Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » soyo 06:43
 » rzymo 06:39
 » Adolph 06:29
 » Kenny 06:04
 » Kelso1 05:52
 » Martens 05:13
 » pwil2 05:03
 » Raist 03:54

 Dzisiaj przeczytano
 6614 postów,
 wczoraj 25647

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

F1 - nowy rozklad sil, BMW sie chyba przeliczylo? , zgf1 4/04/09 19:11
No i co sadzicie o obecnym sezonie?
Jak na razie potentaci leza (Ferrari i McLaren)

BMW chyba zbyt wczesnie rok temu odpuscilo rozwoj bolidu, zaprzepascili szanse jaka mieli, czy w tym sezonie beda jeszcze konkurencyjni? Zobaczymy.

Jak na razie w zapowiedziach widac, ze maja od GP Hiszpanii wprowadzic modyfikacje w podwoziu dzieki ktorym mozliwe bedzie i w bolidzie Roberta zamocowanie KERS no i tych nieszczesnych dyfuzorow.



Ciekawe jak sprawa z dyfuzorami sie rozwinie, nie macie wrazenia, ze FIA wspiera BUTTONa?

Leave me alone I know what I'm doing!

  1. jest , Nazgul 4/04/09 19:29
    fajnie, w koncu cos sie dzieje. Dyfuzory nie sa nieszczesne, to ze inzynierowie innych teamow nie wpadli na nie to tylko i ich problem. Fajnie ze stawka sie wyrownala, jest bardzo ciekawie.

    W bolidzie Roberta zawsze mozna bylo zamontowac KERS, ale ze wzgledu na duza wage kierowcy BMW nie robi tego.

    Dlaczego niby FIA mialaby wspierac Buttona ? Protest zostanie odrzucony i bedziemy mieli bolidy z podwojnym dyfuzorem - bardzo dobrze

    Bolid BMW jest chyba ustawiony na deszcz, i wcale nie zaprzepascili szance. Sa szybcy, mimo roznicy w konstrukcji. Zreszte predkosc w kwalifikacjach a predkosc w wyscigu to dwie rozne cechy :)

    people can fly, anything
    can happen...
    ..Sunrise..

    1. wiesz no wlasnie waga uniemozliwiala zamocowanie KERSU , zgf1 4/04/09 19:36
      bo jego czasy bylyby kiepskie...


      z dyfuzorami to ponoc na poczatku takiego dyfuzora zabronili uzyc w bolidzie Red Bull...



      Wsparcie Buttona?
      Zobacz on jest anglikem, podobnie bylo z Hamiltonem kiedys. Teraz dyfuzory zgodze sie jest to innowacyjne rozwiazanie i powinno sie pochwalac takie nowinki. Jednak pamietasz sprawe podlogi w Ferrari? Tez nowinka zgodna z regulaminem, ale nie wtedy mogli zmienic regulamin z dnia na dzien aby zablokowac, a teraz?

      Smierdzi mi to bardzo niestaty.

      Leave me alone I know what I'm doing!

      1. Dyfuzory , Birdman 4/04/09 20:14
        zdecydowanie innowacyjne nie sa... Zmienily sie wymogi techniczne z nimi zwiazane.

        ping?

        1. Birdman powiedz mi jak to było w cyfrze plus , digiter 4/04/09 23:24
          7 lat temu, kiedyś mówiłeś ze ogladałeś F1 w c+. Puszczali oni też treningi i kwalifikacje czy tylko wyścig ? Tam chyba w ogóle nie było studia tylko w czasie wyścigu leciał polski komentarz.

          Piszcie do mnie per ty z małej litery

          1. o ile dobrze pamietam , Nazgul 5/04/09 00:22
            to studia nie bylo napewno,
            komentarz byl podczas wyscigow, swego czasu cyfra miala fajny motyw dostepu do 7 roznych kamer (miales specjalne programy). Mogles np caly wyscig obejrzec z kamer na bolidach. Kwalifikacje chyba byly, ale ja wtedy nie ogladalem (lata swietnosci Schumachera i Hakkinena, mialem wtedy chyba z 12 lat)

            people can fly, anything
            can happen...
            ..Sunrise..

            1. masz rację , ghostmc 5/04/09 10:04
              nie było studia tylko osobne programy (chyba właśnie 7) na jednym był wyścig z polskim komentarzem , na innym obraz z boksów ,na kolejnym kamery z bolidów , ostatni kanał był kanałem pokazującym pełną klasyfikację w czasie rzeczywistym. Były pokazywane zarówno treningi ,kwalifikacje jak i sam wyścig. Brak studia. Swoją drogą szkoda że cyfra zamiast się rozwijać w kierunku F1 z niego zrezygnowała. Ale wtedy sport to mało popularny u nas był o czym świadczy transmisja w jedynym polskim kanale - tv4 ( do czasów Kubicy) . Jeżeli natomiast chodzi o sam obecny sezon jest bardzo bardzo ciekawie i interesująco wreszcie koniec dominacji zespołów Mclaren i Ferrari. Niespodziewanie nowy zespół bazujący na Hondzie jest liderem może być bardzo ciekawie już nie mogę doczekać się wyścigów ulicznych oraz jakiegoś deszczyku podczas wyścigu :)

              What a beautiful creature.
              Wish him luck, boys.

              1. Z tego co , Birdman 5/04/09 20:47
                pamietam to poszlo o kase i cyfra nie kupila wiecej praw do transmisji. Szkoda bardzo bo byla to bardzo fajna sprawa a i komentorzy sportowi na cyfrze sa na dosyc wysokim poziomie.

                ping?

          2. Wiec , Birdman 5/04/09 20:43
            studia nie bylo (i chwala im za to). Bylo klika kanalow: ogolny, czolowka, srodek stawki, boxy, widok z bolidu, mozajka, statystuki (tyle pamietem). Prawie na kazdym kanale byli inni komentatorzy dzieki czemu komentarz pasowal do tego co sie oglada. Po za tym jakos obrazu byla 10 razy lepsza niz na tv4.

            ping?

            1. aha , Birdman 5/04/09 20:44
              kwalifikacje tez byly

              ping?

          3. najlepsza transmisja byla w... , Meteor 5/04/09 20:53
            eurosporcie za czasow Allarda Calfa i Johna Watsona. Niezapomniane duo Zreszta szczerze mowiac w starych czasach f1 w tvp Borowczyk i Zientarski tez dawali rade (Zientarski mial wtedy zupelnie inny styl komentowania, Borowczyk nie rozwinal jeszcze swojej charakterystycznej Maniery).

            Tak, naleze do grupy trzymajacych
            kierownice i jestem z tego dumny!
            Pzdr. Univega,Author&Meteor

      2. Re: , Kool@ 4/04/09 23:57
        [...]wiesz no wlasnie waga uniemozliwiala zamocowanie KERSU bo jego czasy bylyby kiepskie...[...] -nic nie uniemożliwia zamontowania systemu KERS w bolidzie Roberta.
        Minimalna waga bolidu wraz z kierowcą to 605 kg -konstruktorzy robią wszystko by zmniejszyć masę elementów niezbędnych w bolidzie tak by resztę masy uzupełnić balastem który poprawia wyważenie bolidu -KERS w tym przeszkadza (nie da się tych 30kg umieścić w dowolnych miejscach) ale nic nie uniemożliwia jego zamontowania.

        ...

        1. jej no wiadomo, piszac uniemozliwia pisalem o korzysciach , zgf1 5/04/09 00:05
          plynacych z tego systemu... w chwili obecniej jest mozliwe jego zalozenie ale nie dzialaloby to dobrze, Robert uzyskiwalby gorsze czasy niz bez niego pewnie i dlatego obednie "nie jest mozliwe" zalozenie KERS w jego bolidzie.

          balast jest bardzo wazny, umozliwia dobre zbalansowanie bolidu, zreszta FIA postapila glupio nie zwiekszajac minimalnej wagi bolidu...

          Leave me alone I know what I'm doing!

          1. moze zwieksza w przyszlym roku , Chucky 5/04/09 08:03
            kiedy KERS bedzie juz obowiazkowy - oby - bo inaczej bedzie klops...

            Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
            3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

    2. A kiedy ferrrari to chciało wprowazić , ziomal 5/04/09 07:16
      to oczywiście im nie pozwolono.

  2. heh , Karas 4/04/09 19:30
    w koncu brytol ;) Hamilton nie domaga to trzeba drugiemu pomoc. Jednak patrzac na cala sytuacje to nie wiem czy ogladales poprzedni wyscig, ale akcja z SC to wedlug mnie mega przekret. A nikt w mediach nawet o tym nie wspomnial. Przez trzy okrazenia samochod stal na srodku toru, a oni czekali az specjalnie Button zjedzie. Jak wyjechal z boxow ... tuz za nim SC. No comment!!!

    A jezeli chodzi o rozklad sil to mysle, ze gdyby nie te dyfuzory bysmy mieli walke o wiele bardziej wyrownana z tym, ze prym wiodl by RedBull Racing za nimi BMW z BGP i cala reszta. Ferrari na pewno w Europejskiej czesci sezonu dojdzie czolowke, bo to ambitna grupa, ale co sie tyczy MCL to sam nie wiem. Mysle ,ze bedzie lipa skoro maja klamczucha za sterami ;) BMW tez cos skleci tylko widac, ze aero maja do bani.

    Conspiracy Theory...

    1. hehe ogladalem kazdy wyscig od lata 99, a wczesniej mialem , zgf1 4/04/09 19:41
      przymusowy rok przerwy - wojsko...


      dokladnie z tym SC tak bylo

      Leave me alone I know what I'm doing!

  3. waga bolidow po qualu (z paliwem) , zgf1 4/04/09 19:55
    przelicznik wg Williamsa to 2.38 kg/okr

    Button – 660,0 – 22 laps
    Trulli – 656,5 – 20 laps

    Glock – 656,5 – 20 laps
    Rosberg – 656,0 – 20 laps

    Webber – 656,0 – 20 laps
    Kubica – 663,0 – 23 laps

    Räikkönen – 662,5 – 23 laps
    Alonso – 680,5 – 30 laps

    Barrichello – 664,5 – 24 laps
    Heidfeld – 692,0 – 35 laps

    Nakajima – 683,4 – 31 laps
    Hamilton – 668,0 – 25 laps

    Vettel – 647,0 – 17 laps
    Kovalainen - 688,9 – 33 laps

    Bourdais – 670,5 – 26 laps
    Massa - 689,5 – 34 laps

    Piquet – 681,9 – 31 laps
    Fisichella – 680,5 – 30 laps

    Sutil – 655,5 – 20 laps
    Buemi – 686,5 – 33 laps


    Waga bolidu + kierowca to 605kg

    Leave me alone I know what I'm doing!

    1. z tego co chodza sluchy , Chucky 4/04/09 20:18
      to BMW ma najmniej paliwozerny silnik - czyli bedzie z 1-2 kolka wiecej... moze byc dobrze... jesli spadnie deszcz, no kersowcy na dziendobry lykaja Kubice... ;/

      Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
      3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

      1. tez tak slyszalem, Robert umie startowac, ale za pledami , zgf1 4/04/09 20:24
        czai sie Raikkonen ;)

        deszcz pewnie da przewage bolidom z nowymi dyfuzorami, bo maja wiekszy docisk aero, a opony sa takie same jak rok temu...

        Leave me alone I know what I'm doing!

        1. i Alonso.. , Chucky 4/04/09 20:30
          bedzie ciekawie... oby tylko kraksy nie bylo, bo te kombajny zbozowe to lipa totalna...

          Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
          3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

  4. dla mnie to jak na razie , Sebek 4/04/09 20:27
    poprostu jeden wielki cyrk, w którym żądzą pieniądze nie sport. Decyzje podejmowane w zależności od tego co więcej forsy przyniesie i tyle a nie co akurat jest zgodne ze sportem lub nie. Ma przynieść forsę zdyskwalifikujmy, ma przynieść forsę wpuśćmy kiedy chcemy SC, ma przynieść forsę poprzesuwajmy se listę startowa jak nam sie podoba itp. No cóż przykro na to patrzeć i tyle, ale i tak sie na to patrzy. I oni o tym wiedzą, więc uczciwość w decyzjach mają głęboko gdzieś.

  5. hmm , bartek_mi 5/04/09 11:09
    no to czekam na marudzenie na niemiecki spisek i borowczyka....

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

    1. Re: , Kool@ 5/04/09 11:16
      Tak się czasami zastanawiam czy komentatorzy oglądają tą samą relację którą komentują ;)
      "Nakajima został na starcie... Robert stracił kilka pozycji..."

      ...

      1. hmm , bartek_mi 5/04/09 11:32
        widziales w tym bajzlu kto zostal?

        dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

        1. pochwale sie , biEski 5/04/09 14:27
          ja widzialem :(

  6. Re: , Kool@ 5/04/09 11:36
    Bez problemu... trzecia linia... widać było kto go wyprzedza...

    ...

    1. hmm , bartek_mi 5/04/09 11:36
      brawo

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  7. Rajd Portugalii , Kool@ 5/04/09 11:56
    Tutaj się dzieje -na 3 odcinki przed końcem Michał Kościuszko jest liderem JWRC z przewagą 5:37.1

    ...

    1. hmm , bartek_mi 5/04/09 11:57
      dziac sie bedzie za tydzien

      motoGP rusza

      ale na gownianym sport-klubie a nie na eurosporcie :(

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  8. Lusterka.... Dyfuzory.... itd.. ( luki w przepisach ) , DrLamok 5/04/09 13:22
    Na lusterkach też zaczęli oszukiwać (min.. BMW, Ferrari i parę innych)... i jakoś się dziwię że FIA nic z tym nie robi....

    lusterka jak to lusterka... niby prosta rzecz 10cm pałąk i samo lusterko... a zaczęli z tego robić dodatkowe panele aerodynamiczne które oczywiście nie są dozwolone w tym sezonie... jednak luka/niedomówienie w tegorocznych przepisach... i już mamy powrót paneli :P


    tak wyglądały lusterka w BMW w styczniu podczas prezentacji samochodu...

    http://img17.imageshack.us/...7/3277/lusterko1.jpg


    a tak wyglądają obecnie... ( odgapili pomysł bodaj Ferrari i z mocowania lusterka zrobili skrzydło boczne szerokości jakichś 10-15cm.. )
    http://img13.imageshack.us/.../5120/lusterko2d.jpg


    to zaczyna być śmieszne... no ale FIA się trochę zagapiła... powinni byli dopracować przepisy przed sezonem.. jak tylko zauważyli co niektóre teamy wyprawiają... podwójne dyfuzory - OUT, mocowania lusterek a'la dodatkowe panele - OUT...

