TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
CausticOne - fake czy karta na miarę Voodoo? , Kriomag 11/03/09 19:53 http://www.caustic.com/
http://pclab.pl/news35764.html
Co o tym myślicie? :)- ... , Kriomag 11/03/09 20:02
fajnie jakby producenci gier zaczęli wykorzystywać raytracing, może za kilka(naście?) lat? ;) A może dzięki temu szybciej? - nie mam zdania na ten temat , J@rek 11/03/09 20:02
...Aspire5, Honda NC700SD, Mustang M4, Orkan
3, Talon 4 - .:. , Shneider 11/03/09 20:09
raczej nie fake :-)
pewnie 200 krotna wydajnosc jest znacznie przesadzona i dotyczy specyficznych zastosowan.
cos ala procesory optyczne [ http://twojepc.pl/news6092.html ]
wszystko i tak bedzie zalezec od ceny koncowej :-).:: Live at Trance Energy ::. - jeśli to ma być wpinane jak Voodoo , Seadog 11/03/09 20:18
to zarówno 20- jak i 200-krotne zapewne dotyczy grafik zintegrowanych :)
Ale tak, czy inaczej cieszę się z nowej konkurencji dla wielkiej trójcy (a raczej dwuwładzy). I piszę to ja, Jarząbek, który posiadał kartę Kyro i sobie ją chwalił... szkoda, że padli.http://nadobranoc.weebly.com/
http://ciii.blogspot.com/
- raczej BitBoysow , LooKAS 11/03/09 21:19
... ale pozyjemy, zobaczymy...I wanna suck, I wanna lick
I wanna cry and I wanna spit - fake nie fake ale od dluzszego czasu czeka za rogiem , ptoki 11/03/09 23:56
Przy odpowiednio duzej ilosci trojkatow (z grubsza liczone w stosunku do ilosci pikseli na ekranie) okazuje sie ze raytracing nie jest kosztowniejszy a czasem wrecz wychodzi taniej w sensie zlozonosci obliczeniowej. Do tego bajecznie latwo mozna dzielic obliczenia raytracingowe pomiedzy wiele jednostek liczacych.
Ta rewolucja czeka za rogiem.
Od czasow amigi (jej architektura mi to objawila) wiedzialem ze pc do tego bedzie zdazal. Idzie jak po grudzie ale trend jest zachowany. Celem jest system gdzie mozna dokladac funkcjonalnosci do wspolnej szyny a system bedzie tym zarzadzal. Niby teraz tak jest ale do tego co miala amiga jeszcze daleko...- moze ktos to dokladniej opisać? , kubazzz 12/03/09 01:34
na czym polega różnica?
Tak żeby lama zrozumiała, ale żeby nie było też zupełnie po łebkach.SM-S908 - chodzi o to ze scena jest generowana z danych. , ptoki 12/03/09 02:37
I te dane iles tam zajmuja i iles tam trzeba obliczen, zapisow i odczytow do pamieci zrobic aby wszystko wyrysowac.
Przy grafice teksturowanej trzeba obliczyc wszystkie przesuniecia wspolrzednych wierzcholkow trojkatow, ich obroty, wyliczyc jaka powinna byc teksturka na kazdym wierzcholku, jakie efekty itp. Nastepnie posortowac i wybrac tylko te trojkaty co widac i oukladac od najdalszego w stosunku do punktu patrzacego. Jak to mamy policzone to trzeba to narysowac. I tutaj metoda silowa po prostu rysuje sie kazdy trojkacik a wlasciwie sam miks kilku tekstur nalozony na ten trojkacick.
I tak dla paru milionow trojkacikow. Metoda kiedys prosta i skuteczna okazuje sie bardzo obliczeniozerna dla scen bardzo skomplikowanych. Ilosc trojkatow robi swoje a wszelkie efekty mgly, wody czy czego tam dodaja swoje kilkukrotne narzuty.
A przy raytracingu sytuacja jest troche inna.
Zlozonosc obliczeniowa jest zalezna od tego ile mamy obiektow widzianych w scenie, jakie one sa i ilosci punktow ekranu. Bo po prostu z kazdego punktu ekranu sledzi sie jaka droge przebiegnie swiatlo i jak sie zmieni w kontakcie z obiektami czy "efektam" (np. mgla)
Dzis procesory mozna produkowac (kiedys tez mozna bylo ale nikt nie robil bo to gupki były) w zestawach i paczkowac w obudowie po kilka (np. cell) i programowac tak aby taki zespol procesorow w jednej kostce mielil mala ilosc danych w dosyc skomplikowany sposob. Odpowiednio napisany program moze karmic takie jednostki odpowiednimi danymi i wymagac tylko jednej 32bitowej cyferki wyniku.
Od czasow kiedy w GPu pojawiaja sie dziesiatki jednostek teksturujacych czy T&L (transformation and light) oba (sprzet i soft) czynniki sa gotowe aby przejsc z "gupich tekstur" na fikusne raytracingi :)
A amiga miala o tyle ekstra architekture ze robote robily uklady specjalizowane a glowny procek tylko rzadzil caloscia.
Grac muzyke? pac, zaprogramowac dma aby wrzucily dzwiek z dyskietki do ram (chip), pac zaprogramowac paule (taki scalak) aby grala sampla od adresu tego do tamtego. Calej roboty dla glownego procka na kilkanascie rozkazow. I to sie tyczylo wieksazosci operacji. I za to amisia byla wielbiona. Bo sie dawalo na tych 7,14MHz i 2MB ram grac muzyke, , kopiowac dyskietki, renderowach scenke 3d (raytracingiem), pisac tekst, i nic nie szarpalo, myszka zawsze plynnie sie poruszala a okienka odmalowywaly.- brzmi ciekawie , kubazzz 12/03/09 02:40
need to lurk moar:)SM-S908
- Poprosze taka na PCI Express , Thadeus 12/03/09 08:29
i kupuje najprostszego Macbooka :D... - eee?? , kubazzz 12/03/09 12:56
jak to wsadzisz do macbooka?SM-S908 - Laptak zostawie do , Thadeus 12/03/09 20:26
gier a Maca do pracy :D
Nie ma to jak skroty myslowe.
PS ostatnio u kumpla bawiłem się 40D z biała L'ka - i nie mogę uwierzyć ze tak ten słoik w bagnecie lata, normalnie można było nim na boki o co najmniej milimetr przesuwać. Kurde zdziwiłem się jak cholera, ze tak badziewnie można to zrobić. Brak kontroli jakości jak z pierwszymi *16-50 Pentaxa??... - eee wszystkie obiektywy tak mają... sprawdziłem kilkanaście , kubazzz 13/03/09 00:57
i kilka korpusów.
z tego co doszedłem to tak ma być.
I w Nikonach też to jest.SM-S908 - aha , kubazzz 13/03/09 00:57
i też eLki moje i nie moje teżSM-S908
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|