TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[ot] pytanie do kolejarzy , kubazzz 13/10/08 20:45 jak duża może być maksymalna różnica poziomów na odcinku torów o długości 50 Km, z jednym szerokim lekkim łukiem tylko na długości 5KM, a tak to w miarę prosty.
Oczywiście to musi być tak, żeby możliwy był ruch w obie strony, z prędkością powiedzmy 30 Km/h, z zachowaniem bezpieczeństwa.
Czyli w uproszczeniu - "normalny" ruch kolejowy.SM-S908 - nie kolejarz ale , DrLamok 13/10/08 21:15
pogooglałem i w paru miejscach podobne dane :)
dla kolei normalnej szerokości maksymalny wznios to 1m na długości 40m
dla wąskotorówki 1m na długości 30m
resztę sobie policz :)- no tylko czy można , kubazzz 13/10/08 21:17
taki kąt/wznios utrzymywać na odcinku 50km :)
chyba, że z rezerwą podzielę ten 1m przez 2:)SM-S908 - hmm , kubazzz 13/10/08 21:18
jakby założyć 1m na 100m, to daje 10m na 1Km, a to daje 500m na 50Km.
brzmi realnie?SM-S908 - nie mam pojęcia :) , DrLamok 13/10/08 21:39
musiał byś poszukać jakiejś linii kolejowej w górach która idzie prosto bez zakrętów ( lub z jednym zakrętem ) między dwoma miastami.. a następnie sprawdzić wysokość nad poziomem morza tych miast :P tyle że w górach to raczej torów kolejowych w linii prostej nie znajdziesz :)
Kraków chyba około 300m n.p.m, zakopane około 750m n.p.m, kolej jedzie ? jedzie.... to masz zaledwie 450m na 100km, więc na 50km tylko 225m.. pociąg jedzie miód malina.. kiedyś jeździły parowozy i też śmigały. więc jak będzie nachylenie 2-3 raza większe to tez powinien jechać :P wiadomo ze non stop pod górkę na realnej trasie nie ma.. raz płasko raz lekko z górki a raz bardziej pod górę.- ale do zakopenego , kubazzz 13/10/08 21:41
nie jedzie w prostej linii.SM-S908 - tzn , kubazzz 13/10/08 21:42
jedzie jakos bardzo naokolo.SM-S908 - e tam bardzo na około , Dabrow 13/10/08 21:59
pierw na Suchą - potem już blisko zakopianki się trzyma - Chabówka, Nowy Targ....!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - luzik... , PrzeM 13/10/08 22:55
...50 km - 5 godzin i Zakopiec :)PrzeM
above the mind - powered by meat...
- No litości - Kraków -Zakopane "miód malina" ???? Kiepski żart , Doczu 14/10/08 09:46
Kurna ponad 3h za te pare km, to nawet z korkami na zakpiance PKS tyle nie jedzie.- ale to nie wynika z trasy , Dabrow 14/10/08 11:25
i jej ukształtowania a z tego co po niej jedzie i jak.... Bo są trasy trudniejsze i pociągi sobie żwawiej radzą...!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - Masz rację... , JE Jacaw 15/10/08 12:41
...kiedyś jechałem z Katowic do Zakopanego i wybrałem PKS, bo:
- szybciej jechał,
- był tańszy,
i wtedy przestałem się dziwić, czemu PKP tak kiepsko funkcjonuje. Dodam, że podobne paradoksy typu szybciej i taniej spotkałem też na kilku innych odcinkach.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - Doczu , Dabrow 15/10/08 15:16
to tak poważnie nie tkwiłeś w korku na zakopiance (-; 6h korek sam. I ni penisa szans na objazd...!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - Tkwiłem... , Doczu 16/10/08 05:16
... ale to było za czasów jak jeszcze nie bylo nowej drogi. Obecnie korek to raczej incydent niż reguła. A od biedy zawsze możesz skoczyć objazdem przez Rabkę. Niestety nie można tego powiedzieć o kolei. tu nawet nie masz szans na objazd.
- A tu masz wzniesienie w transsibie , Marcinex 14/10/08 08:31
Największą różnicę wysokości napotyka kolej na odcinku ze stacji Sljudjanka 2 do stacji Adrianowskaja (od brzegu Jeziora Bajkał do Przełęczy Adrianowskiej). Tutaj na długości około 30 km kolej zmierza się z różnicą wysokości sięgającą 400 m.Nie ma piekła poza tym światem, on nim
jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
on nim jest!
- Nie ma czegoś takiego jak "normalny" ruch kolejowy , zartie 13/10/08 23:00
Wraz ze wzrostem nachylenia spada masa pociągu jaki może prowadzić lokomotywa oraz prędkość jaką może z takim składem na haku utrzymywać. Dlatego stosuje się trakcję wielokrotną. Większe nachylenie niż 25 promili można uzyskać (w Sudetach są linie o nachyleniu ok. 60 promili), ale tor ma wtedy dodatkową szynę zębatą.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - Znalazłem jeszcze informacje, że rekord to 480 promili ... , zartie 13/10/08 23:10
a dla nowych linii w Niemczech przyjmuje się maksymalnie 12,5 promila, aby do ciągnięcia składów towarowych nie były potrzebne dodatkowe lokomotywy. Ale Niemcy mają inny system zasilania, przez co lokomotywy mogą mieć większą moc.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - no mnie interesuje takie coś co by w Polsce poszło i takie ET42 albo inne EU07 , kubazzz 14/10/08 02:24
mogło ciągnąć jakiś "normalny" skład.
Ewentualnie tandem mocniejszych lokomotyw, ale taki co w Polskich warunkach może funkcjonować:)
Widzę, że znawca dlatego dopisałem powyższe;)SM-S908 - ET42 to dość rzadki zwierz ;-) , zartie 14/10/08 08:00
Można je spotkać tylko na magistrali węglowej. Z lokomotyw towarowych najwięcej jest ET22, ale ona nie nadaje się w góry, bo źle wpisuje się w ciasne łuki. W górach były używane ET21, ale niewiele ich już zostało i obecnie najczęściej można spotkać ET41 (konstrukcja powstała na bazie EU07).Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - dać tam... , PrzeM 14/10/08 13:34
...ST44 i pójdzie jak złoto...Ostatnio stoję sobie na przejeździe, lata spalinówy u nas nie widziałem a tu DUDUDUDUDUDU i idzie z weglarkami 20 na godzinę z dymem do góry...piękna :)PrzeM
above the mind - powered by meat... - na wikipedii , kubazzz 14/10/08 15:09
napisane jest, że wiele egzemplarzy przeszło modyfikacje, że chętnie są używane przez prywatnych przewoźników i że w dobie braków taborowych PKP też do nich wraca..
więc może nie dziwota;))SM-S908 - Newag zabudowuje na nich nowe silniki i prądnice , zartie 14/10/08 16:01
http://www.newag.pl/...p;idoffer=41&opcja=show
... bo oryginalne silniki są strasznie paliwożerne. Niestety wózki pozostają te same, a z torem współpracują one tak sobie :-( W górach (ale nie tylko) nadal są używane ST43, PKP wyciągają z krzaków wszystkie dające się uruchomić sztuki.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem
- ale to chyba najmocniejszy elektrowóz w Polsce , kubazzz 14/10/08 15:06
tak mi się wydaje:)SM-S908 - Nie jest najmocniejszy , zartie 14/10/08 16:08
http://pl.wikipedia.org/wiki/EU43Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - a jak to jest w końcu z tymi liniami , kubazzz 14/10/08 16:42
bo w polsce jest DC 3kV, a w Niemczech podobno jest AC 15kV
W Rosji niby też jest DC, ale jakaś lokomotywa LV80 jest opisana "electric AC mainline freight locomotive"
Jak w takim razie jeżdzą pociagi po Europie, jak kazdy kraj ma inaczej?
Bo chyba malo jest lokomotyw wielosystemowych.SM-S908 - wiesz , Dabrow 14/10/08 21:30
do ruskich to wózki wymieniają więc co za problem podmienić lokomotywę w składzie. Do Niemiec - lecą normalne nasze elektrowozy....!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - Wiele krajów buduje/modernizuje ważne linie stosując nowocześniejsze systemy zasilania , zartie 14/10/08 22:10
Szczegóły możesz zobaczyć tutaj:
http://www.bueker.net/trainspotting/maps.phpGdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem
- Jeezu nareszcie normalny post bo po tytule spodziewałem się zupełnie czegoś innego , Pawelec 13/10/08 23:12
Serioserio. A co do tematu to nie mam pojęcia, tylko MSTS przychodzi mi na myśl.Tom Drwal
LAS Ltd. - pomyslales , Nikita_Bennet 13/10/08 23:45
o najstarszym fachu świata??nikita_bennet (at) poczta.onet.pl
- a czy jak postawie nogi na szynach o obiema rękami złapie za przewody , acd 14/10/08 08:37
to pojadę jak tramwaj?>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<< - zaświecisz , Nikita_Bennet 14/10/08 09:24
jak zarówka ;)nikita_bennet (at) poczta.onet.pl
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|