    śmiech na sali....

  9. fajny wyścig był dzisiaj , kubazzz 5/04/09 14:23
    działo się nieźle.
    Śmiesznie patrzeć jak Ferrari i McLaren sobie nie radzą.

    Trudno przewidzieć co zrobią z tymi lukami w przepisach, ale już widać, że cel został osiągnięty - więcej się dzieje na torze.

    A takie wyścigi jak dzisiaj, z takimi zwrotami akcji, tym bardziej interesujące:)

    SM-S908

  10. wg mnie tak radykalna zmiana przepisow miala za cel wlasnie oslabic ferrari i mclaren , globi-wan 5/04/09 14:57
    z taka kasa jak oni maja za rok (jesli przepisy znow sie nie zmienia) gora dwa lata i wroci wszystko do normy

    use the Force

    1. hmm , bartek_mi 5/04/09 15:54
      wszystko wroci do normy za 2 wyscigi - spoko spoko
      oni juz swoje dyfuzory testuja.
      a jak wycofaja dyfuzory to brawn i toyota sa w d...

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

      1. nie bylbym taki pewien , Meteor 5/04/09 17:58
        Brawn wyglada na bardzo mocny team nie tylko z powodu dyfuzorow. Maja takze dwoch dobrych kierowcow, ktorzy wreszcie dostali przystajacy do ich mozliwosci samochod. Z pewnoscia Brawn w tej chwili tak jak jego przeciwnicy pracuje nad dalszymi poprawkami do bolidu.

        Tak, naleze do grupy trzymajacych
        kierownice i jestem z tego dumny!
        Pzdr. Univega,Author&Meteor

    2. No coz , Birdman 6/04/09 10:14
      pierwsza 3 do 5 wyscigow sezonu to zazwyczaj loteria. Objawiaja sie zazwyczaj problemy z niezawodnoscia, niedociagniecia areodynamiki. Cala ta loterie poglebiaja duze zmiany regulaminu ktore nastapily w tym sezonie (co mnie osobisci irytuje poniewaz z sezonu na sezon ma sie wrazenie oglada zupelnie innych wyscigow). Tak wiec te pierwsze wyscigi raczej nie pokazuja tego co sie bedzie dzialo dalszej czesci sezonu a sa raczej takim testem (oczywiscie moze byc tak ze brawn bedzie dominowac do konca sezonu - tak jak swego czasu mclaren czy ferrari). Prawdziwa walka zacznie sie po przerwie wakacyjnej.

      ping?

    3. Te cale zmiany , Birdman 6/04/09 10:22
      spowodowane sa "ciecie kosztow" oraz "zwiekszenie matrakcyjnosci". Bynajmniej tak FIA to tlumaczy. W praktyce to chodzi raczej o spowolnienie bolidow. Prawda jest tez taka ze ciezko oczekiwac ze mclaren i ferrari zawsze beda robic najszybsze auta. Ten sport nie opiera sie na rewolucji tylko na ewolucji a zmiany ktore teraz byly powprowadzane to przewrocenei do gory nogami tego co bylo. Ostatnio gdy byla tak rewolucja ferrari stracilo tytul na rzecz renault. A co bedzie sie dzialo w tym sezonie to ciezko powiedziec.

      ping?

      1. hmm , bartek_mi 6/04/09 10:56
        bynajmniej «wcale, zupełnie, ani trochę, zgoła (zwykle w połączeniu z następującą partykułą nie)»

        dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

        1. eee , Birdman 6/04/09 11:19
          ze co?

          ping?

          1. hmm , bartek_mi 6/04/09 11:24
            "Bynajmniej tak FIA to tlumaczy"

            bynajmniej - wcale, zupełnie, ani trochę, zgoła

            dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

            1. moze chcial napisac , Cadd 6/04/09 12:38
              wcale tego FIA tak nie tlumaczy ;)

              Nowy przedmiot w szkołach - "Sztuka
              zadawania pytań i szukania odpowiedzi w
              google"

  11. a mi się F1 nie podoba... , Chrisu 6/04/09 09:54
    co to za zabawa jazda po suchej lub trochę wilgotnej nawierzchni?? Deszcz zaczął padać i... koniec wyścigu... Phi...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL