Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Flo 20:33
 » b0b3r 20:33
 » Dexter 20:31
 » yanix 20:30
 » power 20:30
 » Paweł27 20:27
 » DYD 20:27
 » NimnuL 20:27
 » Sherif 20:26
 » Master/Pe 20:22
 » Kenny 20:21
 » muerte 20:20
 » john565 20:20
 » zbiggy 20:18
 » Doczu 20:18
 » piotrszac 20:17
 » piwo1 20:17
 » Kilgor 20:16
 » P@blo 20:05
 » DJopek 20:04

 Dzisiaj przeczytano
 41127 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Netia jest piękna i wspaniała [admin poprawił czytelność] , Babek 7/11/07 13:40
Witam chciałbym się podzielić moimi przygodami z Netią, która świadczy usługi na łączach TP.

Spotkałem się pewnego razu z handlowcem tej firmy z Panem Markiem Sikorą z Wałbrzycha w sprawie podłączenia internetu - podaję nazwisko gdyż ta osoba to kompletny kłamca. Pan wyjaśnił mi pięknie że ich łącze nie jest porównywalne z neostradą a internet DSL, następnie poinformowałem go że mam w mojej lokalizacji trudności w zimie z neostradą 256 na to usłyszałem wspaniałą odpowiedź ze 1 Mbit to pójdzie na 100% gdyż dysponują odpowiednim sprzętem.

Dodatkowo zaproponował prefix na numer telefonu miał to być krok aby potem abonament i linia cała szła przez netię ale nie mam aparatu telefonicznego na tej linii, numer miał służyć tylko do internetu i tak też informowałem tego Pana. Stwierdziłem ok i tak nie będę dzwonić więc prefix może sobie być jakikolwiek, pokazał cennik ale oczywiście - mój błąd- nie zauważyłem ze minimalna kwota 100 zł miesięcznie - to ze powiedziałęm ze nie mam tam telefonu nie mialo wpływu w pokazanym cenniku była tylko informacja o kosztach rozmów a nigdzie wzmianki o minimalnej kwocie - którą dopiero zobaczyłem na rachunku a następnie wyszperałem na internecie- czy w podpisywanej umowie i regulaminie nie powinno być wszystkich opłat i kosztów związanych z podpisywaną usługą a nie gdzieś dostępne w internecie albo w BOK-u. Ale dalej.

Dodatkowo chciałem także DSL w swojej lokalizacji interesowała mnie opcji 6 mbit. Informacja od handlowca ze nie ma problemu najwyżej jakbym chciał jeszcze szybsze łącze odkupią/ wydzierżawią od TP linię i puszczą mi cokolwiek nawet więcej niż 6 mbit ( pytałem się o możliwość zakupu łącza symetrycznego ), poinformowałem go ze robiłem wywiad techniczny na 4 mbit i niestety nie przeszedł pozytywnie, mam tam opcję 2 Mbit DSL i działa po prośbach o poszukanie lepszej pary kabli.

Handlowiec poinformował mnie ze netia dysponuje jakimiś wzmacniaczami i filtrami i nie ma możliwości zeby nie poszło 6 mbit. Następnie rozmowa na temat modemów , prosiłem o modem na RJ 45 - zobaczę co da się zrobić oczywiście przyszedł Sagem fast 800 :) Po kilkudziesięciu telefonach na infolini i zgłaszaniu nie działającego interentu ani opcji 1 mbit ani opcji 6 mbit, a mam neostradę 256 więc z konfiguracją nie miałem problemu poprawną, szanowna Pani na infolinii nawet nie chciała przyjąć mojej reklamacji tłumacząc się p- proszę jeszcze raz zainstalwać wszystko - i tłumaczenia ze od dwóch dni nic nie robię tylko kombinuję z różnymi modemami i komputerami nie pomagały musiałem jeszcze dzwonić aby reklamacja została przyjęta.

Tam gdzie była opcja 1 Mbit modem potrafił na 1-2 godziny schynronizować się z parametrem Margin 4,5 ale oczywiście rozłączał się jak tylko pogoda się zmieniła ( kable idą powietrzem ) po miesięcznej walce wyszło ze zamiast 1 Mbit mogą dać 512 a zamist 6 tylko 1 mbit bo nie ma warunków technicznych.

Hmm.. pytanie w jakim celu ten handlowiec wymyślał takie bajki o wzmacniaczach i filtrach, skoro informowałem go o możliwościach telekomunikacji ( na targach zdaje się w tym roku był prezentowany sprzęt wydłużający możliwość istalacjia DSL-a więc pomyślałem kto wie), pomijam wrzucenie mi prefiksu na 100 zł / miesięcznie gdzie nia mam aparatu telefonicznego.

W każdym bądź razie chciałbym tylko powiedzieć że doświadczenie z Netią na łączach telekomunikacji mam bardzo nieprzyjemne i nawet polecenie tej firmy wrogom jest już przegięciem.
Dodam ze rozmowa z dialogiem np przebiegała całkiem inaczej - firma powiedziała ze musi wcześniej sprawdzić warunki techniczne czy jest taka opcja, zero ściemy po prostu fakty i prawdę.

Chyba jedyna firma która ma jasny i czytelny cennik, żadnych ukrytych kwot.

  1. Że zacytuję kolegę z Boarda: "to handlowiec był, on Ci wszystko obieca". , Dexter 7/11/07 13:47
    123

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

  2. Nie chce mi się czytać , J@rek 7/11/07 13:47
    strasznie nieczytelnie podane.

    Aspire5, Honda NC700SD, Mustang M4, Orkan
    3, Talon 4

    1. Ale doceń wysiłek piszącego, przeczytaj... , Dexter 7/11/07 13:48
      123

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

    2. hmm , tommi 7/11/07 13:50
      co racja to racja, malo czytelne jest
      generalnie chodzi o to ze ktos mu sprzedal cos czego nie sa w stanie zapewnic , mimo tego ze ten ktos mowil co innego :)
      no ale to byl handlowiec, a oni wcisna kazdy kit klientowi, ponizewz maja od kazdej podpisanej umowy prowizje i z tego zyja ;)

      Śmiech to najlepsze lekarstwo na
      wszystko, no może z wyłączeniem biegunki.

    3. Ja przebrnąłem... , JE Jacaw 7/11/07 14:14
      ...ale nieco się pogubiłem, co kto komu obiecał i co nie działa.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

  3. No i? , ligand17 7/11/07 14:16
    Ale o co chodzi? Że nie chodzi? To rozwiązujesz umowę na mocy niezgodności towaru z umową (w tym przypadku co innego mówił sprzedawca, a co innego rzeczywistość) i przechodzisz na inną opcję dostępu do sieci.

    1. No ale co z tego że sprzedawca "coś mówił"? , Dexter 7/11/07 14:27
      Liczy się to co na papierze, a tam pewnie jest "przepustowość DO x MBit/sek". I po ptokach.

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

      1. Wcale nie , ligand17 7/11/07 16:24
        poczytaj ustawę.

        1. OK. Powołaj się na ustawę i udowodnij, że sprzedawcamówił co mówił. , Dexter 7/11/07 16:59
          Dopóki nie udowodnisz mu że kłamał jest niewinny...

          Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
          Odpowiedzi oleję.
          THX!

          1. Do 6 miesiecy sprzedawca musi udowodnic , guma 7/11/07 22:09
            potem ty ...

            1. Co musi udowodnić? , Dexter 8/11/07 06:58
              Że mówił to co mówił? Nie rozśmieszaj mnie.

              Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
              Odpowiedzi oleję.
              THX!

              1. Dokładnie. , ligand17 8/11/07 08:07
                Czytałeś ustawę i jej interpretacje? Bo wygląda na to, że nie czytałeś a się wymądrzasz.

                1. Ale co ma ustawa do życia? , Dexter 8/11/07 08:28
                  Ustawa ustawą, a życie życiem.

                  Każdy sąd w razie co odrzuci roszczenia klienta. Proste - jeżeli by to działało, to każdy twierdziłby, że mu handlowiec obiecał cuda na kiju, a sprzedał co innego.

                  Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                  Odpowiedzi oleję.
                  THX!

                  1. W sumie nie wiem czy o tej samej ustawie mówimy, może Ty mówisz o innej... , Dexter 8/11/07 08:34
                    Ja mówię o ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

                    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                    Odpowiedzi oleję.
                    THX!

                  2. No, z taką postawą , ligand17 8/11/07 10:17
                    to faktycznie nic nie zwojujesz. Nie mam więcej pytań.

                    1. Ligand, bo przywołujesz ustawy, które W TEORII coś dają... , Dexter 8/11/07 10:36
                      Interpretacja tej ustawy jest taka, że towar jest zgodny z umową wtedy gdy odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych OUBLICZNIE zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela.

                      Czyli na ulotce, w reklamie, na plakacie, etc. Ale jeśli rozmawia z Toba handlowiec w 4 oczy i wcinął Ci kit i go łyknąłeś, to nie masz szans.

                      Proste i sensowne.
                      Na stronie netii stoi jak byk:

                      Prędkość pobierania danych:
                      DO 512 kbit/s
                      DO 1 Mbit/s
                      DO 2 Mbit/s
                      DO 6 Mbit/s

                      Magiczne słowo "DO".

                      Ale jeśli rozmowa była realizowana w obecności osób trzecich lub przez infolinię i była rejestrowana (co tez nie musi nic znaczyć, bo takie niewygodne nagrania mogą w tajemniczy sposób znikać) to inna bajka.

                      Zakładam, być może mylnie, że Babek informacje o dostępności usług, które jednak nie są dostępne uzyskał w bezp. rozmowie...

                      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                      Odpowiedzi oleję.
                      THX!

                  3. Slodziutenki , guma 9/11/07 23:55
                    Umowa ustna jest tak samo wazna jak umowa pisemna, tyle trudniej ja udowodnic. Ustawa mowi jasno:
                    Do 6 miesiecy od zakupu towaru to sprzedawca ma obowiazek udowodnic ze produkt sprzedany nie jest wolny od wad, powyzej to obowiazek ma kupujacy. Korzystalem z tej ustawy nie raz i o dziwo dziala. Tyle ze ja umowe mialem na pismie, jesli kolega podpisal cos innego niz gadal handlowiec to bardzo mi przykro ale nalezy czytac wszystko.

                    1. No przecież to właśnie piszę... , Dexter 10/11/07 09:24
                      Obiecanki obiecankami (chyba, że publicznie) a umowa jest wiążąca...

                      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                      Odpowiedzi oleję.
                      THX!

    2. chodzi o to , komisarz 7/11/07 14:42
      ze po to jest froum, zeby dzielic sie informacja z innymi. NIe chcesz nie czytaj i nie komentuj.

      Babek nie prosil o pomoc, o cenne rady itp. a jedynie opisal co go spotkalo, w tym cenne wskazowki dla potencjalnych klientow "na co uwazac".

      Komisarz Ryba

  4. Zaraz, zaraz , Poke 7/11/07 15:06
    a umowy nie masz?

    09 sierpien 2008 - penitentiam agite

  5. wzmacniacze takowe istnieja , ale polega to na tym, ze tam gdzie sygnal nie dochodzil bo , etranger 7/11/07 18:10
    jest za daleko do koncentratora, czyli powyzej 5 kilometrow, sygnal bedzie dochodzil i powinno byc 512/128, takie jest minimum przynajmniej we Francji, z reszta dziwi mnie ze nie ma u was serwisu internetowego gdzie mozna sprawdzic uprzednio podajac numer telefonu i kod pocztowy jakie parametry ma nasza para kabelkow, oczywiscie sa to parametry teoretyczne ale opierajace sie na geograficznym polozeniu abonenta i takim ze położeniu koncentratora, wiadamo ze jesli kabel u abonenta jest dodatkowo do bani i puszczony po klatce przez 10 rozgaleziaczy to parametry beda jeszcze gorsze, ale ogolne parametry polaczenia (max) beda znane. I wtedy komercyjnemu mozna powiedziec zeby sie w dupe pocalowal, http://www.degrouptest.com/
    dodatkowo serwis ten podaje czy dana linia jest zdegrupowana co oznacza ze nie uzywa lacz w tym wypadku France Telecom.

    IStal sie switch:)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL