Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » cVas 17:22
 » slanter 17:19
 » JE Jacaw 17:18
 » ngP 17:18
 » PeKa 17:16
 » mravel 17:15
 » Carat 17:12
 » Kenjiro 17:08
 » KHot 17:08
 » Sherif 16:55
 » Wojtekar 16:46
 » Piwomir 16:45
 » AfiP 16:43
 » skalak23 16:41
 » wrrr 16:37
 » NWN 16:33
 » Liu CAs 16:32
 » elliot_pl 16:31
 » NimnuL 16:26
 » J@rek 16:25

 Dzisiaj przeczytano
 36883 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Audi 100/A6 C4 2,5TDI vs Merc C220-250 CDI - za i przeciw (rocznik ~96-97) , Jaceqp 13/08/08 22:08
Siema...

Kto ma/zna/używa(ł) niech się wypowie...

Chodzi o porównanie 'konstrukcyjno-wytrzymałościowo-ekonomiczno-eksploatacyjne' obu modeli ;]

Wydaje mi się, że oba modele mają więcej plusów niż minusów. Jak w w/w autach rozwiązane jest zawieszenie i jego trwałość. Wiem, że nowsze A6 C5 nie mają zbyt trwałego zawieszenia na nasze drogi a jak temat się 'ima' C4'ek?

Czy oba auta to konstrukcje wielowahaczowe? Czy jeszcze na 'pół klasycznych' rozwiązaniach?

Jak wygląda porównanie TDI vs CDI? O ile dobrze kojarzę 2,5TDI to 5cylindrowa konstrukcja na pasku rozrządu, CDI - bezobsługowy łańcuch?

Nęci mnie automat - jakie są koszty bieżącego serwisowania ew. typowych usterek?

No i oczywiście pomijając oczywisty fakt trafienia dobrego egzemplarza - która konstrukcja może być mniej awaryjna/tańsza w codziennej eksploatacji?

thx za sensowne odpy..

i5 2500k @ 4.2GHz, 4x2GB Hyperx 1600,
R9 270x

  1. jedyne , Grza 13/08/08 23:54
    co moge powiedziec to to, aby unikac 2.5TDI (lepiej 1.9TDI 90KM) wlacznie do C5 przed liftem. Pozdro

    1. Z tego co znajomy mówił ... , Muchomor 14/08/08 01:03
      ... wymiana paska rozrządu kosztuje w tym silniku fortunę. 2 lata temu kolo mi mówił o 6k plnów. Nie wiem czy ściemniał ale brzmi to jak kosmos.

      Stary Grzyb :-) Pozdrawia
      Boardowiczów

      1. wymiana rozrzadu , Birdman 14/08/08 09:08
        kosztuje w tym silniki 4000zl pod warunkiem ze wszystko jest ok (oczywiscie nie w aso)

        ping?

    2. pitolicie hipolicie , Yasiu 14/08/08 17:10
      w C4 nie bylo 2.5TDI V6... byly to zajefajne rzedowe piątki AAT (115km) i AEL (140km)
      I maja one opinie bardzo pozytywne, w przeciwienstwie do silników V6 TDI, ktore wystepowaly dopiero w A6 C5, czyli od roku 1997

      Yasiu (stupidity it's a virtue)

      1. zgadza się... , Jaceqp 14/08/08 17:18
        ... przeewertowałem ogłoszenia i też wnioskuję że tu jeszcze nie było mowy o V6... Może to i lepiej ;]

        A jak wygląda zawieszenie w Audi A4 i Passacie B5?

        i5 2500k @ 4.2GHz, 4x2GB Hyperx 1600,
        R9 270x

        1. Zawias ten sam , Yasiu 14/08/08 17:33
          w A4(B5) jest taki sam jak w paskach B5 i B6 czyli wielowachacz.

          Poszukaj A6 C4 2.5TDI (AEL) Quattro... satysfakcja z jazdy gwarantowana :D tylko znalezc w dobrym stanie bedzie ciezko.

          Yasiu (stupidity it's a virtue)

          1. wielowahacz , Yasiu 14/08/08 17:33
            wielowahacz... wielowahacz... wielowahacz...

            Yasiu (stupidity it's a virtue)

  2. z tych , Piratez 14/08/08 07:13
    dwoch to mercedes
    a dlaczego??? bo to mercedes
    moze prosty tok myslenia ale wsiadz do oby dwoch to odrazu bedziesz wiedzial o co mi chodzi

    stawiam na automata, sam zaluje ze nie kupilem auto poniewaz korki+manual=reka do wymiany

    pamietaj ze diesle mimo wszystko sa drozsze w utrzymaniu dlatego celowal bym w benzyniaka na sekwencji

    co do kosztow utrzymania hmmm jak sie umie szukac na allegro to nie bedzie tragedii, wszystko zalezy czy kupisz zadbany egzemplarz i twoje myslenie o samochodach(moj samochod musi byc w doskonalym stanie technicznym dlatego wyprzedzam usterke....no i na portfelu troche sie to odbija)

    jak juz ktos wspomnial wczesniej, nie kupuj 2.5tdi jak juz sie zdecydujesz na audi. Najgorszy silnik w historii vw, praktycznie nie da sie go uszczelnic;])

    proponuje poczytac fora merca co boli ten egzemplarz, czesto sa tez poradniki jak kupowac merca.

    1. ups , Piratez 14/08/08 11:00
      nie zauwazylem ze bierzesz pod uwage klase c...no w tym wypadku rzeczywiscie a6 bedzie lepszym autem, a czemu nie e klasa??

  3. zalezy jaki lubisz styl jazdy , coobav 14/08/08 09:00
    Audi bedzie na pewno dynamiczniejsze. Teść ma Mercedesa C220 (przebieg 205k) '95 i nie jest autko za żwawe. Jeśli chodzi o wygodę to jest on dosyć sztywny i głośny przy ~150km/h . Sam za około 1-2 lata celuje w A4/A6 1.9TDI

    Lenovo X1 Nano, HP Zbook G5
    Legion5 R7-5800H, RTX3060

  4. Wiec , Birdman 14/08/08 09:14
    c4 nie ma zawieszenia wielowahaczowego. C5 juz ma i nie wie czym jest ono tak drogie w utrzymaniu: koszt wszystkich nwoych wahaczy ze srubami to okolo 1200zl (ostatnio kupowalem tak zestaw firmy swag) a przejedziesz na nim tak 60-80 kkm u nas w kraju. Po za tym komport i wlasnosci jezdne takiego zawieszenia sa naprawde niezle. Co do silnika 2.5 to poszukaj sobie tutaj: www.audiklub.org na forum. A co do a6 vs klasa c to raczej a6. Moze dlatego ze sam mam A6 ;) a moze dlatego ze konkurencjaa A6 jest klasa E.

    ping?

  5. więc tak , jurass 14/08/08 15:31
    jak 2.5 V6 to zapomnij jak się wałki powycierają i hydraulika zaworowa padnie do powodzenia w naprawie - ok 6-8 tysi. 99% ma kręcone liczniki i zapomnij że kupisz 10 letnie auto z przebiegiem poniżej 300 -400 tys bo to nierealne.
    co do zawieszenia to komplet nawet do wielowahaczowego można kupić za 600-800 pln a starcza na 60 tys spokojnie więc nie ma co narzekać nie jest to dużo.

  6. czyżby kosztowny rozrząd w 2.5 TDI... , Jaceqp 14/08/08 17:08
    ... wynikał z napędu umieszczonego pomiędzy silnikiem a skrzynią? Swoją drogą to jeden z najgłupszych patentów jakie świat widział - w szczególności we wzdłużnie zamontowanych motorach ;/

    i5 2500k @ 4.2GHz, 4x2GB Hyperx 1600,
    R9 270x

    1. eee... , Jaceqp 14/08/08 18:01
      ...chyba już wiem. Pewnie chodzi o 'konieczność' rozebrania przodu z chłodnicą i zderzakiem włącznie żeby mieć jakikolwiek dostęp ;/
      Tyle że po zdjęciach widzę, że chyba podobnie wygląda temat w 1.9TDI - no chyba że niekoniecznie - może blok silnika jest krótszy... (?)

      i5 2500k @ 4.2GHz, 4x2GB Hyperx 1600,
      R9 270x

      1. i tak i nie... , Yasiu 14/08/08 18:41
        "odpiecie przodu" w audikach jest dosc proste i masz dostep do wszystkiego... a sproboj dobrac sie do rozrzadu w mondeo :D...

        Yasiu (stupidity it's a virtue)

        1. pewnie... , Jaceqp 15/08/08 09:45
          ... najlepiej 'kątówką'? :D

          i5 2500k @ 4.2GHz, 4x2GB Hyperx 1600,
          R9 270x

      2. blok , Birdman 15/08/08 09:40
        sinikia 1.9 tdi jest dluzszy niz 2.5 v6 a wymiana rozrzadu w 1.9tdi wraz z czesciami to koszt 500-600zl

        ping?

        1. V6 i V6... , Jaceqp 15/08/08 09:43
          ... przecież nie mówimy tutaj o V6 bo te nie były w w/w autach montowane. Chodzi o rzędowe bodajże 5-cylindrowe 2.5 TDI.

          i5 2500k @ 4.2GHz, 4x2GB Hyperx 1600,
          R9 270x

          1. o fakt , Birdman 15/08/08 14:39
            No to na logike bedzie dluzsze ;]

            ping?

    2. No ba! , 0r8 14/08/08 18:10
      Dlatego jedynym sensownym układem jest silnik umieszczony wzdłużnie + napęd na tył.

      1. mówiąc... , Jaceqp 14/08/08 21:12
        ... napęd miałem oczywiście na myśli napęd rozrządu ;]

        i5 2500k @ 4.2GHz, 4x2GB Hyperx 1600,
        R9 270x

        1. Hah , 0r8 14/08/08 21:30
          no to się wkopałem, prawda? :-)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL