TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Na co zwracać uwage przy zakupie autka. , Never 21/04/08 13:19 Witam. Jadę dziś po używane 10 letnią Meganke. Powiedzcie mi na co mam zwracać uwagę. Autkiem i tak podjadę jeszcze do stacji kontroli pojazdów na sprawdzenie zawieszenia, hamulców. Zastanawiam się także czy warto jechać jeszcze do jakiegoś elektronika w celu podpięcia go pod komputer i tam sprawdzenia...- hmmm , Matti 21/04/08 13:53
10-letnia Meganka? Taaaa.... ;) A tak serio to przede wszystkim czy ma oryginalne szyby, spasowanie elementów nadwozia, spawy z tyłu (w bagażniku, jak podniesiesz matę) i z przodu, śruby przy błotnikach czy odkręcane, zamalowane itp., opony z którego roku, powłoka lakiernicza (sprawdzić choćby takim magnetycznym pisakiem - szpachla na tym wychodzi bez problemu) - to tak na pierwszy kontakt. - Jeszcze... , rzymo 21/04/08 14:33
znajdź jakieś forum traktujące o Megankach i przeszukaj odnośnie najcześciej występujących awarii - będziesz miał jako takie rozeznanie na co głównie zwrócić uwagę.
Jak będziesz sprawdzać auto to możesz powiedzieć że to przed zakupem - sprawdzą znacznie więcej niż przy standardowym przeglądzie, a przynajmniej powinni (m.in. wspomnianą przez Matti'ego grubość lakieru), zapłacisz pewnie trochę więcej, ale myślę że warto...... ITX ... - warto .) , Deus ex machine 21/04/08 16:18
ja tez juz bede sprawdzal, moze bym zszedl z ceny pare stowek, ale to moj pierwszy samochod i sie czlowiek uczy .)"Uti non Abuti"
- sprawdz poduchy pod silnikiem , CAREK13 21/04/08 18:25
ew. kolektor pod ta blaszka oslaniajaca, czy nie jest pekniety... - sprawdz , Quest 21/04/08 20:37
1. koniecznie lakier jeśli ma odpryski na masce/reflektorach - to dobrze widocznie (prawdopodobnie) nie był bity, koniecznie sprawdz magnesikiem grubość lakieru/szpachli na kazdym elemencie w kilku punktach, również na słupkach - po otwarciu drzwi. Jeśli tam jest szpachla olej auto, było odwinięte od słupa. Sprawdz spasowanie elemntów tz: czy szczeliny między maską a zderzakiem są równe z każdej strony.
2. sprawdz opony jeśli są poździerane po bokach prawdopodobnie ma coś nie tak z geometrią, może był mocno trzepnięty.
3. Sprawdz po otwarciu bagażnika zgrzewy czy aby nie ma widocznych śladów spawania (mało profesjonalnego).
4. wejdz pod autko i sprawdz czy nigdzie nie ma śladów ingerencji blacharskiej w sęsie spawanie itd. Sprawdz wydech czy nie jest zardzewiały, wiadomo zawieszenie oraz wycieki spod silnika.
5. Silnik sprawdz następująco
- dźwięk czy nie wydaje dziwnych odgłosów na biegu jałowym i przy przygazowaniu - to samo z wydechem.
- odkręć korek oleju i zobacz czy nie ma majonezu (biały nalot)
- sprawdz poziom oleju
- ew. wycieki
- elementy mocowania lampy czy nie są popękane - spawane/klejone (mogła być stłuczka)
- chłodnica czy nie cieknie
- akumulator - oczko ma być zielone jeśli jest czarne albo akumulator prawie rozładowany, albo alternator nie ładuje albo po prostu aku. bedzie do wymiany.
Sprawdz czy silnik pracuje równo nie telepie nie trzęsie obroty mają sie trzymać sztywno.
6. Podczas jazdy pojeździj troche po nierównościach co skrzypia co nie.... czy cos nie bije w kołach - tuleje do wymiany mogą być albo inne rzeczy
7. sprawdz klime czy po ok 2-4 minutach zaczyna chłodzić (mocno!) jeśli klima nie działa naprawa może kosztować nawet 1500zl.
8. Wytarta kierownica, gałka zmiany biegów, pedały, wysiedziane fotele świadczą o przebiegu auta - im bardziej zurzyte tym auto ma większy przebieg.
9 Jeśli auto było serwisowane w ASO zapytaj gdzie i dowiedz sie o tym aucie wszystko porównaj przebieg ten który maja wpisany w komputer do tego w książce serwisowej - jeśli jest.
10. szyby sprawdz czy data produkcji sie zgadza - ale z tym bywa roznie bo moze radio ktos ukradl albo przednia szyba byla uderzona kamieniem.
11. sprawdz date opon bo 5cio letnie nawet jeśli dobre są do wymiany - twarda guma.
12. Zobacz czy śruby przy liczniku kilometrów nie są wyświchtane od śrubokręta - prawdopodobnie mógł ktos ingerować w przebieg. Musisz się liczyć z tym ze auto ma najechane ok 300tyś lekko.
12. wiadomo obce zapachy/ parowanie szyb źle świadczy o samochodzie zalany mógł być albo co.
TO chyba tyle z ważniejszych rzeczy.- dobre rady , martinezz 21/04/08 21:44
z małym "ale":
- w przypadku megane nie kieruj się wytarciem koła kierownicy. Rodzice mają megane 1.6 classic (97r) prawie od nowości - w tej chwili ma przejechane tylko 115k km i od ok. 70k kierownica wyglada jak w innym aucie po 200k. Ot taki łatwo ścieralny materiał. To samo miałem w swojej megance- ten sam rok (tylko że 175k na zegarach, motor 2.0) i kiera w takim samym stanie. Jeżeli mam coś zasugerować to zwróć lepiej uwagę na przełączniki przy kierownicy - czy nie powycierane i sprawdź ich "mięsistość" skoku - taki szczegół ale więcej mówi o przebiegu, w tym przypadku niż powycierana kiera
- sprawdź sprzęgło - pomimo regulacji na lince, zobacz czy wysoko/nisko łapie oraz czy przy wciśniętym sprzęgle nie rosną obroty/zmienia się gang silnika (może świadczyć o zużyciu)
- sprawdź tłumiki (w szczególności środkowy i końcowy), lubią przepuszczać i korodować
- co do parowania wnętrza - bardzo często zapchany filtr kabinowy powoduje, że nie da rady jechać w czasie deszczu bez klimy (wymiana bajecznie prosta)
- ogólnie meganki mają dobre blachy więc nie powinieneś znaleźć śladów rdzy (jeżeli wystepują, to na 90% miała jakieś "przygody")
- co do silnika to często występują wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, a także "poci się" odma (niegroźne w obydwu przypadkach)
- ktoś wspomniał o poduszkach silnika - faktycznie, czasami popękane (w moim przypadku była totalnie zerwana od strony pokrywy paska rozrządu) a także mocowaniach reflektorów - warto je obejrzeć,
- sprawdź również szparę pomiędzy przednimi nadkolami a drzwiami kierowcy i pasażera - prawie we wszystkich bitych megankach jakie widziałem przerwa nie jest równa a czasami drzwi (początkowo niezauważalnie) je obcierają
Tak z grubsza, to tyle co mi przychodzi do głowy.vaio fz11l
- i podejdz do tematu tak , Piratez 21/04/08 21:56
10 letnie auto na 99.9% bedzie bite
najwazniejsze jest to jak bylo bite, czy miala dachowanie czy tylko lekkiego dzwona w tylek innego samochodu
sprawdz podluznice, czy cale czy maja rdze
najwazniejsze zeby podluznice byly cale bo to one trzymaja cale auto w ryzach
polecam wziasc ze soba miernik, do sprawdzenia czy alternator jest dobry...wartosc kolo 14V jest okej, ponizej 12 alternator do wymiany
i pamietaj, nie ma aut 10 letnich w idealnym stanie:)- Skąd Ty bierzesz takie cyfry? , Dexter 22/04/08 08:45
123Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - ... , rzymo 22/04/08 10:37
Bite w sensie? Do tych 99.9% zaliczasz wszystko, czyli np. lakierowanie maski po tym jak jakiś małolat przejechał po niej gwoździem, otarcie się o kogoś na parkingu pod sklepem, zahaczenie o słupek czy auto z wymienioną szybą, bo ktoś ją wybił kamieniem?
Takiego auta z całą pewnością nie zaliczyłbym do bitych ;) co nie zmienia faktu, że bez trudu można znaleźć samochód po potężnym dzwonie, jak i z trochę większym trudem można znaleźć samochód bez wypadkowej przeszłości...... ITX ... - do bitych , Piratez 22/04/08 17:25
zaliczam wszystko
chodzi mi o to ze jezeli jest lekko pukniety zderzak to niech sie nie zniecheca...to sa elementy ktore latwo wymienic...najwazniejsze by podluznice byly cale
- To jeszcze nie problem, że było bite ... , Muchomor 22/04/08 10:36
... ważne jak bardzo i jak było zrobione. Rdza może być problemem jeśli nie było po stłuczce porządnie zrobione.
Wydaje mi się, że będziesz się też musiał liczyć z wymianą rozrządu. Padanie paska przed serwisowym 50tys km to zmora w megankach. Chyba wszyscy znani mi posiadacze Meganek mieli już zerwany pasek. Mój teściu wymienia po 35tys km (1,4L), bo poprzedni się zerwał po 30tys, mój wujas czekał do 45tys (1,6L) i to chyba ryzykowne było.
Jeśli to gaz to zmorą tych aut były kiepskie instalacje wydmuchujące uszczelkę spod głowicy - więc upewniłbym się, że nie ma glutów w oleju (choć to łatwo można zamaskować).
Auto ma fatalne notowania w TUV ale chyba nie jest tak źle jeśli pamięta się o wymianie materiałów eksploatacyjnych częściej niż zwykle.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|