TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Program do efektow dzwiekowych w locie + 3xA , Dhoine 13/11/08 11:07 Witam! Mam 2 sprawy:
1. Szukam programu, ktory 'przewchyci' dzwiek z mikforonu, znieksztalci go (jakies echo, wyskokie, niskie tony, inne efekty) i w czasie rzeczywistym wupusci na glosniki. Zadne tam profesjonalne zastosowania, raczej zabawa dla dziecka (program tez moze byc prosty - kilka suwakow czy przelacznikow i tyle).
2. W opisach aukcji gier, czesto stoi zapis "3xA". Domyslilem sie ze to wersja jezykowa (bo czasem mozna spotkac 2xA, 1xPL) - pytanie tylko ktore A co oznacza? Teksty, dzwieki, instrukcje, menu w grze?- kiedyś takie coś popełniłem. , ptoki 13/11/08 14:41
Ale na windowsach minimalne opóźnienie to jakieś 150ms i bardzo kiepsko toto działało jako efekt gitarowy.
Możesz sobie potestować te poniżej może w nowszych windowsach laga da sie zminimalizować
http://www.mymusictools.com/...ct-in-real-time.htm
http://www.mymusictools.com/...ffect-in-real-time/
A na amidze sampler na porcie równoległym robił takie efekty z palcem w oku....- Bez większych problemów , JOTEM 13/11/08 19:14
można w direct sound pracować na lagu 40ms. Niżej to już nieco problematyczne, potrafi zgubić jakiś bufor. 80ms z palcem w 4-rech literach spokojnie teraz osiągalne (cały mój soft chodzi na buforach 1/25 sek i nic nie gubi). Podobnie, a nawet szybciej z wykorzystaniem starszych mechanizmów, ale to na Win95/98. Odkąd wszedł direct sound niestety starsze mechanizmy zaczęli raczej w nowych systemach emulować :/
Pomijam tu oczywiscie lagi od USB, gdy karta na USB.
Niestety, Windows jest wielozadaniowy itp i bez przejscia na poziom systemowy o pracy w prawdziwym czasie rzeczywistym tak jak mówisz można zapomnieć. Miałem sporo własnego softu pod DOSa i działało z mniejszymi lagami na 486 niż teraz pod windowsem na Dual Core 3GHz.
Pzdr.Poryjemy..zrobaczymy - ale masz na mysli lag "od mikrofonu do głośnika"? , ptoki 14/11/08 08:54
Pamietam że jak kiedys sie tym babrałem to bylo jakieś ograniczenie (w direct sound przez jakąś biblioteke w delphi) na czestotliwosc probkowania*ilosc probek co dawalo jednakowy bufor przy odczytywaniu i podobnie dla zapisu. W efekcie poniżej tego "kwanta" zejść się nie dało.
Ten twój soft to jaki ma charakter?
Ja próbowałem napisać efekt gitarowy ale oprócz echa/pogłosu nie dało się nic nieopóźnionego napisać. A granie na gitarze z takim nawet małym lagiem jest niewygodne....- Można tak założyć, że od mikrofonu do głosnika , JOTEM 15/11/08 18:06
Tak dokładniej to od A/D do D/A.
Piszę w Delphi, ale bezpośrednio na SDKach (ostatnio na DirectSound). Ograniczenia są w moim przypadku zwiazane z softwareową obsługą w nowych windowsach buforowania - przy zbyt małych buforach (co przekłada się na zbyt dużą częstotliwość zgłaszania wypełniania) może się zdażyć, że nie zostanę w porę poinformowany o wypełnieniu bufora danymi i po prostu go przegapię. Przy buforach 1/50 s jest tak na styk (jednojądrowe procesory, nie wiem jak na wielojądrowcach), 100% bezpiecznie mam dopiero przy buforach 1/25s. Po zgłoszeniu wypełnienia bufora obrabiam dane i pakuję je do najbliższego w czasie bezpiecznego bufora zapisu - t.j zwykle następnego po pierwszym nieaktywnym. Zwykle przy dobrej synchronizacji daje to lagi rzędu podwójnego bufora, czyli 2x1/25s czyli 80ms. To jest bezpieczne, można nieco przyśpieszyć, ale niestety, może nie działać poprawnie na niektórych systemach.
Soft wykorzystuję zawodowo - analiza mowy, filtracje, wizualizacja dźwięku itp.
Od gdzieś dwóch lat, jak potrzebuję małych lagów, to używam zewnętrznych urządzeń - procesory sygnałowe, logiki programowalne itp. Ma to teraz taką moc, że nie widzę powodu, żeby użerać się z koputerem, jak łatwiej i pewniej robię to "na zewnątrz".
Pzdr.Poryjemy..zrobaczymy - Hmmmm ciekawe. , ptoki 16/11/08 00:40
Czy wtedy czuje się lag np. przy mówieniu?
Próbowałeś napisac jakiś efekt np. gitarowy pod windows?
Ja kiedyś próbowałem ale poległem.
Pod linuxem też zacząłem ale mi sprawa ucichła bez pogłębienia bo gitare zarzuciłem.
A swoją drogą smutne że mając na pokładzie GHz trzeba pałować sie z dsp czy innymi układami aby móc zrobic coś w realtime.- Lag w mowie jest lekko wyczuwalny , JOTEM 16/11/08 15:02
ale nie jest uciążliwy. Można by użyć np. przy nagłaśnianiu.
Może dałoby się użyć do efektów gitarowych z tym, że i tak przy wiarygodnym działaniu to jest tylko dwa razy lepiej, niż osiągnąłeś.
Nie próbowałem pisać efektów gitarowych, kiedyś jedynie pisałem kod modyfikujacy głos (typu zamiana jednej osoby na drugą - np mówiłem głosem żony) działa to ciekawie, ale nie miałem wtedy czasu na dłuższą zabawę, a sporo czasu trzeba by włożyć w zrobienie z tego czegoś przyzwoitego.
Mam kupę spraw na głowie i jakoś tak się rozeszło po kościach ;-)
Żeby mieć naprawdę niski lag i za razem dużą wiarygodność działania trzeba by ręcznie, z ominięciem DX i mechanizmów windowsa sterować kartą, a to można zrobić tylko softem z poziomu sterownika (ring 0). Dodatkowo trzeba by operować na bardzo wysokim priorytecie wątków i najlepiej po zablokowaniu innych przerwań, a to trudno wykonalne na dłuższą metę.
próbowałem tego na jednojądrowcach i raczej było niewykonalne, może na wielojądrowcach da się osiągnąć jakiś kompromis i zadowalajace działanie przy niskich opóźnieniach?? Nie dam głowy. Po prostu windows nie jest systemem czasu rzeczywistego ;-)
Pozdrawiam.Poryjemy..zrobaczymy - Straszysz mnie. , ptoki 16/11/08 22:55
Powrócę do wątku amigi.
Tam sie dało. Sampler wyciągał w porywach 22kHz ale flangera, chorusa, wah-wah można było robić całkiem przyzwoitego jak na tamte czasy. A tam był tylko 7Mhz procek.
Straszy mnie to że PC (bo wydaje mi sie że i linux duzo lepiej nie potrafi) jest tak kiepsko zbudowany albo nikomu nie chce sie odpowiedniego softu napisać.
A może lepiej gitarę podłączyc do karty tv?
Czytałem kiedys o projekcie gdzie chip brooktree bt848 (czy jakoś tak) był uzyty jako ADC dla oscyloskopu o paśmie przenoszenia 20MHz (albo ponad 150MHz ale nie pamietam) była nawet do tego płytka livecd z linuxem. Oj dawno to było.
Próbowałem to znaleźć teraz ale google nie pomógł...- Czytałem kiedys o projekcie gdzie chip brooktree bt848 , RusH 16/11/08 23:42
>400KHz
zadnego softu nie potrzeba, dostajesz po prostu kolejne /dev/dsp
http://www.domenech.org/bt878a-adc/index-e.htm
opoznienia pod linuksem nie sa problemem, sa pacze low latency, sa pacze realtime, generalnie mozna zejsc do mikrosekund
http://mstation.org/lowlatency.htmlI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - o ciekawe cos znalazlem , RusH 16/11/08 23:54
dps na linuksie, tylko fir
http://www.ludd.luth.se/~torger/brutefir.html
minimalne opoznienie 3msI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/
- Voizgame , RusH 13/11/08 16:20
123I fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - w zupełności wystarczy , DrLamok 13/11/08 21:55
Amiga 500 7Mhz, Sampler, program AudioMaster IV
http://img143.imageshack.us/...hp?image=001nz9.png
cuda się tym robiło :) - tu troche o windzianych api , RusH 16/11/08 16:20
http://jhgogo.egloos.com/753724I fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|