TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
|
|
zakup laptopa na firme - czy istnieje limit ceny ? , mateusz 28/12/07 15:11 witam , chcialbym kupic laptopa "na firme" , ksiegowy ktory zajmuje se ksiegowoscia firmy powiedzial zeby laptop byl ponizej 3500zl netto gdyz w przypadku wyzszej ceny bedzie on srodkiem trwalym czego nalezy unikac . W sklepie natomiast powiedzieli ze ten limit obowiazuje tylko firmy z obrotem powyzej 800 000 Euro , wiec moge kupic drozszy . Czy ktos sie orientuje jak to jest naprawde ?- Zawsze ufaj sprzedawcy zamiast własnemu księgowemu , Emalia 28/12/07 15:44
Tylko w ten sposób się dowiesz kto i jaki ma interes by cię informować tak jak opisałeś :) - zawsze mozesz , RusH 28/12/07 16:06
kupic go w czesciach, tz oddzielna faktura za kadlubek, oddzielna za hdd, ram, baterie i proca, ksiegowy powiniene wiedziec takie rzeczyI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - pitoli ten twój księgowy od rzeczy. , fiskomp 28/12/07 16:55
http://www.podatki.egospodarka.pl/...h,1,65,1.html
Niech się dokształci i nie wprowadza w błąd.- a tu definicja "małego podatnika" , fiskomp 28/12/07 16:59
No chyba, że firma ma faktycznie obroty przekraczające 800 000 euro.
http://www.msp.money.pl/...datnik,29,0,208925.html - ale trzeba wprowadzic ten laptop jako srodek trwaly na ewidencje , mateusz 28/12/07 17:03
123- [;..;] , GesTee 28/12/07 20:02
teoretycznie ;-):) - toc tłumaczę jak dziecku. , fiskomp 28/12/07 20:18
I tak musi wprowadzić na ewidencję, jako środek trwały małocenny (użytkowanie powyżej 1 roku). Jak nie ewidencjonujecie, to współczuję przy kontroli :)- I tak musi wprowadzić na ewidencję , RusH 28/12/07 21:23
na tym polega caly bajer, do 3.5K nie trzeba wprowadzac do ewidencjiI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - oj, RusH, mylisz się, , fiskomp 28/12/07 22:15
MUSI i nie ma wyproś, kwestia tylko taka, że może to jednorazowo wrzucić w koszty (jednorazowa amortyzacja). Nie będę tłumaczył, odsyłam do terminologii - środek trwały, śr. trw. małocenny. Jeżeli kupujesz coś, co nie zostanie przetworzone, a jest "zestawem" ale nie tylko, to nawet jeżeli ma <3500 zł a ma być użytkowany pow 12 miesięcy, musisz wprowadzić do ewidencji. Jeżeli tego nie zrobisz, a przyjdzie skarbówka, to ci wywalą VAT naliczony od takiego zakupu i uj.- 123 , RusH 28/12/07 22:24
http://209.85.129.104/...amp;cd=1&client=opera
3 akapitI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - no to riposta :) , fiskomp 28/12/07 22:35
http://www.podatki.egospodarka.pl/...a,1,65,1.html
Cytat:
"Ewidencja wyposażenia obejmuje natomiast środki trwałe, których cena nabycia lub koszt wytworzenia jest większy niż 1.500,00 zł i mniejszy niż 3.500,00 zł (np. narzędzia).
Środki wykazane w jednej ewidencji nie mogą być jednocześnie wykazane w drugiej. Dlatego w praktyce czasami lepiej jest prowadzić jedną ewidencję, do której będą wpisywane wszystkie narzędzia użytkowane dłużej niż rok – ewidencję środków trwałych. Niepotrzebna jest wtedy ewidencja wyposażenia. Wpisanie narzędzia do ewidencji środków trwałych nie przesądza bowiem, czy wpisany wydatek odzwierciedlający dany środek trwały będzie jednorazowym kosztem uzyskania przychodu, czy też będzie wpisywany w koszty w miarę upływu czasu poprzez amortyzację.
"- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 , RusH 28/12/07 22:53
to za mlode jak dla mnie, ja sie uczylem na ksiegowa w ~1999 (zwatpilem po 3 semestrach)I fix shit
http://raszpl.blogspot.com/
- i ma rację i nie ma , anest 28/12/07 21:38
możesz kupić nawet za 1mln ale do 3,5k możesz odliczyć go jednorazowo jako zakup, powyżej tej kwoty, natomiast musisz go amotryzować w miesięcznych ratach amortyzacyjnych. Wnioskuję z terminu zakupu , że nie o to chodzi :)Shakesbeer : To drink or not to
drink. - generalnie chodzi o to zeby nie wciagac go na ewidencje , mateusz 28/12/07 21:52
a do 3,5 nietrzeba . Termin ? Po prostu obecny laptop nieprzezyl swiat , zalal sie w trupa ;-)- to życzę szczęścia do pierwszej kontroli UKS. , fiskomp 28/12/07 22:19
Jak takie sobie żonglerki tam uprawiacie. W dużej firmie może zginąć, ale w małej od razu wyjdzie.- proszę uprzejmie to jest ładnie tu opisane: , fiskomp 28/12/07 22:25
Zakupiony sprzęt nigdy nie traktujesz jako zakup materiału. Może on być potraktowany jako wyposażenie małej wartości (jeśli nie przekracza 1500 zł netto - warunek jesteś VAT-owcem, inaczej kwoty podawane są kwotami burtto), zakup wyposażenia od 1500,01 zł (należy go wpisać do ewidencji wyposażenia - chyba że go potraktujesz jako środek trwały), lub jako amortyzacja (jednorazowa lub ratalna w zależności od kwoty - do 3500 może być jednorazowa). Środek trwały to takie dobro trwałego użytku, którego okres użytkowania wynosi wg twoich przewidywań ponad 1 rok i oczywiście nie jest ewidentnie wyposażeniem typu biurko. Każdy z powyżej opisanych kosztów wpisujesz do kolumny "pozostałe wydatki".
Co do kolumny materiałów, to może tam wpisywać m.in. papier fotograficzny, ewentualne odczynniki, lub tusze itp. czyli materiały (nigdy sprzęt), których używasz bezpośrednio do robienia i wywoływania zdjęć (nie jestem fotografem, więc nie wiem dokładnie, czego się używa).
Zakup laptopa należy wpisać przede wszystkim do ewidencji środków trwałych i go zamortyzować, najlepiej jednorazowo. Nawet jeśli jego wartość przekroczyła 3500 zł, to podlega on obecnie pod amortyzację na preferencyjnych zasadach (o ile jest nowy). Jest roczny limit 198 000 zł, w ramach którego można zamortyzować środki trwałe z grup 3-8, z wyjątkiem samochodów osobowych.
Co do samochodu, to zaprowadź ewiedencję przebiegu pojazdu zgodnie z obowiązującym wzorem (książeczka drukowana lub wykorzystaj oprogramowanie komputerowe do prowadzenia PKPiR). Tam wpisujesz przejechane w ramach działalności kilometry i rachunki za paliwo, naprawy, części itp. dotyczące samochodu. pamiętaj tylko, że od samochodu osobowego od zakupionego paliwa nie odlicza się podatku VAT.
http://pit.dobry.pl/...=3572&page=17&for=3 - do tej pory nic takiego niebylo kupowane , mateusz 28/12/07 22:39
a to poprostu doradzil ksiegowy z biura ktory obsluguje firemke- heheheh, pięknie, ale jak tak się nie dziwię i tak nie on odpowiada :) , fiskomp 28/12/07 22:48
Bo za całokształt spraw podatkowych i tak odpowiada właściciel firmy :D A Pan księgowy jest i tak ubezpieczony od takich spraw :) (Obowiązkowe ubezpieczenie OC) - kup sobie slownik do laptopa... , xmac 29/12/07 20:00
bo byki walisz takie, ze...dual&mobile power
XMAC
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|