Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Sherif 20:22
 » mravel 20:15
 » dugi 20:14
 » rurecznik 20:06
 » esteban 20:05
 » zibi13 20:04
 » adolphik 20:03
 » siwydym 20:02
 » elliot_pl 19:49
 » DJopek 19:42
 » Curro 19:31
 » wrrr 19:28
 » waski 19:21
 » Draghmar 19:20
 » Wedelek 19:14
 » Kraszan 19:11
 » Katoda Lt 19:10
 » past 19:06
 » bajbusek 19:04
 » ripek 19:03

 Dzisiaj przeczytano
 36860 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Porada prawna - reklamacja laptopa , coobav 18/03/08 20:07
Czy mogę i jeśli tak to jak ubiegać się o zwrot pieniędzy za notebook, w którym w krótkim odstępie czasu 3 razy wystąpiła ta sama usterka ?
Felerny laptop to FSC AMILO Pi1556 i 3 x padła karta graficzna. Podejrzewam błąd całej partii, bo ludzie mają wszędzie te same problemy.

Forum polskie:
http://forum.karen.com.pl/...pic.php?p=54874#54874
Forum niemieckie:
http://forum.fujitsu-siemens.com/...it=1556#p76889
http://www.amilo-forum.de/htopic,21978,1556.html
Forum francuskie:
http://forum.fujitsu-siemens.com/...amp;hilit=1556
http://www.commentcamarche.net/...ilo-a-vice-cache

Lenovo X1 Nano, HP Zbook G5
Legion5 R7-5800H, RTX3060

  1. 3 razy usterka ... , PaszkfiL 18/03/08 22:20
    ... 3 razy wymiana czy 3 razy naprawa ?

    o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

    1. 3 razy padla karta graficzna , coobav 18/03/08 22:34
      i 3 raz jest laptop w serwisie, do tej pory 2 razy wymienili/naprawili kartę graficzną . W karcie gwarancyjnej "naprawa vga"

      Lenovo X1 Nano, HP Zbook G5
      Legion5 R7-5800H, RTX3060

  2. no :) , PaszkfiL 18/03/08 22:44
    po 3 naprawach możesz się ubiegać a nawet masz prawo i powinienes się ubiegać o zwrot pieniędzy wg prawa - Iza popraw mnie jeśli się myle ... ;)

    o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

    1. to by było dobrze , coobav 18/03/08 23:53
      nasza nowa boardowiczka Ritta również ma ten problem. Pisma napisaliśmu o zwrot kasy, ale jak na razie FSC się nie kwapi z oddaniem, a sklepy umywają ręce (w sumie to u nich bezpośrednio kupione)

      Lenovo X1 Nano, HP Zbook G5
      Legion5 R7-5800H, RTX3060

    2. eeeeee???? , krogulec 19/03/08 01:12
      Nic takiego nie ma. Owszem, przy odpowiedzialnosci z tytulu rekojmi tak by pewnie bylo, ale w ustawie o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej nic takiego nie ma. Sprzedawca moze dowolnie dlugo naprawiac ci sprzet jesli taka jego wola i jesli uwaza, ze mu sie to oplaca. Jedynym jego obowiazkiem jest tak naprawde poinformowanie cie w ciagu 14 dni o sposobie zalatwienia sprawy (w zasadzie powinien to zrobic listem poleconym). Dopiero jesli sprzedawca nie zmiesci sie w tym terminie na kupujacego przechodzi forma wyboru swiadczenia (wymiana, naprawa zwrot gotowki). Wazne - nie zmiesci sie z poinfromowaniem cie - naprawiac moze sobie dowolnie dlugo, jesli tylko do 14 dni zawiadomi cie, ze reklamacja zostala uznana i towar zostanie naprawiony. To oczywisicie z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Gwarancja jest umowa miedzy toba a producentem i mozesz byc pewny, ze jej warunki konstruowane przez gwaranta zawsze sa napisnae tak, zeby to jemu bylo dobrze. Fujitsu-siemens ma na przyklad w warunkach gwarancyjnych klauzule, ktora umozliwa zwrot towaru bez naprawy, jesli jest on zabezpieczony haslem (chocby to bylo glupie haslo uzytkownika w windows, a do wymiany byl naped dvd)

      1. ale kilkakrotne bezskuteczne , Hitman 19/03/08 09:46
        naprawianie tego samego można kwalifikować jako bubel..
        Nie można przecież wymieniać w nieskończoność produktu nawet na nowy jeżeli posiada on wadę fabryczną, konstrukcyjną .. inaczej mówiąc trudno mi sobie wyobrazić by wymiana opon które wybuchają przy 100km\h na nowy taki sam zestaw rozwiązywała sprawę przecie??

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. :(... , Ritta 20/03/08 01:28
          Mam ten sam problem, karta byla wymieniona 2 razy, za drugim razem miala to byc skuteczna naprawa, lecz po 15 dniach znowu ulegla uszkodzeniu. Juz nie wiem co robic...:(:(:(.

        2. dlatego , ViS 20/03/08 08:04
          zanim się coś kupi trzeba rozeznać się o serwis i warunki gwarancyjne.
          Możesz zgłosić pismo o niezgodności towaru z umową, ale tak jak napisał Krogulec - po doprowadzeniu towaru do stanu zgodnego z umową w okresie "odpowiednim", nie masz więcej o co się ubiegać.

          I will not buy this record - it is
          scratched.

          1. w przypadku bubla , Hitman 20/03/08 09:44
            nie korzysta się z gwarancji tylko składa reklamacje do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową.
            ( Stanowisko Stowarzyszenia Konsumentów Polskich tel 0 800 800 008) można usłyszeć na własne uszy jak ktoś mi nie wierzy.
            ewentualnie polecam poszukać pdf'a "Jak skutecznie reklamować towary konsumpcyjne" i walczyć o swoje.

            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
            jest niemożliwe. W praktyce robi to
            każdy z nas.

            1. wszyscy chcielibysmy zeby to bylo takie proste , PaszkfiL 20/03/08 12:56
              kolega coobav pisal e juz trzy razy byl sprzet w naprawie - podejrzewam ze na warunkach gwarancji ...

              Ty sugerujesz aby zglosic niezgodnosc towaru z umowa .. i nie jest to kiepski pomysl, ale .... aby zglosic niezgodnosc towaru z umowa nalezy to zrobic do dwoch miesiecy od zauwazenia usterki, jesli pierwsze zgloszenie reklamacyjne kolegio coobav bylo ponad dwa miesiace temu ... to niestety ale jest pozamiatane ...

              o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

              1. tu masz racje , Hitman 20/03/08 13:59
                jednak w przypadku wady konstrukcyjnej, seryjnej stwierdzenie że taka jest defacto można dokonać dopiero (minimum) po 2 krotnej naprawie tej samej usterki.. co przy trybie reklamacyjnym 14dni daje niewiele czasu użytkownikowi a w skrajnych przypadkach gdy wada objawia się np po 2 miesiącach użytkowania nie daje mu takiej szansy wcale!!
                Tak więc mamy dosyć "kulawy" przepis i tak na prawdę wypadałoby zapobiegawczo każdą awarie zgłaszać w trybie niezgodności z umową bo a nóż widelec następna wystąpi znowu i nie daj Boże by to wystąpiło 2 miesiące od naprawy..

                Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                jest niemożliwe. W praktyce robi to
                każdy z nas.

                1. otoz to ... , PaszkfiL 20/03/08 14:28
                  ... chcac reklamowac to tylko ustawa ... nie gwarancja ... taki nawyk z poprzedniej pracy ;)

                  o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

  3. ojojo , Piratez 20/03/08 13:27
    trafiles padake
    wlasnie naprawiam takiego
    vga padniete, wlasciwie jak przychodzi do mnie do serwisu ww. laptop to wiem co odrazu wymieniac:D
    beton jest taki ze czesci ktore wymieniam sa ponaprawowe wiec dlugo to pewnie nie pociagnie...

    1. Pracujesz w serwisie F-S? , zartie 25/03/08 00:00
      Możesz coś napisać na temat awaryjności serii Esprimo (szczególnie Esprimo U)?

      Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL