|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
[OT] elektryka - alarm+centralny zamek , Kraszan 27/03/08 22:01 Witam,
Autko fiat siena 98 el, w srodku centralny zamek fabryczny + alarm fox
900t.
przypadlosc: alarm nie otwiera centralnego zamka.
rozwalilem skrzynke z bezpiecznikami, dostalem sie do alarmu,
znalazlem schemat i tak
- z alarmu ida 4 przewody do CZ, 2 ida do masy, 2 ida do drzwi..
zamykanie centralnego z alarmu dziala prawidlowo
- domyslam sie ze 2 przewody ktore ida do drzwi sa podlaczone do
silownika master (otwieranie, zamykanie masa), wiec przecialem obydwa
i spialem je na krotko na krzyz (nie jestem elektrykiem, ale
pomyslalem, ze skoro centralka poda mase na zamykanie, a bedzie
podlaczony pod kabel otwierania to powinien otworzyc zamek): efekt ani
nie otwiera, ani nie zamyka
- po zlaczeniu z powrotem jednego przewodu (drugi rozerwany) centralny
sie zamyka - wiec wiem, ktory jest odpowiedzialny za zamykanie
ma ktos pomysl co z tym fantem zrobic? czy mozliwe zeby w centralce
alarmu zepsulo sie tylko otwieranie z centrala (reszta funkcji dziala
prawidlowo) i czy sposob opisany podpiecia na krzyz powinien dzialac
czy sie myle?
czy jezeli podlacze miernik do kabelka ktory steruje centralem to przy
wylaczeniu/wlaczeniu alarmu powinienem miec skok na mierniku?
z gory dziekuje za pomoc
kraszan- hm... ciekawe... , Gajdzi 27/03/08 23:40
ale wg. mnie zamek jest sterowany symetrycznie... a wiec albo podaje +12V, albo -12V, a nie jak powiedziales MASE.... tak przynjamniej jest w VW i audi (bynajmniej moim).
Wiec podawanie masy nic tu nie da... a zwlaszcza jesli nie masz podlaczonego "+"...
Polecam pod tym wzgledem autokacik.pl i dzial fiat'a...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - to juz prawdziwa plaga ostatnio... , LuZnY 27/03/08 23:46
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=6119
-_-cs is halflife - q3 is lifestyle - w fiacie , Kraszan 28/03/08 08:10
zamki sa sterowane impulsem masy trwajacym niecale sekunde. fordy sa sterowane +, a niektore zamki bodajze VW sa pneumatyczne i trzeba tam stosowac 3 sek impuls.
zamek jest podlaczony i dziala normalnie z kluczyka. chodzi o impuls do sterownika zeby wyzwolil otwieranie/zamykanie.
no nic, dzis zaopatrzony w schemat instalacji, probnik i miernik zobacze czy sa impulsy
tak to jest jak sie zaluje wydac 100 zlotych na elektryka i chce miec sie frajde ze samemu sie cos zrobilo :)- frajde jak frajde... , Gajdzi 28/03/08 08:45
tylko zebys nie upalil niczego, bo ostatnio wlasnie znajomi mysleli ze podlaczenie do centralnego nadalnika/odbiornika do pilotow bedzie proste... upalili nadajnik/odbiornik i centralny zamek - a jak? - nie pytaj!Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają...
- na forum , Nikita_Bennet 28/03/08 00:01
elektrody sprawdzales??nikita_bennet (at) poczta.onet.pl - sprawdź siłownik , pwys 28/03/08 10:14
centralnego zamka. Siłowni sterujący znajduje sie w drzwiach po stronie kierowcy... - trochę OT do OT. Bawić się w centralne zamki z allegro czy , Chrisu 28/03/08 12:11
jechać do zakładu który zakłada takie zamki?
Jeśli odp. 1 to jakie zamki/jakich sprzedawców polecacie? A może kupić w sklepie? /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - a umiesz dłubać/rzeźbić w g... eee w drzwiach? , Pawelec 28/03/08 12:42
montaż centralnego to głównie zabawa z drzwiami i poprowadzeniem przewodów tak by się nie łamały przy otwieraniu/zamykaniu drzwi. podłączenie jest dość proste i z reguły dostajesz schemacik. Większym problemem są same zamki bo trzeba dobrać "udźwig" silniczków. A konstrukcja z reguły jest taka sama bo w zamkach typu master (drzwi z kluczykami) są mechanizmy 5cio przewodowe (masa, wł, wył, motor1, motor2) a reszta to 2 przewody (motor1, motor2). W przewodach do silniczków +12V pojawia się naprzemiennie z masą tzn tam gdzie był + przy zamykaniu będzie masa przy otwieraniu. I dochodzimy do sterowania (główny wątek). W zasadzie do sterowania potrzebne są 2 przekaźniki i czasem są "wbudowane" w alarm a czasem z alarmu wyprowadza się to tylko w formie 1 przewód zamknij a 2 otwórz. Zastosowanie tych 2ch PK zależy w zasadzie od tego czy na drugim przewodzie jest masa (bo czasem jej nie ma) podczas + na pierwszym. Czasem sprzedają "Sterowniki" ale to nic więcej jak przedłużenie w czasie tego +12 na silnik.Tom Drwal
LAS Ltd. - bawię się trochę mechaniką... , Chrisu 28/03/08 13:14
ale jak mi się wydaje będę gdzieś musiał siłownik wspawać... Chyba że miejsce na niego jest gotowe?
A do drzwi dochodzi mi wiązka chyba 5 przewodów zakończonych "okrągławą" wtyczką... Nie wiem co to, mam nadzieję, że to "te" przewody ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - spawać nic nie trzeba , Pawelec 28/03/08 13:26
najczęściej wiercić. Po zamocowaniu siłownika (1-2 wkręty) podłączasz się mechanicznie do druta tego pipka (kołka) co się chowa przy zamykaniu i to koniec mechaniki. Kwestia przewodów to inna bajka. Czasem daje się wykorzystać będącą instalację a czasem trzeba pchać nowe kable i to z reguły jest najtrudniejsze. O rozbrojeniu połowy plastików i dywaników nie wspomnę. Czasem nawet warto połączyć to z położeniem przewodów głośnikowych, całego alarmu i innych dodatków.Tom Drwal
LAS Ltd.
- jezeli chodzi o starsze auto.. , Kraszan 28/03/08 19:34
to jak najbardziej sie pobawic, filozofii nie ma.
kiedys w swojej mazdzie 626 w 4 godzinki zamontowalem centralny zamek lacznie z pochowaniem wszystkich kabelkow. pierwsze 2 godziny dochodzilem jak pogiac druty od silowniki, gdzie go umiejscowic i jak rozebrac tapicerke drzwi. przy kazdym kolejnym silowniku coraz szybciej, bo juz wprawa byla. centralne zamki z allegro maja cale wiazki, po prostu montujesz silownik, przewaznie w drzwiach masz juz dziury jakies wiec tam montujesz szyne i przykrecasz silownik rownolegle do ciegna zamka i wyginasz drut, patrzysz czy dziala i zostawiasz. potem wiazke wpinasz w sterownik i pozostaje podlaczenie dwoch kabelkow - masa i + i chodzi ;)
- dzieki koledzy.. , Kraszan 28/03/08 19:35
bylo jak myslalem, zepsula sie centralka alarmu, padl na niej kondensator i cos jeszcze. juz dziala :) |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|