Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » selves 03:38
 » Bonifacyz 03:06
 » piszczyk 01:43
 » Chavez 01:26
 » Chrisu 01:25
 » metacom 01:21
 » Martens 01:17
 » BoloX 01:16
 » Dzban 01:02
 » Qjanusz 00:53
 » Irys 00:51
 » ulan 00:41
 » RaPToRR 00:22
 » zibi13 00:10
 » esteban 23:52
 » alkatraz 23:48
 » Menah 23:36

 Dzisiaj przeczytano
 36870 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

MOTO - Mniejsza wysokość opony niż zaleca producent - jakie skutki ? , nezged 17/12/07 21:24
W mojej nowo nabytej fioletowej strzałce przy rozmiarze felgi 16 cali, szrokści opony 205mm, wysokość opony powina wynosić 50mm - a wynosi niestety 45mm:(. Co w takiej sytuacji tracę poza gorszym resorowaniem opon ? Podejrzewam że przy określonych obrotach silnika na 5 biegu będę jechał trochę wolniej. A może wskazania prędkościomierza też będą zafałszowane ? jeśli tak to w którą stronę ?

Sempron 3.4+, 754, SIS 755a2, 1.5GB
ram, ATI 3650AGP ,ST320, WD80,

  1. nic nie tracisz , Quest 17/12/07 21:28
    poza wygladem auta i komfortem.
    czujnik prędkościomierza nie ma nic do gadania :)

    1. Re: , Kool@ 17/12/07 21:31
      A w jaki sposób jest dokonywany pomiar prędkości, że wielkość koła nie ma znaczenia?





      pozdr.

      ...

      1. hmm , Quest 17/12/07 21:56
        czujnik predkosci nie jest na kole ale jak juz na piaście, więc wielkość koła szerokość opony nie powoduje zmniejszenia predkosci albo zwiększenia.
        przy szerszych oponach mozesz co najwyzej miec wieksze opory i auto do "setki" bedzie wolniej przyspieszac. (wieksze opory)
        tak jak jest to w rowerach.
        masz grube masywne opony, ciezko CI sie jedzie, wolniej sie rozpedzasz a majac cienkie opony a co za tym idzie mniejsze opory rozpedzanie idzie gladko i jedzie sie takze o wiele lepiej.
        predkosci raczej sie nie zmieniaja, ale nie jestem fizykiem wiec w 100% CI nie powiem :)

        1. chyba cos nie bardzo... , Gajdzi 17/12/07 22:02
          bo jak narazie spotkalem sie z oszukiwaniem predkosci w zaleznosci od rozmiaru opon/felg...

          po 2... masz czujnik na piascie... piasta sie obraca z dana predkoscia X przy danych rozmiarach Y opony z felga...
          Wiec jezeli opona z felga bedzie wieksza (wiekszy promien w porownaiu do Y) to i obwod bedzie wiekszy, jak obwod wiekszy, to droga wieksza... a wiec przy takiej samej predkosci piasty X bedziesz przebywal wieksza droge... a jak wieksza droge w tym samym czasie, to chyba jedziesz szybciej, czyz nie...!?

          Jak sa sadze... jak sie myle to poprawcie, ale nie sadze...

          Pan Bóg bawi się z ludźmi w
          chowanego.
          On odlicza - ludzie się chowają...

        2. Re: , Kool@ 17/12/07 22:04
          I co ten czujnik na piaście mierzy? Prędkość obrotową?
          To teraz odpowiedz sobie na pytanie jaki dystans pokonasz po jednym obrocie koła o średnicy 1000mm i koła o średnic 500mm.





          pozdr.

          ...

        3. LOL , Another Identity 19/12/07 04:25
          jesteś lepszy od borga18.

    2. ja bym sie nie zgodzil , kilerbob 17/12/07 22:09
      predkosc jest pobierana w zaleznosci od samochodu, czasem ze skrzyni czasem z kola a czasem z walu czy jakos tak - ale glowy nie dam sobie uciac, ps. jakie masz te opony 45ki i czy chcesz je sprzedac :D

      gg: 4125844

  2. Re: , Kool@ 17/12/07 21:40
    Profil 50 i 45 to nie 50 i 45 mm tylko 50 i 45% szerokości opony.
    Jeżeli miałbyś wysokość profilu opony 45mm to musiałbyś mieć rozmiar opon 205/22/16.

    Co do prędkości to na oponie 205/45/16 jedziesz wolniej o 3.47% niż wskazuje licznik.

    Problemem może być to, ze np. opony o rozmiarze 205/45/16 nie są homologowane do Twojego auta i np. ubezpieczyciel może próbować wykorzystać to żeby nie wypłacić Ci odszkodowania.





    pozdr.

    ...

    1. Re: , Kool@ 17/12/07 21:42
      Oczywiście te 3.47% jest wtedy gdy seryjne opony to 205/50/16 i do nich był skalowany licznik.

      Na dole strony masz kalkulator zamienników opon - http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp





      pozdr.

      ...

    2. jeszcze nie slyszalem o homolgacji na rozmar opon/felg do danego auta... , Gajdzi 17/12/07 21:57
      a tym bardziej zeby TU sie dowalalo o to...

      Patrzac na to co napisales, to moga dowalic sie do wszystkiego... Nawet do niehomologowanych pokrowcow na siedzenia...!

      Wg mnie wazne jest czy dana felga i opona ma oznaczenia dopuszczajace ja do uzytku!!

      Pan Bóg bawi się z ludźmi w
      chowanego.
      On odlicza - ludzie się chowają...

      1. Re: , Kool@ 17/12/07 22:11
        Do każdego auta producent przewiduje odpowiednie rozmiary kół i opon i takie są homologowane.

        Pokrowce nie mają wpływu na bezpieczeństwo i takie zarzuty postawione przez TU łatwo można obalić -ale opony mają duży wpływ na bezpieczeństwo i TU może w ten sposób walczyć.





        pozdr.

        ...

        1. hm... sam nie wiem... , Gajdzi 17/12/07 22:22
          bo na szerszych oponach przyczepnosc jest wieksza (na suchym), odwrotnie na mokrym... wiec wg. to tak srednio mozna sie do tego doczepic...

          Po 2 napisales OPONY... ok, ale czy rozmiar opon ma wplyw na bezpieczensto...? Napisz mi jak to widzisz...!

          Bo wg, mnie pokrowe stwarzaja wiksze niebezpieczenstwo niz wieksze kola... (np. mozna sie slizgnac na fotelu na zakrecie przy wiekszej predkosci)

          Pan Bóg bawi się z ludźmi w
          chowanego.
          On odlicza - ludzie się chowają...

          1. Temat jest prosty , Fl@sh 18/12/07 08:27
            Opony mają być dokładnie takie jakie zaleca producent. Jeśli je zwiększysz/zmniejszysz, zmieniają się właściwości trakcyjne samochodu na skutek zmian kątów geometri zawieszenia i zakresu jego pracy. Zmienia się równierz wartość masy nieamortyzowanej co może skutkować przedwczesnym zużyciem niektórych elementów. Np. w Niemczech od dawien dawna można było stosować na samochodzie ogumienie tylko tylko i wyłącznie te, które jest wpisane w dowodzie rejestracyjnym.
            Nie zgodziłbym się też do końca z tym, że na mokrym masz gorszą przyczepność aniżeli na suchym. W kałużach być może...
            Wracając do tematu, obniżając profil opony poprawiasz trakcję na suchej nawierzchni ale pod warunkiem sprawnych amortyzatorów. Warto jednak dobić trochę więcej powietrza żeby nie giąć felg i nie niszczyć opon. Ja pompuję nie mniej niż 2.5 przy profilu 50 na felgach 15' i po 6 latach nauczki nikomu nie polecam zchodzić poniżej...

            Sprzedam drewno pod każdą
            postacią ;-) GG: 687866

  3. po 1 to nie [mm]!! , Gajdzi 17/12/07 21:55
    jak juz kolega wyzej napisal...

    co tracisz...ano moze okazac sie ze duzo...
    1. nie zgodze sie z kolega Quest ze tracisz na wygladzie auta!!!
    2. zgodze sie natomiast ze tracisz na resorowaniu!
    3. tracisz na prostowanie felg (srednio raz w roku/sezonie)
    4. tracisz na predkosci... (chodzi mi o jej zafalszowanie, chociaz w tym przyadku w dol, moze oznaczac zysk)
    5. jak naprawde beda fajnie wygladaly, to moga CI je zajumac (czyt. ukrasc)
    6. zawsze sie cos znajdzie na minus...

    Pan Bóg bawi się z ludźmi w
    chowanego.
    On odlicza - ludzie się chowają...

    1. ok ok patrz , Quest 17/12/07 21:58
      masz niskoprofilowa opone, i felge dajmy na to 16cali.
      w nadkolu bedzie wtedy dziura ze piesc włożysz - prawie jak w aucie terenowym.
      co innego zamontowac do takiej opony wieksza felge np 17' wtedy nadole bedzie wypelnione i wyglad auta polepszony.
      Dla mnie gorzej wyglada auto ktore ma za chude lub za grube opony na feldze
      trzeba imo polaczyc wielkosc felki z gruboscia opony wtedy bedzie ok.

      1. jak to sie mowi... , Gajdzi 17/12/07 22:04
        o gustach sie nie dyskutuje...

        tobie sie podoba to... a mi tamto...

        Ale tez nie podoba mi sie np. zaladowanie felg 17" z profilem 40 do np. astry F (bo takie cos widzialem). normalnie fujjjj....

        Pan Bóg bawi się z ludźmi w
        chowanego.
        On odlicza - ludzie się chowają...

  4. czyli , nezged 18/12/07 00:09
    przy kreslonyc obr silnika bede jechał zamiast 100km/h około 96km/h :/. THX za info

    Sempron 3.4+, 754, SIS 755a2, 1.5GB
    ram, ATI 3650AGP ,ST320, WD80,

    1. Już w tej chwili przy określonych obrotach silnika , Fl@sh 18/12/07 08:51
      jedziesz zamiast 100km/h około 95km/h :-) Takie jest fabryczne przekłamanie każdego samochodu z drobnymi wyjątkami.
      Obroty silnika nie mają nic do tego, tzn. wskazania obrotomierza i prędkościomierza są w 100% zależne od siebie - jakich kół nie założysz, ZAWSZE np. przy 225km/h na V biegu obrotomierz mi pokazuje 6800RPM czy na kołach czy na podnośniku.
      Czyli w efekcie na mniejszych kółkach licznik pokaże 100 a jedziesz 90, co powoduje poza w/w następujące efekty:
      - częstsza (niepotrzebnie) wymiana płynów
      - troszeczkę większe rzeczywiste zużycie paliwa (chociaż z obliczeń wyniknie mniejsze)
      - większe bezpieczeństwo - krótsza droga hamowania :-) to nie żart, niech to będzie 1m, to już jest coś
      - lepsza elastyczność napędu - jedziesz po mieście na IV biegu i nie musisz redukować
      - zwykle niższa prędkość maksymalna, chociaż dla samochodów, które osiągąły Vmax na IV może się okazać że będą się rozpędzać do niej na V co będzie tańsze

      Sprzedam drewno pod każdą
      postacią ;-) GG: 687866

      1. heh... , Gajdzi 18/12/07 16:48
        moze i masz racje, ale w takim razie jak se kupie tak np. KIA CEED, ktora ma 7 lat gwarancji (dajmy na to na zaiweszke - zakladam!!) to przez 7 lat nie moge zmienic ani felg ani opon na innej firmy/rozmiar, bo strace gwarancje...!?!

        Po 2 "-częstsza (niepotrzebnie) wymiana płynów" - jak dla Ciebie robi roznice wymiana oleju 500km wczesniej, to juz o nic nie pytam...

        Pan Bóg bawi się z ludźmi w
        chowanego.
        On odlicza - ludzie się chowają...

        1. Re: , Kool@ 18/12/07 18:15
          "...to przez 7 lat nie moge zmienic ani felg ani opon na innej firmy/rozmiar, bo strace gwarancje..." -to już regulują warunki gwarancji, które ustala gwarant.





          pozdr.

          ...

        2. Heh, patrz globalnie , Fl@sh 19/12/07 08:16
          Nie 500, a 1500 bo tyle wynosi 10% przekłamania co 15000km. Dobrym przykładem jest twoja Kia Ceed, 7 lat gwarancji trzyma cię za .... i dybasz na serwis po olej żeby nie stracić gwary. Więc przemierzająć rocznie np. 20000km (rzeczywiście 18000) wpada ci w tym okresie jeden przegląd ekstra w efekcie niepotrzebny.
          Czy mi to robi różnicę?... Mój samochód nie jest już a gwarancji, poza tym sam decyduję jaki lać olej i jak często go zmieniać.
          Ale ekologii na pewno :-)

          Sprzedam drewno pod każdą
          postacią ;-) GG: 687866

          1. 5% przeklamuje kazde auto... , Gajdzi 19/12/07 13:03
            a przynajmniej nie spotkalem sie z takim co by nie przeklamywalo (nawet nowe - mam tu na mysli punto, bo takiego odbieralem).

            wiec juz z 10% robi Ci sie 5%... a z 1500 robi sie polowa mniej... Fakt ze elkologicznie to masz troche racji... ale jakbym mial gware, to na bank nie jechalbym na przeglad z wymiana oleju na 5km przed dana liczba...

            Pan Bóg bawi się z ludźmi w
            chowanego.
            On odlicza - ludzie się chowają...

            1. Dokładnie to , Fl@sh 20/12/07 09:33
              cztery piętra wyżej napisałem, więc po zsumowaniu z przekłamywaniem opon daje ci ponad 10%.
              Z olejami jest tak, że raczej same z siebie się nie starzeją, więc jeśli lejesz dobre paliwo i nie żyłujesz silnika, możesz przejechać spokojnie 5000km więcej bez wymiany. Olej nie zużywa się równomiernie z przejechanymi kilometrami, realniej możnaby szacować jego zużycie na podstawie ilości ruhów tłoków czyli średnich obrotów silnika na minutę. Oznacza to, że jeśli pykasz w trasie 100km/h na V biegu 2500obr/min tłoki wykonują połowę mniej ruchów aniżeli przy garowaniu po mięscie wachlując non stop z dwójki na trójkę. Idąc dalej, jak oszacować czy po uśrednieniu silnik pracował intensywniej czy wolniej? Nic prostszego - spalanie. Jeśli jeździsz na niższych obrotach, ze stałą prędkością bez dużych przeciążeń silnika, odwdzięcza ci się on niższym spalaniem. Żyłujesz go - z dychy nie zejdzie, więc w praktyce jeśli masz np. kompakta ze stukonnym motorem którego spalanie wynosi 7l/100km na przestrzeni ostatnich 15000km śmiało można stwierdzić że (dobrego gatunku) olej nadaje się jeszcze do przejechania tych ok. 5000km. Jeśli natomiast spala ci dychę lub więcej, oznacza to, że silnik się napracował i olej może być już zajechany jak pięty Araba...

              Sprzedam drewno pod każdą
              postacią ;-) GG: 687866

  5. i jeszze do tego pada , nezged 18/12/07 00:11
    mi bateria w klawiaturze ;)

    Sempron 3.4+, 754, SIS 755a2, 1.5GB
    ram, ATI 3650AGP ,ST320, WD80,

  6. Coś do powiedzenia będzie miał system kontroli trakcji , sigi 18/12/07 14:23
    jeżeli w swoim wózku masz takowy. Gdybyś jednak chciał założyć inne kapcie niż oryginalne to może pomoże ci ta stronka:
    http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

    1. raczej nie!!! , Gajdzi 18/12/07 16:50
      system ten porownuje predkosci obrotowe kol przednich z tylnimi... wiec bedzie sie buntowal jezeli bedziesz mial jakas znaczaca rozncice w rozmiarze kol... np. z przodu 15 a z tylu 16 na tym samym profilu...

      A stronka byla podana juz na poczatku!

      Pan Bóg bawi się z ludźmi w
      chowanego.
      On odlicza - ludzie się chowają...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL