Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » piszczyk 01:43
 » Chavez 01:26
 » Chrisu 01:25
 » metacom 01:21
 » Martens 01:17
 » BoloX 01:16
 » Dzban 01:02
 » Qjanusz 00:53
 » Irys 00:51
 » ulan 00:41
 » RaPToRR 00:22
 » zibi13 00:10
 » esteban 23:52
 » alkatraz 23:48
 » Menah 23:36
 » luckyluc 23:27
 » Wolf 23:25
 » selves 23:24
 » wrrr 23:24
 » fiskomp 23:14

 Dzisiaj przeczytano
 36878 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] elektryka - alarm+centralny zamek , Kraszan 27/03/08 22:01
Witam,

Autko fiat siena 98 el, w srodku centralny zamek fabryczny + alarm fox
900t.
przypadlosc: alarm nie otwiera centralnego zamka.

rozwalilem skrzynke z bezpiecznikami, dostalem sie do alarmu,
znalazlem schemat i tak

- z alarmu ida 4 przewody do CZ, 2 ida do masy, 2 ida do drzwi..
zamykanie centralnego z alarmu dziala prawidlowo
- domyslam sie ze 2 przewody ktore ida do drzwi sa podlaczone do
silownika master (otwieranie, zamykanie masa), wiec przecialem obydwa
i spialem je na krotko na krzyz (nie jestem elektrykiem, ale
pomyslalem, ze skoro centralka poda mase na zamykanie, a bedzie
podlaczony pod kabel otwierania to powinien otworzyc zamek): efekt ani
nie otwiera, ani nie zamyka
- po zlaczeniu z powrotem jednego przewodu (drugi rozerwany) centralny
sie zamyka - wiec wiem, ktory jest odpowiedzialny za zamykanie

ma ktos pomysl co z tym fantem zrobic? czy mozliwe zeby w centralce
alarmu zepsulo sie tylko otwieranie z centrala (reszta funkcji dziala
prawidlowo) i czy sposob opisany podpiecia na krzyz powinien dzialac
czy sie myle?

czy jezeli podlacze miernik do kabelka ktory steruje centralem to przy
wylaczeniu/wlaczeniu alarmu powinienem miec skok na mierniku?

z gory dziekuje za pomoc

kraszan

  1. hm... ciekawe... , Gajdzi 27/03/08 23:40
    ale wg. mnie zamek jest sterowany symetrycznie... a wiec albo podaje +12V, albo -12V, a nie jak powiedziales MASE.... tak przynjamniej jest w VW i audi (bynajmniej moim).

    Wiec podawanie masy nic tu nie da... a zwlaszcza jesli nie masz podlaczonego "+"...

    Polecam pod tym wzgledem autokacik.pl i dzial fiat'a...

    Pan Bóg bawi się z ludźmi w
    chowanego.
    On odlicza - ludzie się chowają...

    1. to juz prawdziwa plaga ostatnio... , LuZnY 27/03/08 23:46
      http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=6119

      -_-

      cs is halflife - q3 is lifestyle

    2. w fiacie , Kraszan 28/03/08 08:10
      zamki sa sterowane impulsem masy trwajacym niecale sekunde. fordy sa sterowane +, a niektore zamki bodajze VW sa pneumatyczne i trzeba tam stosowac 3 sek impuls.

      zamek jest podlaczony i dziala normalnie z kluczyka. chodzi o impuls do sterownika zeby wyzwolil otwieranie/zamykanie.

      no nic, dzis zaopatrzony w schemat instalacji, probnik i miernik zobacze czy sa impulsy

      tak to jest jak sie zaluje wydac 100 zlotych na elektryka i chce miec sie frajde ze samemu sie cos zrobilo :)

      1. frajde jak frajde... , Gajdzi 28/03/08 08:45
        tylko zebys nie upalil niczego, bo ostatnio wlasnie znajomi mysleli ze podlaczenie do centralnego nadalnika/odbiornika do pilotow bedzie proste... upalili nadajnik/odbiornik i centralny zamek - a jak? - nie pytaj!

        Pan Bóg bawi się z ludźmi w
        chowanego.
        On odlicza - ludzie się chowają...

  2. na forum , Nikita_Bennet 28/03/08 00:01
    elektrody sprawdzales??

    nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  3. sprawdź siłownik , pwys 28/03/08 10:14
    centralnego zamka. Siłowni sterujący znajduje sie w drzwiach po stronie kierowcy...

  4. trochę OT do OT. Bawić się w centralne zamki z allegro czy , Chrisu 28/03/08 12:11
    jechać do zakładu który zakłada takie zamki?
    Jeśli odp. 1 to jakie zamki/jakich sprzedawców polecacie? A może kupić w sklepie?

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. a umiesz dłubać/rzeźbić w g... eee w drzwiach? , Pawelec 28/03/08 12:42
      montaż centralnego to głównie zabawa z drzwiami i poprowadzeniem przewodów tak by się nie łamały przy otwieraniu/zamykaniu drzwi. podłączenie jest dość proste i z reguły dostajesz schemacik. Większym problemem są same zamki bo trzeba dobrać "udźwig" silniczków. A konstrukcja z reguły jest taka sama bo w zamkach typu master (drzwi z kluczykami) są mechanizmy 5cio przewodowe (masa, wł, wył, motor1, motor2) a reszta to 2 przewody (motor1, motor2). W przewodach do silniczków +12V pojawia się naprzemiennie z masą tzn tam gdzie był + przy zamykaniu będzie masa przy otwieraniu. I dochodzimy do sterowania (główny wątek). W zasadzie do sterowania potrzebne są 2 przekaźniki i czasem są "wbudowane" w alarm a czasem z alarmu wyprowadza się to tylko w formie 1 przewód zamknij a 2 otwórz. Zastosowanie tych 2ch PK zależy w zasadzie od tego czy na drugim przewodzie jest masa (bo czasem jej nie ma) podczas + na pierwszym. Czasem sprzedają "Sterowniki" ale to nic więcej jak przedłużenie w czasie tego +12 na silnik.

      Tom Drwal
      LAS Ltd.

      1. bawię się trochę mechaniką... , Chrisu 28/03/08 13:14
        ale jak mi się wydaje będę gdzieś musiał siłownik wspawać... Chyba że miejsce na niego jest gotowe?
        A do drzwi dochodzi mi wiązka chyba 5 przewodów zakończonych "okrągławą" wtyczką... Nie wiem co to, mam nadzieję, że to "te" przewody ;)

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. spawać nic nie trzeba , Pawelec 28/03/08 13:26
          najczęściej wiercić. Po zamocowaniu siłownika (1-2 wkręty) podłączasz się mechanicznie do druta tego pipka (kołka) co się chowa przy zamykaniu i to koniec mechaniki. Kwestia przewodów to inna bajka. Czasem daje się wykorzystać będącą instalację a czasem trzeba pchać nowe kable i to z reguły jest najtrudniejsze. O rozbrojeniu połowy plastików i dywaników nie wspomnę. Czasem nawet warto połączyć to z położeniem przewodów głośnikowych, całego alarmu i innych dodatków.

          Tom Drwal
          LAS Ltd.

    2. jezeli chodzi o starsze auto.. , Kraszan 28/03/08 19:34
      to jak najbardziej sie pobawic, filozofii nie ma.
      kiedys w swojej mazdzie 626 w 4 godzinki zamontowalem centralny zamek lacznie z pochowaniem wszystkich kabelkow. pierwsze 2 godziny dochodzilem jak pogiac druty od silowniki, gdzie go umiejscowic i jak rozebrac tapicerke drzwi. przy kazdym kolejnym silowniku coraz szybciej, bo juz wprawa byla. centralne zamki z allegro maja cale wiazki, po prostu montujesz silownik, przewaznie w drzwiach masz juz dziury jakies wiec tam montujesz szyne i przykrecasz silownik rownolegle do ciegna zamka i wyginasz drut, patrzysz czy dziala i zostawiasz. potem wiazke wpinasz w sterownik i pozostaje podlaczenie dwoch kabelkow - masa i + i chodzi ;)

  5. dzieki koledzy.. , Kraszan 28/03/08 19:35
    bylo jak myslalem, zepsula sie centralka alarmu, padl na niej kondensator i cos jeszcze. juz dziala :)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL