Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » selves 02:49
 » Shark20 02:24
 » elliot_pl 02:23
 » Visar 01:29
 » MARC 01:19
 » bmiluch 01:13
 » Holyboy 01:09
 » Lukas12p 01:00
 » luckyluc 00:51
 » mo2 00:40
 » Chrisu 00:35
 » NWN 00:30
 » fenir 00:29
 » g5mark 00:20
 » DJopek 00:14
 » CiAsTeK 00:05
 » Zibi 00:04
 » Qjanusz 23:56
 » piszczyk 23:50
 » ReeX 23:35

 Dzisiaj przeczytano
 41127 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

/OT/ W jaki sposób obniżyć koszty firmy? , Manfred 30/07/08 18:37
Nie mam tu na myśli cięcia kadry czy płac.
Chodzi mi o mniej "inwazyjne" rozwiązania, mogą być teoretyczne, wyidealizowane.
Potrzebuję tego do dyskusji teoretycznej na studia.
Jakieś przykłady. Cokolwiek.

Wdzięczność z góry okazuję.
  1. hmm , ViS 30/07/08 18:44
    też to miałem i nawet przez myśl mi nie przeszło żeby gdzieś tego szukać, lenistwo!! :)
    Przecież można oszczędzać na telefonach, materiałach biurowych, pomieszczeniach, teraz nawet stałe można nieco obniżyć wybierając odpowiednie taryfy na prąd u "providera".
    Outsourcing często bywa obniżeniem kosztów pomijając inne zalety, tudzież zawieranie korzystniejszych umów z innymi współpracującymi firmami. Tego jest tyle że nie sposób na coś nie wpaść ;)

    I will not buy this record - it is
    scratched.

    1. Masz rację, najciemniej pod latarnią , Manfred 30/07/08 19:21
      to takie drobnostki, że w sumie o nich nie pomyślałem. Dzięki.
      Może sam też coś wymyślę.
      A jeśli ktoś inny ma coś do powiedzenia, chętnie posłucham :-)

      1. można by powiedzieć... , ViS 30/07/08 19:55
        jak trwoga to do... Boarda ;)

        I will not buy this record - it is
        scratched.

        1. Taki Board , Manfred 30/07/08 20:57
          słucha, radzi, nigdy nas nie zdradzi :-)

          1. i parasol , Maverick 30/07/08 23:43
            w tylek wsadzi ;-)

          2. duzo daje , Maverick 30/07/08 23:46
            np. wykorzystanie VoIP, e-biurowych rozwiazan - zamiast fax'u takie np. ksero, ktore odbiera faxy i przesyla w pdf pod konkretne maile itd. duzo tego jest. jasne, ze najlatwiej jest tym, ktorzy juzfirme maja/mieli :) jak sie zaoszczedza swoja kase to wie sie najlepiej jak to robic ;-)

  2. hmm , bor@s 30/07/08 23:46
    polecę bardziej optymalizację tego co jest, niż obcinanie kosztów:

    - komunikatory zamiast telefonów w przypadku firmy z wieloma oddziałami
    - repozytoria dokumentów w wersji elektronicznej zamiast stosu papierów
    - wyrywkowa kontrola w jakich celach są wykorzystywane komputery firmowe
    - energooszczędne urządzenia
    - efektywny system premiowania pracowników. Niby dokładasz, ale zmotywowany pracownik jest wydajniejszy i wyzwala to rywalizację
    - zarządzanie projektami wg jakiejś metodyki, a nie na wariata - oszczędzisz czas i zasoby
    - szkolenie nowych pracowników, nie będą dłubać w nosie przez pierwsze miesiące
    - praca zdalna zamiast delegacji
    - automatyzacja co bardziej uciążliwych procesów biznesowych

  3. duzo da tez , MayheM 31/07/08 08:20
    kontrola ilosci zuzytego paliwa przez handlowcow w samochodach sluzbowych oraz ich rozmow telefonicznych;
    wydluzenie odstepow korzystania z myjni z raz dziennie do raz w tygodniu (przyklady z mojej przeszlosci w takiej firmie).

  4. najczęściej wykorzystywany , Hitman 31/07/08 10:02
    samozatrudnienie pracownika ;/ odpada zus, odprawy i oszczędności są nieporównywalne z innymi systemami bo nikt nie będzie dbał bardziej o swoje niż Ty sam ;)

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

    1. To wspomniany już outsourcing , bwana 31/07/08 16:30
      czyli kupowanie usług (pracy w tym przypadku) od innych podmiotów (czyli osób prowadzących dział. gospodarczą). Ma to zastosowanie w zależności od przypadku, bo w istniejącej firmie jest to ograniczone przepisem mówiącym, że etatowca nie można "przenieść" na współpracę na działalności. Czyli aby kupować pracę, trzeba by wymieniać stopniowo kadrę, co w przypadku wąskiej specjalizacji branżowej danej firmy może być i ryzykowne i drogie.

      A już ogólniej do Autora pytania:

      Innym sposobem na obniżanie kosztów jest oferowanie większej liczby pozapłacowych elementów wynagrodzenia (bony, baseny, siłownie, karnety, szmery bajery, darmowe obiady, do kominka wsady) oraz bonusów w postaci samochodów służbowych, komórek firmowych i garniturów wizytowych zamiast podwyżek wynagrodzenia w żywej gotówce. Przy większej firmie nabywanie i utrzymywanie takich gadżetów jest tańsze (bo "hurtowe") niż w przypadku zakupów indywidualnych.

      Jeśli w firmie jest dużo samochodów - dobrać program flotowy i ubezpieczeniowy dla wszystkich samochodów a nie utrzymywać je i ubezpieczać indywidualnie.

      Zunifikować można dostawców podobnych usług i kupować hurtem materiały takie jak papier, toner, połączenia telefoniczne. Duże zamówienie u jednego podmiotu to dobra podstawa do negocjowania cen. Tu ryzyko redywersyfikacji dostawców jest do rozważenia.

      Korzystać z programów lojalnościowych.

      Korzystać z usług typu ROUTEX jeśli w firmie dużo jeździ się samochodami.

      Zwiększać zyski firmy (kosztów to nie obniży, ale może polepszyć bilans firmy) np. inwestując. Tu ryzyko utraty płynności do omówienia. Korzystać z lokat overnight jeśli w kasie firmy (czyli luzem na rachunku bankowym) są odpowiednio duże środki. Pomóc może usprawnienie controllingu firmy (czyli procedur nadzoru, planowania i realizowania planu finansowego).

      Jak się do tego zabrać?

      Przede wszystkim należy się dowiedzieć jakie grupy kosztowe są największym obciążeniem dla firmy. Bo im większe koszty danej grupy tym łatwiej będzie uszczknąć z nich konkretną kwotę. Słowem - przed cięciem kosztów należy te koszty poznać i ustrukturalizować. Przykładowo kosztem może być wynajem nieruchomości i samochód prezesa. Jeżeli wynajem jest 10 razy droższy niż samochód, to wiadomo że należy przyjrzeć się kwestii przeniesienia biur (albo produkcji, zależy od firmy) do innej lokalizacji.

      Przeciwny biegun: zupełnie inną grupą kosztów są opłacane technologie czy licencje (wartości niematerialne i prawne). W zależności od specyfiki firmy można rozważyć kupno tańszej technologii i korzystanie z taniej licencjonowanych produktów/rozwiązań lub przebranżowić się (tak, czemu nie, jeśli tylko ma to szansę powodzenia).

      I tak dalej, i tak dalej:-)

      "you don't need your smile when I cut
      your throat"

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL