|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
Zwrot towaru, a zwrot kosztów przesyłki? , 0r8 7/08/08 10:40 Kto pokrywa koszty przesyłki, w momencie gdy zakupiony towar jest niezgodny z opisem, lub popsuty?
Sprzedawca twierdzi, że kosztów nie zwróci i jest to normalna praktyka - "takie są zasady".
Mnie, jako kupującego stawia to na dość ciekawej pozycji - umyślnie wysłano mi towar inny niż zamawiany, nie mają tego co zamawiałem na stanie (i nie będą mieć) i zwrócili mi kasę za sam towar.
Czyli - nie mam tego co chciałem kupić i na dodatek jestem obciążony kosztem kuriera.
Jak to powinno wyglądać?- ... , reev 7/08/08 10:44
zawsze koszty wysyłki zwalane są na kupującego...Kore5Trio, ATI-GF X jakieś tam
cyferki, za dużo ramu, dysk
holograficzny, elektrownia jądrowa - ... , reev 7/08/08 10:50
to znaczy w jedną stronę...Kore5Trio, ATI-GF X jakieś tam
cyferki, za dużo ramu, dysk
holograficzny, elektrownia jądrowa - ... , reev 7/08/08 10:51
w drugą przy niezgodności sporo firm już opłaca z własnej kieszeni...Kore5Trio, ATI-GF X jakieś tam
cyferki, za dużo ramu, dysk
holograficzny, elektrownia jądrowa
- ... , rzymo 7/08/08 10:50
Zazwyczaj odsyłając płacisz za przesyłkę, a sprzedawca ponosi koszt odesłania właściwego towaru do Ciebie.
"umyślnie wysłano mi towar inny niż zamawiany" - w tym przypadku jednak chciałbym te koszty przesyłki z powrotem ;)... ITX ... - jeśli , ViS 7/08/08 10:55
towar jest wadliwy/niezgodny z umową - koszt ponosi sprzedający.
Jeśli rozmyślił się kupujący - wtedy on.
Kto ponosi koszty odesłania produktu?
Koszty odesłania towaru ponosi konsument, chyba że nie jest to zwrot rzeczy, a jej reklamacja. Jeżeli zostaje ona uznana, przedsiębiorca ma obowiązek zwrotu kosztów przesyłki towaru.
Zdaje się że to ustawa o sprzedaży rzeczy
Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (DzU z 2000 r. Nr 22, poz. 271)
Ale nie pamiętam na 100%.I will not buy this record - it is
scratched. - no niestety ty , john565 7/08/08 11:38
chyba że się dogadasz inaczej (w co wątpie)f*ck - Jak to niestety ja? , 0r8 7/08/08 12:59
Zamawiam wazon, gość mi wysyła cegłę i jeszcze mam płacić za przesyłkę?
Zresztą, przytoczona wyżej przez ViSa ustawa wyraźnie mówi o odsyłaniu towaru na koszt sprzedającego - niestety nie ma słowa o pierwszej przesyłce do kupującego.- patrz , ViS 7/08/08 13:04
mój drugi post ;)I will not buy this record - it is
scratched. - no ty , john565 7/08/08 13:19
miałem podobny problem, z aukcją, kupiłem bawełniane skarpety polskiej produkcji po niskiej cenie, a jak się okazało prawdziwa była tylko cena, bo ani bawełny ani polski skarpety podczas produkcji nie uświadczyły,
odp allegro
Bardzo mi przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Serwis Allegro nie jest stroną w aukcji. W związku z tym za warunki reklamacji, jej uwzględnienia oraz za
przebieg procedury reklamacyjnej odpowiedzialni są wyłącznie Kontrahenci.
Zakończona aukcja w świetle prawa jest umową cywilną pomiędzy Sprzedającym a Zwycięzcą w aukcji. W przypadku naruszenia przez którąś ze stron warunków
owej umowy osoba poszkodowana ma prawo zgłoszenia sprawy do organów odpowiednich do rozpatrywania takich skarg - sądy powszechne lub, w przypadku
uzasadnionego przypuszczenia popełnienia oszustwa (art. 286 par.1 kk), Policja. W celu uzyskania porady o przysługujących Panu prawach sugeruję kontakt z
Rzecznikiem Praw Konsumenta.
także pozwij go do sadu, to czy ci zwróci zalezy tylko od jego debrej woli i tego jak się dogadacie, choć rzeczywiście jeśli bylby wporzo to by bez mrugnięcia oddałf*ck
- kilka tygodni temu , Auror 7/08/08 11:43
kupiłem w sklepie internetowym Sony PSP. Zamówiłem srebrną, przysłali mi czarną i też moim zdaniem rozmyślnie (srebrna od razu zniknęła z ich strony - skapneli się że w ogóle nie mają srebrnych i wysłali mi czarną). Dostałem zwrot pieniędzy za sprzęt i za wysyłkę.portnicki.com
+++++++++++++
portnicki@gmail.com - tu problem jest taki , ViS 7/08/08 12:26
że za porozumieniem stron. A w przypadku wadliwego sprzętu zwracają koszty dopiero po potwierdzeniu reklamacji. Czyli na konto powinni zwrócić koszt towaru + koszt przesyłki. Jeśli zwrócą tylko koszt towaru, można ich straszyć pismami, Rzecznikiem, ale tak naprawdę, kto będzie się sądził o kilkanaście złotych...I will not buy this record - it is
scratched.
- oczywiscie ze sprzedawca ci zwraca!!! , Iza WGK 7/08/08 13:46
przesyłki http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) dostarczenia (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) , robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.How fortunate the man with none ... |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|