Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Martens 00:38
 » Xeno 00:38
 » mo2 00:36
 » lcf 00:25
 » PCCPU 00:22
 » rainy 00:20
 » wrrr 00:12
 » doxent 00:07
 » biEski 00:04
 » piszczyk 00:02
 » Lord Kama 00:00
 » Fl@sh 00:00
 » rooter666 00:00
 » JaroMi 23:46
 » Dzban 23:44
 » DJopek 23:42
 » Irix 23:41
 » unodgs 23:35
 » fiskomp 23:33
 » GULIwer 23:30

 Dzisiaj przeczytano
 1148 postów,
 wczoraj 33478

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[gwarancja] Wykret gwaranta? Potrzebna pomoc. , Okota 5/11/08 18:31
daaawno temu kupilem myszke, mysz sie zepsula. odeslalem ja bezposrednio do dystrybutora (door to door), tam mi ja wymienili na nowa, w gwarancji napisali ze przedluzaja mi gwarancje o czas pobytu w serwisie. Podkreslam towar nowy wydany.
Teraz mysz popsula sie znow, a dystrybutor sie wykreca pomimo ze dwa lata od wydania nowego towaru nie minely, takim tekstem ze: "przesyła Pan ustalenia dotyczące regulacji prawnych pomiędzy sprzedawcą a kupującym w przypadku powoływania się na niezgodność z umową. Tego typu reklamację musi Pan zgłaszać do sprzedawcy na podstawie dowodu zakupu. My jesteśmy gwarantem i wypełniamy postanowienia zgodnie z gwarancją."

Chwila moment, czy to nie jest tak ze dystrybutor przejal na siebie obowiazki sprzedawcy?

Dyslektyka błąd nie pyka...
RTS wszechczasów:
Supreme Commander

  1. nie przejmuje , Deus ex machine 5/11/08 19:12
    sprzedawca to sprzedawca i do niego mozesz w sprawie niezgodnosci uderzac, a jesli masz gwarancje d2d to tylko warunki gwarancji i nic wiecej.

    "Uti non Abuti"

  2. hmm... , Jaskier 5/11/08 19:14
    do gwaranta zwracasz się z gwarancją, do sprzedającego z "niezgodnością towaru z umową"
    Dystrybutor nie przejął obowiązków sprzedawcy, gdyż wypełniał tylko obowiązki gwaranta.

  3. ok... , Okota 5/11/08 20:05
    czyli jesli mysz zepsuta 1x wyslalem do dystrybutora a od zakupu minelo ponad 2,5roku to nie mam zadnych szans na naprawe?

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

    1. jeśli minął okres gwarancji, to oczywiście, że , Venom79 5/11/08 20:42
      NIE

      Lewy pas to nie kółko różańcowe.

      1. niezgodnosc z umowa biegnie od nowa od wydania , Iza WGK 7/11/08 01:45
        nowej rzeczy i tu uwazam, jest spornie: bo zostala wydana z tytulu gwarancji ... zawsze bylam ciekawa DOKLADNIE takiego przypadku jak wyzej. Obstawiam, ze liczy sie data zakupu u sprzedawcy, bo nie mamy wplywu na wymiane

        ps. a co to za mysz co tak sie psuje? Obstawiam razera albo speed linka...

        How fortunate the man with none ...

        1. copperhead... , Okota 7/11/08 10:05
          w pierwszej padl prawy przycisk a w tej pada lewy...
          Iza co teraz? FK?

          Dyslektyka błąd nie pyka...
          RTS wszechczasów:
          Supreme Commander

  4. mnie martwi to naciągnięcie na przedłużenie gwarancji , Matti 6/11/08 10:22
    jedynie o czas pobytu w serwisie. Jak Ci to napisali? Masz takie postanowienie w oryginalnym (dostarczonym wraz z pierwszą myszką) dokumencie gwarancyjnym? Bo jak nie to wchodzi wtedy art. 581 §1 KC, który stanowi, że "jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej." Dopiero, zgodnie z §2 przywołanego przepisu, "w innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.". Więc sprawdź dokładnie jak masz.

    1. Bingo! , Okota 6/11/08 11:18
      o to chodzi.
      na karcie gwarancyjnej mam jak byk: wymiana, skreslony poprzedni numer seryjny i wpisany nowy.
      dzieki!

      Dyslektyka błąd nie pyka...
      RTS wszechczasów:
      Supreme Commander

      1. ale co masz napisane w gwarancji ? , PaszkfiL 6/11/08 12:56
        bo wymiana na nowy sprzet też może być formą naprawy ... poprzez wymiane ;)

        o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

        1. dokladnie tak jest , Iza WGK 7/11/08 01:46
          naprawa poprzez wymiane

          How fortunate the man with none ...

  5. A co to za myszka? , Mms 6/11/08 15:53
    Bo ja mam juz MX620, a jeszcze poprzedniej nie odeslalem. :)

    http://twojepc.pl/boardPytanie137914.htm

    Pozdrawiam

  6. i dupa Matti.... , Okota 6/11/08 17:43
    bo mowia ze:
    "Witam, przepis na który się Pan powołuje nie jest właściwy, z uwagi na postanowienia ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U.02.141.1176), a w szczególności art 1 ust. 4.: "Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny"."

    I co teraz? Najpierw pisza ze nie sa sprzedawcami tylko gwarantem a teraz sie powoluja na sprzedaz...

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

    1. kurcze , Matti 6/11/08 20:56
      wyleciało mi, że i gwarancji z kc nie stosuje się do konsumenckiej:/ Mają rację niestety. Wiąże w takim razie to co napisali w gwarancji.

      1. w karcie gwarancyjnej nie ma nic o wymianie , Okota 7/11/08 10:06
        tylko o naprawie.

        Dyslektyka błąd nie pyka...
        RTS wszechczasów:
        Supreme Commander

        1. ale naprawa poprzez wymiane to TEZ naprawa , Iza WGK 7/11/08 13:30
          po prostu nie mozna uzywac slowa wymieniony na nowy
          Boje sie, ze sklep ci sprzedal nowy sprzet 2,5 roku temu i tam mozna bylo reklamowac tylko te 2 lata. Gwarancja (zgodnie z prawem zreszta) tez juz ci minela.

          Jak chcesz sie bawic, napisz do federacji, ale kogo zmusisz? Gwaranta? NIE bo on swoje zobowiazania wypelnil ok. a gwarancja jest dobrowolna i mozna ja przedluzac o czas pobytu w serwisie.
          Sklep? A niby dlaczego, on nie mial z wymiana sprzetu nic wspolnego; a co wiecej, u niego w bazie NIE widnieje ten numer seryjny.

          Ale poniewaz prawo mowi tez (ale nie precyzuje), ze z wydaniem nowego towaru niezgodnosc z umowa biegnie od poczatku, jestem ciekawa co FK na to. Bo niezgodnosc dotyczy tylko i wylacznie linii ty-sklep a nie ty-gwarant

          Daj znac na maila co odpisali!
          lub po prostu kup nowa myszke moze logiego:|?

          How fortunate the man with none ...

        2. juz wiem chyba... , Iza WGK 7/11/08 13:42
          ze strony federacji

          Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli kupujący stwierdzi tę niezgodność przed upływem dwóch lat od wydania towaru. W przypadku wymiany towaru na nowy termin dwuletni biegnie na nowo.

          ale....
          Podobnie jak Kodeks cywilny, tak i ustawa – utrzymują zasadę, że zobowiązanie gwarancyjne stanowi odrębny tytuł odpowiedzialności cywilnej od ustawowej odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową.

          wiec sa niezalezne - sprzedawca nie odpowiada za niezgodnosc towaru WYMIENIONEGO z tytulu gwarancji

          Wiec bede brutalna - wyslij mysze do agnes do krainy wiecznych gryzoni:(

          How fortunate the man with none ...

  7. nic nie muszą przedłużać , ViS 7/11/08 23:01
    nawet o okres pobytu w serwisie

    I will not buy this record - it is
    scratched.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL