|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
[grafika] wykorzystanie miniaturek do "prawdziwych" zdjęć , Demo 15/03/08 17:43 Czy ktoś z Was bawił się w wykorzystanie modeli np. samochodów i takie wstawienie w szopie żeby wyglądało jak prawdziwe? Macie jakieś tutoriale jak to robić?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - ... , Amber 15/03/08 18:33
wersja mini (zakładam że coś tam kumasz z PS)
otwierasz obrazek z tłem
tworzysz warstwę
wklejasz obrazek samochodu (jak jest z jakimś tłem to tworzysz maskę i wycinasz)
i teraz musisz się pobawić kolorystycznie z warstwą (np. ctrl+u) i wielkość, kont itp (free transform) pk tem wygładź krawędzie i voila ;)Akcja wyborcza 2011:
uratuj polskę oddaj babci dowód!!! - to to ja wiem , Demo 15/03/08 18:53
tylko dotychczasowe próby jakoś dziwne efekty dały. Wygląda to...no niestety, sztucznie (może model jednak nie jest taki jak powinien?). Pytam, bo może są jakieś filtry przez które można przepuścić model, czy jakieś gotowe funkcje do tego typu operacji.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - ... , Amber 15/03/08 20:40
z g*** bata nie ukręcisz. możesz próbować ustawieniami poszczególnych kolorów, leciutkim blurem itp.Akcja wyborcza 2011:
uratuj polskę oddaj babci dowód!!!
- Jeżeli cię dobrze zrozumiałem , Paweł27 16/03/08 00:03
to chcesz wstawić zdjęcie zrobione modelowi samochodu na zdjęcie rzeczywiste np. ulicy i budynków ?
Wtedy sprawa jest deczko bardzie złożona niż to co pisze Amber.
Po pierwsze dokładne obrysowanie autka zewnętrzene oraz oddzielne ściezki obrysowania każdego elementu przezroczystego (okien samochodu) i pobawienie się maskami warstw przez dobieranie odpowiedniego odcienia szarości by stworzyć ich przezroczystość by widoczne było przez nie tło (zdjęcie rzeczywiste).
Następna sprawa to cienie. W zależności jakie masz oświetlenie na zdjęciu rzeczywistym (otoczenia) musisz wyobrazić sobie a potem wykonać odpowiednie cienie rzucane przez autko. Jeżeli masz zrobić cień pierwszoplanowy (czyli światło padające z tyłu) to jest to proste z automatu. Kopiujesz obrys zewnętrzny autka na nową warstwę, zaczerniasz go i wypaczaniem regulujesz tak by był najbardziej realistyczny, potem blurujesz i regulujesz kryciem. Dodatkowo ale już ręcznie robisz maskę spodu pod autkiem i tworzysz cień (tym razem ciemniejszy) - bo to pod autkiem.
Już masz prawie gotowe, teraz wykańczasz kompozycję znowu ma zaznaczeniu zewnętrznym całości autka, szybka maska Q blur gaussowski i krawędzie masz ok.
Ewentualnie jeszcze maskę z gradientem liniowym robisz nierównomierne rozświetlenie na blacharce samochodziku, ew. wymazując elementy które będą wydawać się nienaturalne.
I chyba wszystko.i7-4770, Asus H87M-Pro
EVGA 750ti, SSD 840 Pro
Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|