, gonię listonosza, dopadam, podpisuję, MAM! Patrzę na pieczątkę. Kobieta mówiła, że wysłali 14 września? To czemu jest pieczątka, że siedemnastego... Wysłali najpewnej dopiero po telefonie mamy. Kłamczuchy do samego końca. A właściwie, to jeszcze nie koniec. Otóż, mieszkam w Radomiu. A zakupu dokonałem w MM... w Lublinie. I TYLKO TAM MOGĘ ODEBRAĆ MÓJ NOWY MONITOR.

  1. e tam , Wedrowiec 19/09/07 15:37
    u mnie nie było problemu - dwa dni po zawiezieniu naprawiony lcd odebrany. To w kwestii "jeśli masz LCD Samsunga, to módl się, żebyś nie musiał go oddawać na gwarancję".

    "Widziałem podręczniki
    Gdzie jest czarno na białym
    Że jesteście po**bani"

    1. Widać miałeś szczęście , Padawan 19/09/07 15:53
      a ja - nie. I podejrzewam, że nie tylko ja. Spora gromadka pechowych właścicieli 970P również - w tym brat bajbuska, link na początku.

  2. ale jazdy , RusH 19/09/07 15:43
    a wszystko dlatego ze kupione w MM :)
    to serwis MM cie tak w kaka walil caly czas, Samsung robi wszystko prawie od reki

    I fix shit
    http://raszpl.blogspot.com/

    1. Nie nie nie, MM tutaj nic do rzeczy nie miało! , Padawan 19/09/07 15:49
      O tym jest mowa w tym linku, który dałem na początku. O, tutaj jest link do winowajców, oni mnie walili w kaka cały czas: http://www.telmark.waw.pl/ Ja mieszkam w Radomiu, monitor powędrował do autoryzowanego serwisu Telmark w Warszawie przy ulicy Kluczborskiej, a teraz muszę jechać do MM w Lublinie przy ulicy Zana - tak to wygląda.

      1. A zakupu dokonałem w MM... w Lublinie. I TYLKO TAM MOGĘ ODEBRAĆ MÓJ NOWY MONITOR , RusH 19/09/07 16:12
        >A zakupu dokonałem w MM... w Lublinie. I TYLKO TAM MOGĘ ODEBRAĆ MÓJ NOWY
        >MONITOR

        oznacza ze caly czas msz problemy na styku Telmark/MM, inaczej bys dostal monitor bezposrednio z serwisu. Wyglada na to ze dali MM korekte, czyli sala sume za ktora kupiles, a MM da ci najbadziewniejszy 19 jaki ma na stanie :]

        I fix shit
        http://raszpl.blogspot.com/

        1. Za głupi jestem na to wszystko , Padawan 19/09/07 16:21
          pojadę do tego Lublina, i zobaczymy. Właśnie leży przede mną ten papier akceptacji wymiany i paragon - jedyne rzeczy, jakie mi pozostały po koniec końców wypaśnym (poza podstawką ofkoz) monitorze...

  3. No i niech ktoś odpowie na pytania , Padawan 19/09/07 16:04
    a nie tylko czytacie jak mnie w kaka walili :-).

    1. na Twoim miejscu nie pałuj się z nimi , fatal 19/09/07 16:14
      bierz papiery dot. serwisu (gwarancja itp) monitora i idźś do Urzędu Ochrony Konsumenta. Sam tak zrobiłem, gdy pewien serwis walił w grzyba z częścią. Też niby czekać 14dni, potem tel. że nie ma tego, a tamtego, potem że jest, już jedzie do nich, potem znów, że nie ma itp.

      Poszedłem do Urzędu, przedstawiłem, co i jak, pokazałem gwarancję oraz kartę przekazania do serwisu części (powinni wystawiać coś takiego) jak oddajesz coś do serwisu i dosłownie po 5dniach dzwonili do mnie, abym przyszedł po nowy sprzęt. Przyszedłem, i jeszcze przeprosiny dostałem :)

      Nikt nie jest samotnym mając ......
      gumową kaczuszkę ;)

      1. Hmm , Padawan 19/09/07 16:30
        gwarancję im wysłałem. Nie kopię. Tak mówił gościu z Samsunga - gwarancję wysłać + kopię dowodu zakupu. Powinienem był wysłać ksero gwarancji? Wysłałem im paragon i gwarę, w ogóle to myślałem, że mniej więcej po tygodniu góra dwóch mieć będę monitor z powrotem... O, naiwności ludzka. Paragon przysłali, i akceptację wymiany. Ten dokument pozwala mi odebrać w MM albo nowego 970P (pewnie już ich nie ma z powodu tych podstawek), albo następcę - 971P. Albo kasę. Więc już chyba po bitwie, nie ma teraz po co iść do Urzędu Ochrony Konsumenta? Co to jest karta przekazania do serwisu części? No i co to był za sprzęt i serwis?

        1. Co to jest karta przekazania do serwisu części? , RusH 19/09/07 17:59
          PZ-ka zwykla, przyjecie na magazyn
          ok, czyli masz szmatke ze maja ci oddac 970P, kase badz "towar rownowazny" czy jak? co tam masz dokladnie nabazgrane? wspominaja o 971P?
          za ile kupiles monitor?

          I fix shit
          http://raszpl.blogspot.com/

          1. Jest napisane tak , Padawan 19/09/07 21:48
            "Niniejszy dokument jest wystawiany na podstawie raportu wymiany serwisu autoryzowanego. Wypełniony i podpisany przez firmę Samsung Electronics Polska oraz Klienta upoważnia do dokonania wymiany wadliwego urządzenia na ten sam model lub w przypadku jego braku na odpowiednik z nowej oferty lub do zwrotu gotówki za zakupiony towar w miejscu sprzedaży na podstawie przedstawionego, wraz z niniejszą akceptacją wymiany, dowodu zakupu."

            Byłem parę godzin temu w MM u siebie w Radomiu. 970P nie ma w ogóle. 971P jest dwa na wystawie - czarny i biały, oba równo wymazane paluchami, nikt ich pewnie nie kupi. Plus jeden w pudle, ale widać po taśmie klejącej, że pudło otwierane. Zostały same odpady. Na zapleczu chyba nic nie kryją? Trzeba by zapytać jakiegoś boardowicza, który pracuje w MM, np. tytana. Oczywiście nie chcę dostać w zamian takiego bubla, i mam chyba pełne prawo nie zgadzać się, jeśliby próbowali mi go wepchnąć? Pewnie w Lublinie jest podobnie.
            W necie też ciężko gdziekolwiek dostać 971P. Samsung już go chyba nie produkuje.
            Chyba najbardziej chciałbym, żeby oddali mi pieniądze... bo monitor kupiłem za 1599zł :-).

            1. 1599zł , RusH 19/09/07 23:06
              nie wiem czy jest o co walczyc, za ta kase moglbys kupic della 20' albo neca na szybkim ips, raptem jeden cal, no chyba ze rzucisz sie na 24' TN

              "na odpowiednik z nowej oferty" i tego sie musisz trzymac, 971P nie ma OSD a ty bez OSD zyc nie mozesz

              I fix shit
              http://raszpl.blogspot.com/

              1. No tak , Padawan 19/09/07 23:14
                970P nie ma. 971P - OK. Ale mam wrażenie, że on też znika, same odpady zostają. Raczej nierozsądne jest branie egzemplarza z wystawy. Nie ma nic porządniejszego od tego 971P dziś w cenie 1600? Możliwe...
                No i dlaczego nie mogę żyć bez OSD? Skąd takie info? :-)

                1. no tak , RusH 20/09/07 00:21
                  wydawalo mi sie ze 970P mial OSD, wtedy mialbys argument przeciwko 971P

                  znalazlem cos innego
                  nigdzie nie ma info o tym czy ten monitor ma TCO
                  970P ma TPC'99, TCO'03 , CE, TUV GS

                  a 971p
                  http://www.proline.pl/...ign_reonys&grupa=test
                  normy tco = NIE

                  mozesz stwierdzic ze nie chcesz monitora bez tych norm i koniec


                  inna sprawa to kolor, jakiego koloru byl twoj?

                  I fix shit
                  http://raszpl.blogspot.com/

                  1. Mój był czarny. Właśnie się zastanawiam, czy mogę żądać , Padawan 20/09/07 02:08
                    żeby monitor był w tym samym kolorze, co poprzedni.
                    Hmm a te normy to serio? Skąd wiesz? I posłuchają?

                    1. czarny matowy? , RusH 20/09/07 02:27
                      :) bo 971 robia czarne ale blyszczace, a co do norm skoro Proline, dystrybutor samsunga nial w ofercie btak TCO to raczej nie ma, mozesz looknac w sklepie na pudelko. Tu nie ma "czy posluchaja". Samsung wysmaroal pismo ze przysluguje ci taki sam badz "odpowiednik z nowej oferty". Monitor bez normy TCO nie jest odpowiednikiem monitora z norma TCO. Jesli twoj byl czarny matowy to kolejny punkt. Masz cale biuro w czarnym macie pod ten monitor i nie bedziesz go przemeblowywal dla nowego monitora. Nic cie nie obchodzi co beda gadac. Smarujesz na pismie i prosisz o parafke w razie odmowy.

                      I fix shit
                      http://raszpl.blogspot.com/

                      1. Wiesz, on był w pewnych miejscach matowy, a w innych błyszczący , Padawan 20/09/07 02:33
                        :-) ale z tą normą i z tym, że 971P nie jest odpowiednikiem 970P, bo nie ma tej normy, to nie jestem do końca przekonany, bo na tym dokumencie akceptacji wymiany jest napisane, że to Samsung ustala, który monitor jest odpowiednikiem którego.
                        I w ogóle to dzięki za porady.

                        1. Samsung ustala, który monitor jest odpowiednikiem którego , RusH 20/09/07 03:53
                          i dlatego idz z tym papierem do Urzędu Ochrony Konsumenta i spytaj sie ich jak jest na prawde.

                          I fix shit
                          http://raszpl.blogspot.com/

                          1. Dobra , Padawan 20/09/07 07:54
                            dzięki.

        2. to tak: , fatal 19/09/07 18:02
          Gwarancję wysyłasz oryginał ,ale sobie kopię kserujesz.

          Karta przekazania, to po prostu kwitek, spisany na kartce, że dnia tego i tego przyniosłeś do serwisu tego i tego część taką i taką o numerze tym i tym z powodu wady (o opisujesz co się stało). Sprzedawca, czy serwisant wali CI Czytelny podpis i pieczęć sklepu, że przyjął towar do serwisu. (To oczywiście jest dla Ciebie podkładka, że oddałeś sprzęt uszkodzony dnia tego i tego) i od tego dnia liczy się termin naprawy. Ciebie nie interesi kiedy dana firma wyśle do autoryzowanego serwisu Twoją część. Ty po upływie danego terminu (w gwarancji pisze) odbierasz w serwisie swój sprzęt i tyle. A czy będzie naprawiony, czy nie -> już inna sprawa.

          Sprzęt: monitor Philips Brillance 107B, kupiony w sklepie komputerowym w Głogowie (gdzie mieszkam). Sklep ten jest od razu autoryzowanym serwisem monitorków Philipsa.

          A co do Urzędu -> Zawsze możesz iść. Porada za darmo, do tego będziesz wiedział , co teraz zrobić. Jeśli chcesz nowy monitor, możesz żądać tego samego (o ile jest jeszcze produkowany) w specyfikacji NIE UJMUJĄCEJ temu, co "mieli naprawić", bądź nowszy model (jak wyżej), bądź zwrot kasy.

          Ale o szczegóły pytaj Urzędnika. Jego biuro znajduje się zawsze w Urzędzie miasta (bynajmniej powinno tam być).


          AAA.. i jeszcze jedno. Jak zamieniają sprzęt wadliwy na nowy powinni walnąć nową gwarancję, czyli jeśli sprzęt ma 1 rok, a gwarancję masz na 2, oraz wymieniają CI na nowy model, lub naprawiony -> gwarancja liczy się OD POCZĄTKU, czyli zaczyna lecieć nowe 2 lata! O tym serwisy milczą, bądź kupujący nie wiedzą o tym.

          Nikt nie jest samotnym mając ......
          gumową kaczuszkę ;)

          1. nie jest tak , elliot_pl 19/09/07 19:07
            gwarancja nie leci od nowa. Bylo o tym glosno zreszta, w przypadku producentow hdd. Ale chetnie dowiem sie o pomylce jesli masz jakiegos linka ;)

            momtoronomyotypaldollyochagi...

          2. ... , rad 19/09/07 20:36
            "...Jeśli chcesz nowy monitor, możesz żądać tego samego (o ile jest jeszcze produkowany) w specyfikacji NIE UJMUJĄCEJ temu, co "mieli naprawić", bądź nowszy model (jak wyżej), bądź zwrot kasy..."
            jestes tego pewny??
            mialem taka sama sytuacje /tv lcd samsunga/ dostalem od Samsunga akceptacje wymiany - do sklepu /RTV Euro AGD/- mowie ze chce kase a kierownik mowi, najpierw wymiana na taki sam model potem na odpowiednik a dopiero jak nie maja ani tego ani tego to zwrot kasy. troche powalczylem ale bylo za pozno zeby dzwonic do Samsunga i nie chcialo mi sie jechac drugi raz wiec wzialem ten sam TV.

            mam swoje zdanie, ale się z nim nie zgadzam

  4. OK, mam myśl, powiedzcie, co o tym sądzicie , Padawan 19/09/07 22:08
    Jak napisałem w "Jest napisane tak , Padawan 19/09/07 21:48", te monitory najpewniej niedługo zupełnie znikną. I mowa tu w zasadzie tylko o 971P, bo 970P już nie ma, a poza tym nie wiem, czy któraś partia 970P była pozbawiona wady opadającej podstawki. Pomyślałem więc, że mógłbym poczekać jakiś czas, jako że dokument akceptacji wymiany jest ważny przez trzy miesiące i pójść do MM, kiedy jedyną opcją będzie zwrot pieniędzy - 1600 zł. To trochę karkołomne, co myślicie? Chyba zaraz założę jakiś osobny wątek dla pracowników MM i im zadam kilka pytań.

  5. odpowiedzi. , Sas 21/09/07 17:16
    1. Idziesz z karteczka, chwali sie i zadasz produktu tej samej firmy o parametrach nie gorszych niz zakupiony towar. Mozesz wybrac produkt nowszy, lepszy a tanszy i NIE przysluguje Ci zwrot roznicy. Mozesz wybrac produkt lepszy, nowszy w podobnej cenie ale jesli bedzie drozszy to MUSISZ doplacic roznice lub wybrac cos tanszego. O co chodzi? MM dostanie zwrot kwoty zakupu monitora poprzez drogi handlowe co oznacza tyle ze prawdopodobnie wezma sobie wiecej towaru od dystrybutora bez placenia. Jesli sprzedawca sie zgodzi to mozesz wybrac inny prdukt (np. monitor LG czy tez inny z zasadami zachowanymi wyzej jesli chodzi o wartosc).
    2. Praktycznie nie masz mozliwosci wyboru. Sprzedawca ma zapewnic Ci produkt i nie masz prawa zadac zwrotu pieniedzy (masz ale tylko przez pierwsze 3 dni, jesli produkt ujawilby wady). Malo tego, w krytycznych sytuacjach jesli nie posiada produktu danej marki moze ZAPROPONOWAC inny produkt o zblizonych parametrach. Nie musisz sie na to godzic i upierac sie akurat na Samsunga, ale jesli nie beda zadnego odpowiednika to sprawa trafi spowrotem do Telemark o zwrot gotowki itd.... i powtorka z rozrywki. Polskie prawo nie przewiduje odpowiedzialnosci sprzedawcy jesli produkt NIE NADAJE sie do dalszego uzytku. Jesli monitor bylby nadal uszkodzony, teoretycznie naprawiony to sprzedawca odpowiada w ciagu 2 lat i ma obowiazek zapewnic obsluge reklamacji (rozumiana tez jako wskazanie serwisu w rozsadnej odleglosci). Jesli monitora nie ma to praktycznie nic nie mozna zwojowac z MM.
    3. Zwrot gotowki jesli juz to tylko w 100%, predzej przez serwis Samsunga niz MM i to po dluuugiej walce.
    4. Nie jestem z Lublina ;)
    5. Oczywiscie, jedyne co to na oswiadczeniu musi sie taka informacja znajdowac wraz z miejscem zakupu, kwota i data. Najlepiej jak jest paragon badz fv oryg. przypieta.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL